یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روش شناخت و تشخیص عطر اصل از تقلبی

روش شناخت و تشخیص عطر اصل از تقلبی

در اینترنت، مقالات و محتوای بسیاری در مورد بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی و تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر وجود دارد. بسیاری از ما این مقالات را مطالعه کرده‌ایم و گاهی بعضی از محتوای آن‌ها را در هنگام خرید عطر و ادکلن به یاد آورده‌ایم. اما جالب است بدانید، که بسیاری از این موارد قابل اتکا و معتبر نیستند. حتما تعجب کردید و این سوال برای‌تان پیش آمد، که چرا نباید بر روی بسیاری از مقالات و محتوای مربوط به روش تشخیص ادکلن اصل یا روش تشخیص عطر تقلبیحساب کرد.

خب، جواب شما در سه نکته خلاصه می‌شود. اولین نکته آن است که در دنیای پیشرفته و پر از تکنولوژی امروز، هیچ فرمول خاص و ثابتی در رابطه با تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی وجود ندارد. نکته دیگر این است، که بسیاری از روش‌های عنوان شده در مقالات موجود، فرمول‌های قدیمی و پیش پا افتاده‌ای وجود دارند، که امروزه دیگر نمی‌توانند بنای درستی برای تشخیص عطر اصل و تقلبی باشند، زیرا با وجود تکنولوژی‌های امروزی، عطرهای تقلبی هم بسیار شبیه به عطرهای اصل تولید و عرضه می‌شوند و تولید کننده آن‌ها، حواسش کاملا به جزئیات شباهت‌های محصولش با محصول اصلی هست.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. در واقع بزرگ‌ترین باورغلطی که در بین مردم و متاسفانه برای برخی از کارشناسان عطر جا افتاده، این است که فرق عطر اصل و تقلبی به ماندگاری آن ربط دارد وعطر اصل عطری با ماندگاری بسیار بالا است و اثر آن حداقل یک یا دو روز بر روی بدن افراد باقی می‌ماند. اگر شما هم چنین باوری دارید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و متاسفانه اصلا چنین موضوعی در دنیای عطر و ادکلن‌ها صحت ندارد.

بسیاری از افراد، تصور می‌کنند، که بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، توجه بهماندگاری بالای رایحه‌ عطرهای اصل است، اما این تصور کاملا اشتباه و غلط است. شاید این ذهنیت در گذشته درست و قابل استناد بود، اما امروزه تولیدکنندگان عطر و ادکلن‌های تقلبی، روش ماندگارتر کردن رایحه تقلبی را نیز یاد گرفته‌اند و دیگر عطرهایی تولید نمی‌کنند که به دلیل داشتن مقدار زیادی الکل، رایحه آن‌ها به سرعت از بین برود، در مقابل از مواد شیمیایی ارزان قیمت و خطرناکی استفاده می‌کنند، که حتی ماندگاری رایحه عطر را نسبت به نمونه اورجینال همان عطر، حتی بیشتر هم می‌کند. از طرف دیگر، میزان ماندگاری رایحه هر عطر، به عوامل مختلفی از جمله رنگ پوست، نوع پوست، متابولیسم بدن، آب و هوای محل زندگی، گروه بویایی عطر و موارد بسیار دیگری بستگی دارد.

تصور غلط دیگری که در بین مردم وجود دارد، این است که فکر می‌کنند بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، با توجه به قیمت آن است. شاید تصور کنید، یک عطر چون قیمت بالایی دارد، پس حتما عطر اورجینال است. اما این ذهنیت اصلا درست نیست، زیرا قیمت بالای یک عطر به هیچ وجه نمی‌تواند دلیلی بر بهتر بودن یا اصل بودن عطر باشد.

جالب است بدانید، که این موضوع باعث سوء استفاده برخی از فروشندگان عطر شده است و آن‌ها با توجه به وجود چنین ذهنیتی در میان مردم، تصمیم گرفته‌اند که عطرهای تقلبی خود را با قیمتی مشابه با عطرهای اصل به فروش برسانند و به این ترتیب، نه تنها سود نادرستی برای خود کسب می‌کنند، بلکه عطر تقلبی را نیز به مردم می‌فروشند.

بد نیست بدانید، که قیمت عطر و ادکلن‌های مختلف از برندهای لوکس، سلبریتی یا دیزاینر در بازار کاملا مشخص است و نمی‌تواند از آن قسمت شخص پایین‌تر باشد. البته این موضوع، برای کسبه عطر و ادکلن و خریداران عمده این محصول کاملا واضح است و شاید برای خریداران مشخص نباشد.

موضوع مهم دیگری که باید برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن عطر و ادکلن به آن توجه کنید، آن است که هیچ وقت ملاک تشخیص عطر اورجینال، دارا بودن لیبل‌های مختلف و رسمی کشور مانند لیبل بهداشتیا اصالت کالایا چک کردن بارکد عطر نیست. زیرا این لیبل‌ها به راحتی در بازار آزاد و غیرمجاز خرید و فروش می‌شود.

البته بسیاری از عطر و ادکلن‌های اصل و اورجینال این لیبل‌ها را دارند، اما باز هم اگر عطری را دیدید که تمام این لیبل‌ها را داشت، دلیلی بر اصل یا غیر اصل بودن آن عطر نیست، زیرا تمام عطرهایی که از فرانسه یا دبی وارد می‌شوند و یا عطرهایی که در فری‌شاپ‌ها به فروش می‌رسند، هیچ کدام این لیبل‌ها را ندارند و با این وجود اصل هستند.

خب، حتما تا اینجا با خودتان به این نتیجه رسیده‌اید، که اصلا بی‌خیال، شما نمی‌توانید عطرهای اصل را از تقلبی تشخیص دهید و هیچ معلوم نیست که این عطرهایی هم که تا به حال خریده‌اید اصل بوده باشد. اگر ناامید شدیم، باید به شما بگوییم که جای نگرانی نیست. در ادامه همراه ما باشید، تا قدم به قدم با انواع عطرهای تقلب و روش‌های ساده و نسبی تشخیص آن‌ها آشنا شوید و از خرید عطر و ادکلن احساس اطمینان و رضایت خاطر داشته باشید.

انواع عطر و ادکلن‌های تقلبی را بشناسیدفرق عطر اصل و تقلبی چیست

انواع عطر و ادکلن‌های تقلبی را بشناسید

مهم‌ترین و بهترین اقدامی که می‌توانید برای تشخیص عطر اصل از تقلبی داشته باشید، آن است که ابتدا بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را بشناسید. جالب است بدانید که همه عطرهای تقلبی، نامناسب و غیر قابل استفاده نیستند و بعضی از آن‌ها حتی با هماهنگی برند اصلی تولید کننده، برای استفاده توسط قشر کم درآمد جامعه تولید می‌شوند.

در واقع عطر و ادکلن‌های تقلبی، سه نوع مختلف دارند. در واقع عطرهای تقلبی یا بهتر بگوییم،‌ غیر اصل،‌ در سه نوع کپی، قابل تشخیص و غیر قابل تشخیص یا های کپی تولید و عرضه می‌شوند. در ادامه ویژگی‌های هر یک از این انواع را برای شما توضیح می‌دهیم.

عطر و ادکلن کپی

عطر و ادکلن‌های کپی، عطر و ادکلن‌هایی هستند که اصل نیستند، امابرند تولید کننده آن‌ها یک برند مشخصاست.رایحه عطرهای کپیمشابه با یکی از عطرهای معروف اصل و اورجینال است و نامعطر اورجینال در کنار نام برند تولید کننده غیر اصل نیز در کنار هم بر روی بطری عطر نوشته شده است. البته ممکن است، بعضی از تولید کنندگانعطرهای کپی هم در نام عطر اورجینال تغییراتی ایجاد کنند.

این دسته از عطرها توسط شرکت مشخصیتولید می‌شوند. آن‌ها فرمول ساخت عطرهای معروف را از کمپانی‌هایتولید کننده اسانس عطری خریداری می‌کنند و همان رایحه عطرهای اصل را با هزینه بسیار کمتری تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

کمپانی‌های تولید کننده اسانس‌های عطری، در تولید فرمول رایحه یک عطر معروف با یکدیگر رقابت می‌کنند و اسانس‌های مشابه با عطرهای اصلی را در کیفیت‌های مختلف تولید می‌کنند. بعضی از این کمپانی‌ها، ساختار رایحه‌ها را بسیار دقیق شبیه‌سازی می‌کنند، اما برخی دیگر تنها می‌توانند ساختار رایحه را تا حدودی نزدیک به رایحه عطر اورجینال شبیه‌سازی کنند.

این عطرها کاملا قانونی تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند. از جمله عطرهای کپی معروف می‌توان به برندهای اجمل (Ajmal)، اسمارت (Smart) و ریو (Rio) اشاره کرد. این برندها، عطرهای خود را کاملا بهداشتی و اصولی تولید می‌کنند و اصولا به دنبال تقلب کردن نیستند. این دسته از برندها نام خود را بر روی جعبه و شیشه درج می‌کنند و به راحتی قابل تشخیص هستند.

عطرهای کپی بیشتر برای مصرف در کشورهای جهان سوم و افرادی که قدرت خرید عطر اورجینال را ندارند، به بازار عرضه می‌شوند. در واقع، مردم با این دسته از عطرها مشکلی ندارند، زیرا اصولا کمپانی‌های تولید کننده این عطرها معرفی شده هستند و با اعلام نام خود،‌ بر رسمیت داشتن‌شان تاکید می‌کنند.

عطر و ادکلن تقلبی قابل تشخیص

در دنیای عطر و ادکلن، عطرهایی وجود دارند، که تقلبی هستند، اما در عین حال به راحتی قابل تشخیص هستند و با چند روش ساده، می‌توان تقلبی بودن این عطرها را تشخیص داد. معمولا حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه این عطرها برجسته نیستند و با کمی دقت می‌توان تفاوت بین فونت‌های آن‌ها را با عطرهای اصل تشخیص داد.

درب شیشه این عطرها کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی است، یا اگر ناخن خود را بر روی آن‌ها بکشید، رنگ‌شان می‌ریزد. همچنین شیشه این عطرها کیفیت و شفافیت عطر اصل را ندارند و اگر آن‌ها را در نور نگاه کنید، به راحتی رگه‌هایی را در آن‌ها مشاهده می‌کنید.

علاوه بر این‌ها، عطر و ادکلن‌های تقلبی قابل تشخیص، بوی الکل محسوسی دارند. پس از استشمام رایحه این عطرها معمولا بوی الکل زننده‌ای به شمام می‌رسد. پس اگر در رایحه یک عطر، بوی الکل شدیدی احساس کردید، در اصل بودن آن شک کنید.

عطر و ادکلن تقلبی غیر قابل تشیخص یا های کپی

بعضی از عطرهایی که تقلبی هستند، به راحتی قابل تشخیص نیستند.عطرهای این دسته به صورت بسیار حرفه‌ای و ماهرانه تولید می‌شوند و در برخی از موارد هیچ یک از روش‌های تشخیص عطر تقلبی، در تشخیص آن‌ها کمکی به ما نمی‌کند.

بنابراین در هنگام خرید عطرها، اگر به چنین عطرهایی بر بخوریم، تنها در صورتی که اطلاعات کافی و جامع درباره عطرهای اصل و ساختارهای رایحه آن‌ها داشته باشیم، می‌توانیم آن‌ها را تشخیص دهیم.

هر چند که تشخیص عطر اصل از طریق رایحه آن کار دشواری است، اما برای تشخیص آن‌ها می‌توانیم از افراد متخصص‌تر کمک بگیریم. در ادامه، چند راه عمومی و کلی برای تشخیص عطر اصل از تقلبی را به شما آموزش می‌دهیم.

برای تشخیص عطر اصل از تقلبی چه کار کنیم؟

تشخیص عطر اصل از تقلبی

خریدن عطر با وجود لذت‌بخش بودنش،‌ کار چندان آسانی نیست و فروشندگانی هستند که ممکن است عطرهای تقلبی خود را به شما عرضه کنند. متأسفانه اکثر مردم نکات مربوط به تشخیص عطر تقلبی از عطر واقعی و اصل را نمی‌دانند و به دام این فروشندگان متقلب می‌افتند.

اما باید بدانید که تشخیص عطر تقلبی هر چند دشوار، اما غیرممکن نیست و با دنبال کردن و یادگرفتن چند ترفند ساده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید عطر اصلی و اورجینال را تشخیص دهید و یک انتخاب مطمئن داشته باشید.

1- از یک فروشگاه عطر مطمئن و معتبر خرید کنید

فروشگاه عطر مطمئن و معتبر

با خرید کردن از یک فروشنده معتبر تا حدود زیادی می‌توانید از خرید عطرهای تقلبی اجتناب کنید. بازارهای فروش متنوعی برای عطر و ادکلن‌ها وجود دارد؛ از بوتیک‌های لوازم آرایشی گرفته تا فروشگاه‌های اختصاصی عطر که انواع عطرهای نیش، دیزاینر و سلبریتی را عرضه می‌کنند.

مهم است که مزایا و معایب خرید کردن از انواع عرضه کننده‌ها و فروشنده‌های عطر و ادکلن را بدانید. فروشگاه‌های تخصصی و مجوزدار عطر، همیشه امن‌ترین جا برای خرید انواع عطر و ادکلن‌ها هستند، چرا که امکان تست عطر، بازپس فرستادن عطر و خرید عطرها با برندهای مختلف را برای شما به صورت یکجا فرآهم می‌کنند.

بزرگ‌ترین مزیت فروشگاه‌های تخصصی عطر و ادکلن، چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، این است که مکان ثابتی دارند و اگر احساس کنید که عطرتان تقلبی است، می توانید آن را پس دهید. توجه داشته باشید که اگر از بازارهای روز که مغازه داران جای ثابتی ندارند و یا از دست فروش‌ها خرید کنید در باز پس دادن عطر تقلبی دچار مشکل می‌شوید.

2- قبل از خرید هر عطر، تحقیق کنید

تحقیق برای تشخیص عطر اصل از تقلبی

پیش از خرید هر عطر وب سایت اصلی تولید کننده عطر را چک کنید و اطلاعات کافی در زمینه بسته بندی، بطری و بارکد عطر مورد نظر خود کسب کنید. به علاوه می‌توانید در فروشگاه‌های معتبر حضوری، بطری و نحوه سلفون کشی عطر مورد نظرتان را مشاهده کنید.

هچنین قبل از خرید عطر مورد علاقه‌تان، چه به صورت اینترنتی و چه به صورت حضوری، چه در صورتی که قبلا عطر را داشته‌اید و رایحه آن را می‌دانید، چه در صورتی که اولین بار است، می‌خواهید عطر را بخرید،‌ درباره ترکیب و ساختار رایحه عطر، از وبسایت اصلی برند عطر، اطلاعات کامل را دریافت کنید.

ویژگی‌های عطر مورد نظرتان را نیز در سایت اصلی برند تولید کننده بخوانید. به این ترتیب، وقتی برای خرید عطر اقدام می‌کنید، دقیقا می‌دانید که منتظر چه محصولی با چه ویژگی‌هایی هستید و کمتر احتمال دارد، سرتان کلاه برود.

3- به بطری عطر دقت کنید

در هنگام خرید بطری عطر دقت کنید

هر بطری عطر اجزای مختلفی از جمله شیشه، درپوش، اسپری، برچسب یا طرح حک شده و اکسسوری‌هایی تزیینی مانند انواع آویزها را دارد. هنگامی که عطر می‌خرید به این اجزا با ریزبینی زیادی دقت کنید. شیشه عطرهای اورجینال و اصل معمولا کریستالی صاف، با کیفیت بالا و بدون نقص است. این در حالی است که بطری عطرهای تقلبی، اغلب اندکی خشن و موج‌دار هستند و معمولا ضیف ساخته شده‌اند. حتی گاهی اوقات جنس آن‌ها از پلاستیک‌های شبیه به شیشه است.

بطری عطرهای با کیفیت همچنین درپوش‌های متقارنی دارند، که به خوبی و محکم جا می‌خورد و ضد نشت هستند. علاوه بر این‌ها، اسپلندور عطرهای اصل، کاملا درست کار می‌کند و عطر را به خوبی با حجم یکنواخت اسپری می‌کند. عطرهایی که شیشه‌های رنگی دارند نیز، رنگ‌شان بسیار با کیفیت است و اگر روی آن‌ها ناخن بکشید، رنگ از بین نمی‌رود.

4- ویژگی‌ها و نوشته‌های جعبه عطر را بررسی کنید

ویژگی‌ها و نوشته‌های جعبه عطر را بررسی کنید

شما اغلب می‌توانید صحت و اعتبار یک عطر را تنها با بررسی نوشته‌های جعبه تشخیص دهید. قبل از باز کردن عطر، به دقت جعبه را از نظر وجود نشانه‌هایی از بسته بندی و طراحی غیرحرفه ای بازبینی کنید. متن روی پشت جعبه عطر را به دقت نگاه کنید.

چک کنید، که آیا دارای غلط های گرامری، املایی و یا اطلاعات ضعیف هست یا همه چیز به درستی نوشته شده است. بهتر است بدانید، که متن‌های موجود در بسته بندی عطرهای اورجینال و معتبر باید از نظر گرامری صحیح و ایده آل باشند. اشتباهات گرامری یا نوشتاری می‌تواند علامتی از تقلبی بودن عطر و ادکلن باشد.

علاوه بر این‌ها، جعبه و بسته بندی عطر و ادکلن‌های اصل از مقواهای با کیفیت ساخته شده‌اند. جعبه عطرهایی که از مواد نازک و شل وول ساخته شده اند اغلب تقلبی هستند. به دنبال بارکد روی جعبه عطر بگردید. بارکد باید در پایین‌ترین بخش پشتی جعبه قرار گرفته باشد.

عطر و ادکلن‌های اصل و معتبر معمولا سلفون محکمی به دورشان پیچیده شده است. حتما دقت کنید، که آیا قسمتی از سلفون در اطراف بسته بندی عطر شل یا آزاد نباشد. استفاده نامناسب از سلفون در بسته بندی، نشانه‌ای از عطر تقلبی است. البته برخی از عطرهای لوکس و خاص نیز به طور کلی دارای سلفون نیستند و داشتن سلفون نشان دهنده تقلبی بودن آن‌ها است. پس بهتر است این دسته از عطرها را هم بشناسید تا دچار اشتباه نشوید.

5- از لایه‌های مختلف عطر مطمئن شوید

از لایه‌های مختلف عطر مطمئن شوید

همان طوری که می‌دانید، عطرهای اورجینال و اصلی دارای سه لایه بویایی هستند، که خودشان را با گذشت زمان آشکار می‌کنند. این لایه‌ها شامل نت‌های آغازین، نت میانی و نت پایانی است. این پیچیدگی تضمین می‌کند که رایحه عطر ادکلن شما متنوع و چند بعدی است و اجازه می‌دهد که از نخستین لحظات اسپری کردن عطر تا زمانی که به طور کامل جذب پوست می‌شود، رایحه آن در حال تغییر باشد.

معمولا اغلب عطرهای تقلبی، تنها یک لایه بویایی دارند و شما نمی‌توانید متوجه تغییر لایه‌های مختلف در رایحه آن بشوید. رایحه عطرهای تقلبی معمولا بعد از گذشت زمانی کوتاه یا طولانی محو می‌شود و تک بعدی است. همچنین بوی الکل در عطرهای تقلبی بسیار محسوس به مشام می‌رسد.

6- نت‌های به کار رفته در عطر را چک کنید

 نت‌های به کار رفته در عطر را چک کنید

زمانی که قبل از خرید در حال تحقیق بر روی عطر و ادکلن دلخواه خود هستید، مشخصات عطرها و نت‌های آن‌ها را از سایت‌های معتبر تولید کننده‌شان دریافت و در جایی یادداشت کنید. همچنین علاوه بر نت‌ها، به سایر مشخصات محصول از جمله، گروه بویایی و امتیاز پخش بوی آن، یا غلظت آن از نظر پرفیوم، ادوپرفیوم یا ادوتویلت بودنش دقت کنید.

برای خرید یک عطر، باید بدانید که عطرتان رایحه تک نتی دارد یا بوی آن پیچیده است. عطرهای تک نتی در تمام ساختار خود شامل یک نت‌ مشابه با نت آغازین هستند و به این ترتیب باید گفت که فقدان نت‌های میانی و پایانی همیشه نشانگر تقلبی بودن نیست. البته اگر عطر تک نتی را بو کنید، متوجه تغییر ملایم اثر رایحه آن در طولانی مدت خواهید شد.

هنگام بررسی اعتبار و اصالت عطر و ادکلن‌های تک نتی توجه کنید، که آیا رایحه آن غیر عادی و عجیب است یا نه و این که آیا با نت‌های نوشته شده در توضیحاتی که قبلا در سایت تولید کننده اصلی محصول تحقیق کرده‌اید مطابقت دارد. اما در مورد عطرهایی که نت‌های مختلفی دارند، حتما با دقت رایحه را بررسی کنید و تغییر نت‌ها را در نظر بگیرید و ببینید آیا رایحه نت‌های مختلف را احساس می‌کنید؟

البته این کار بسیار دشوار است و تنها از عهده افراد متخصص بر می‌آید. اما در صورتی که شما هم عطرباز ماهری باشید یا مشام قدرتمندی با حساسیت بالا داشته باشید، تا حدودی می‌توانید این موارد را تشخیص دهید. برای مثال اگر رایحه یاس یا گل مریم را می‌شناسید و عطر مورد نظرتان در ساختار خود رایحه یاس را دارد، ببینید آیا پس از بو کردن عطر، آن رایحه را تشخیص می‌دهید یا نمی‌توانید تشخیص دهید.

7- رایحهعطر را روی پوست خودتست کنید

رایحه عطر را روی پوست خود تست کنید

در مرحله آخر به تست کردن صحیح و اصولی عطر می‌رسید. تخصصی‌ترین کار برای تشخیص عطر اصل از تقلبی تست کردن آن است. در سایت‌های معتبر تولید کننده عطرها، معمولا می‌توانید از مدت زمان ماندگاری هر عطر را براساس غلظت رایحه‌اش اطلاعات کسب کنید. پس از آنکه عطر مورد نظر خود را از نظر ظاهری بررسی کردید، درب آن را باز کنید و مقداری از آن را بر روی بخشی از پوست دست خود تست کنید.

فراموش نکنید، که بعضی از عطرهای تقلبی ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک، خارش یا جوش بر روی پوست‌تان شوند، بنابراین حتما آن‌ها را روی دست‌تان تست کنید، تا در صورت بروز واکنش آلرژیک، بتوانید سریع دست‌های‌تان را بشویید.

پس از تست کردن عطر، با توجه به اطلاعاتی که پیش از این درباره عطر مورد نظرتان کسب کرده‌اید، منتظر بمانید و ببینید که چقدر رایحه عطر دوام می‌آورد و فاصله زمانی بین محو شدن اثر نت‌های آغازین تا ظاهر شدن نت‌های میانی و پایانی چقدر است. همان‌طور که تاکید کردیم، روند تغییر ملایم نت‌ها را نیز در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید، که رایحه بسیاری از عطرهای تقلبی مدت زمان کمی ماندگاری دارند و حفظ می‌شوند.اگر شما درباره ماندگاری عطر اصل مشخصی تحقیق کرده‌اید و می‌دانید، کهماندگاری آن تا حدود 10 ساعت است، اما رایحه عطری که خریده‌اید، تنها یک یا دو ساعت دوام می‌آورد، می‌توانید به اصل بودن آن عطر شک کنید و بررسی‌های بیشتری انجام دهید. البته بررسیاین موضوع هم چندان آسان نیست و به تنهایی نمی‌تواند دلیلیبرای تشخیص عطر اصل از تقلبی باشد.

۲۴۳,۸۳۲
محصولات مرتبط
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۸۲۶,۰۰۰ تومان۱,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Loامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۶۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
مگنولیا ادو تویلت زنانه ایوروشهYves Rocherامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۰۶۴,۰۰۰ تومان۷۸۹,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۴۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
کلاسیک بلک ادو تویلت مردانه جگوارJaguarامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۳۸۶,۰۰۰ تومان۹۶۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۸ میل
سمپل
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۶۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۶
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۱۰
تنوع
ورساچه پور هوم ادو تویلت مردانه ورساچهVersaceامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۷,۰۷۷,۰۰۰ تومان۴,۸۸۱,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersaceامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
کوکو مادمازل ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان۱۸,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
ماسک نویر رز فور هر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۰.۸ میل
سمپل
+۳
تنوع
سکری فایس فور هر ادو پرفیوم زنانه اجملAjmalامکان ارسال فوری
۹۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت زنانهDior 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
اکلت دی ارپج ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvinامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان۲,۷۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۷,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
ساوج - ساواج ادو تویلت مردانه دیورDiorامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۵,۱۷۳,۰۰۰ تومان۱۰,۷۹۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آیا ماندگاری عطر نشان دهنده اصل بودن آن است؟
پاسخ:

بزرگ‌ترین باورغلطی که در بین مردم و متاسفانه برای برخی از کارشناسان عطر جا افتاده، این است که فرق عطر اصل و تقلبی به ماندگاری آن ربط دارد و عطر اصل عطری با ماندگاری بسیار بالا است و اثر آن حداقل یک یا دو روز بر روی بدن افراد باقی می‌ماند. اگر شما هم چنین باوری دارید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و متاسفانه اصلا چنین موضوعی در دنیای عطر و ادکلن‌ها صحت ندارد.

آیا قیمت عطر نشان دهنده اصل بودن آن است؟
پاسخ:

تصور غلط دیگری که در بین مردم وجود دارد، این است که فکر می‌کنند بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، با توجه به قیمت آن است. شاید تصور کنید، یک عطر چون قیمت بالایی دارد، پس حتما عطر اورجینال است. اما این ذهنیت اصلا درست نیست، زیرا قیمت بالای یک عطر به هیچ وجه نمی‌تواند دلیلی بر بهتر بودن یا اصل بودن عطر باشد. 

عطر و ادکلن کپی چیست؟
پاسخ:

عطر و ادکلن‌های کپی، عطر و ادکلن‌هایی هستند که اصل نیستند، اما برند تولید کننده آن‌ها یک برند مشخص است. رایحه عطرهای کپی مشابه با یکی از عطرهای معروف اصل و اورجینال است و نام عطر اورجینال در کنار نام برند تولید کننده غیر اصل نیز در کنار هم بر روی بطری عطر نوشته شده است. البته ممکن است، بعضی از تولید کنندگان عطرهای کپی هم در نام عطر اورجینال تغییراتی ایجاد کنند.

چگونه عطر و ادکلن اصل را تشخیص دهیم؟
پاسخ:

با چند روش ساده، می‌توان تقلبی بودن این عطرها را تشخیص داد. معمولا حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه این عطرها برجسته نیستند و با کمی دقت می‌توان تفاوت بین فونت‌های آن‌ها را با عطرهای اصل تشخیص داد. درب شیشه این عطرها کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی است، یا اگر ناخن خود را بر روی آن‌ها بکشید، رنگ‌شان می‌ریزد. همچنین شیشه این عطرها کیفیت و شفافیت عطر اصل را ندارند و اگر آن‌ها را در نور نگاه کنید، به راحتی رگه‌هایی را در آن‌ها مشاهده می‌کنید. علاوه بر این‌ها، عطر و ادکلن‌های تقلبی قابل تشخیص، بوی الکل محسوسی دارند. پس از استشمام رایحه این عطرها معمولا بوی الکل زننده‌ای به شمام می‌رسد. پس اگر در رایحه یک عطر، بوی الکل شدیدی احساس کردید، در اصل بودن آن شک کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۳,۸۳۲ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
آریا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

با تشکر از مقاله خوبتون بابت تشخیص ادکلن اصل از فیک می خواستم بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی رو بگید کدومه؟
چون به نظرم نحوه تشخیص عطر اصل از تقلبی یکی از سخت‌ترین کارای دنیاست

ریحا
برای تشخیص عطر اصل از تقلبی بهتره از یک کارشناس در زمینه عطرشناسی کمک بگیرین، اما اگر کسی رو نمی‌شناسین، می‌تونین مواردی رو که در این مقاله بهش اشاره شده رو امتحان کنین.