یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
هواپیما و کابوس خشکی پوست! رازهای سلامت پوست در پرواز

هواپیما و کابوس خشکی پوست! رازهای سلامت پوست در پرواز

هوای داخل هواپیما به دلیل خشکی زیادی که دارد می‌تواند باعث تبخیر شدن رطوبت پوست و کم آبی آن شود. در واقع هوای داخل هواپیما دارای رطوبت پایینی است که معمولاً بین 10 تا 20 درصد است.

این میزان به طور قابل توجهی کمتر از میانگین سطوح رطوبت موجود در داخل یا خارج از منزل است که می‌تواند بین 30 تا 60 درصد باشد. هنگامی که هوا فاقد رطوبت باشد، پوست بدن نیز رطوبت طبیعی خود را از دست می‌دهد و در مدت زمان کوتاهی خشک و خارش‌دار می‌شود.

علاوه بر این، رطوبت کم می‌تواند شرایط پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس را تشدید کند. بنابراین اگر پوست حساس یا خشکی دارید، محیط داخل هواپیما ممکن است این شرایط را بدتر کند.

علاوه بر این، هوای بازیافتی در هواپیماها اغلب فیلتر و چرخش مجدد می‌شود که می‌تواند منجر به تجمع آلاینده‌های موجود در هوا، از جمله باکتری‌ها و ویروس‌ها شود. این آلاینده‌ها به طور بالقوه می‌توانند پوست را تحت تاثیر قرار دهند و باعث ایجاد جوش یا سایر مشکلات پوستی شوند. توصیه می‌کنم که مقاله کمبود چه ویتامین‌هایی باعث خشکی پوست می‌شود را در ریحا بخوانید.

7 اقدام لازم برای کاهش اثرات منفی هوای داخل هواپیما بر روی پوست

همان‌طور که گفتیم رطوبت موجود در هواپیما بسیار کم است و این کم بودن رطوبت به طور مستقیم روی پوست تاثیر می‌گذارد. در این قسمت به معرفی برخی از اقدامات لازم برای کاهش اثرات منفی هوای داخل هواپیما بر روی پوست می‌پردازیم.

اثرات منفی هوای داخل هواپیما بر روی پوست

1- پوست‌تان را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن پوست در طول پرواز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قبل، حین و بعد از پرواز آب زیادی بنوشید تا بدن و پوست خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن آب علاوه بر اینکه پوست را در طول پرواز هیدراته نگه می‌دارد، سبب روشن و شاداب شدن پوست نیز می‌شود.

2- پوست‌تان را مرطوب نگه دارید

یک مرطوب کننده با کیفیت و سازگار با پوست را انتخاب کنید و به صورت مداوم آن را به صورت و بدن خود قبل و در طول پرواز بمالید تا به حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

3- از مصرف بیش از حد الکل و کافئین بپرهیزید

هم الکل و هم کافئین می‌توانند به کم آبی بدن منجر شوند، بنابراین بهتر است مصرف آن‌ها را در طول پرواز محدود کنید.

4- از ماسک مرطوب کننده استفاده کنید

یک ماسک مرطوب‌کننده صورت همراه خود داشته باشید و در صورت نیاز آن را روی صورت خود قرار دهید تا رطوبت بیشتری روی سطح پوست ایجاد کند.

5- از آرایش‌های سنگین اجتناب کنید

در طول پرواز بدون آرایش باشید یا از حداقل لوازم آرایشی ممکن استفاده کنید، زیرا آرایش سنگین می‌تواند منافذ شما را مسدود کند و به خشکی پوست منجر شود.

6- از لب‌های خود محافظت کنید

برای مرطوب نگه داشتن پوست لب‌های خود از یک بالم لب یا ژل نفتی استفاده کنید. این بالم را در طول پرواز به همراه داشته باشید زیرا ممکن است لب‌های شما در طول پرواز نیز خشک و ترک خورده شوند.

7- از دستگاه رطوبت‌ساز استفاده کنید

اگر اغلب به صورت هوایی سفر می‌کنید یا به ویژه در مورد اثرات هوای خشک کابین نگران هستید، ممکن است بخواهید روی یک دستگاه رطوبت‌ساز مسافرتی قابل حمل سرمایه گذاری کنید. این دستگاه‌ها می‌توانند به افزایش رطوبت محیط اطراف شما کمک کنند.

با پیروی از این نکات، می‌توانید تأثیر منفی احتمالی هوای هواپیما بر روی پوست خود را به حداقل برسانید و سلامت و آبرسانی آن را در طول سفر حفظ کنید.

روتین پوستی مناسب برای قبل از پرواز

خشکی پوست

آماده سازی پوست قبل از پرواز برای حفظ رطوبت و محافظت از پوست در طول سفر امری ضروری است. هوای خشک و هوای بازیافتی در کابین هواپیما می‌تواند باعث کم آبی و کدر شدن پوست شما شود. در این قسمت به یک روال پوستی مناسب برای رعایت قبل از پرواز اشاره می‌کنیم.

پاکسازی پوست

با تمیز کردن پوست صورت خود با یک پاک کننده ملایم شروع کنید تا هرگونه آلودگی، چربی یا ذرات آرایشی پاک شود. همچنین سعی کنید به دنبال شوینده‌ای باشید که آب‌رسان باشد و بدون لایه‌برداری، پوست را تمیز و مرطوب نگه دارد.

لایه‌برداری (اختیاری)

اگر قبل از پرواز زمان دارید، می‌توانید یک مرحله لایه‌برداری ملایم را برای حذف سلول‌های مرده پوست و ایجاد پوستی صاف‌تر انجام دهید. با این حال، مراقب باشید که بیش از حد لایه‌برداری نکنید، زیرا می‌تواند باعث حساسیت پوست‌تان شود. برای این کار یک لایه‌بردار شیمیایی ملایم یا یک لایه‌بردار فیزیکی ملایم را انتخاب کنید.

استفاده از تونر آبرسان

پس از پاکسازی و لایه‌برداری پوست، از یک تونر آبرسان استفاده کنید تا رطوبت پوست را دوباره تامین کرده و سطح pH پوست را متعادل کند. به دنبال تونرهایی باشید که حاوی موادی مانند اسیدهیالورونیک، گلیسیرین یا گلاب هستند تا هیدراتاسیون را افزایش دهند.

استفاده از سرم

از یک سرم آبرسان با موادی مانند اسیدهیالورونیک، ویتامین C یا نیاسینامید استفاده کنید. این سرم‌ها به حفظ رطوبت و تغذیه بیشتر پوست شما کمک می‌کنند. سعی کنید از مصرف سرم‌هایی که خیلی سنگین هستند یا حاوی محرک‌های بالقوه می‌باشند خودداری کنید.

مشکلات پوستی استفاده از مرطوب کننده

برای این منظور مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که سبک و در عین حال عمیقا آبرسان باشد. به دنبال فرمول‌هایی باشید که حاوی موادی مانند سرامید، کره شی یا آلوئه‌ورا هستند تا مانعی در برابر از دست دادن رطوبت ایجاد کنند. آن‌ها را سخاوتمندانه بمالید تا پوست‌تان در طول پرواز هیدراته بماند.

استفاده از کرم دور چشم

از کرم دور چشم استفاده کنید تا پوست نازک و لطیف دور چشم‌تان را مرطوب کرده و از پف یا خشکی آن جلوگیری کنید. به دنبال کرم‌های دور چشم با موادی مانند کافئین، اسیدهیالورونیک یا بابونه برای کاهش پف و آبرسانی به ناحیه زیر چشم باشید.

استفاده از بالم لب

آبرسانی به لب‌هایتان را فراموش نکنید! از یک بالم لب مغذی استفاده کنید تا لب‌های خود را در طول پرواز نرم و مرطوب نگه دارد. به دنبال بالم‌های با مواد طبیعی مانند موم زنبور عسل، کره شی یا روغن نارگیل باشید.

استفاده از کرم ضدآفتاب (پروازهای روزانه)

اگر در طول روز پرواز می‌کنید، مهم است که از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید محافظت کنید. یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF30 یا بالاتر را به هر ناحیه در معرض پوست صورت و بدن خود بمالید.

برای محافظت از پوست خود در طول پرواز، به خاطر داشته باشید که قبل و در طول پرواز آب زیادی بنوشید تا بدن و پوست خود را از درون هیدراته نگه دارید.

علاوه بر این، از آرایش‌های سنگین در طول پرواز خودداری کنید زیرا می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کند و پوست شما را بیشتر کم آب کند. در عوض ظاهری مینیمال و با ظاهر سرحال و تازه را انتخاب کنید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید