یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟

جالب است بدانید، که پوست نسبت به دیگر اعضای بدن، به آب، رطوبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد، تا شاداب و سالم به نظر برسد و زیبایی آن چند برابر شود. حال تصور کنید به گل و گیاهان آب ندهید و رسیدگی نکنید، می‌بینید که گیاه در مدت کوتاهی پژمرده و بی‌حال می‌شود و شادابی و طراوت خود را از دست می‌دهد. پوست صورت و بدن نیز دقیقا همین‌ طور است.

اگر به دلیل استفاده از پاک کننده‌های مختلف آرایشی، مواد شوینده یا دیگر عوامل محیطی، پوست‌تان کم آب، خشک و دی‌ هیدراته شود، از روی علائمی که روی پوست‌تان می‌گذارد به سرعت متوجه این موضوع می‌شوید. بنابراین فورا به دنبال راه کارهایی می‌گردید تا پوست‌تان را شاداب و سالم کنید و به حالت قبل بازگردانید. امروزه در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی محصولات زیادی برای مراقبت از پوست مانند کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان وجود دارد.

در این باره شاید برای‌تان این سوال ‌پیش بیاید که، تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟ یا اینکه از خودتان بپرسید «آبرسان بهتره یا مرطوب کننده» یا در زمان خرید کرم مرطوب کننده یا کرم آبرسان نمی‌دانید کدام یکی از آن‌ها برای پوست‌تان مناسب‌تر است؟ حال اگر دوست دارید بدانید تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کرم مرطوب ‌کننده چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد کرم مرطوب ‌کننده ی

همگی ما از کودکی با کرم مرطوب کننده آشنا هستیم و برای رفع خشکی پوست از آن استفاده می‌کنیم. کرم مرطوب کننده همان کرم سفید رنگ و چربی است که ظاهری بین مایع و جامد دارد. اما آیا این کرم قابلیت آبرسانی به پوست را هم دارد یا خیر؟ در حال حاضر در اکثر خانه‌ها کرم مرطوب ‌کننده وجود دارد و از آن در بسیاری از موارد استفاده می‌شود.

کرم مرطوب ‌کننده محصولی است، که از روغن‌ها، مواد معدنی و وازلین تشکیل شده است. وجود روغن‌ در مواد تشکیل دهنده کرم‌ های مرطوب ‌کننده، باعث به دام انداختن رطوبت می‌شود و از تبخیر شدن آب زیر پوست جلوگیری می‌کند. در واقع چربی، مانند سدی برای محافظت از رطوبت طبیعی پوست عمل می‌کند و باعث مرطوب نگه‌داشتن پوست برای مدت زمان طولانی می‌شود.

اگرچه پوست بدن به تنهایی توانایی تولید چربی و روغن را دارد، اما زمانی‌که کم‌تر از حالت طبیعی که مورد نیاز بدن است، چربی تولید کند، سبب خشک شدن پوست می‌شود. بنابراین با استفاده از کرم مرطوب ‌کننده توانایی تولید چربی در پوست افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه استفاده مداوم از آن، کمبود چربی تامین می‌شود و پوست از خشکی زیاد محافظت می‌شود. استفاده از کرم مرطوب‌ کننده زمان خاصی ندارد و می‌توانید قبل از خواب، بعد از حمام یا زمانی‌که ناحیه‌ای از پوست‌تان در اثر خشکی پوسته پوسته شده است، استفاده کنید.

کرم آبرسان چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از کرم آبرسان برای شادابی پوست

کم آبی پوست یکی از مشکلات شایعی است که معمولا همه افراد به آن دچار می‌شوند. شاید بسیاری از شما به طور کامل فواید و کاربرد استفاده از کرم آبرسان را ‌ندانید، یا فقط اسم آن را شنیده باشید. کرم آبرسان زمانی استفاده می‌شود، که پوست شما کمتر هیدراتاسیون می‌شود. یعنی، رطوبت کمتر از حد طبیعی، از طریق هوا به سلول‌های پوست‌تان جذب می‌شود. در نتیجه پوست رطوبت کافی را به خود جذب نمی‌کند و سطح آن خشک می‌شود و شادابی و لطافت خود را از دست می‌دهد.

در این مواقع با استفاده از کرم آبرسان، سلول‌های پوست‌تان آبرسانی می‌شود و پوست به تدریج نرم و با طراوت می‌کند. کرم آبرسان از یک لایه نازک و روان حاوی آب و مواد مغذی مانند آلوئه‌ورا تشکیل شده است، که باعث می‌شود آب، رطوبت و مواد مغذی سریع‌تر جذب پوست شوند. استفاده از کرم آبرسان، پوست را مرطوب و باطراوت نگه‌می‌دارد. کرم آبرسان، آب مورد نیاز لایه شاخی پوست یعنی لایه اپیدرم را تامین می‌کند و خشکی ناشی از کاهش هیدراتورها را جبران می‌کند. همچنین کرم‌های آبرسان پوست حاوی روان کننده هستند که به عنوان سدی محکم مانع از بین رفتن رطوبت و آب زیر پوست می‌شود. برای آشنایی با بهترین آنها می توانید مقاله "معرفی بهترین کرم آبرسان و مقایسه انواع کرم‌های آبرسان پوست " را مطالعه نمایید.

بعد از استفاده از کرم آبرسان متوجه خواهید شد که پوست‌تان چرب نمی‌شود، بلکه حالتی خیس و مرطوب پیدا می‌کند. از کرم آبرسان می‌توانید در هنگام آرایش کردن نیز استفاده کنید، تا پوست‌تان را مرطوب کند و منافذ باز آن را ببندد. همچنین کرم آبرسان به دلیل خاصیت آبرسانی قوی‌ای که دارد، در هوای گرم از ماسیده شدن و ذوب شدن مواد آرایشی بر روی پوست صورت جلوگیری می‌کند.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

بسیاری از افراد فکر می‌کنید که کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو یک وظیفه مشترک را انجام می‌دهند. ولی در جواب، باید گفت که این تصور کاملا غلط است. کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان، کاملا با هم متفاوت هستند و عملکرد هر کدام از آن‌ها از هم جدا است. کرم مرطوب کننده، معمولا کمی چرب است و برای جذب سریع رطوبت و محافظت از پوست در برابر خشک شدن استفاده می‌شود. این کرم موجب به دام انداختن رطوبت برای مدت زمان طولانی در زیر پوست می‌شود و حالتی روغنی دارد.

ولی در زمانی‌که پوست شما هیدراتاسیون نمی‌شود و تشنه آب است، رنگ آن کمی کدر می‌شود و شادابی و لطافت خود را از دست می‌دهد. در این مواقع باید از کرم آبرسان استفاده کنید، تا پوست‌تان را آبرسانی کند و باعث نرمی و لطافت آن بشود. حال اگر به جای کرم آبرسان از کرم مرطوب‌ کننده استفاده کنید، ممکن است پوست را صاف کند و رطوبت را در پوست نگه ‌دارد، ولی باعث آبرسانی سلول‌های پوست نمی‌شود.

تفاوت دیگر این دو کرم، در مواد تشکیل دهنده آن‌ها است. به طوری‌که کرم آبرسان حاوی اسید هیالورونیک، اسید اوره و آلوئه‌ورا است. حالت مواد آن نرم، روان، فاقد چربی و الکل است. در حالی‌که کرم مرطوب کننده غوطه‌ور در روغن است و از روغن‌هایی همچون گلیسیرین، نارگیل، زیتون، جوجوبا و شی باتر تشکیل شده است، که باعث مرطوب نگه ‌داشتن پوست می‌شود. بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده پوست حالت روغنی و چرب پیدا می‌کند.

دیگر تفاوت این دو کرم از هم، زمان استفاده از آن‌ها است. به طور مثال زمانی‌که ناحیه‌ای از پوست شما پوسته پوسته می‌شود، به دلیل نبود آب و کمبود رطوبت در سلول‌های پوست آن قسمت است. بنابراین باید از کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان استفاده کنید. تا پوست‌تان به حالت اولیه خود بازگردد و سالم و شاداب شود. اکنون که با تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده آشنا شدید بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که برای پوست‌تان استفاده از کرم آبرسان بهتره یا مرطوب کننده.

ترتیب استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

از جمله مراحلی که در روتین پوستی اهمیت بسیار زیادی دارد استفاده از آبرسان پوست است. این مرحله را بسیاری از افراد نادیده می‌گیرند و به جای آن از مرطوب کننده استفاده می‌کنند. در حالی که این طرز استفاده کاملاً اشتباه است. هر کدام از این کرم‌ها کارکرد و خاصیت به خصوصی دارند. هر کدام را برای هدف خاصی به کار می‌برند. شاید با خود فکر کنید تنها در صورتی که پوست خشکی داشته باشید باید از کرم‌های آبرسان استفاده کنید! این طرز فکر هم اشتباه است. پوست باید هیدراته باشد. اتفاقاً پوست‌های چرب نسبت به پوست‌های خشک به آبرسانی بیشتری نیاز دارند!.. هرگاه که احساس کردید پوستتان به آب نیاز دارد باید از کرم‌های آبرسان استفاده کنید.

البته تشخیص زمان درست دهیدراته شدن پوست کمی سخت است! گاهی علائم آن دیرتر نمایان می‌شود. اما می‌توانید برای جلوگیری از آشکار شدن این علائم حداقل روزی دو مرتبه کرم آبرسان بزنید. معمولاً کرم‌های مرطوب کننده را در روتین پوستی بعد از زدن کرم‌های ضد جوش و آکنه استفاده می‌کنند. در صورتی که پوست چرب دارید باید مرطوب کننده‌های سبک را مورد استفاده قرار دهید. در ارتباط با ترتیب استفاده از این کرم‌ها لازم است بدانید که ابتدا باید کرم آبرسان بزنید. کرم آبرسان نسبت به مرطوب کننده اولویت دارد. بعد از اینکه با استفاده از این کرم، پوست خود را آبرسانی کردید کرم مرطوب کننده را به کار ببرید. همان‌طور که می‌دانید کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی و کرم آبرسان برای برطرف شدن مشکلاتی مانند رنگ کدر، خستگی پوست یا چین و چروک و رساندن آب سلول‌های پوستی به کار می‌رود.

کرم آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده برای چه نوع پوستی مناسب هستند؟

استفاده از کرم آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده متناسب با پوست شما

با توجه به توضیحاتی که داده شد، استفاده از کرم آبرسان و کرم مرطوب‌ کننده بستگی به حالت پوست شما دارد. به طوری ‌که نمی‌توان گفت کسانی‌ که پوست خشکی دارند فقط باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنند یا نه می‌توانند از کرم آبرسان هم استفاده کنند. پوست‌های متفاوت نیازهای متفاوتی نیز دارند. معمولا برای اینکه پوست شاداب و سالمی داشته باشیم باید هم از کرم‌های آبرسان پوست استفاده کنیم، هم از کرم‌های مرطوب کننده تا چربی پوست تامین شود.

زمانی‌که پوست‌تان خشک است و دی هیدراته شده است، باید سلول‌های پوست را آبرسانی کنید. تا از حالت کدری و چروکی در بیایند. البته این نکته را در نظر داشته باشید، اگر پوست‌ چربی دارید و به طور روتین و روزانه از کرم مرطوب کننده استفاده ‌می‌کنید، ممکن است به دلیل چربی موجود در کرم، چربی و آکنه روی پوست‌تان تشدید شود. بنابراین می‌توانید کرم مرطوب کننده را به طور کامل حذف کرده و یا تعداد دفعات استفاده از آن را کم‌تر کنید.

اگر پوست خشکی دارید، به طور طبیعی پوست‌تان فاقد چربی و رطوبت است. در این صورت باید ابتدا از کرم آبرسان استفاده کنید، تا از دی هیدراته شدن پوست جلوگیری شود و سلول‌های پوست‌تان را آبرسانی کند. همچنین در کنار کرم آبرسان می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده نیز استفاده کنید تا علاوه بر رطوبت رسانی به پوست، به حفظ چربی پوست نیز کمک کند. به این نکته هم دقت کنید، که از کرم مرطوب کننده فاقد الکل استفاده کنید تا خشکی پوست را تشدید نکند.

معرفی بهترین کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان

امیدوارم تا این‌جا از خواندن این مطلب لذت برده باشید. در آخر شما را با بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان آشنا می‌کنیم که می‌تواند برای شما مفید باشد.

1- کرم مرطوب کننده آووکادو کامان (Come on Normal Moisturizing lotion)

کرم مرطوب کننده آووکادو کامان (Come on Normal Moisturizing lotion) 

خرید کرم مرطوب کننده آووکادو کامان

کرم مرطوب کننده آووکادو کامان مدل نرمال، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کرم‌های مرطوب کننده پوست است. این کرم مرطوب کننده طرفداران بسیار زیادی دارد. همان طور که از نام این کرم مشخص است، این کرم برای پوست‌های نرمال و معمولی انتخاب مناسبی است. این کرم به دلیل چربی مضاعفی که دارد، می‌تواند از ایجاد چین و چروک ناشی از کمبود آب و نبود رطوبت کافی در پوست جوگیری کند. علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، موجب آبرسانی سلول‌های پوست نیز می‌شود. این کرم با داشتن ویتامین‌های 1B، 3B، 5B و 8B از پوست شما در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند. علاوه بر این، کرم مرطوب کننده آووکادو فاقد پارابن است و نمی‌گذارد پوست بیش از حد روغنی شود.

2-کرم مرطوب کننده آمونیوم لاکتات مدیلن مناسب پوست خشک (Medilan moisurzing lotion)

کرم مرطوب کننده مدیلن مناسب پوست خشک (Medilan moisurzing lotion)  

خریدکرم مرطوب کننده کرم مرطوب کننده آمونیوم لاکتات مدیلن

این کرم برای انواع پوست‌های خشک و نرمال مناسب است. کرم مرطوب کننده مدیلن از خشکی، خارش و کشیده شدن پوست جلوگیری می‌کند و باعث رطوبت رسانی و تغذیه سلول‌های پوست می‌شود. قابلیت جذب سریع رطوبت در پوست را دارد، همچنین سبب افزایش آبرسانی سلول‌های پوست می‌شود. کرم مدیلن دارای سرامید و اوره 5% است که بعنوان یک لایه محافظتی برای پوست عمل می‌کند و موجب نرمی و لطافت آن می‌شود. در حال حاضر می‌توانید این کرم را در بسته‌بندی‌های تیوپی و حجم 50 میل در بازار تهیه کنید.

3-کرم مرطوب کننده پریم مدل ماتکس (Perime Matex Moist 24 Moisturzing lotion)

کرم مرطوب کننده پریم مدل ماتکس(Perime Matex Moist 24  Moisturzing lotion) 

خریدکرم مرطوب کننده ماتکس پریم

این کرم مرطوب کننده تاثیر زیادی برای درمان پوست‌های خشک و حساس دارد و همین طور دارای بافتی سبک و نرم است. کرم مرطوب کننده پریم مدل ماتکس قابلیت رطوبت رسانی به سلول های پوست را دارد، همچنین سبب کاهش خشکی پوست نیز می‌شود. این کرم به مدت 24 ساعت پوست را مرطوب نگه‌می‌دارد و مانند سدی محکم برای جلوگیری از دفع رطوبت از پوست عمل می‌کند. با استفاده از این کرم پوستی صاف، شاداب و سالم خواهید داشت. این کرم از ترکیبات گیاهی همچون روغن نارگیل، ویتامین E، عصاره بابونه، کوآنزیم10Q و روغن هسته انبه تشکیل شده است. مواد این کرم در ظرفی به حجم 60 میل جای گرفته است. بعد از استفاده از این کرم متوجه سبکی، نرمی و شادابی پوست‌تان خواهید شد.

4- لوسیون بدن آلوورا و شی باتر سوپکس (Soapax Moisturzing lotion)

خریدلوسیون بدن آلوورا و شی باتر سوپکس

لوسیون بدن آلوورا و شی باتر سوپکس، حاوی گیاه آلوئه‌ورا است.گیاه آلوئه‌وا به تنهایی باعث آبرسانی پوست می‌شود و از دی هیدراته شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین با استفاده از این لوسیون، دیگر از خارش و پوسته پوسته شدن ناشی از کمبود آب و خشکی پوست خلاص می‌شوید. کرم آبرسان سوپکس با عصاره هلو سرشار از ویتامین‌های‌ A، B، E و C است که همگی شامل آنتی اکسیدان‌های قوی برای پوست هستند.

برای آَشنایی بیشتر با خاصیت جادویی آلوئه ورا مقاله "فواید شگفت‌انگیز و خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست " را مطالعه نمایید. این کرم باعث افزایش آبرسانی به سلول‌های پوست می‌شود و از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند. همچنین با داشتن روغن گلیسرین موجب رطوبت رسانی پوست می‌شود و به از بین بردن جوش‌های سرسیاه کمک زیادی می‌کند. این کرم آبرسان برای انواع پوست مناسب است و می‌توانید در طول شب و روز از آن استفاده کنید.

5- کرم آبرسان کامان واتر بمب Q10+ (E (Come on Water Bomb Q10+E Moisturzing Cream)

کرم آبرسان کامان واتر بمب   Q10+ (E (Come on Water Bomb Q10+E Moisturzing Cream) خریدکرم آبرسان کامان واتر بمب

اگر با نوع پوست‌تان آشنایی ندارید و نمی‌دانید کدام کرم برای آن مناسب است پیشنهاد ما به شما استفاده از کرم آبرسان کامان واتر بمب است. بدون هیچ نگرانی می‌توانید از کرم آبرسان فوق العاده کامان واتر بمب مدل Q10+E استفاده کنید، تا در مدت کوتاهی شاهد جادوی آن در آبرسانی پوست‌تان باشید. این کرم علاوه بر داشتن کوآنزیم و ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان و عصاره برخی از میوه‌ها است، که سبب آبرسانی سلول‌های پوستی می‌شود و از چروکی، کدرشدن و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.با استفاده منظم و روزانه از کرم آبرسان واتر Q10+E به مرور زمان با چشمان خود معجزه آن را در طراوت، شادابی و جوانی پوست‌تان مشاهده خواهید دید. اگر یک بار از این کرم استفاده کنید، حتما یکی از طرفداران آن می‌شوید و همیشه این کرم آبرسان را انتخاب می‌کنید.

6-ژل آبرسان هیدرو بوست نوتروژینا (hydro boost Watering gel neutrogena)

خریدژل آبرسان هیدرو بوست نوتروژینا

ژل آبرسان هیدرو بوست نوتروژینا (hydro boost Watering gel Neutrogena) از برند فرانسوی نوتروژینا (Neutrogena) است که ترکیبات و فرمولاسیون خارق‌العاده‌ای دارد تا پوست شما را در طول روز آب‌رسانی کند و از پیری زودرس، چین و چروک جلوگیری کند. این ژل معرکه پوست شما را آب‌رسانی می‌کند تا به راحتی کش بیاید و به سرعت به حالت اولیه خود بازگردد و در واقع الاستیک پوست شما را بهبود می‌بخشد. این محصول فوق‌العاده با رساندن آب کافی به سلول‌هایی که آب کافی ندارند و کوچک شده‌اند، چروک‌های پوستی را پر می‌کند و پوست شاداب و باطراوت‌تر برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

این محصول برند نوتروژینا به سرعت جذب پوست می‌شود و با هیالورونیک اسید بدون این‌که پوست‌تان را چرب کند رطوبت پوست را بالا می‌برد، بافت‌ها آن را ترمیم می‌کند، انعطاف پذیری پوست را بهبود می‌بخشد و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستیک پوست شما کمک می‌کند. اگر پوستی مختلط، خشک، معمولی یا چرب دارید با خیال راحت از این محصول شگفت‌انگیز استفاده کنید زیرا متناسب با انواع پوست فرموله شده است. این آبرسان استثنایی فاقد الکل است تا حساسیت، سوزش یا التهابی بر پوست شما ایجاد نشود. این فرآورده بی‌نظیر بافت سبک و بدون چربی دارد تا حس سنگینی بعد از استفاده از آن نداشته باشید و منافذ پوست شما مسدود نشود.

7-کرم مرطوب کننده کیووی (Moisturizing Cream QV)

خریدکرم مرطوب کننده کیووی

کرم مرطوب کننده کیووی آب‌رسانی قوی بوده و با خاصیت مرطوب‌کنندگی خود پوستتان را جادو می‌کند.این کرم حاوی مواد طبیعی و مغذی است؛ به‌طوری که خشکی پوست را از بین می‌برد. این محصول را می‌توانید برای تمام نواحی بدن استفاده کنید و حتی استفاده آن برای دوران بارداری و شیردهی نیز مشکلی ندارد. کرم مرطوب کننده کیووی فاقد لانولین، پروپیلن گلیکول، رنگ و عطر است که به این ترتیب کمترین اثر تخریبی برای پوست به جا نمی‌گذارد.

این کرم با کمک به درمان خارش ناشی از خشکی پوست آرامش را برایتان به همراه می‌آورد و درمان ایدئالی برای تسکین بیماری‌های پوستی مانند اگزما، درماتیت، پسوریازیس یا اچستیز است. کرم مرطوب کننده کیووی را بهتر است بعد از هر بار تماس پوست با آب استفاده کنید. در صورت نداشتن زمان، حداقل کرم را هر صبح بعد از شستشوی صورت و شب قبل از خواب استفاده کنید. البته وجود این کرم مرطوب‌کننده در آشپزخانه باعث می‌شود پس از اتمام کارها آن را فراموش نکنید.

8-کرم مرطوب کننده سافت نیوآ (Soft Moisturizing Cream Nivea)

خریدکرم مرطوب کننده سافت نیوآ

کرم مرطوب کننده سافت تیوپی نیوآ برای مراقبت و محافظت از پوست عالی است. این کرم به نرم و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند و مانع از خشک شدن پوست می‌شود. کرم مرطوب کننده سافت تیوپی نیوآ قابل استفاده برای دست، صورت و بدن است. این کرم مرطوب کننده به سرعت جذب پوست شده و با استفاده از آن، پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

شما بعد از استفاده از این کرم مرطوب کننده اصلا احساس سنگینی نخواهید کرد.ترکیبات و مواد به کار رفته در این کرم مرطوب کننده مانند روغن جوجوبا به آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست کمک می‌کنند و مانند یک مرطوب کننده طبیعی پوست را نرم کرده و سبب لطافت و شادابی پوست می‌گردند.در ضمن ویتامین E موجود در این کرم مرطوب کننده به محافظت و مراقبت از ساختار پوست پرداخته و با تقویت پوست سبب نرم شدن و شفاف شدن پوست می‌گردد.

9-کرم آبرسان و حفظ جوانی پوست الارو (Cream Youth Preserving Hydra Ellaro)

خریدکرم آبرسان و حفظ جوانی پوست الارو

کرم آبرسان و حفظ جوانی پوست الارو کرمی تخصصی برای از بین بردن و کمتر کردن چین و چروک و نشانه های پیری است. این کرم دارای فرمولاسیون بسیار تخصصی و شامل آرژنین، لیپوسمیک ، سویا و مواد مرطوب کننده پوست بوده و سبب افزایش خاصیت کشسانی پوست می گردد. کرم آبرسان و حفظ جوانی الارو با تقویت عضلات پوست به ویژه اطراف چشم و پیشانی از این مناطق در مقابل ایجاد چین و چروک محافظت می نماید. ترکیبات به کار رفته در کرم آبرسان و حفظ جوانی پوست الارو مانند آرژنین ، لیپوسمیک ، سویا تأثیر زیادی در کلاژن سازی و پیشگیری از پیری پوست دارند.

در ضمن روغن کنجد و گندم موجود در این کرم نیز به رطوبت رسانی و تغذیه پوست کمک می کند. کرم آبرسان و حفظ جوانی پوست الارو بافتی بسیار سبک دارد که به سرعت جذب پوست می گردد. این کرم خشکی و زبری پوست را از بین برده و مواد و ترکیبات آن شبیه ماده بوتاکس عمل می کنند. کرم آبرسان الارو به برطرف کردن چین و چروک های سطحی پوست کمک کرده و با بهبود فرآیند کلاژن سازی، سبب شادابی و شفاف شدن پوست می گردد.ترکیبات به کار رفته در این کرم آبرسان در بازسازی و ترمیم پوست موثر بوده و به تحریک کلاژن سازی و از بین بردن اثرات رادیکال های آزاد کمک می کنند.

10-لوسیون مرطوب کننده ضد التهاب آلوئه ورا بادی شاپ (aloe soothing moisture lotion The Body Shop)

خریدلوسیون مرطوب کنندهآلوئه ورا بادی شاپ

قرمزی و التهاب پوست دلایل مختلفی دارد. معمول‌ترین دلیل بروز این مشکل خشکی بیش از حد پوست. به دلیل کاهش آب در سطح بافت، پوست خشک و ملتهب می‌شود. استفاده از کرم ضد التهاب مرسوم‌ترین روش برای درمان این مشکل است. محصولات ضد التهابی با داشتن ترکیبات موثر و آبرسان نیاز پوست را تامین کرده و التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهند. آلوئه ورا یک ترکیب عالی برای کاهش التهابات پوستی است. این گیاه منحصر به فرد با داشتن ترکیبات ضد التهاب و مرطوب کننده مشکلات پوستی مثل اگزما، پسوریازیس، خشکی شدید پوست، قرمزی و … را برطرف می کند.

لوسیون ضد التهاب آلوئه ورا بادی شاپ با بهره‌گیری از خواص ویژه این گیاه به رفع خشکی و التهابات پوستی کمک می‌کند. آلوئه ورا موجود در این کرم با نفوذ به درون بافت پوست، سطح مناسبی از رطوبت را در بافت پوست فراهم کرده و رطوبت آن را متعادل می‌کند. در نتیجه التهاباتی که در اثر خشکی شدید ایجاد شده‌اند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین می‌رود. لوسیون ضد التهاب بادی شاپ با داشتن فاکتورهای ضد آفتاب اثرات مخرب امواج مضر نور خورشید را خنثی کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. این محصول فاقد هرگونه عطر، رنگ و الکل بود و کاملا برای پوست خشک و حساس طراحی شده است.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، تفاوت های بین این دو کرم یعنی مرطوب کننده و آبرسان زیاد است ولی به نوعی هر دو مکمل هم هستند. برای اینکه همیشه پوست شاداب و سالمی داشته باشید باید از هر دو آن‌ها به طور منظم و روزانه استفاده کنید. علاوه بر این، با رعایت رژیم غذایی، نوشیدن آب فراوان و با استفاده از کرم ضد آفتاب و آنتی اکسیدان نیز می‌توانید از پوست خود در برابر عوامل محیطی محافظت کنید. در رابطه با سوال برخی افراد که آیا کرم مرطوب کننده پوست را تیره میکند باید بگوییم که اینطور نیست و این محصولات سبب تیرگی پوست نمی‌شوند. اگر نسبت به سلامت پوست‌تان حساس هستید می‌توانید ازsoft کرم مرطوب کنندهنیز استفاده کنید.

۱۱۴,۴۳۴
محصولات مرتبط
کرم مرطوب کننده هیدرا مکس پوست خشک ژوتJute 
۲۰۵,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
۷۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
کرم مرطوب کننده چیست؟
پاسخ:

همگی ما از کودکی با کرم مرطوب کننده آشنا هستیم و برای رفع خشکی پوست از آن استفاده می‌کنیم. کرم مرطوب کننده همان کرم سفید رنگ و چربی است که ظاهری بین مایع و جامد دارد. اما آیا این کرم قابلیت آبرسانی به پوست را هم دارد یا خیر؟ در حال حاضر در اکثر خانه‌ها کرم مرطوب ‌کننده وجود دارد و از آن در بسیاری از موارد استفاده می‌شود. کرم مرطوب ‌کننده محصولی است، که از روغن‌ها، مواد معدنی و وازلین تشکیل شده است.

کرم آبرسان چیست؟
پاسخ:

کم آبی پوست یکی از مشکلات شایعی است که معمولا همه افراد به آن دچار می‌شوند. شاید بسیاری از شما به طور کامل فواید و کاربرد استفاده از کرم آبرسان را ‌ندانید، یا فقط اسم آن را شنیده باشید. کرم آبرسان زمانی استفاده می‌شود، که پوست شما کمتر هیدراتاسیون می‌شود. یعنی، رطوبت کمتر از حد طبیعی، از طریق هوا به سلول‌های پوست‌تان جذب می‌شود. در نتیجه پوست رطوبت کافی را به خود جذب نمی‌کند و سطح آن خشک می‌شود و شادابی و لطافت خود را از دست می‌دهد. 

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟
پاسخ:

کرم مرطوب کننده موجب به دام انداختن رطوبت برای مدت زمان طولانی در زیر پوست می‌شود و حالتی روغنی دارد. ولی در زمانی‌که پوست شما هیدراتاسیون نمی‌شود و تشنه آب است، رنگ آن کمی کدر می‌شود و شادابی و لطافت خود را از دست می‌دهد. در این مواقع باید از کرم آبرسان استفاده کنید، تا پوست‌تان را آبرسانی کند و باعث نرمی و لطافت آن بشود. حال اگر به جای کرم آبرسان از کرم مرطوب‌ کننده استفاده کنید، ممکن است پوست را صاف کند و رطوبت را در پوست نگه ‌دارد، ولی باعث آبرسانی سلول‌های پوست نمی‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۱۴,۴۳۴ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید