یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
0 تا 100 تشخیص رژ لب تقلبی از اصل ( آپدیت بهار 1400 ) 

0 تا 100 تشخیص رژ لب تقلبی از اصل ( آپدیت بهار 1400 ) 

معمولا استفاده از لوازم آرایشی در بین بانوان طرفداران زیادی دارد. لوازم آرایشی به فرد کمک می کنند تا زیبایی های چهره را برجسته نماید. یکی از پر کاربردترین لوازم آرایش در بین خانم ها، انواع مارک رژ لب است. رژلب پایه ثابت همه نوع آرایش است و در آرایش های ساده و ملیح و آرایش های مهمانی و ... حتما از آن استفاده می شود.

البته مهم ترین نکته ای که در زمان خرید رژ لب باید به آن توجه کنید اصل بودن و اورجینال بودن آن است. زیرا لب ها و چشم ها حساس ترین اعضای چهره هستند، مراقبت از لب‌ ها مهم استو بنابراین باید از لوازم آرایشی لب و چشم اورجینال و با کیفیت استفاده کرد. ٰرژ لب تقلبی دارای عوارض زیادی است. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله راه های تشخیص رژ لب تقلبی (تشخیص ریمل اصل از تقلبی ) و تشخیص رژ لب اصلی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

تشخیص رژ لب تقلبی

1- بوی رژلب

بهترین راه برای تشخیص اصلی بودن رژ لب، بو کردن آن است. زیرا رژ لب تقلبی مقادیر زیادی سرب یا قطران زغال سنگ دارد که سبب بد بو شدن آن می شوند.

2- خشک بودن رژ لب

یک ترفند تشخیص رژ لب اصل این است که رژ لب نباید روی پوست لب خشک شود یا ماسیده شود و حالت ترک ترک ایجاد کند. بنابراین اگر رژ لب خریداری شده به سرعت و پس از چند دقیقه روی لب می ماسد و خشک می شود، تقلبی است. رژ لب های اصل دارای ترکیبات گیاهی و روغن های مفید هستند که سبب براق شدن لب و حفظ تازگی روی لب ها می گردند.

رژ لب تقلبی

3- داشتن سرب در رژ لب

یک روش معمول که توسط بیشتر بانوان امتحان شده است، استفاده از تکه ای طلا جهت تست سرب دار بودن رژ لب است. بدین صورت که رژ لب را روی پوست دست خود بکشید و پس از آن با یک تکه طلا یا انگشتر طلا را روی رژلب بکشید. اگر رنگ آن سیاه شد نشان دهنده سرب دار بودن آن است.

البته دقت داشته باشید این روش هیچ استناد علمی ندارد و مشخص نیست چقدر قابل اعتماد است. زیرا به جز سرب، موم عسل موجود در رژ لب نیز با طلا واکنش نشان می دهد و رنگ تیره ای ایجاد می کند. بنابراین این روش ثابت شده نیست و جهت اطمینان از اصل بودن رژ لب دیگر روش ها را امتحان کنید.

4- تاریخ مصرف رژ لب

لوازم آرایشی اورجینال و اصل، تاریخ مصرف و تاریخ انقضا دارند. اما اگر رژ لب خریداری شده، تاریخ انقضا نداشت، احتمالا تقلبی است. در زمان خریدن لوازم آرایشی چه رژ لب و چه دیگر لوازم آرایشی، حتما به تاریخ انقضای آن توجه کنید. این مورد بسیار پر اهمیت است اما بسیاری از خانم هایی که برای خرید لوازم آرایش می روند اصلا به این موضوع توجه نمی کنند.

همچنین برای دور انداختن آن به تاریخ انقضا توجه نمی کنند و منتظر تمام شدن رژ لب می مانند. دقت داشته باشید که بسیاری از محصولات آرایشی مدت زمان زیادی در فروشگاه ها نگهداری می شوند و تاریخ مصرف زیادی ندارند. بنابراین بوی آنها تغییر می کند و پوشانندگی و قوام آن ها از دست می رود. پس حتما به تاریخ مصرف رژ لب دقت داشته باشید.

مضرات رژ لب تقلبی

رژلب های تقلبی ضرر های بسیاری برای بدن دارند. مثلا پارابن موجود را در رژلب های تقلبی سبب اختلال در فعالیت غدد می شود و می تواند وضعیت هورمون ها در بدن را نیز دچار اختلال کند. بنابراین در زمان خرید رژلب یا هر محصول آرایشی دیگری ترکیبات آن را بررسی کنید و از عدم وجود paraben مطلع شوید. از دیگر مواد و ترکیبات مضر در رژلب های تقلبی می تواند به اکسی بنزن اشاره کرد که به سلول ها آسیب زده و سبب ایجاد اختلالات هورمونی در بدن می شود.

همچنین در زمان خرید رژ لب به وجود ماده فتالات phthalates در ترکیبات رژلب دقت کنید. اگر این ماده را در ترکیبات هر محصولی مشاهده کردید از خرید آن منصرف شوید زیرا این ماده نیز سبب ایجاد اختلالات هورمونی می گردد. از خطرناک ترین مواد به کار رفته در رژلب های تقلبی یا دیگر لوازم آرایشی تقلبی می توان به ماده Butylated Hydroxyanisole اشاره کرد که سبب ایجاد سرطان می گردد.

7 نکته کاربردی جهت تشخیص لوازم آرایشی اصل از لوازم آرایشی تقلبی

بر هیچ کس پوشیده نیست که لوازم آرایشی محبوب و گران قیمت دارای نسخه های فیک و تقلبی هستند. اگر از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی استفاده کنید در خوشبینانه ترین حالت، نتیجه ای که میگیرید مطابق انتظارتان نخواهد بود. در بدبینانه ترین حالت نیز لوازم آرایشی تقلبی به سلامتی شما آسیب می رسانند. بنابراین در این جا 7 نکته کاربردی جهت تشخیص لوازم آرایشی اصل از لوازم آرایشی تقلبی را بیان می کنیم.

1. لوازم آرایشی و بهداشتی را از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

شاید این یک توصیه تکراری باشد اما باید در نظر داشته باشید حتی ممکن است یک فروشگاه بزرگ نیز محصولات تقلبی را ارائه کند. به همین دلیل به وب سایت های رسمی برندهای لوازم آرایشی بروید و لیست فروشگاه هایی که می توانید از آنها خرید کنید را مرور کنید. در ضمن فروشگاه های معتبر آرایشی و بهداشتی معمولا تضمین اصالت کالا به شما می دهند.

پس اگر فروشگاهی این تضمین را ارائه نکرد، بهتر است از آن خرید نکنید. از همه مهم تر فروشگاه های دارای تخفیف بالا معمولا مشکوک هستند. زیرا بعید به نظر می رسد که یک رژ لب اصلی 80 درصد زیر قیمت فروخته شود. در چنین شرایطی یا محصول از نوع اصل نیست و یا تاریخ انقضای آن بسیار نزدیک است که باید به آن توجه داشته باشید.

تشخیص رژ لب تقلبی

2. به بسته بندی کالا نگاهی بیندازید

بسته بندی محصولات اصلی دارای کیفیت خوبی هستند. البته لوازم آرایشی تقلبی نیز وجود دارند که کیفیت بالایی داشته باشند و تشخیص آنها از روی بسته بندی برای افراد حرفه ای نیز مشکل است. بنابراین قبل از خرید لوازم آرایشی به سایت تولید کننده مراجعه کنید و ببینید محصول مورد نظر چگونه به نظر می رسد. اگر متن چاپ شده، اندازه یا وزن بسته و یا هر مورد دیگری مطابقت نداشت، می توانید نسبت به غیر اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

لوازم آرایشی تقلبی

3. بارکد، شماره سریال و اطلاعات تولید کننده را بررسی کنید

بارکدهای تقلبی با کشور سازنده اعلام شده روی بسته بندی نمی توانند مطابقت داشته باشند. توجه کنید که شماره سریال روی بسته بندی و روی کالا باید یکسان باشد. علاوه بر این بسته بندی کالاهای اصلی دارای اطلاعات دقیق در مورد ترکیبات محصول است و اغلب چندین دستور العمل دارد. پس اگر اطلاعات روی بسته بندی دقیق نیست یا خیلی کم است احتمالا آن محصول تقلبی و فیک است.

تشخیص لوازم آرایشی تقلبی

4. رنگ های واقعی محصول را پیدا کنید

تولید کنندگان لوازم آرایشی تقلبی دوست دارند رنگ های جدیدی را اختراع کنند. آنها نام و شماره هایی به رنگ های جدید می دهند که در محصول اصلی وجود ندارد. به راحتی در وب سایت رسمی مارک مورد نظر می توانید بررسی کنید که محصول اصلی شامل چه رنگ هایی است.

لوازم آرایشی اورجینال

5. بافت و بوی لوازم آرایشی را ارزیابی کنید

مواد آرایشی اورجینال نباید هیچ گونه ترکیبات براق و مشکوکی داشته باشند. مخصوصا اگر محصول مات باشد. محصولات مایع نیز نباید هیچ نوع پسماندی در پس زمینه داشته باشند و ترکیبات مواد آرایشی خامه ای نباید لایه لایه شود ترکیبات اضافی داشته باشد. در ضمن رژلب های تقلبی دارای بافت مشکوک و بوی تند و زننده هستند. یا اینکه ریمل های تقلبی دارای قلم موی متفاوتی نسبت به محصول اصلی هستند.

6. برس ها یا اسفنج های لوازم آرایشی را بررسی کنید

شاید لوازم آرایشی تقلبی از نظر بسته بندی و شکل ظاهری شباهت زیادی به نمونه اصلی داشته باشند اما با استفاده از برس یا اسفنج محصول به راحتی می توان غیر اصل بودن آن را تعیین کرد. ممکن است از نظر اندازه، شکل و رنگ و کیفیت موهای به کار رفته در آن با محصول اصلی تفاوت داشته باشند.

تشخیص رژ لب اصل

7. محصول مورد نظر را تست کنید

از فروشنده بخواهید یک تستر به شما بدهید. سایه و رژ گونه با کیفیت و اصل هیچگاه از هم نمی پاشد. همچنین رژلب اصلی به طور مساوی روی لب پخش می شود در حالی که رژلب تقلبی روی لب ماسیده می شود. ریمل های اورجینال نیز مژه ها را بهم نمی چسباند و زیر چشم نمی ریزد.

تشخیص رژ لب تقلبی

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند نمونه از خوش‌قیمت‌ترین رژ لب‌های اورجینال موجود در فروشگاه ریحا،با ضمانت کیفیت واصل بودن کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای خریدهریک از این محصولات، از طریق وب سایت ریحا اقدام نمایید.

1-رژ لب پرفکت از برند آلمانی آرت دکو

خریدرژ لب آرت دکو پرفکت

رژ لب پرفکت حاوی اسید هیالورونیک و کلاژن هیدراته است که به لب ها صاف و به آن‌ها حجم می‌دهد. از طرفی به دلیل وجود ویتامین E در ساختارش، از خشکی لب جلوگیری کرده و آن را مرطوب می‌کند. هم‌چنین موم‌ها و روغن های موجود در ترکیباتش نرمی و لطافت را به لب‌هایتان هدیه می‌دهد. رژ لب جامد پرفکت بافت کرمی با پوشش‌دهی متوسطی دارد و به لب‌ها جلوه‌ای مات و تو پر می‌بخشد.

هم‌چنین این رژ لب ماندگاری متوسطی داشته و باعث تقویت و برجسته به نظر رسیدن لب‌ها می‌شود.این رژ لب جادویی عالی و کامل است و دارای طیف گسترده‌ای از سایه ها و رنگ ها در 53 تنوع رنگ به فروش می‌رسد؛ اما از رنگ‌های شماره 81، 96، 59، 36 و 32 استقبال بیش‌تری می‌شود. هم‌چنین دارای محفظه‌ای مشکی رنگ و مات بوده و در حجم 4 گرمی به بازار عرضه می‌شود.

2-رژ لب هیدرا کالر از برند ایرانی کالیستا

خریدرژ لب کالیستا هیدرا کالر

این محصول جادویی حاوی ویتامین E و آلوئه‌ورا بوده و ضمن این که لب‌هایتان را نرم و لطیف کرده ، به عنوان آبرسانی قوی برای پوستتان هم استفاده می‌شود. هم‌چنین فاقد پارابن بوده و برخلاف بسیاری از رژ لب‌های دیگر به پوست نیز آسیبی نمی‌رساند. این محصول دارای رنگدانه‌های غنی بوده و با پوشش‌دهی فوق‌العاده لب‌ها، باعث درخشان شدن آن‌ها می‌شود.

رژ لب هیدرا کالر دارای بافتی نرم و کرمی است که از خشک‌شدن و ترک‌خوردگی لب‌هایتان جلوگیری می‌‎کند. هم‌چنین ماندگاری مناسبی داشته و در طول روز شادابی و طراوت را به لب‌هایتان هدیه می‌دهد. این رژ لب جادویی رایحه‌ای دلنشین داشته و حس خوبی را به شما هدیه می‌دهد. هم‌چنین با محفظه‌ای مشکی رنگ و پلاستیکی به بازار عرضه شده و در 11 تنوع رنگ‌ جذاب به فروش می‌رسد.

3-رژ لب سوپر مات از برند ترکیه‌ای فلورمار

خریدرژ لب فلورمار سوپر مات

رژ لب مدل سوپر مات فلورمار به لب‌ها بافتی مخملی و زیبا به لب‌ها می‌بخشد و آن را کاملا مات و طبیعی نشان می‌دهد. رژلب فلورمار سبب برجسته‌تر شدن لب‌ها می‌شود. محصولات برند فلورمار در بیش از 80 کشور جهان طرفدارانی دارند.رژ لب مدل سوپر مات فلورمار ظاهر لب‌ها را حجیم و مات می‌سازد. بافت این رژ لب بسیار نرم بوده و با فرمولاسیون و ترکیبات فوق العاده آن، لب‌ها رطوبت و آبرسانی می‌شوند.

این رژلب همچنین فرم طبیعی لب را حفظ می‌نماید. از جمله ترکیبات مؤثر این رژ لب روغن دان انگور و روغن دانه شیا است که سبب نرم شدن و مرطوب شدن لب‌ها می‌شوند. بنابراین با استفاده از این رژ لب دیگر نیازی نیست از مرطوب کننده لب استفاده کنید. می‌توانید رژ لب مدل سوپر مات فلورمار را از فروشگاه ریحا سفارش دهید.

4-رژ لبکیس مای لیپس از برند ایتالیایی دبی

خریدرژ لب دبی کیس مای لیپس

رژ لب با دوام مدل کیس مای لیپس دبی یکی دیگر از محصولات آرایشی این کمپانی معتبر است که به سبب دارا بودن ویتامین E و شی باتر، ضمن متعادل سازی چربی لب ها از ایجاد خشکی و زبری بر روی پوست لب ها جلوگیری می‌نماید و باعث جلوه زیبا و رطوبت و آبرسانی لب ها می‌شود. همچنین به موجب رنگدانه های غلیظ خود، پوشش ‌دهی بسیار بالایی بر روی لب ها دارد و تنها با یک بار استفاده، به لب ‌های شما رنگ می‌دهد.

رژ لب مدل کیس مای لیپس دبی دارای رنگ بندی متنوعی بوده که با رنگ های متالیک خود درخشندگی خاصی به لب های شما هدیه می‌دهد و موجب نرمی و لطافت بافت لب ها شده و از خشکی و پوسته پوسته شدن آن ها جلوگیری می‌‌کند. این رژ لب جامد بافت نرم و سبکی داشته و پس از استفاده از آن احساس سنگینی بر روی لب های خود نخواهید داشت.

5-رژ لب میلانو رد لانگ لستینگ از برند ایتالیایی دبورا

خریدرژ لب دبورا میلانو رد لانگ لستینگ

رژلب جامد میلانو رد لانگ لستینگ دبورا، محصولی باماندگاری بالا و فاقد چربی است. این محصول علاوه بر بافت نرم و مخملی خود، مرطوب کننده و آبرسان هم هست و لب‌ها را رطوبت رسانی می‌کند. این رژلب دبورا نمای مات و طبیعی دارد، جلوه‌ زیبایی به لب‌ها می‌بخشد و برای استفاده روزانه مناسب است. رژ لب میلانو رد لانگ لستینگ دبورا محصولی با بافت نرم، روان و مخملی و خاصیت مرطوب کنندگی با سرعت جذب بالا است.

این محصول فاقد چربی و حاوی هیالورونیک اسید، روغن جوجوبا و گل آفتابگردان است. رژ لب میلانو رد لانگ لستینگ دبورا پخش شوندگی، پوشش دهی و ماندگاری خیلی خوبی دارد. این رژ لب دبورا روغنی و چرب نیست و جلوه ماتی دارد. این محصول کیفیت خوب و رنگبندی متنوع و زیبایی دارد. ویژگی آبرسانی این رژ لب باعث شادابی و از بین رفتن خشکی لب می‌شود و آن را تبدیل به یک گزینه عالی برای استفاده روزانه می سازد.

6-رژلب مدل مات از برند آلمانی اسنس

خریدرژلب مدل مات اسنس

رژ لب جامد مات اسنس محصولی از برند آلمانی اسنس است. این رژ لب بافتی سبک و کرمی دارد، رنگدانه‌های غلیظ آن پوششی صاف و یکدست روی لب ایجاد می‌کنند و ماندگاری بالایی نیز دارد. رژ لب جامد اسنس دارای رنگ بندی بسیار متنوع از رنگ‌‌های صورتی تا قهوه‌ای است که با ایجاد پوششی مات روی لب‌ها نمایی جذاب، خاص و طبیعی به آرایش می بخشد.

رژ لب جامد مات اسنس باعث ایجاد احساس سنگینی روی لب‌ها نمی‌شود، لب را پوسته پوسته نمی‌کند و از همه مهم‌تر روی لب‌های شما نمی‌ماسد. این رژ لب مورد علاقه کسانی است که به آرایش‌های مات علاقه ‌دارند و دوست ندارند که از رژلب‌های براق استفاده کنند. با توجه به اینکه در فرمولاسیون رژ لب جامد اسنس از رنگدانه‌های غنی استفاده شده است، خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد و لب‌های شما را نرم نگاه می‌دارد.

در این مقاله از سایت ریحا سعی کردیم به طور کامل راه های تشخیص رژ لب اصل از فیک و همچنین ترفند تشخیص رژ لب اصل را را بیان کنیم. با استفاده از نکات گفته شده به راحتی می توانید رژ لب تقلبی از اصلی را تشخیص دهید. ازطرفیاز نزدیک نیز می توانیدلوازم آرایشی فیک را از لوازم آرایشی اورجینال تمایز داده و محصولات معرفی شده را با تضمین اصل بودن از سایت ریحا تهیه کنید.

۸,۰۶۶
محصولات مرتبط
رژ لب جامد براق لیپ شاین آر ام اس بیوتیrms beautyامکان ارسال فوری
۲,۱۶۵,۰۰۰ تومان
bloom
bloom
رژ لب جامد مات ماندگاری بالا نارسNars 
۲,۱۹۹,۰۰۰ تومان
INAPPROPRIATE RED
INAPPROPRIATE RED
Pour toujours
Pour toujours
Instant crush
Instant crush
+۴۴
تنوع
رژ لب جامد مات مکMac 
۳,۴۵۰,۰۰۰ تومان
Honey Love
Honey Love
Kinda Sexy
Kinda Sexy
Lady Danger
Lady Danger
+۲۰
تنوع
رژ لب جامد مات بدون پارابن مگنتیک میکاپ فکتوریMakeup Factoryامکان ارسال فوری
۱,۹۲۸,۰۰۰ تومان
Just Nude | 225
Just Nude | 225
×Nude Tangerine | 098
Nude Tangerine | 098
×158- Rose Berry
158- Rose Berry
+۱۱
تنوع
رژ لب جامد براق بابی برونbobbi brown 
۵,۱۷۵,۰۰۰ تومان
Parisian Red
Parisian Red
Claret
Claret
Pink Baff
Pink Baff
+۴
تنوع
رژ لب جامد مت ترنس پت مگرا لبسPAT MCGRATH LABS 
۴,۴۸۵,۰۰۰ تومان
FemmeBot
FemmeBot
Celestial Nirvana: Forbidden Love
Celestial Nirvana: Forbidden Love
Flesh 5
Flesh 5
+۳۲
تنوع
رژ لب جامد براق پاپ کلینیکClinique 
۳,۷۹۵,۰۰۰ تومان
11 Wow pop
11 Wow pop
16 Grape pop
16 Grape pop
15 Berry pop
15 Berry pop
+۹
تنوع
رژ لب جامد براق گزامر اموشن کیکو میلانوKiko Milano 
۱,۵۹۳,۰۰۰ تومان
102 pink sand
102 pink sand
129 Black Grapes
129 Black Grapes
116 Coral
116 Coral
+۲۶
تنوع
رژ لب جامد مات دیپ ولوت جیونچیGivenchy 
۵,۰۶۰,۰۰۰ تومان
N°37 - Rouge grainé
N°37 - Rouge grainé
N°34 - Rouge Safran
N°34 - Rouge Safran
N°28 - Rose Fumé
N°28 - Rose Fumé
+۱۰
تنوع
رژ لب جامد طبیعی وویل گوچیGucci 
۵,۴۰۵,۰۰۰ تومان
206 Katrin Sand
206 Katrin Sand
506 Louisa Red
506 Louisa Red
505 Janet Trust
505 Janet Trust
+۱۹
تنوع
رژ لب جامد براق پیور کالر کرم استی لودرEstee Lauder 
۶,۰۷۲,۰۰۰ تومان
320 Defiant Coral
320 Defiant Coral
826 Modern Muse
826 Modern Muse
220 Powerful
220 Powerful
+۱۴
تنوع
رژ لب جامد براق برلیانت بیوتی گوچیGucci 
۵,۴۰۵,۰۰۰ تومان
112 Sally Soft Honey
112 Sally Soft Honey
714 Jody Wild Mauve
714 Jody Wild Mauve
517 Abbie Maroon Red
517 Abbie Maroon Red
+۱۴
تنوع
نویسنده :ماهور سهیلی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چطور متوجه تقلبی بودن رژ لب بشویم؟
پاسخ:

مواردی مانند بوی نامطبوع رژلب، شرایط بسته بندی نامناسب، سرب دار بودن و ماسیده شدن روی لب نشان دهنده ی تقلبی بودن رژ لب هستند.

چه نکاتی در زمان خرید لوازم آرایشی اورجینال اهمیت دارند؟
پاسخ:

مهم ترین نکته ای که برای خرید لوازم آرایشی اورجینال باید مدنظر داشته باشید خرید از فروشگاه های معتبر است.

بهترین راه برای تشخیص رژ لب تقلبی چیست؟
پاسخ:

بهترین راه برای تشخیص اصلی بودن رژ لب، بو کردن آن است. زیرا رژ لب تقلبی مقادیر زیادی سرب یا قطران زغال سنگ دارد که سبب بد بو شدن آن می شوند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۸,۰۶۶ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
سارا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

خیلی اطلاعات خوبی نوشتید و نکات خوبی داخلش بود.

به نظرتون از کجا رژ لب جامد اصل می تونم تهیه کنم؟

ریحا
دوست عزیز ریحا سلام
شما می‌تونین انواع رژ لب اصل را از سایت ریحا خرید کنید.
برای مشاهده همه رژلب‌ها در ریحا، روی لینک زیر کلیک کنید:
رژ لب‌های ریحا