یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
والنتینو، موثرترین برند در درخشش ستاره‌ های دنیای هنر و سینما

والنتینو، موثرترین برند در درخشش ستاره‌ های دنیای هنر و سینما

برند والنتینو یا ولنتینو (Valentino) در سال 1960 با افتتاح مغازه‌ای در رم توسط فردی به نام ولنتینو گاراوانی رسما تاسیس شد. البته شروع موفقیت بین المللی این برند در سال 1962 در فلورانس، پایتخت مد ایتالیا در آن دوران، رقم خورد و به سرعت به یکی از نمادهای مد در ایتالیا تبدیل شد. برند Valentino هر سال در نمایش‌های مد خود یک لباس قرمز به نمایش می‌گذارد و لباس قرمز، سال‌هاست که به عنوان نمادی جذاب و مرموز برای این برند به شمار می‌رود.

والنتینو کلمنته لودوویک گاراوانی در جمله معروفی گفته است: «من خوب می‌دانم که زنان چه چیزی می‌خواهند؛ آن‌ها می‌خواهند زیباتر باشند.» برندی که ولنتینو کلمنته ایجاد کرده، برندی کاملا زنانه است، که مانند هر برند شناخته شده دیگری سرگذشت مخصوص به خودش را دارد. در این مقاله قصد داریم، نگاهی به برند والنتینو یا ولنتینو، تاریخچه برند والنتینو و سیر تکامل آن در چند دهه بیندازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

والنتینو گاراوانی چه کسی بود؟

والنتینو گاراوانی

والنتینو (ولنتینو) کلمنته لودوویکو گاراوانی در سال 1932 در شهر وگرا واقع در شمال ایتالیا به دنیا آمد و از دوران کودکی به مد علاقمند شد. والنتینو خیاطی را در کودکی از خاله‌اش یاد گرفت. او پس از پایان تحصیلاتش در حالی که فقط 17 سال سن داشت، برای ادامه تحصیل در زمینه علایقش، ایتالیا را به مقصد پاریس ترک کرد.

ولنتینو ابتدا در مدرسه عالی هنرهای زیبا و سپس در انجمن سندیکای مد در پاریس پایتخت فرانسه به تحصیل مشغول شد. او مدتی را به کارآموزی در شرکت‌هایی مثل بالنسیاگا گذراند و پس از چندین سال کارآموزی و کسب تجربه در سال 1959 میلادی تصمیم گرفت که به ایتالیا بازگردد. ولنتینو گاراوانی پس از بازگشت به کشورش ایتالیا یکی تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین افراد در ایتالیا شد و از رئیس جمهور ایتالیا نشان شایستگی دریافت کرد.

موفقیت والنتینو گاراوانی

این طراح ایتالیایی قبل از عرضه کارهای خود با نام تجاری و برند شخصی خودش، در خانه‌های مد مشهوری مانند ژاک فَت، بالنسیاگا و گی لاروش فعالیت می‌کرد و در آن زمان برای مشتریان مشهوری همچون الیزابت تیلور لباس دوخت. در سال 1960 پس از اینکه ولنتینو به رم بازگشت، از اولین کسانی بود که تلاش می‌کرد مُد سطح بالا را با همان سبک کلاسیک فرانسوی در ایتالیا عرضه کند و بالاخره با کمک پدرش و دوستش اولین گام‌ها را برای برندی با نام خودش برداشت و برند اختصاصی‌اش را با نام والنتینو اس پی آ (Valentino APA) راه اندازی کرد.

او که در آن زمان 28 ساله بود کارها و طراحی‌هایش به سرعت مورد توجه علاقمندان به مد قرار گرفت و به خصوص به خاطر لباس‌های قرمز رنگی که طراحی می‌کرد، مورد توجه فراوان اغلب جوامع مد و لباس آن زمان واقع شده بود. والنتینو تناژ خاصی از رنگ قرمز را برای طراحی‌های خود برگزید. این طیف رنگی بعدها به افتخار شخص والنتینو «قرمز والنتینو» خوانده شد. ولنتینو در طول بیش از 50 سال کار برای شخصیت‌های مطرحی لباس طراحی کرد و سلبریتی‌های زیادی با لباس‌های طراحی شده توسط او روی فرش قرمز راه رفتند.

برند ولنتینو چگونه تاسیس شد؟

تاسیس برند ولنتینو

کمپانی Valentino در سال 1959 در شهر رم ایتالیا تاسیس شد. اما حدودا سه سال طول کشید تا راه موفقیت خود را طی کند و به عرصه جهانی قدم بگذارد. شروع شهرت و درخشش این برند در اولین حضور بین المللی والنتینو در سال 1962 در شهر فلورانس، که پایتخت مد ایتالیا در آن زمان به شمار می‌رفت اتفاق افتاد. اولین فشن شو والنتینوی جوان در کاخ پتزی مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفت.

همان سال والنتینو با جیان کارلو جیامتی دانشجوی سال دوم معماری آشنا شد و با یکدیگر شراکتی را آغاز کردند که تا آخر ادامه داشت. سال های 1962 تا 1967 سال‌های موفقیت برند عطر و ادکلن والنتینو بود. پس از این اتفاق، ژاکلین کندی بانوی اول آمریکا از طریق واسطه‌ای با کارهای والنتینو آشنا و بسیار به آن‌ها علاقمند شد. در سال 1964 ژاکلین کندی شش لباس سیاه و سفید به والنتینو سفارش داد که بسیار معروف شدند و همین مساله موجب شهرت برند در آمریکا گردید.

دوران دانشجوی کارلو جیامتی

در اواخر دهه 60 میلادی دیگر از والنتینو به عنوان استاد طراحی مد و لباس یاد می‌شد. او همچنین توانست جایزه Neiman Marcus را که معادل با جایزه اسکار در زمینه مد بود را دریافت کرد و همین باعث شد که افراد مشهور دنیا مانند فرح دیبا، بیگم آقا خان، ژاکلین کندی، ملکه پائولای بلژیک، آدری هپبورن، الیزابت تیلور و پرنسس مارگارت بیش از پیش به سمت طراحی‌های برند والنتینو تمایل پیدا کنند.

در سال 1969 اولین فروشگاه این برند در شهر میلان افتتاح شد. موفقیت والنتینو در دهه هفتاد با حمایت افرادی چون دیانا وریلند سردبیر ووگ و اندی وارهول هنرمند پاپ آرت ادامه یافت و این برند ایتالیایی توانست در کشورهایی از جمله پاریس، آمریکا و اسپانیا خانه‌های مد خود را راه اندازی کند.

پس از آنکه این برند اقدام به افتتاح دو بوتیک در شهرهای مهم نیویورک و رم کرد، در سال 1976 و با آغاز به کار بوتیک این برند در شهر توکیو، فعالیت‌های این برند در آسیا قوت بیشتری گرفت و پر رنگ‌تر شد. گاراوانی برای گسترش هر چه بیشتر فعالیت های خود، دهه 1970 را در نیویورک گذراند. با این حال همچنان مرکز برند والنتینو در رم باقی ماند. در سال 1971 و با آغاز به کار خط تولید لباس‌های مردانه این برند، سیر موفقیت‌های آن سرعت بیشتری گرفت.

شروع محبوبیت ولنتینو

خط‌های تولید این برند افزایش یافت و به صورت تخصصی با نام‌های والنتینو گاراوانی، ولنتینو رما (Valentino Roma) و آر. ای. دی ولنتینو (R.E.D. Valentino) جداسازی شد. در سال 1998 والنتینو و جیامتی شرکت را به قیمت 300 میلیون دلار به رئیس کمپانی فیات فروختند و بخش های دیگر شرکت نیز در سال های بعد واگذار شد.

آغاز به کار عطرهای برند والنتینو چگونه بود؟

آغاز به کار عطرهای برند والنتینو

والنتینو در سال 1978 وارد دنیای عطر شد و اولین عطر خود را با نام والنتینو پرفیوم گالا یا ولنتینو کلاسیک در پاریس رونمایی و به بازار عرضه کرد. برند والنتینو در این زمینه نیز موفقیت‌های چشم گیری به دست آورد. این برند، محصولات زیادی در این زمینه از جمله عطر، ادکلن، ادوپرفیوم و ادوتویلت‌های محبوب و پر طرفداری به بازار عرضه کرد که با نام‌های والنتینو والنتینا یا والنتینو که تلفظ های مختلف این برند در نقاط مختلف دنیا است، شناخته می‌شوند.

موفقیت‌های ولنتینو پس از آغاز قرن 21 چگونه بود؟

موفقیت‌های ولنتینو پس از آغاز قرن 21

در سال 2001 جولیا رابرتز، بازیگر معروف هالیوودی در مراسم اسکار و به هنگام دریافت جایزه بهترین بازیگر زن یکی از زیباترین لباس‌های شب برند ولنتینو را بر تن داشت و بار دیگر توجه‌ها را به سوی این برند خلاق جلب کرد. در سال 2002 این برند به کمپانی تولید پوشاک مارزوتو واگذار شد. با وجود این تغییرات مدیریتی این برند همچنان با قدرت پیش رفت و موفق شد جایگاه خود در دنیای مد را به خوبی حفظ کند.

والنتینو گاراوانی در سال 2006، به پاس یک عمر خدمات شایانش در صنعت مُد، نشان لژیون دونور (Légion d’Honneur) را از ریاست جمهوری وقت فرانسه، ژاک شیراک دریافت کرد. او در سال 2007 اعلام کرد، که قصد دارد در سال 2008 بازنشته شود. در اواخر سال 2007 ، او اعلام کرد، که آخرین شوی مد خود را در ماه ژانویه همان سال برگزار می‌کند. این شوی نهایی در موزه رودین در پاریس برگزار شد و بسیار موفقیت آمیز بود.

موفقیت‌های ولنتینو

این برند بعد از والنتینو گاراوانی با فعالیت طراحان معروف دیگری از جمله ماریا گرازیا همچنان راه موفقیت خود را دنبال کرد. ماریا گرازیا با همکاری پیر پائولو پیکیولی، توانستند درآمد برند والنتینو را افزایش دهند. ماریا گرازیا و پیر پائولو پیکیولی دو مدیر خلاقیتی که در خانه مد برند والنتینو برای سال‌ها با هم همکاری می‌کردند در سال 2016 از هم جدا شدند.

ماریا گرازیا بعد از برند ولنتینو به برند دیور پیوست. آن‌ها در طی سال‌ها همکاری با یکدیگر درآمد سالانه برند ولنتینو را به یک میلیارد دلار در سال رسانده بودند و توانسته بودند سبک جدیدی از طراحی را در این برند پایه گذاری کنند. بعد از رفتن ماریا گرازیا، پیر پائولو پیکیولی در حال حاضر تنها مدیر خلاقیت برند ولنتینو است. برند والنتینو در سال 2012 نمایشگاهی از آثار شخص والنتینو گاراوانی برگزار کرد که مورد توجه بسیار زیاد فعالان این عرصه قرار گرفت.

موفقیت ولنتینو در مد

امروه مجموعه عظیم برند والنتینو محصولات بسیار زیاد و متنوعی از جمله لباس، کیف، کفش و عطر تولید می‌کند و در طی سال‌های گذشته برندی بسیار موفق بوده است. برند Valentino تا کنون در مراسم‌های بسیار مهمی همچون گلدن گلوب و اسکار در درخشش ستاره‌های سینما و تلویزیون نقش انکار ناپذیری ایفا کرده است.

۲۰۵,۶۲۵
محصولات مرتبط
ولنتینو اومو بورن این رما یلو دریم ادو تویلت مردانه ولنتینوValentino 
۱۴,۳۹۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
+۱
تنوع
ولنتینو اومو برن این روما ادو تویلت مردانهValentino 
۱۴,۲۲۷,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۵ میل
مینیاتوری
+۳
تنوع
ولنتینو دونا برن این روما ادو پرفیوم زنانهValentino 
۱۸,۰۲۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
والنتینو دونا رز ورد ادو تویلت زنانه ولنتینو - والنتینوValentino 
۱۰,۹۷۱,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۶ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
دونا نویر ابسولو ادو پرفیوم زنانه ولنتینو - والنتینوValentino 
۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
والنتینو یومو آکوا ادو تویلت مردانه ولنتینو - والنتینوValentino تخفیف ویژه
۱۰,۸۳۸,۰۰۰ تومان۸,۶۵۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۷۵ میل
عطر
+۱
تنوع
والنتینو دونا آکوا ادو تویلت زنانه ولنتینو - والنتینوValentino 
۹,۵۱۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
ولنتینا بلاش ادو پرفیوم زنانه ولنتینو - والنتینوValentino 
۷,۸۶۱,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
یومو اینتنس ادو پرفیوم مردانه ولنتینو - والنتینوValentino 
۶,۷۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
ولنتینا پینک ادو پرفیوم زنانه ولنتینو - والنتینوValentino تخفیف ویژه
۹,۹۹۸,۰۰۰ تومان۹,۶۴۷,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
ولنتینو دونا ادو پرفیوم زنانه ولنتینو - والنتینوValentino 
۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر قدیم
+۳
تنوع
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
برند والنتینو چیست؟
پاسخ:

برند والنتینو یا ولنتینو (Valentino) در سال 1960 با افتتاح مغازه‌ای در رم توسط فردی به نام ولنتینو گاراوانی رسما تاسیس شد. البته شروع موفقیت بین المللی این برند در سال 1962 در فلورانس، پایتخت مد ایتالیا در آن دوران، رقم خورد و به سرعت به یکی از نمادهای مد در ایتالیا تبدیل شد. برند Valentino هر سال در نمایش‌های مد خود یک لباس قرمز به نمایش می‌گذارد و لباس قرمز، سال‌هاست که به عنوان نمادی جذاب و مرموز برای این برند به شمار می‌رود. 

والنتینو گاراوانی چه کسی بود؟
پاسخ:

والنتینو (ولنتینو) کلمنته لودوویکو گاراوانی در سال 1932 در شهر وگرا واقع در شمال ایتالیا به دنیا آمد و از دوران کودکی به مد علاقمند شد. والنتینو خیاطی را در کودکی از خاله‌اش یاد گرفت. او پس از پایان تحصیلاتش در حالی که فقط 17 سال سن داشت، برای ادامه تحصیل در زمینه علایقش، ایتالیا را به مقصد پاریس ترک کرد.  ولنتینو ابتدا در مدرسه عالی هنرهای زیبا و سپس در انجمن سندیکای مد در پاریس پایتخت فرانسه به تحصیل مشغول شد. او مدتی را به کارآموزی در شرکت‌هایی مثل بالنسیاگا گذراند و پس از چندین سال کارآموزی و کسب تجربه در سال 1959 میلادی تصمیم گرفت که به ایتالیا بازگردد. ولنتینو گاراوانی پس از بازگشت به کشورش ایتالیا یکی تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین افراد در ایتالیا شد و از رئیس جمهور ایتالیا نشان شایستگی دریافت کرد.

برند ولنتینو چگونه تاسیس شد؟
پاسخ:

کمپانی Valentino در سال 1959 در شهر رم ایتالیا تاسیس شد. اما حدودا سه سال طول کشید تا راه موفقیت خود را طی کند و به عرصه جهانی قدم بگذارد. شروع شهرت و درخشش این برند در اولین حضور بین المللی والنتینو در سال 1962 در شهر فلورانس، که پایتخت مد ایتالیا در آن زمان به شمار می‌رفت اتفاق افتاد. اولین فشن شو والنتینوی جوان در کاخ پتزی مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفت.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۰۵,۶۲۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید