یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه عطر مناسب شخصیت خود را پیدا کنیم؟

چگونه عطر مناسب شخصیت خود را پیدا کنیم؟

یک عطر را می‌توان بر اساس معیارهای مختلف و با توجه به فصل، سن یا سبک انتخاب کرد. همچنین احتمال انتخاب عطر با توجه به شخصیت نیز وجود دارد. براساس یک طبقه بندی حاصل از یک مطالعه طولانی مدت در مورد رفتار مشتری در رابطه با عطر، می‌توان چهار دسته اصلی مردان و زنان را در این زمینه شناسایی کرد: افراد طرفدار تازگی و طراوت و یا هوا و خاک و آتش. این طبقه بندی که حاصل یک مشاهده طولانی از مصرف کنندگان متنوع است، این امکان را فراهم می‌کند که مطابقت‌های موجود بین عطر و تمام عناصر تشکیل دهنده شخصیت شما تعریف شود.

اما چگونه بفهمیم کدام عطر مناسب شخصیت شماست؟!

با شناسایی خصوصیات فردی و شخصیتی خود، می‌توانید عطری را انتخاب کنید که بازتابی از درون شما و شخصیت بیرونی تان باشد. هیچ چیز به جذابیت زن و مردی نیست که بوی خوش می‌دهند. بنابراین بوی تن شما نشان دهنده شخصیت شماست. عطرهایی با بوی گل نظر زنان را بیشتر به خود جلب می‌کنند، اما اگر جسور و پر ادعا هستید، عطرهایی با روایح چوبی را انتخاب کنید. زیرا این عطرها نماد قدرت برای افراد محسوب می‌شوند و با استفاده از آن‌ها استواری و منطق گرایی شما نمایان می‌شود. انتخاب عطر یک امر کاملاً شخصی است مانند انتخاب دکوراسیون منزل، لباس و رنگ. عطرها شکل برجسته ای از ابراز وجودی شخص هستند و به دلیل تأثیر عاطفی و روانی که دارند، امضای شخصی محسوب می‌شوند. اگر هنوز هم در مورد انتخاب نوع عطری که مناسب شخصیت شماست سردرگم هستید ادامه مقاله را دنبال کنید تا بهترین عطر متناسب با شخصیت شما را برایتان معرفی کنیم.

روایح مرکباتی

این دسته از نت‌ها، احساس شادابی و سرزندگی به شما القا می‌کنند و برای افراد فعال و پرانرژی (مثل ورزشکاران) انتخاب خوبی هستند. ماندگاری و پخش رایحه این نت‌ها نسبتاً بالاست. ترکیب موجود در عطر مرکبات بر پایه لیمو، پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، برگاموت و غیره است. عطرهای مرکبات برای قرار ملاقات‌های دوستانه برای صرف صبحانه یا یک سفر و یا خرید ایده آل هستند و بهترین رایحه روز را به خود اختصاص می‌دهند. این عطرها مناسب فصل تابستان هستند. روایح مرکباتی، عطرهایی هستند که عموماً جنسیت کاملاً مشخصی ندارند و یک مرد و یک زن ممکن است از استفاده شیشه عطر دارای رایحه مرکبات مشترک خوشحال شوند.

روایح مرکباتی، اغلب توسط افراد خوش بین، شاد و شاداب انتخاب می‌شوند که هدف آن‌ها به نمایش گذاشتن جذابیت‌های جنسی در عطر خود نیست. عاشقان این رایحه به دنبال پاکی و طراوت هستند. آن‌ها افرادی شاد، برون گرا و عمل گرا هستند و عاشق فضای باز و ورزش و آزادی و زندگی در فضای باز هستند. در طراحی بطری این مدل عطر و ادکلن‌ها نیز از رنگ‌های شاد و اکتیو استفاده شده است. انتخاب عطر بر اساس ویژگی‌های شخصیتی در میان روایح مرکباتی نیز بسیار ساده است.

عطرهای چوبی

این عطرها، بویی گرم و خشک دارند که از نت‌های چرمی و خزه ای و خاکی (مانند عنبر، سرو، نعناع هندی و چوب صندل) تشکیل شده است. عطرهای چوبی دارای روایح اقیانوسی، چیپر و بوی گلی مشک هستند و از این رو، انتخابی نسبتاً جسورانه در خانواده عطرها می‌باشند. این عطرها نمادی از قدرت هستند و مناسب مردان و زنان جسوری هستند که دوست دارند در هر جایی که قدم می‌گذارند برجسته باشند و به چشم بخورند.

روایح گل دار

روایح گل دار بزرگ‌ترین خانواده عطرها را تشکیل می‌دهند و هنوز هم محبوب‌ترین سبک عطرها محسوب می‌شوند. اگر از ریسک کردن می‌ترسید به سراغ عطرهای ساده و شیرین و لطافت دار مانند رایحه‌های گلی بروید. علاقه مندان به گل، عاشق نور و رنگ‌های بهار هستند. آن‌ها آفتابی، گرم و اجتماعی هستند و ذائقه ظریفی دارند و اغلب کمال گرا هستند و ظرافت، مهارت و فداکاری را تحسین می‌کنند. آن‌ها حساس و متواضع هستند، اما معمولاً تمایل دارند به سادگی دارند.

عطرهایی که از عصاره گل ساخته شده‌اند بیشتر مناسب بانوان، دختران و افراد احساساتی هستند. هرچند عطرسازان برای تولید روایح گلی زنانه انتخاب‌های وسیعی دارند، با این حال برخی از نت‌های آن برای ادکلن‌های آقایان نیز به کار می‌رود. روایح گل دار مانند زنبق، گل بنفشه، گل رز و اسطوخودوس جنبه رمانتیک و زنانه ای به ارمغان می‌آورند. بهتر است این عطر را در قرار ملاقات‌های خود با معشوقتان استفاده کنید تا بوی بهشت بدهید. دوست داران عطر گل معمولاً بیش از حد درگیر لوازم عطری نیستند، آن‌ها عموماً به دنبال یک کلاسیک زیبا هستند که در عین حال خوش، برای هر مناسبتی اعتبار داشته باشد.

عطر میوه ای

عطرهای میوه ای کمی سبک‌تر از عطرهای گلی هستند و به ویژه در روزهای گرم تابستان بسیار کاربرد دارند. اگر فردی مهربان و آرام هستید و روحیه لطیفی دارید بهتر است، سراغ عطرهایی با رایحه میوه ای بروید. افرادی که عطرهای میوه ای را ترجیح می‌دهند خوش ذوق‌اند و سبکشان تا حدی با سلیقه شرقی‌ها هم پوشانی دارد. این افراد پرجنب ‌و جوش، شوخ طبع و به شدت جنسیت گرا، شهوانی، بازیگوش، عجیب و غریب، با اعتماد به نفس و ماجراجو هستند. رایحه سیب، توت، انبه، شکلات، زردآلو، آلو، هلو، کنیاک و کارامل و میوه‌های آب دار ترکیب شده با گل‌ها، این عطرها را به طرز جادویی برای یک قرار ملاقات برای صرف شام مناسب می‌کند.

رایحه شرقی

دوستداران رایحه‌های شرقی مردمانی پر زرق و برق، عاشق، پرشور و شهوانی هستند. آنان بسیار خوش بیان، سخاوتمند، برون گرا و با محبت هستند و اشتهای رشک برانگیزی برای نمایش روزمره زندگی و تمام لذت‌های آن دارند. آن‌ها عاشق ابریشم، ساتن و مخمل‌های با رنگ‌های درخشان هستند که با زیور آلات خاصی تزئین شده باشند. آن‌ها در عطر به دنبال نت‌هایی مانند چوب‌های معطر، وانیل، تنباکوی شیرین، عسل و گل‌های استوایی و غیره می‌گردند.

عطر چایپر یا مدیترانه ای

طرفداران این عطر پر زرق و برق، پیچیده، با اعتماد به نفس بالا، جاه طلب و قدرتمند هستند. علاوه بر این دوست دارند صریح، شیک پوش و آراسته باشند. گروه بویایی چایپر به جای بدن، ذهن را تغذیه می‌کند. این عطر مناسب کسانی هستند که تاریخچه عطر را مطالعه کرده و مد، بو و زندگی را جدی می‌گیرند. عطر چایپری شما را به یاد آب و هوای مدیترانه ای و صدای آرامش بخش امواج دریا می‌اندازد.

گروه بویایی مدیترانه‌ای دارای رایحه تند و تیز، همراه با ترشی و تلخی ویژة نشات گرفته از عطر ترنج هستند. اغلب عطرهای جای گرفته در این گروه بویایی رایحه ای پودری، تند، غلیظ و گرم و اشرافی دارند. بوی خوش این عطرها معمولاً با رایحه‌های گیاهی چون رایحه نعناع هندی، خزه درخت بلوط، گل لادن، گل سنگ و چندین نوع صمغ گیاهی ترکیب می‌شوند و اثری از خود به جا می‌گذارند، که یادآور سواحل مدیترانه است. ما آن را برای کسانی که علاقه مند رایحه‌های خنک و ملایم هستند، توصیه نمی‌کنیم.

عطرهای فوژه یا سرخسی

عطرهای فوژه برگرفته از سرخس‌ها، خزه بلوط، کومارین، شمعدانی و اسطوخودوس است. طرفداران این عطرها اغلب علاقه مند تفکر عمیق، شدید و تحلیلی هستند و غالباً لاغر‌اندام و افرادی با چشمانی تیره هستند. آن‌ها با دقت و حساسیت خاصی لباس پوشیده و به صورت بی عیب و نقص در اجتماع حضور پیدا می‌کنند. سرخسی‌ها درون گرا، روشن فکر و متفکر هستند که در انتخاب یک عطر مدت زمان زیادی درنگ می‌کنند و حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. آن‌ها متمرکز و متفکر هستند که کارهای خود را به طور کامل و روش مند انجام می‌دهند.

این عطرها به ندرت جوانان بی تجربه را به خود جلب می‌کنند و مناسب افرادی است که تجربه ای متفکرانه از دنیا دارند و عطرهای پر زرق و برق روزهای جوانی خود را کنار گذاشته‌اند. سرخس‌ها بدون بو هستند و این خانواده مانند خانوادة شیپغ یا قبرس (مدیترانه ای)، بیش از آنکه یک خانواده بویایی واقعی باشد یک خانواده انتزاعی برای دسته بندی عطرها محسوب می‌شود. عطرهای سرخسی به سبب رایحة سبز خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای فصول بهار هستند اما در ماه‌های گرم سال هم قابل استفاده هستند.

عطرهای تند

عطرهای تند دارای نت‌هایی از میخک، دارچین و فلفل هستند و نسبتاً تند و حسی هستند. این عطر را مستقیماً روی نقاط نبض خود بزنید و به مهمانی بروید تا متوجه جلب نظر حاضرین به عطر تن خود بشوید. اعتماد به نفس بالا، ریسک پذیری، مدیریت قوی و استواری از ویژگی‌های بارز طرفداران این عطرها محسوب می‌شود و شخصیت این افراد را نمایان می‌سازد. این روایح روحیه ای شاداب و پر نشاط برای افراد رقم می‌زنند. در ادامه محصولات باکیفیت موجود در بازار از برندهای معتبر معرفی شده است که به شما در شناسایی و پیدا کردنرایحه مناسب شخصیت‌تان کمک می‌کند.

1- ادو پرفیوم جنیفر لوپز استیل زنانه

 ادو پرفیوم جنیفر لوپز استیل زنانه

خرید عطر جنیفر لوپز استیل

این عطر زنانه ساخت فرانسه، بسیار با نشاط و شورانگیز است که توسط عطرساز معروف Michel Girard در سال 2003 ساخته شده است. رایحه اصلی و موثر موجود در این عطر چای ارل گری است. عطر استیل ادو پرفیوم زنانه از ترکیب نت‌های جذاب و رایحه‌های گرم، تند و هوس برانگیز چوب، گل زنبق، عنبر، فلفل سفید و مشک تولید شده است. این محصول نماد یک زن پاک دامن با لطافت زنانگی است. این عطر طبع ملایمی داشته و نوع رایحه آن شیرین است.

2- ادو تویلت ایوروشه مگنولیا زنانه

ادو تویلت ایوروشه مگنولیا زنانه

خرید عطر ایوروشه مگنولیا

ادکلن ادو تویلت زنانه مدل مگنولیا مخصوص فصل زمستان و محصول کشور لبنان است. گل یاس، شکوفه پرتقال، گل نیلوفر آبی چوب صندل، گیاه پاتچولی، چوب سدر، لیمو، ملون و یوزو از نت‌های آن می‌باشد. ساختار رایحه آن اقیانوس، چوب، گیاهان معطر، مرکبات و میوه می‌باشد و نوع رایحه آن خوراکی، شرقی، شیرین، طبیعت، گرم و گل است. این عطر در سال 1983 طراحی شده است و دارای رایحه ای کاملاً جذاب، دوست داشتنی، شیرین و لطیف است که با یک بار امتحان عاشق بوی آن خواهید شد.

3- ادو پرفیوم اجمل سکریفایس زنانه

 ادو پرفیوم اجمل سکری فایس زنانه

خرید عطر اجمل سکری فایس

این عطر، محصول کشور امارات است و دارای رایحه ای گرم و شیرین است و در گروه بویایی گل دار قرار دارد. این عطر به عنوان یکی از محصولات خوشبوی شرکت اجمل است که در سال 2007 وارد دنیای ادکلن شده است. گل شکوفه پرتقال و وانیل، گل یاسمن سفید و آب دریا و مشک و چوب عنبر از نت‌های این محصول است. ماندگاری و پخش بوی این محصول نسبت به قیمت آن خوب بوده و نسبت به قیمتش، کیفیت فوق العاده ای دارد. این محصول در یک مکعب شیشه ای تخت بسیار شیک و ساده ارائه شده است که با استشمام بوی آن، احساس آرامش به شما دست خواهد داد.

4- ادو تویلت لالیکانکر نویر مردانه

ادو تویلت لالیک انکر نویر مردانه

خرید عطر لالیک انکر نویر

ادکلن لالیک مشکی، در سال 2006 و توسط بانوی عطرساز معروفی تحت نظارت برند لالیک و برای مردان در کشور فرانسه ساخته شد. انکر نویر یا جوهر سیاه در زبان فرانسوی تداعی بخش مردان قدرتمند و با اعتماد به نفس بالاست. این عطر طبع گرمی داشته و برگ سرو، وتیور، مشک و چوب کشمیر از نت‌های این عطر می‌باشند. چوبی، عطری، مشک، خاک، ادویه تازه و سبز از ساختار رایحه این عطر است. نویر دقیقاً همان عطری است که مردان در روزهای کاری و قرارهای عاشقانه به آن نیاز دارند. لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت، کاملاً مردانه بوده و بوی آن هم کلاسیک است و هم مدرن. پخش بوی لالیک مشکی تا دو متر تخمین زده می‌شود که تا ساعت‌ها بعد نیز در محل حضور شما حس می‌شود و براساس نوع پوست، ماندگاری آن 8 تا 14 ساعت است. این عطر در بطری سیاه جذاب مکعب (که نمادی از جوهر سیاه است) با درب چوبی به فروش می‌رسد.

5- ادوپرفیومآکوا دی پارما مگنولیا نوبیل زنانه

ادوپرفیوم آکوا دی پارما مگنولیا نوبیل زنانه

خرید عطر آکوا دی پارما مگنولیا نوبیل

Magnolia Nobile عطری است که سنت عطرهای کلاسیک برند آکوا دی پارما را ادامه می‌دهد. رایحه‌ای شگفت انگیز که فضای بهاری شفاف و تازه را تداعی می‌کند. این ادوپرفیوم زنانه، یکی از آن عطرهای جذاب و به یاد ماندنی است، که با یک بار امتحان کردن آن، عاشق رایحه‌اش خواهید شد. رایحه این عطر زنانه که در سال 2009 به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شده است، توسط عطرسازی به نام آنتونیه میسوندیو (Antoine Maisondieu) طراحی شده است. این ادوپرفیوم زنانه گل‌دار میوه‌ای دارای رایحه‌ای معتدل است و پس از اولین اسپری کردن، متوجه طعم ترش و ملایم رایحه‌اش خواهید شد.

مگنولیا مجلل ملکه بی‌چون و چرا این ترکیب بسیار زیبا و زنانه است. نت‌های آغازین مرکبات با گل سرخ و یاس هماهنگی بی‌نظیری دارند و قسمت پایه عطر گرم، پوشاننده و اطمینان بخش می‌شود. عطری فوق‌العاده که ارزش امتحان کردن را دارد.این عطر زنانه، رایحه ترش و شیرین و خنکی دارد، بنابراین می‌توان از آن در همه فصل‌های سال به‌ ویژه در بهار و تابستان استفاده کرد.مگنولیا نوبیل در برند آکوا دی پارما، همان زنیست، که جهان بی روح اطراف خود را روشن و پر از شور زندگی می‌کند.

6- ادو پرفیوم دولچه اند گابانا لایت بلو ایو اینتنس زنانه

ادو پرفیوم دولچه اند گابانا لایت بلو ایو اینتنس زنانه

خرید عطر دولچه اند گابانا لایت بلو ایو اینتنس

این عطر یک نسخه جدید از عطری نمادین است که ماندگاری بسیار طولانی دارد و حتی پس از دوش گرفتن نیز رایحه آن کاملا از بین نمی‌رود. همانطور که از نام عطر مشخص است، رایحه آن روشن، شاد و آبی است. نت شیرین سیب، لیمو و چوب را با ته رنگ مشک تمیز، که بوی لباس‌های تمیز می‌دهد، خواهید دید. این عطر 90٪ مانند نسخه اصلی است اما با طول عمر و برجستگی بیشتر!..این عطر ترش زنانه با رایحه گل‌دار میوه‌ای خود بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر می‌رسد.برند عطر و ادکلن دولچه اند گابانا، مخاطبان این ادوپرفیوم زنانه خوشبوی Light Blue Eau Intense را، زنان عاشقی دانسته است، که بسیار شاد و فعال هستند و به استفاده از رایحه‌های بسیار خنک در فصل‌های گرم علاقه زیادی دارند.

طراح هنرمند رایحه فوق‌العاده خوشبو و دلچسب عطر زنانه Light Blue Eau Intense، عطرساز مطرح دنیا، یعنی الیور کرسپ (Oliver Cresp) است. عطر زنانه لایت بلو ایو اینتنس دارای رایحه‌ای خنک و ترش و شیرین است که از ترکیب هنرمندانه سیب با لیمو ترش در نت اولیه، گل یاسمن سفید و گل همیشه بهار در نت میانی و عنبر درختی در نت پایانی تشکیل شده است. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با چند نمونه از عطرهای پرفروشدر انواع گرو‌ه‌های بویایی و در طیف قیمتی متغیر آشنا کنیم. شما می‌توانید با کلیک روی گزینه خرید، ضمن دسترسی به صغحه معرفی محصول در وبسایت ریحا، درباره ويژگی‌ها، طبع، طعم و جوانب مختلف آن‌ها بیشتر مطالعه کنید و در نهایت عطر متناسب با شخصیت خود را بیابید.

محصولات مرتبط
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوسیپ نایت ادو پرفیوم زنانه گریتیGritti 
۲۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دام رزا میلسایم ادو پرفیوم زنانه مردانه له لیکوییدز ایمجینرزLes Liquides Imaginaires 
۳۱,۳۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۲ میل
سمپل
ایزولا بلو پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۵۶,۳۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
طایف عود - طیف عود پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۹۰,۷۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سونیک فلاور ادو پرفیوم زنانه مردانه روم 1015Room 1015 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیستا ادو پرفیوم زنانه مردانه رامون مونگالRamon Monegal 
۳۳,۸۱۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ماشومارو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه یونیک لاکچریUniquee Luxury 
۴۷,۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیزانتین امبر اکستریت پرفیوم زنانه مردانه فرانچسکا بیانکیFrancesca Bianchi 
۱۳,۵۲۷,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :فرزانه پاشایی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چگونه می‌توان عطر مناسب شخصیت خود را پیدا کرد؟
پاسخ:

با توجه به سلیقه، شخصیت و سبک زندگی خود می‌توانید عطر مناسب خود را پیدا کنید.

چه روش‌هایی برای پیدا کردن عطر مناسب شخصیت وجود دارد؟
پاسخ:

راه‌هایی مانند بررسی نوع شخصیت، توجه به سبک زندگی، تست عطرها و مشاوره با دوستان و خانواده می‌تواند به شما کمک کند.

چه چیزی باید در نظر داشته باشیم تا عطر مناسب شخصیت خود را پیدا کنیم؟
پاسخ:

باید به سلیقه و ترجیحات شخصی خود توجه کنید و هرگز عطری را که با شخصیت و سبک زندگی خود همخوانی ندارد، انتخاب نکنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید