یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
رزماری - Rosemary

رزماری - Rosemary

گیاه رزماری با نام علمی (Rosemarinus officinalis) که البته با نام‌های رومارن یا اکلیل کوهی هم نام برده می‌شود، یک گیاه بسیار معطر و خوشبو و از خانواده نعناعیان است. این گیاه برگ‌ سوزنی و همیشه سبز بومی مناطق مدیترانه‌ای است و علاوه بر کاربردهای فراوانی که در آشپزی دارد بعنوان یک گیاه شفابخش و درمان کننده برای بهبود انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود.

گل‌های رزماری در رنگ‌های مختلف از جمله سفید، صورتی، بنفش یا آبی وجود دارند، که این گل‌ها دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند و از خاصیت آنتی اکسیدانی قوی برخوردارند.بوییدن این گیاه در بهبود خلق‌ و خو و افزایش روحیه مثبت در افراد نیز تاثیرگذار است و استفاده از آن، هنگام صبح و زمانی‌که نیازمند محرکی برای شروع کار و فعالیت هستید بسیار موثر است.

رزماری بهترین گزینه برای سرحال شدن است که علاوه بر افزایش قدرت حافظه دارای خواص محرکی نیز هست که باعث رفع خستگی فیزیکی، ذهنی و سردرد می‌شود. به طور مثال در کشور ژاپن از رایحه‌ی رزماری برای آرامش بخشیدن به مشتریانی که درصف انتظار هستند استفاده می‌شود.

در یونان باستان هم مردم بر این اعتقاد بودند که گیاه رزماری علاوت و نماد وفاداری است و آن را در میان دسته گل عروس قرار می‌دادند. همچنین این گیاه برای حفظ خاطرات مردگان، در مراسم تدفین کاربرد داشته و عزاداران شاخه‌هایی از اکلیل کوهی تازه را بر روی مقبره درگذشتگان قرار می‌دادند تا شخص متوفی فراموش نشود.

روایت‌های بسیار زیادی در مورد گیاه رزماری وجود دارد و بر اساس یک داستان قدیمی، گفته می‌شود که گل‌های این گیاه در ابتدا سفید رنگ بوده است و حضرت مریم قبل از ولادت مسیح تاج آبی رنگ خود را روی بوته‌های رزماری که در آن محل بود گذاشت و از آن پس رنگ گل رزماری به رنگ تاج سر حضرت مریم درآمد و این امکان هم وجود دارد که نام انگلیسی این گیاه نیز از همین حکایت سرچشمه گرفته باشد.

خواص گیاه رزماری

عطر و بوی گیاه رزماري با بهبود خلق و خو، پاك كردن ذهن و كاهش استرس در افرادی كه دچار اضطراب مزمن و اختلال هورمون استرس هستند مرتبط است. این گیاه ارزشمند خواص بسیار زیادی دارد و مواردی که تا کنون برای آن ذکر شد فقط جز کوچکی از آن است.

رفع مشکلات گوارشی

در طب سنتی از گیاه رزماری برای درمان و رفع مشکلات گوارشی از جمله ناراحتی‌های معده، یبوست، نفخ و اسهال استفاده می‌شود. اضافه کردن این گیاه پرخاصیت به رژیم غذایی و استفاده بصورت هفته‌ای از آن می‌تواند به تنطیم سرعت حرکات روده و بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک کند.

خوشبو کننده دهان

گیاه رزماری به خاطر خاصیت ضدباکتریایی که دارد به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی دهان، فوق العاده عمل می‌کند و سلامت دهان و دندان را نیز بهبود می‌بخشد. برای این کار برگ‌های رزماری را در یک لیوان آب گرم بخیسانید و سپس آب آن را در دهان خود غرغره کنید تا باکتری‌ها نابود شوند و در تمام طول شب نفسی تازه و خوش بو داشته باشید.

تحریک جریان خون

رزماری، بعنوان یک محرک برای بدن عمل می‌کند و همینطور باعث تولید گلبول‌های قرمز و افزایش جریان خون می‌شود. این امر اکسیژن رسانی به سیستم‌ها و قسمت‌های حیاتی بدن را تسهیل می‌کند، همچنین به حرکت مواد مغذی به سمت سلول‌هایی که نیاز به ترمیم دارند نیز کمک می‌کند.

تسکین درد

گیاه رزماری صدها سال است که بعنوان یک ماده ضد درد کاربرد دارد و به صورت خمیر یا ضماد بر روی قسمت‌های آسیب دیده که درد دارد، استفاده می‌شود. برای کاهش درد قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است، مانند سردرد و درد ناشی از بیماری های خاص مانند میگرن می‌توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد.

تقویت ایمنی

اجزای فعال در رزماری، با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی باعث از بین رفتن سلول‌های سرطان زا می‌شود. این اجزای فعال نشان دهنده یک حمله سه جانبه در برابر بسیاری از بیماری‌های مختلف و پاتوژن‌ها است که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تهدید کنند و یا به یکپارچگی سیستم بدن آسیب برسانند.

درمان دیابت

رزماری سطح قند خون را تنظیم می‌کند و چای و دمنوش آن مثل بامیه یک انتخاب مناسب برای افراد دیابتی است که البته این افراد نباید در مصرف رزماری زیاده روی کنند.

اسانس رزماری

روغن‌های گیاهی به خاطر رایحه دلنشینی که دارند، بعنوان یکی از اجزا جدا نشدنی در صنعت عطر سازی به کار می‌روند و برخلاف مواد شیمیایی نه تنها سرطان‌زا و خطرناک نیستند بلکه خواص رایحه درمانی شگفت انگیزی مانند آرامش بخش بودن نیز دارند.

یکی از گیاهانی که از اسانس آن در عطرسازی استفاده می‌شود رزماری است که رایحه تند و چوبی دارد و برخی رایحه آن را چیزی بین رایحه چوب و کاج توصیف می‌کنند. زمانی که اسانس رزماری با رایحه‌های اسطوخودوس، مریم گلی، بابونه و نعنا فلفلی با هم آمیخته می‌شوند عطرهای ماندگار و خوبی به دست می‌آید.

اسانس رزماری معمولا از تقطیر سرشاخه‌های گلدار گیاه تازه با بخار آب بدست می‌آید و در نتیجه آن مایعی بی رنگ یا زرد کم رنگ و دارای بوی مشخص و طعم گرم کافوری بدست می‌آید. اسانس رزماری سبب باز شدن عروق پوست و افزایش خون رسانی و در نتیجه تغذیه بهتر فولیکول‌های مو می‌شود، همینطور منجر به رشد و تبدیل موهای کرکی به موهای ضخیم می‌شود.

عطرهایی که در ساخت آن‌ها از اسانس رزماری استفاده شده است!

اسانس رزماری ماده‌ای است معطر و خوشبو که در صنعت عطر سازی و بویژه برای تهیه عطر‌های مردانه به کار برده می‌شود. در ادامه به معرفی تعدادی از این عطرها می‌پردازیم.

1- شنل پلاتینوم اگوییست (Chanel Platinum Egoiste)

خرید عطرشنل پلاتینوم اگوییست

عطر شنل پلاتینوم اگوییست از سری عطرهای خنک و مردانه است که حدود 7 تا 12 ساعت ماندگاری دارد و پخش بوی آن به اندازه یک اتاق است. این عطر حس نرم و ملس ترکیب رایحه اسطوخودوس و بهارنارنج را به شما می‌دهد که استفاده از این عطر را برای خانم‌های اسپورت پوش نیز بسیار مناسب کرده است.در نت اولیه یا رایحه ابتدایی عطر پلاتینوم اگوییست از اسطوخدوس، روغن پرتقال و رزماری استفاده شده است.

عطر شنل پلاتینوم اگوییست با برند و نام تجاری Eau de toilette CHANEL Platinum Egoiste محصول سال 1993 و ساخت کشور فرانسه می‌باشد.این عطر مناسب همه سنین است و در کمپانی Chanel تولید می‌شود و در گروه تخصصی عطرهای وودی گل مازک(Woody Floral Musk) قرار می‌گیرد.

2- جورجیو آرمانی آکوآ دی جیو پروفومو (Giorgio Armani Acqua di gio Profumo)

خرید عطرجورجیو آرمانی آکوآ دی جیو پروفومو

عطر دکانت جورجیو آرمانی آکوآ دی جیو پروفومو در سال 2015 به بازارعرضه شد و در نت میانی آناز اسانس رزماری استفاده شده است.این عطر طبع معتدلی دارد و در گروه بویایی معطر آبی (Aromatic Aquatic) دسته بندی می‌شود. عطر جورجیو آرمانی هنگام تست خیلی سریع شما را به یاد سری‌های قبلی عطرآکوا د جیو می‌اندازد، ولی بعد از گذشت حداکثر 30 دقیقه، رایحه یک عطر جدیدتر نمایان می‌شود.

این عطر بعد از 20 تا 30 دقیقه بوی مشخص رزماری را پخش می‌کند و به یک عطر کاملا گیاهی تبدیل می‌شود و بعد از گذشت 1 ساعت یک نت گیاهی دیگر نیز به آن اضافه می‌شود. عطر جورجیو آرمانی آکوآ دی جیو پروفومو با برند و نام تجاری Eau de parfum GIORGIO ARMANI Acqua di gio Profumo DECANT ساخت کشور ایتالیا است.

3- دیویدف دیویدوف کول واتر (Davidoff Cool water)

خرید عطردیویدوف کول واتر

عطر دیویدف دیویدوف کول واتر با برند و نام تجاری Eau de toilette DAVIDOFF Cool water محصول سال 1988 و ساخت کشور سوازیلند است. میزان پخش بو این عطر به اندازه طول یک دست است و حدود 3 تا 6 ساعت ماندگاری دارد و برای تمام سنین مناسب است. این عطر خنک و مردانه در رایحه ابتدایی خود دارای اسانس رزماری است و برای استفاده در فصول گرم سال، محیط کار، دانشگاه، باشگاه ورزشی و سایر مواردی که روزانه و غیر رسمی هستند مناسب است.

4-لانوین اکلت د آرپژ (Lanvin Eclat D Arpege Pour Homme)

خرید عطرلانوین اکلت د آرپژ

این عطر هم مانند عطرهای قبلی خنک و مردانه است و حدود 3 تا 6 ساعت ماندگاری دارد. عطر لنوین لانوین اکلت د آرپژ با برند و نام تجاری Eau de toilette LANVIN Eclat D Arpege Pour Homme محصول 2014 و ساخت کشور فرانسه می‌باشد. در نت میانی یا آکورد این عطر، از اسانس رزماری استفاده شده است و برای استفاده در روزهای گرم سال و حتی کنار ساحل و دریا نیز، استفاده از آن بسیار لذت بخش است.

۲۴۴,۲۵۱
محصولات مرتبط
کول واتر ادو تویلت مردانه دیویدفDavidoff تخفیف ویژه
۳,۶۰۳,۰۰۰ تومان۲,۵۵۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
لجند ادو تویلت مردانه امپرEmperامکان ارسال فوری
۱,۲۷۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲۰ میل
عطر
+۱
تنوع
ديريك ادو تویلت مردانه اورلان - اورلینOrlaneامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۲۷۲,۰۰۰ تومان۹۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۸ میل
مینیاتوری
کروم ادو تویلت مردانه آزاروAzzaro تخفیف ویژه
۳,۹۳۰,۰۰۰ تومان۳,۶۰۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
لهوم ایدیل ادو پرفیوم مردانه گرلنGuerlain تخفیف ویژه
۷,۳۴۵,۰۰۰ تومان۶,۲۵۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر قدیم
+۲
تنوع
ل هوم ایدیل ادو تویلت مردانه گرلنGuerlain 
۱۷,۲۵۶,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱ میل
سمپل
+۴
تنوع
آکوا دی جیو پروفوندو ادو پرفیوم مردانهGiorgio Armani 
۱۵,۹۶۸,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۵
تنوع
لالیک پور هوم ادو پرفیوم مردانهLalique تخفیف ویژه
۲,۷۳۰,۰۰۰ تومان۱,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۷۵ میل
عطر
+۱
تنوع
اروس فلیم ادو پرفیوم مردانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۸,۱۰۷,۰۰۰ تومان۶,۸۳۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۵
تنوع
اینترلود بلک ایریس من ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۸,۱۸۱,۰۰۰ تومان۱۳,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
+۱
تنوع
اکوا دی جیو ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
عطر
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۶
تنوع
سیلور سنت ادو تویلت مردانه جکس بوگارتJacques Bogart 
۱,۶۷۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دیور هوم اسپرت ادو تویلت مردانهDior 
۱۹,۱۰۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۵
تنوع
لو بلو د ایسه پور هوم ادو تویلت مردانه ایسی میاکه - ایشی میاکیIssey Miyake 
۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ان جاردن سور لو توا ادو تویلت مردانه/زنانه هرمسHermes 
۱۴,۹۰۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۴
تنوع
اکلت دی آرپج پور هوم ادو تویلت مردانه لانوینLanvin 
۲,۴۷۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
آکوا دی جیو ابسولو ادو پرفیوم مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۶,۶۹۴,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
سیلور سنت اینتنس ادو تویلت مردانه جکس بوگارتJacques Bogart تخفیف ویژه
۱,۹۵۳,۰۰۰ تومان۱,۶۷۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
گیاه رزماری چیست؟
پاسخ:

 گیاه رزماری با نام علمی (Rosemarinus officinalis) که البته با نام‌های رومارن یا اکلیل کوهی هم نام برده می‌شود، یک گیاه بسیار معطر و خوشبو و از خانواده نعناعیان است. این گیاه برگ‌ سوزنی و همیشه سبز بومی مناطق مدیترانه‌ای است و علاوه بر کاربردهای فراوانی که در آشپزی دارد بعنوان یک گیاه شفابخش و درمان کننده برای بهبود انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود.

گیاه رزماری چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

گل‌های رزماری در رنگ‌های مختلف از جمله سفید، صورتی، بنفش یا آبی وجود دارند، که این گل‌ها دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند و از خاصیت آنتی اکسیدانی قوی برخوردارند. بوییدن این گیاه در بهبود خلق‌ و خو و افزایش روحیه مثبت در افراد نیز تاثیرگذار است و استفاده از آن، هنگام صبح و زمانی‌که نیازمند محرکی برای شروع کار و فعالیت هستید بسیار موثر است.

خواص گیاه رزماری چیست؟
پاسخ:

عطر و بوی گیاه رزماري با بهبود خلق و خو، پاك كردن ذهن و كاهش استرس در افرادی كه دچار اضطراب مزمن و اختلال هورمون استرس هستند مرتبط است. این گیاه ارزشمند خواص بسیار زیادی دارد و مواردی که تا کنون برای آن ذکر شد فقط جز کوچکی از آن است.

کاربرد اسانس رزماری چیست؟
پاسخ:

یکی از گیاهانی که از اسانس آن در عطرسازی استفاده می‌شود رزماری است که رایحه تند و چوبی دارد و برخی رایحه آن را چیزی بین رایحه چوب و کاج توصیف می‌کنند. زمانی که اسانس رزماری با رایحه‌های اسطوخودوس، مریم گلی، بابونه و نعنا فلفلی با هم آمیخته می‌شوند عطرهای ماندگار و خوبی به دست می‌آید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۴,۲۵۱ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید