یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
معرفی عطرهای جدید و بررسی رایحه و ترکیب آنها

معرفی عطرهای جدید و بررسی رایحه و ترکیب آنها

عطرها بخش مهمی از زندگی بسیاری از ما هستند. تقریباً تمامی افراد در مناسبت‌ها و مراسم‌های مهم خود از عطرهایی استفاده می‌کنند که برای آنها معنای ویژه‌ای دارند. علاوه بر آن بسیاری از افراد نیز به صورت روزمره از عطرهای سبک استفاده می‌کنند تا رایحه ای خوش داشته باشند. برخی افراد نیز شیفته داشتن عطرهای ویژه و جدید هستند و صنعت عطرسازی را به صورت خاص بررسی کرده و با عرضه عطرهای جدید به بازار آنها را تهیه می‌کنند.

عطرها می‌توانند تاثیر شگرفی بر برداشت دیگران نسبت به فرد داشته باشند. از همین رو انتخاب عطر مناسب یکی از مواردی است که هر فرد باید به آن توجه داشته باشد. شرکت‌های تولیدکننده عطر هر ساله عطرهای جدیدی با رایحه ای تازه به بازار معرفی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل جدیدترین عطرهای 2023 بپردازیم.

عطرهای جدید 2023

My Way Giorgio Armani

اگر بخواهیم لیستی از جدیدترین عطرهای سال 2023 تهیه کنیم قطعاً نام عطر my way Giorgio Armani اولین مورد در این لیست است. جورجیو آرمانی، طراح عطرهای جاودانه در سال 2023 از عطر جدید خود به نام My Way رونمایی کرد. این خالق افسانه ای عطر درباره فلسفه تولید و نام گذاری My Way می‌گوید که هر فرد از طریق ارتباط معنادار با دیگران، راه رسیدن به بهترین ورژن خود را پیدا می‌کند و به همین علت این عطر My Way یا همان "راه من" نام گذاری شده است.

در واقع این طراح می‌گوید که My Way از جست و جوی معنا و اصالتی که در خارج از وجود فرد نهفته است الهام می گیردکه در نهایت یک معنای عمیق‌تر از هستی را ایجاد می‌کند. انسان از طریق تاثیر برخوردها و تجربه‌های جدید، عمق چندوجهی خود را کشف می‌کند و این همان فلسفه ای است که در My Way گنجانده شده است. My Way رایحه ای برای نسل جدید است که کنجکاوی و ارتباطات را در بر می‌گیرد.

این عطر در واقع تجسم زنی است که به دنبال تجربیاتی می‌رود که باورها و تصورات قبلی او را به چالش کشیده و او را به قلمروهای جدید و ناشناخته می‌برد. او به وسیله یادگیری واقعی از دیگران، خود را یافته و بازسازی می‌کند. نت شکوفه پرتقال این عطر در مصر و با استفاده از یک فرآیند ابتکاری، منحصر به فرد و کاملاً طبیعی استخراج شده است. رایحه شکوفه پرتقال به روش استخراج سرد جدا می‌شود که در نهایت باعث ایجاد نت‌های خالص با درخشندگی بیشتر می‌شود که بسیار طبیعی هستند.

این عطر توسط استاد مشهور عطرسازی کارلوس بنیم، و عطرساز ارشد برونو جووانوویچ ساخته شده است. نت‌های ابتدایی این عطر شکوفه پرتقال و ترنج است که در ادامه با نت میانی گل سرخ و یاس هندی ادامه پیدا می‌کند. نت پایه در این عطر از رایحه وانیل ماداگاسکار، مشک سفید و سدر ویرجینیا تشکیل شده است.

عطرهای جدید 2023

Dioriviera Dior

این عطر دیور که از جدیدترین عطرهای معرفی شده به بازار است توسط فرانسیس کورکجیان ساخته شده و دو مفهوم را در نام خود ترکیب کرده است. اولین مفهوم جنوب فرانسه است که منبع الهام وی برای ساخت این عطر بوده است، و دیگری پاریس، شهری که این عطر در آن ساخته شده است. این عطر عشق بین کریستین دیور و ریویرا فرانسه را منتقل می‌کند و از زیبایی چشم نواز آن الهام می‌گیرد.

Dioriviera که به عنوان عطری برای استراحت، جشن و لذت خلق شده است، حالتی درخشان از ذهن را تجسم می‌بخشد. فرانسیس می‌گوید که الهام اولیه رایحه دیوریویرا در پروونس به او رسیده است. مکانی که خورشید جنوب، شکوفه دادن گل‌ها در ماه می، و وزش نسیم گرم از میان برگ‌های درخت انجیر باشکوه الهام بخش او بوده است. او پس از بازگشت به پاریس کار تولید عطر از آن الهام را شروع کرد و اولین عطر خود را برای دیور ساخت. این عطر که رایحه ای گلی میوه ای دارد برای زنان و مردان مناسب است. نت‌های پایه این عطر از میوه انجیر، رز و نت‌های سبز تشکیل شده است.

عطرهای جدید 2023

Victoria's Secret Bare Rose Eau de Parfum

اگرچه عطر bare rose یکی از جدیدترین عطرهای سال 2023 ساخته ویکتوریا سکرت است، اما رایحه آن به نوعی نوستالژیک و در عین حال غیرمنتظره است. نت‌های گرم پوست گلابی، رز سانتیفولیا و چوب خالص در این عطر در کنار هم جمع شده اند تا رایحه ای گلی و مشک دار ایجاد کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب این عطر این است که پس از خشک شدن و چند ساعت ماندن روی پوست بوی آن بهتر نیز می‌شود.

این عطر که توسط فرانک ولکل برای زنان ساخته شد، در سال 2023 روانه بازار شده است. نت ابتدایی این عطر متشکل از رایحه گلابی است و نت میانی آن از رز تشکیل شده است. نت پایه متشکل از چوب دریم، سدر و مشک رایحه این عطر جذاب را تکمیل می‌کند. سازندگان این عطر آن را به گونه ای طراحی کرده اند که ترکیب مشک‌های اختصاصی آن با ترکیبات شیمیایی بدن، رایحه ای منحصر به فرد ایجاد کند که برای مدت‌های طولانی در ذهن افراد باقی می‌ماند.

Mod Vanilla Eau de Parfum ARIANA GRANDE

آریانا گرانده یکی از سلبریتی‌های محبوبی است که وارد بیزینس عطرسازی شده است. قرار گرفتن نام او در میان نام عطرسازان بزرگ بی دلیل نیست. با در نظر گرفتن آخرین عطر تولیدی او، Mod Vanilla، به این مساله پی می‌بریم که این سلبریتی در زمینه عطرسازی بسیار موفق عمل کرده است. این عطر که در میان جدیدترین عطرهای بازار است، ترکیبی نوآورانه و اورجینال است که صمیمیت و در حال قدرت را در زنان تداعی می‌کند. رایحه اصلی این عطر وانیلی است که در ترکیب با مشک، رایحه ای نرم، پیچیده و گران قیمت را ایجاد می‌کند.

در این عطر همچنین از کره کاکائو نیز کمک گرفته شده است تا لایه ای از پیچیدگی را به رایحه وانیل اضافه کند. Mod Vanilla برای افرادی که علاقه زیادی به استفاده از عطرهای با رایحه شیرین ندارند نیز کاملاً مناسب است. نت‌های ابتدایی این عطر عبارتند از فریزیا صورتی، آلوی آبدار و مشک خامه ای. ترکیب نت‌های میانی کره اوریس، پرالین سفید و گلبرگ یاس در کنار نت‌های پایه وانیل خالص و کره کاکائو، در این عطر ترکیبی اعتیادآور و فراموش نشدنی را ایجاد کرده است.

عطرهای جدید 2023

Can’t Stop Loving You Perfume Kilian

شایعه بود که ریحانا پیش از تولید عطر خود تحت عنوان fenty beauty، سال‌ها از عطر love Don’t be shy از kilian استفاده می‌کرده است. اگر شما نیز قبلاً از عطر love don’t be shy استفاده کرده اید و اکنون به دنبال یک رایحه جدیدتر می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از جدیدترین عطرهای تولیدی kilian یعنی can’t stop loving you را امتحان کنید. این عطر که رایحه ای گرم و گلی دارد شامل نت‌های اغواکننده شکوفه پرتقال، عسل، وانیل و بخور است. تولیدکنندگان این عطر درباره آن می‌گویند که عطر can’t stop loving you عطری است که عشق را جشن می‌گیرد.

شکوفه پرتقال نماد عشق ابدی است که به خوبی در این عطر مشخص است. این رایحه گلی اعتیادآور، آرامش را به خطر می‌اندازد. نت‌های پایه در این عطر بسیار ملایم بوده و طعمی فرانسوی دارند. وانیل خالص ماداگاسکار استفاده شده در این عطر حس لذت مضاعف را برای فرد به ارمغان می‌آورد و در نهایت عصاره بخور از سومالی، رمز و راز بی پایان را به این رایحه اضافه می‌کند. نت ابتدایی این عطر از ترکیبات شکوفه پرتقال و یاس پارادیسون تشکیل شده است. نت‌های میانی از عسل و در نهایت نت‌های پایه از خزه بلوط، وانیل ماداگاسکار و بخور تشکیل شده اند.

Angel Elixir Mugler

Angel Elixir یکی از جدیدترین عطرهای تولیدی ماگلر است که نمادیست از پیچیده بودن. وجود نت‌های مختلف در این عطر سبب شده که بتوان آن را با خیال راحت در تمام طول روز استفاده کرد. این عطر نوعی زنانگی تقویت شده را در زنان شجاع بیان می‌کند. رایحه این عطر ترکیبی از معصومیت و قدرت را به گونه ای غیرقابل پیش بینی در کنار هم می‌آورد. رایحه گل‌های چوبی در عطر الکسیر جدید عامل منحصر به فرد بودن آن است.

برای تجسم این عطر کافی است یک کهکشان راه شیری پر از گل را تصور کنید. چوب صندل گرانبهای کالدونیایی که برای این عطر استفاده شده، دو بار در پروسه تقطیر قرار گرفته تا خالص‌ترین رایحه خود را به این عطر اضافه کند. این عطر که از آن به عنوان روح فرشته نیز یاد می‌کنند برای زنان طراحی شده و دارای نت ابتدایی فلفل صورتی است. نت‌های میانی آن از یاس، یلانگ یلانگ، چوب صندل و شکوفه پرتقال تشکیل شده اند که در نهایت با نت پایه از وانیل و کهربا رایحه گلی میوه ای این عطر را تشکیل می‌دهد.

عطرهای جدید 2023

New York Flowers Bond NO

این عطر برای شما رایحه یک دسته از گل‌های تازه نیویورک را به ارمغان می‌آورد. جدیدترین عطر تولید شده در Bond NO. 9 ترکیبی از رایحه‌های گلی با نت‌های میوه ای و خاکی مانند است. این عطر که هم برای زنان و هم برای مردان مناسب است ترکیبی خارق العاده است که تماشای شکوفه‌های سالانه بهاری در نیویورک را برای فرد تداعی می‌کند. عطر گل‌های نیویورک روح شادی، تجدید زندگی و شگفتی‌های طبیعی که هر بهار به طبیعت می‌آیند را تجلیل می‌کند. نت‌های ابتدایی این عطر عبارتند از نارنگی، گلابی و شراب سلطنتی. نت‌های میانی از رز صورتی، لاله قرمز و یاس تشکیل شده اند و در نهایت نیز رایحه کهربا، چوب صندل و گل زنبق نت‌های پایه را در این عطر تشکیل می‌دهند.

L'Eau Papier Diptyque

جدیدترین عطر تولید Diptyque، در نوع خود بی نظیر است: ترکیبی از تمیزی و لطافت، اما غنی و آرامش بخش. این عطر یک شیرجه عمیق به ذات مشک‌های سفید است که تمام جنبه‌های بی شمار آنها را به نمایش می‌گذارد. در واقع این عطر لحظه تعلیقی را جشن می‌گیرد که در آن دست، برگه سفید و جوهر یکی بوده و آماده برای خلق یک ماجرای جدید هستند. رایحه مشک سفید در این عطر در طول زمان خود را بیان می‌کند و از پوستی به پوست دیگر متفاوت است.

این عطر فضا را اشباع می‌کند تا سایر رایحه‌ها فرصت ابراز خود را داشته باشند. در این عطر مشک‌های سفید با ظرافتی وصف نشدنی از بخار برنج پوشیده می‌شوند که تداعی کننده دانه‌های کاغذ است. آکوردهای بخار برنج در واقع کنتراست و نوع ترکیب رایحه‌های اصلی را مشخص می‌کند. میموسای استفاده شده در این عطر باعث افزودن حس گلدار و درخشان به رایحه آن شده و احساس انگیزه برای آفرینش را در فرد تداعی می‌کند. آکوردهای چوب بلوند گرمای ملایمی را به عطر اضافه می‌کنند که جزئیات یک خلقت مبتنی بر مادیات را نشان می‌دهد.

عطرهای جدید 2023

Aqua Media Cologne Forte Maison Francis kurkdjian

این عطر که توسط مزون کورکجیان ساخته شده است یکی از جدیدترین عطرهای موجود در بازار است. aqua media cologne forte توسط فرانسیس کورکجیان ساخته شده و برای مردان و زنان قابل استفاده است. نت‌های ابتدایی در این عطر جذاب از گل شاهپسند سرخابی و ترنج گرفته شده است. نت‌های میانی این عطر از رازیانه و یاس هدیون تشکیل شده است و در نهایت نت‌های پایه متشکل از چای ماچا، مشک و نت‌های چوبی رایحه آن را تکمیل می‌کنند. این عطر دعوتی است برای سفر به سمت مقاصدی غرق در نور، رنگ و طراوت. به همین علت است که در طراحی بطری از رنگ سبز استفاده شده است زیرا سبز رنگ میانی در رنگین کمان است که تعادل را در حرکت منعکس می‌کند و نور و آب را برمی انگیزد.

AERIN Mediterranean Honeysuckle Clementina

برخی سازندگان عطر در تولید رایحه‌های تابستانی بیش از حد به نت‌های نارگیل و ضدآفتاب تکیه می‌کنند تا ساحل را تداعی کنند. اما عطر Mediterranean Honeysuckle Clementina با رویکردی جدید، نت‌های مرکبات را به سطح آورده و بدین ترتیب اولین جرعه یک آبمیوه خنک در یک روز آفتابی را تداعی می‌کند. نت ابتدایی جدیدترین عطر تولیدی Aerin از نارنگی و ترنج، نت میانی از پیچ امین الدوله، برگ توت سیاه و یاس، و در نهایت نت پایه نیز از خزه و مشک تشکیل شده است. این عطر زنانه از یک کارت پستال بی نقص در ساحل آمالفی ایتالیا الهام گرفته و تماماً درباره گذران تعطیلات در یک ساحل کلاسیک ایتالیایی است.

Ourside Dusk

این عطر که اصطلاحاً یونیسکس است برای استفاده زنان و مردان مناسب بوده و رایحه ای چوبی دارد. نت‌های ابتدایی جدیدترین عطر تولیدی ourside متشکل از انجیر، ترنج، گریپ فروت و توت‌های وحشی است. نت میانی از برگ بو، سدر، زنبق و مشک تشکیل شده است و در نهایت نت پایه از نعنا هندی، کهربا، گیاه خس خس و کندر تشکیل شده است. این عطر سمفونی در هم تنیده ای از رایحه‌های جذاب است که ابتدا با توت‌های آبدار و انجیر شروع شده و در ادامه یک گل سبز و نرم را تداعی می‌کند.

عطرهای جدید 2023

Mortel Noir Eau de Parfum Trudon

این عطر ترکیب نیروی مردانه با هارمونی‌های طبیعت را به یاد می‌آورد. قدرت فلفل سیاه ماداگاسکار به کار رفته در این عطر همراه با بخوری از سومالی، در بطری مشکی کلاسیک بیان کننده یک شخصیت خلاق و هنرمند است. نت‌های پایه این عطر از فلفل سیاه ماداگاسکار، نت میانی از بخور سومالی و نت پایه از گل سیستوس تشکیل شده است. این عطر یونیسکس است و بنابراین برای مردان و زنان قابل استفاده است.

Loewe Aire Anthesis Eau de Parfum

جدیدترین عطر تولید شده توسط کمپانی loewe یک عطر کاملاً مناسب برای تابستان است که طراوت و تمیزی را به ارمغان می‌آورد. این عطر رایحه ملایمی داشته و بنابراین برای روزهایی که علاقه ای به استفاده از رایحه‌های تند ندارید انتخابی کاملاً مناسب است. Loewe aire anthesis رایحه ای آبی، میوه ای و کهربایی دارد که عطر گل‌های زنبق دره را با نت‌هایی از گلابی، گل پیونی، چوب صندل و در نهایت ریواس ترکیب می‌کند. این عطر نیز برای استفاده زنان و مردان مناسب است.

در این مقاله سعی کردیم عطرهای جدیدی که تا اواخر سال 2023 راهی بازار شدند را به شما معرفی کنیم و ترکیبات و روایح آنها را بررسی کنیم. امیدوارم لذت برده باشید.

منابع:fragrantica,dior,boots,bykilian

نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید