یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه آب و هوا بر بوی عطر شما تاثیر می‌گذارد؟

چگونه آب و هوا بر بوی عطر شما تاثیر می‌گذارد؟

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که عطر محبوبتان در گرمای داغ و سوزان تابستان بویی متفاوت از روزهای سرد و برفی زمستان دارد؟ یا اینکه عطر امضایتان در آب و هوای خشک به اندازه محیط‌های مرطوب ماندگاری ندارد. حتما تا الان متوجه شده‌اید که آب و هوا بر عطرها تاثیر دارند. بله، این موضوع کاملا درست است که آب و هوا و محیط اطراف، تاثیر قابل توجهی بر عملکرد و حتی بوی عطر دارند. در این مقاله، به بررسی موضوع جذاب تاثیر آب و هوا بر عطر می‌پردازیم تا با انتخاب عطر بر اساس آب و هوا از این به بعد خرید بهتری را تجربه کنید.

ماندگاری عطر در آب و هوای مختلف

وقتی عطر هنوز داخل شیشه‌اش قرار دارد فقط مولکول‌های معطر است و هیچ کارکردی ندارند. مولکول‌های عطر برای به نمایش گذاشتن جادوی خود به گرمای پوست بدن نیاز دارند. این مولکول‌ها وقتی با پوست بدن تماس پیدا می‌کنند، شروع به تبخیر می‌کنند و در هوا پخش می‌شوند و باعث می‌شوند که خود شخص و اطرافیانش بوی عطر را متوجه شوند. درجه حرارت پوست بدن بر سرعت تبخیر و پراکندگی مولکول‌های عطرها و در نهایت بوی عطر تاثیر دارد. اما عوامل دیگری هم هستند که بر بوی عطر، ماندگاری و پخش بوی عطر تاثیر دارند. یکی از مهمترین این عوامل آب و هوا است که در ادامه به طور مفصل درباره آن صحبت می‌کنیم.

تاثیر دمای هوا بر عطرها

با تغییر فصل‌ها، دما نیز تغییر می‌کند که می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی عطر داشته باشد. رایحه در آب و هوای گرم نسبت به هوای سرد عملکرد بهتری دارد، زیرا مولکول‌های عطر می‌توانند با سرعت بسیار بیشتری حرکت کنند. این بدان معنی است که یک عطر چوبی یا تند که برای زمستان مناسب است، ممکن است در هوای گرم بهار خیلی تند باشد و طبیعت تازه فصل را منعکس نکند.

دمای هوا تاثیر خیلی زیادی بر میزان عملکرد عطر و درک ما از بوی آن عطر دارد. در هوای خیلی گرم، میزان تبخیر عطر به شدت افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه نت‌های ابتدایی و میانی عطر بیشتر غالب هستند. به همین خاطر بعضی از عطرها در تابستان نسبت به زمستان قوی‌تر هستند و پخش بوی بیشتری دارند.

بر عکس این شرایط در فصل زمستان پیش می‌آید، در آب و هوای سرد، مولکول‌های عطر بیشتر به پوست می‌‌چسبند و پخش بو و عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با سایر فصل‌های سال دارند و به همین دلیل در روزهای سرد، بوی عطر را سخت‌تر متوجه شویم. در ماه‌های سرد سال، نت‌های پایانی عطر، عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شوند و پس از استفاده از عطر، بویی که بیشتر استشمام می‌شود، رایحه نت‌های پایانی است.

تاثیر آب و هوا بر عطر

نقش رطوبت در عملکرد عطر

درست مانند درجه حرارت هوا، رطوبت هم نقش پررنگی در عملکرد رایحه‌ها دارد. رطوبت بالا موجب افزایش ماندگاری و پخش بوی عطر می‌شود. در محیط‌های مرطوب، پوست مدت طولانی‌تری مرطوب می‌ماند و همین ویژگی باعث کاهش سرعت تبخیر عطر می‌شود و در نتیجه ماندگاری عطر تا چند ساعت افزایش پیدا می‌کند. برعکس، در آب و هوای خشک پوست هم خشک‌تر می‌شود و عطر با سرعت بالاتری تبخیر می‌شود که هم ماندگاری‌اش کاهش پیدا می‌کند و هم قدرت بوی آن ضعیف می‌شود.

اثر تابش نور خورشید بر عطر

هنگام بررسی تاثیر آب و هوا بر عطر، نباید از نور خورشید غافل شد. پرتوهای فرابنفش نور خورشید باعث تجزیه ترکیبات شیمیایی مولکول‌های عطرها می‌شوند و با تخریب این مولکول‌ها، سرعت از بین رفتن بوی عطر را افزایش می‌دهند. در روزهای آفتابی و در فضای باز با پوشیدن لباس‌های نخی و بلند از بدنتان در برابر پرتوهای نور خورشید محافظت کنید. این موضوع هم از نظر سلامت پوست مهم است و هم باعث افزایش ماندگاری و کیفیت عطر روی پوستتان می‌شود.

روش درست انتخاب عطر براساس آب و هوا

.هوای گرم موجب تقویت رایحه عطر می‌شود و هوای سرد هم سرعت پخش رایحه عطر را کند می‌کند. حالا که با تاثیر آب و هوا بر عطر آشنا شدید، می‌توانید از این اطلاعات برای خرید عطرتان استفاده کنید و در هر آب و هوایی خوشبو و جذاب باشید. درست است که برای انتخاب عطر باید اول از همه به علاقه و سلیقه خودتان توجه کنید، اما قطعا نمی‌توانید برای تمام ماه‌های سال از یک عطر استفاده کنید. در ادامه درباره انتخاب عطر مناسب برای آب و هوا با توجه به فصل‌های مختلف سال صحبت می‌کنیم.

نت‌های کلاسیک گلدار و میوه‌ای برای هوای معتدل بهاری

در آب و هوای لطیف و معتدل بهاری، نت‌های کلاسیک بهاری شامل ترنج، لیمو و ماندارین و نت‌های گلی رمانتیک مانند زنبق، یاس و گل رز بهترین انتخاب هستند. رایحه های بهاری نشاط آور و طبیعی هستند. عطری با نت گل‌های محبوبی مثل اسطوخودوس، شکوفه‌هایی همچون بهار نارنج، یا رایحه چمن با طبع معتدل، برای بهار کاملا مناسب است.

تاثیر آب و هوا بر عطر

عطرهای گلی مرکباتی برای روزهای داغ تابستان

هوای گرم یادآور تعطیلات تابستان، نور درخشان خورشید، دریا و گردش‌های شبانه است. بهترین همراه شما در این روزها برای مقابله با گرمای طاقت فرسا، می‌تواند استفاده از عطری خنک و تازه باشد. یک عصر گرم تابستانی را تصور کنید که به همراه خانواده یا دوستان برای شام بیرون رفته‌اید و دوست دارید بوی بی‌نظیری داشته باشید که کاملا با حس و حال این عصر تابستانی هماهنگ باشد. بدون شک، عطر خوب تاثیر فراموش نشدنی بر ظاهر شما دارد. عطری با نت‌های ترنج، یاس، میموزا و گل سرخ از بهترین گزینه‌های پیش روی شما هستند. عطرهای ملایم، مرکباتی و گلی در آب و هوای گرم و مرطوب بهترین کارآیی را دارند. این عطرها با رایحه‌ باطراوت و آرامش‌بخش خود در هوای داغ تابستان حالتان را بهتر می‌کنند و کمک می‌کنند تا احساس خنکی داشته باشید. همچنین در مناطق شرجی و گرم، عطرهایی با نت‌های سبز و مرکباتی می‌توانند بهترین انتخاب باشند تا بتوانید آب و هوای گرم و مرطوب را بهتر تحمل کنید. در روزهای گرم و آفتابی، برای ایجاد تازگی رایحه‌های شاداب، ملایم و پرطراوت مثل نعنا، بهارنارنج و ریحان هم انتخاب‌های خیلی خوبی هستند. همچنین این نکته را فراموش نکنید که چون هوای گرم باعث تقویت رایحه عطرها می‌شود، برای عدم ایجاد حساسیت، سردرد و ناراحتی برای خودتان و اطرافیانتان، مقدار کمی عطر بزنید.

تاثیر آب و هوا بر عطر عطرهای چوبی برای آب و هوای خنک و بارانی پاییزی

در روزهای ابری و کمی سرد پاییز، نت‌های چوبی برای القای حس آرامش بهترین گزینه هستند. نت‌های متناسب با هوای لطیف پاییزی نعناع هندی، خس خس، چوب صندل، خزه بلوط و کهربا هستند.

تاثیر آب و هوا بر عطر نت‌های ادویه‌ای برای روزهای سرد و برفی زمستان

در ماه‌های سرد، خشک و تاریک سال که آب و هوا باعث تضعیف خلق و خو هم می‌شود، عطرهای گرم و غنی با نت‌های تند و ادویه‌ای و آرامش بخش، مثل نعناع هندی، چوب صندل، خزه بلوط و کهربا احساس گرما و آرامش را در شما برمی‌انگیزانند. برای روزهای برفی زمستان، رایحه‌های گرم و قوی بهترین انتخاب هستند. برای این ماه‌های سال عطرهایی را با رایحه‌های وانیل، عود، دارچین و بادیان رومی هم انتخاب‌های خوبی هستند.

شاید تا به حال این موضوع را نمی‌دانستید، اما خوب است بدانید که روزهای سرد سال بهترین زمان استفاده از عطرها هستند اگر که عطرها به درستی انتخاب شوند. هوای سرد باعث می‌شود که نت‌های ظریف و پیچیده عطر برای به نمایش گذاشتن خود، زمان داشته باشند.

تاثیر آب و هوا بر عطر

تنوع دادن به مجموعه عطرها با انتخاب عطر مناسب برای آب و هوا

شاید در نگاه اول، انتخاب عطر برای شرایط آب و هوایی مختلف کمی چالش برانگیز به نظر برسد، اما در عین حال می‌تواند تجربه جذاب و هیجان‌انگیزی باشد تا به مجموعه عطرهایتان تنوع ببخشید و عطرهای جدید را هم امتحان کنید. حتی این فرصت را پیدا می‌کنید که رایحه یک عطر را در فصل‌ها و شرایط آب و هوایی مختلف امتحان کنید و از بوی متفاوت آن لذت ببرید. نمایش نت‌ها و رایحه‌های عطر در هر آب و هوایی، جنبه زیبای دنیای پیچیده و پرظرافت عطرها است که تجربه بویایی‌تان را هم تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. پس با استفاده از نکات این مقاله نت‌های مناسبی را برای آب و هوای مورد نظرتان انتخاب کنید تا بهترین استفاده را از عطر خود ببرید. اگر علاقمند هستید که بیشتر با مفاهیم دنیای عطرها آشنا شوید و بدانید که چطور ماندگاری عطر خود را افزایش دهید، مطالعه مقاله چه عواملی بر ماندگاری عطرها موثر است؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس دیگر فرصت را از دست ندهید، با آغاز هر فصل جدید، عطر جدیدی را به میز آرایش خود اضافه کنید تا با حال بهتر و اعتماد به نفس بیشتر در هر جمعی خاص و متمایز باشید. برای انتخاب عطر اصل و باکیفیت حتما به سایت ریحا سر بزنید.

نویسنده :نسیم زارع

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید