یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
ادوپرفیوم بخریم یا ادوتویلت؟ تفاوت این دو در چیست؟

ادوپرفیوم بخریم یا ادوتویلت؟ تفاوت این دو در چیست؟

ادوپرفیوم، پرفیوم، ادکلن یا ادوتویلت اصطلاحاتی هستند که در ارتباط با عطرها به کار می‌روند. هر کدام از این عبارت‌ها مجموعه‌ای از عطرها را توصیف می‌کنند. مجموعه‌ای از عطرهای خاص مردانه و زنانه در دسته ادوپرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. ادوتویلت‌ها نیز برای رفتن به مهمانی و دورهمی‌ها استفاده می‌شوند. برای آن که یک مورد از آن‌ها را انتخاب کنید لازم است ابتدا با مفهوم ادوپرفیوم، ادکلن، پرفیوم و ادوتویلت آشنا شوید.

باید بدانید عطرهایی که در این دسته‌ها قرار می‌گیرند چه ویژگی‌هایی دارند؟ ماندگاری کدام یک از آنها بالاتر است و یا کدام یک از آنها قیمت‌های اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای دارند؟ این‌ها مجموعه سؤالاتی هستند که در ارتباط با ادوتویلت و ادوپرفیوم ممکن است در ذهن هر کدام از افراد به وجود بیاید. در این مطلب به همه سؤال‌های مربوط به انواع متفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت‌ها پاسخ می‌دهیم. اگر شما هم در انتخاب هر کدام از این عطرها مردد شده‌اید مطالعه این مطلب می‌تواند به انتخاب شما کمک کند.

پرفیوم چیست ؟

پرفیوم ریشه یونانی دارد. از لحاظ یونانی‌ها این کلمه یعنی «از میان دود». علت این نام‌گذاری اعتقاد یونانی‌ها به مفهوم عطر بود. آن‌ها معتقد بودند که عطر نوعی دود غیر قابل دیدن است. به همین دلیل نام پرفیومر را برای رایحه‌ها انتخاب کردند. همان‌طور که می‌دانید عطرها از ترکیب اسانس روغنی و خالص همراه با الکل یا سایر مواد دیگر به دست می‌آیند.پرفیوم‌ها نسبت به ادوپرفیوم‌ها یا ادوتویلت‌ها غلظت بالاتری دارند.

الکل استفاده شده در آنها کمتر از سایرین است. به همین علت افرادی که به الکل حساسیت دارند معمولاً پرفیوم‌ها را انتخاب می‌کنند. در ارتباط با قیمت نیز می‌توانیم بگوییم که پرفیوم‌ها به علت داشتن غلظت بالا، قیمت بالاتری هم دارند . پرفیومِ غلیظ از ماندگاری بالایی نیز برخوردار است. می‌توانید رایحه آن را برای یک تا دو روز از لباس خود احساس کنید.

ادوپرفیوم چیست ؟

اگر عطر‌ها را در یک طبقه بندی قرار دهیم ادوپرفیوم در طبقه بعد از پرفیوم قرار می‌گیرد. ادوپرفیوم نسبت به پرفیوم ماندگاری کمتری دارد. همچنین غلظت آن نیز کمتر از پرفیوم است. کمتر از 20 درصد عطر خالص در ادوپرفیوم‌ها وجود دارد. ماندگاری آنها حداکثر یک روز است. اگر صبح هنگام رفتن به محل کار چند پاف ادوپرفیوم را به لباس خود بزنید تا عصر بوی آن را احساس خواهید کرد. اما به علت داشتن غلظت متوسط از قیمت اقتصادی‌تری نسبت به پرفیوم‌ها برخوردارند. به همین دلیل این محصول را بیشتر می‌پسندند.

ادوتویلت چیست ؟

ادوتویلت در طبقه بندی عطرها بعد از ادوپرفیوم قرار می‌گیرد. ادوتویلت غلظت کمتری نسبت به ادوپرفیوم دارد. حدود 10 درصد، عطر خالص در ادوتویلت جای می‌گیرد. آنها معمولاً رایحه‌هایی ملایم دارند که حداکثر تا 3 ساعت ماندگاری خود را حفظ می‌کنند. قطعاً قیمت ادوتویلت‌ها کمتر از ادوپرفیوم‌ها است. اگر بعد از ورزش یا حمام می‌خواهید برای مدت کوتاهی رایحه خوشی از شما احساس شود می‌توانید ادوتویلت را انتخاب کنید. به طور کلی برای استفاده کوتاه مدت گزینه‌ای ایده‌آل به نظر می‌آید.

در ادوتویلت‌ها علاوه بر مواد شیمیایی گاهی اوقات عصاره‌های گیاهی و گاهی اوقات عصاره مرکبات نیز وجود دارد. جالب است بدانید که اگر بعد از گذشت سه ساعت دیگر رایحه‌ای از ادوتویلت بر روی لباس یا پوستتان احساس نکردید در صورتی که مقداری آب به این نواحی بزنید مجدداً رایحه ادوتویلت را احساس خواهید کرد. می‌توانیم بگوییم که با تماس آب مجدداً معطر خواهید شد!

ادکلن چیست ؟

در دسته‌بندی عطرها، ادکلن جایگاهی در ردیف آخر دارد. می‌توانیم بگوییم حدود 75 تا 95 درصد یک ادکلن را الکل و محلول‌های دیگر تشکیل می‌دهند. تقریباً 3 تا 5 درصد هر ادکلن، اسانس روغنی خالص عطر است. حتماً می‌دانید که شیشه ادکلن‌ها شیشه‌ای بزرگ است و در اغلب مغازه‌های عطر فروشی به فروش می‌رسند. از لحاظ قیمت نیز ادکلن در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرد. قیمتی بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه دارد. ماندگاری ادکلن‌ها به اندازه ادوتویلت یا کمتر از ادوتویلت‌ها است.

تستر ادوپرفیوم چیست ؟

شرکت‌هایی که عطرهای متفاوت مانند ادوپرفیوم را تولید می‌کنند به خریداران عمده خود، تستر هدیه می‌دهند. اگر مشتریان، 12 عدد از هر رایحهٔ ادوپرفیوم را خریداری کنند شرکت‌های فروشنده در جعبه آن‌ها یک تستر به صورت رایگان قرار می‌دهند. در این صورت فروشنده‌ به جای آنکه یکی از ادوپرفیوم‌ها را برای استشمام مشتری باز کند تستر آن ادوپرفیوم را در اختیار او قرار می‌دهد. روی تسترها عبارت غیر قابل فروش درج شده است. این قانون وجود دارد که فروشندگان نباید تستر ادوپرفیوم را بفروشند. البته امروزه شاهد آن هستیم که تستر ادوپرفیوم توسط برخی از فروشندگان به فروش می‌رسد.

گاهی این تستر‌ها رایحه‌ای قوی دارند. همچنین ممکن است به قیمت پایین‌تر از ادوپرفیوم به فروش برسند. به همین دلیل خریداران تمایل زیادی به تهیه آن دارند. تستر ادوپرفیوم باید رایحه‌ای کاملاً مشابه با ادوپرفیوم داشته باشد؛ اما برخی از شرکت‌ها برای آنکه فروش بیشتری داشته باشند گاهی اوقات رایحه تستر را غلیظ‌‌تر می‌کنند! در این صورت خریدار با استشمام رایحه تستر تصمیم به خرید ادوپرفیوم می‌گیرد. برخی از شرکت‌ها نیز تستر را همواره مشابه ادوپرفیوم‌های داخل جعبه تولید می‌کنند و تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم ؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم غلظت عطر ادوپرفیوم بیشتر از غلظت عطر ادوتویلت است.‌ ادوپرفیوم‌ها عطرهای تند و تیزی هستند که می‌توانید آن‌ها را برای مناسبت‌های خاص، میهمانی یا برخی از قرارهای دوستانه مورد استفاده قرار دهید. در حالی که ادوتویلت‌ها سبک‌تر هستند. برای مواقعی مانند خرید، گزینه‌ای ایده‌آل به نظر می‌رسند. ادوپرفیوم‌ها عطرهای قدرتمندی هستند که معمولاً آنها را در فصل پاییز و زمستان یا مکان‌های سرد مورد استفاده قرار می‌دهند. در حالی که ادوتویلت‌ها بیشتر برای فصل بهار و تابستان یا روزهای گرم استفاده می‌شوند. همان‌طور که گفتیم ادوتویلت‌ها قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای دارند.

ادوتویلت بهتر است یا ادوپرفیوم ؟

حال که شناخت کاملی از ادوتویلت، ادوپرفیوم یا پرفیوم‎‌ها به دست آوردید وقت آن رسیده که عطر خود را انتخاب کنید یا در انتخاب خود مصمم‌تر شوید. انتخاب ادوتویلت و ادوپرفیوم کاملاً بستگی به نیاز شما دارد. اگر به دنبال یک عطر ویژه برای لحظات هیجان‌انگیز هستید انتخاب عطرهای تند و تیز مانند ادوپرفیوم ایده‌آل به نظر می‌رسد.اما اگر می‌خواهید یک عطر، داخل کیف خود قرار دهید که هر چند ساعت یکبار چند پاف از آن را به خود اسپری کنید ادوتویلت گزینه مناسب‌تری است. هر کدام از آنها در شرایط خاص خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهتر است در کلکسیون عطرهای خود چند ادوپرفیوم را در کنار تعدادی ادوتویلت داشته باشید تا بسته به موقعیت و نیاز، هر کدام از آنها را مورد استفاده قرار دهید.

آیا هدیه دادن ادوتویلت یا ادوپرفیوم جدایی می‌آورد ؟!

گاهی اوقات برخی از خرافات در میان مردم رایج می‌شوند. یکی از این خرافات، ایجاد جدایی بعد از هدیه دادن عطر است. امکان دارد در گذشته دو شخص که با یکدیگر اختلاف داشتند با هدیه دادن عطر، اختلاف آنها تشدید شده و جدایی میان آنها برقرار شده باشد! بر اساس همین اتفاق‌های تصادفی، خرافات جدایی برای هدیه دادن عطر شکل گرفته است. اما آیا در واقعیت هدیه دادن ادوتویلت و ادوپرفیوم سبب جدایی افراد از یکدیگر می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال می‌توانیم بگویم که عطر یکی از وسایلی است که می‌تواند خاطره‌های گذشته را زنده کند. چطور امکان دارد چنین کالایی سبب جدایی شود؟ به نظر شما رایحه بدِ افراد دوری می‌آورد یا رایحه خوش آن‌ها؟

اگر با دوستی قرار ملاقات داشته باشید در صورتی که رایحه‌های ناخوشایند از او استشمام شود ممکن است شما تصمیم به دوری از آن بگیرید.اما اگر فرد مورد نظر رایحه خوش و جذاب داشته باشد قطعاً نزدیکی میان شما و آن شخص به وجود می‌آید. علاوه بر آن، استفاده از ادوتویلت، ادوپرفیوم و ادکلن به دلیل ایجاد بوی خوش خواص بسیاری برای بدن نیز دارند. رایحه‌های خوب، قلب را تقویت می‌کنند و احساس خوبی را در افراد به وجود می‌آورند. استفاده از آنها به خصوص در فصل تابستان که بوی بد عرق می‌تواند آزاردهنده باشد بسیار خوشایند است. به این ترتیب چطور می‌توانیم بگوییم که عطرها جدایی می‌آورند! این خرافات از پایه و اساس اشتباه است. در ادامه قصد داریم چند ادوپرفیوم و ادوتویلت موجود در بازار را به شما معرفی کنیم:

1- ادوپرفیوم ورساچه وانیتاس زنانه

خرید وانیتاس ادوپرفیوم زنانه

کشور مبدأ برند این ادوپرفیوم ایتالیا است. اگر به دنبال رایحه‌ای معتدل و شیرین هستید این عطر گزینه‌ای ایده‌آل به نظر می‌رسد. علاوه بر آن، سه نوت متفاوت لیمو ترش سبز، گل فریزیا، گل تیاره، دانه تونکا و چوب سدر به ترتیب از آن احساس می‌شود. این عطر در سال 2012 برای ورساچه تولید شد. ادوپرفیوم وانیتاس ماندگاری متوسطی دارد و بوی شیرین آن برای یک تا دو روز باقی می‌ماند.

2-ادوپرفیوم امپر کوبیسم زنانه

خرید کوبیسم ادوپرفیوم زنانه

کشور مبدأ برند این ادوپرفیوم ایتالیا و امارات است. این محصول مشترک، رایحه‌ای معتدل و شیرین دارد. اگر به رایحه‌هایی که از چوب صندل به دست می‌آیند علاقه دارید ادوپرفیوم کوبیسم برایتان ایده‌آل به نظر می‌رسد. علاوه بر آن، رایحه آروماتیک آبی، حس راحتی را برای این عطر زنانه ایجاد کرده است. برای چهار فصل سال، مهمانی‌ها، مجالس یا قرارهای خاص می‌توانید این ادوپرفیوم را مورد استفاده قرار دهید.

3- ست هدیه ادوپرفیوم دیور ساواج مردانه 2 عددی

خرید ست هدیه ساواج ادوپرفیوم مردانه 2 عددی دیور

این ست هدیه ترکیبی از شامپو بدن و ادوپرفیوم مردانه است. همان‌طور که پیش‌تر نیز توضیح دادیم هدیه دادن عطر صمیمیت را افزایش می‌دهد و می‌تواند خاطره‌ها را زنده کند. عطر موجود در این ست هدیه ده میل است. احتمالاً با برند دیور آشنایی داشته باشید و بدانید که کشور مبدا برند این ست هدیه فرانسه است.

4- ادوتویلت دیور فارنهایت مردانه

خرید فارنهایت ادوتویلت مردانه

اولین فارنهایت در سال 1986 تولید شد. بدین ترتیب می‌توانید آن را یک ادوتویلت نوستالژیک بدانید. کشور مبدأ برند آن نیز فرانسه است و رایحه‌ای معتدل و تلخ از آن احساس می‌شود. عطر فارنهایت می‌تواند رایحه‌ای کلاسیک و در عین حال خاص را برای مردان به وجود بیاورد. رایحه‌های گل، مرکبات، مشک و کهربا از آن احساس می‌شود. لازم است بدانید ماندگاری آن نسبت به ادوپرفیوم‌ها کمتر است.

5-ادوتویلت هرمس کلی کلش زنانه

خرید کلی کلش ادوتویلت زنانه

برند هرمس این ادوتویلت را در سال 2007 تولید کرده است. رایحه‌ای معتدل و بعد از آن تلخ و ملایم از کلی کلش احساس می‌شود. نت اولیه آن ترکیبی از گریپ‌فروت، زنبق و گل نرگس است. رایحه گل رز حساس و مریم، نت میانی آن را تشکیل می‌دهند. بوی گل زنبق و چرم نیز در انتها از آن احساس می‌شود. ترکیبی از رایحه‌های خاص در این ادوتویلت جای گرفته است. رایحه‌ها احساس نشاط فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند. معمولاً دختران 20 و 25ساله این ادوتویلت را انتخاب می‌کنند. به طور کلی رایحه آن برای زنان جوان انرژی‌بخش است.

6- ادوتویلت بولگاری اکوا مارین تونیک مردانه

خرید اکوا مارین تونیک ادوتویلت مردانه

احتمالاً شما هم تابه‌حال نام برند بولگاری را شنیده‌اید. ادوتویلت اکوا مارین ساخت برند بولگاری است. کشور مبدأ آن ایتالیا بوده و آن را ابتدا در سال 2011 تولید کرده‌اند. رایحه خنک و ملایم از آن احساس می‌شود. رایحه خنک این ادوتویلت آن را مناسب استفاده در روزهای گرم سال و فصل تابستان می‌کند. نت اولیه آن گریپ‌فروت همراه با گلابی و نت میانی، جلبک دریایی و آب است. نت انتهایی را چوب صندل و چوب سدر تشکیل می‌دهد. ترکیب آنها رایحه‌ای ویژه را برای این ادوتویلت مردانه به وجود می‌آورد. رایحه آن احساس نشاط را تقویت کرده و قدرت را به نمایش می‌گذارد.

در این مقاله ادکلن، ادوتویلت، پرفیوم و ادوپرفیوم را برایتان تعریف کردیم. ویژگی هر کدام را شرح دادیم تا بتوانید با اطلاع کامل، هر کدام از آنها را انتخاب کنید. همچنین در انتها موضوعات مورد بحث که در ارتباط با ادوتویلت، ادوپرفیوم یا تستر ادوپرفیوم وجود داشت را برایتان شرح دادیم.کلیک بر روی گزینه خرید امکان دسترسی مستقیم به صفحه معرفی محصولات پیشنهادی در وبسایت ریحا را برای شما ممکن می‌کند. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره رایحه هر کدام از موارد بالا داشته‌اید، حتما از تجربیات و نظرات خود در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بگویید.

محصولات مرتبط
سرچ ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۲,۲۹۳,۰۰۰ تومان۱۵,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
لینیج ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage 
۱۵,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
گایدنس - گویدانس ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouageامکان ارسال فوری
۱۸,۸۴۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
الکتریک چری ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۳۰,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
فور هر فوراور ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۱,۵۳۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
والایا ادو پرفیوم زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۸,۱۸۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
کنت استاپ لاوینگ یو ادو پرفیوم زنانه بای کیلیانBy Kilian 
۳۶,۲۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
سونیک فلاور ادو پرفیوم زنانه مردانه روم 1015Room 1015 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وای اینتنس ادو پرفیوم مردانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL 
۷,۸۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوسیپ نایت ادو پرفیوم زنانه گریتیGritti 
۲۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیستا ادو پرفیوم زنانه مردانه رامون مونگالRamon Monegal 
۳۳,۸۱۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دبی ادو پرفیوم زنانه مردانه ترند پرفومز - پرفیومزTrend Perfumes 
۸,۲۶۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :زهرا خدادادی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید