یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روش‌های اسکراب بدن خانگی برای تغذیه پوست خشک

روش‌های اسکراب بدن خانگی برای تغذیه پوست خشک

شستشوی پوست با مواد خانگی می‌تواند یک راه موثر و مقرون به صرفه برای دستیابی به پوستی شاداب و جوان باشد. بسیاری از اقلام رایج آشپزخانه می‌توانند به عنوان لایه‌بردارهای طبیعی عمل کنند و به از بین بردن سلول‌های مرده پوست و کثیفی‌ها کمک کنند و در عین حال درخشندگی سالمی به پوست ببخشند. به عنوان مثال، مخلوط شکر و روغن زیتون می‌تواند یک اسکراب ملایم و در عین حال موثر برای صورت و بدن ایجاد کند.

دانه‌های شکر باعث لایه‌برداری می‌شوند، در حالی که روغن زیتون پوست را مرطوب و تغذیه می‌کند. از طرف دیگر، خمیر تهیه شده از جوش شیرین و آب را می‌توان به عنوان یک اسکراب ملایم صورت به دلیل خواص ساینده ملایم آن استفاده کرد. این اسکراب‌های خانگی رویکردی بدون مواد شیمیایی برای مراقبت از پوست ارائه می‌دهند و بدون نیاز به محصولات تجاری گران‌قیمت، پوست شما صاف‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسانند.

اسکراب بدن چیست یا بادی اسکراب چیست؟

اسکراب بدن چیست

اسکراب بدن یا بادی اسکراب یک محصول مراقبت از پوست و لایه‌بردار است که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، ناخالصی‌ها و آلودگی‌های سطحی از بیرونی‌ترین لایه پوست استفاده می‌شود. این محصولات معمولاً از ذرات ساینده مانند شکر، نمک، تفاله قهوه یا هسته‌های میوه خرد شده تشکیل می‌شوند.

این دانه‌ها معمولا در یک پایه مرطوب کننده معلق هستند واغلب حاوی روغن، کرم یا ژل می‌باشند. علاوه بر اسکراب‌های موجود در بازار همچنین می‌توان از لایه بردار قوی خانگی برای اسکراب پوست بدن استفاده کرد.

هدف اولیه از استفاده از اسکراب بدن بهبود لایه‌برداری پوست است که شامل حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود و می‌تواند پوست کدر، زبر و مستعد گرفتگی منافذ را درمان کند. هنگامی که از اسکراب و لایه بردار بدن استفاده می‌شود و به آرامی بر روی سطح پوست ماساژ داده می‌شود، ذرات ساینده موجود در اسکراب به از بین بردن فیزیکی این سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و پوست را صاف‌تر، نرم‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهد.

فواید انجام اسکراب بدن

بهترین اسکراب لایه بردار بدن اسکرابی است که بدون آسیب زدن به پوست، آن را لایه‌برداری و پاکسازی کند. کرم لایه بردار قوی بدن به خوبی این کار را انجام می‌دهد و سلول‌های مرده را حذف می‌کند. علاوه بر کرم لایه‌بردار، لایه بردار ویتامین سی نیز نقش مهمی در اسکراب بدن دارد.

فواید انجام اسکراب بدن

1. لایه‌برداری پوست

با از بین بردن موثر سلول‌های مرده پوست، اسکراب‌های بدن به بهبود بافت پوست و ایجاد ظاهری جوان کمک می‌کنند.

2. گردش خون تقویت شده

عمل ماساژ برای استفاده از اسکراب بدن می‌تواند گردش خون را تحریک کند و در نتیجه به داشتن ظاهری سالم‌تر کمک کند.

3. جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست

پوست لایه‌برداری شده بهتر می‌تواند مرطوب کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست را جذب کند و اثربخشی آن‌ها را به حداکثر برساند.

4. بهبود آبرسانی پوست

بسیاری از اسکراب‌های بدن، حاوی مواد مرطوب کننده مانند روغن یا کره هستند که به تغذیه و آبرسانی پوست در طول فرآیند لایه‌برداری کمک می‌کنند.

5. آروماتراپی

اسکراب‌های بدن اغلب حاوی اسانس‌ها یا عطرها هستند و تجربه حسی دلپذیر و آرامش‌بخشی را در حین استفاده ارائه می‌دهند.

روش استفاده از اسکراب بدن و تعداد دفعات لازم

طرز استفاده از اسکراب بدن به این صورت است که معمولاً در حمام یا روی پوست مرطوب استفاده می‌شود. برای انجام این کار با استفاده از حرکات دورانی و ملایم، اسکراب را روی پوست خود ماساژ دهید و به نواحی خشن یا خشک توجه بیشتری داشته باشید. پس از آن، پوست‌تان را با آب گرم به خوبی بشویید تا پوست صاف‌تر و زنده‌تر شود.با این وجود زمان استفاده از اسکراب بدن اهمیت زیادی ندارد و مهم انجام این کار است.

طرز استفاده از اسکراب بدن

در پاسخ به این سوال هم که چند بار در هفته از اسکراب بدن استفاده کنیم استفاده از اسکراب بدن در حد اعتدال، معمولاً بیش از 2 تا 3 بار در هفته توصیه نمی‌شود تا از لایه‌برداری بیش از حد که می‌تواند باعث تحریک پوست شود، جلوگیری شود.

در هر صورت انجام اسکراب هفته ای چند بار لازم و ضروری است. علاوه بر این، افرادی که پوست حساس یا شرایط پوستی خاص دارند باید اسکرابی را انتخاب کنند که برای نوع پوست آن‌ها فرموله شده باشد یا قبل از استفاده محصول را روی پوست‌شان تست کنند.

به طور خلاصه، اسکراب بدن یک محصول مراقبت از پوست و روش درمانی است که برای لایه‌برداری پوست با از بین بردن سلول‌های مرده پوست طراحی شده است که در نهایت منجر به بهبود بافت پوست، گردش خون بهتر و جذب سایر محصولات مراقبت از پوست می‌شود. مواد تشکیل دهنده اسکراب‌ها متفاوت است، اما اغلب شامل ذرات ساینده و عوامل مرطوب کننده است و از طریق ماساژ روی پوست مرطوب برای تجربه‌ای جوان کننده و معطر استفاده می‌شود.

10 اسکراب بدن خانگی برای تغذیه پوست خشک

پوست خشک و بدون آب می‌تواند آزاردهنده و ناراحت کننده باشد، اما یک راه آسان برای مبارزه با آن، لایه‌ برداری پوست در خانه است. اغلب اسکراب‌های موجود در فروشگاه‌ها می‌توانند گران قیمت و حاوی مواد شیمیایی خشن باشند، از این رو خودتان می‌توانید در خانه این اسکراب‌ها را درست کنید.

لایه‌ برداری پوست در خانه

اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید با طرز تهیه اسکراب مناسب این نوع پوست‌ها آشنا شوید تا انتها این مقاله همراه ما باشید. این 10 اسکراب بدن خانگی، پوست خشک و کم آب را به خوبی تغذیه می‌کنند و احساس طراوت را به پوست شما باز می‌گردانند.

1- اسکراب روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای

اسکراب روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای در عین سادگی بسیار موثر است و برای تهیه آن فقط به این دو ماده احتیاج دارید. به سادگی قسمت‌های مساوی از روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای را با هم در یک کاسه مخلوط کنید و قبل از شستشو با آب گرم، با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید.

این اسکراب نه تنها سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، بلکه روغن نارگیل موجود در آن نیز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای تسکین پوست خشک عمل می‌کند.

2- اسکراب بلغور جو دوسر و عسل

بلغور جو دوسر و عسل هر دو برای پوست ملایم هستند و به عنوان یک لایه‌بردار و مرطوب کننده طبیعی با هم به خوبی عمل می‌کنند. نصف فنجان بلغور جو دوسر را با 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. اسکراب تهیه شده را با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید و با آب گرم بشویید. این اسکراب به ویژه برای افرادی که پوست حساس یا تحریک شده دارند تسکین دهنده است.

3- اسکراب پودر قهوه و روغن بادام

تفاله قهوه یک لایه‌بردار طبیعی و عالی است که می‌تواند به تحریک جریان خون و کاهش ظاهر سلولیت پوست کمک کند. نصف فنجان تفاله قهوه را با 2 قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کرده و روی پوست خود ماساژ دهید. با آب گرم بشویید و از بوی نشاط آور پوست‌تان لذت ببرید.

4- اسکراب لیمو و شکر

اسکراب لیمو و شکر لیمو یک قابض طبیعی است که به سفت شدن منافذ و روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند، در حالی که دانه‌های شکر به آرامی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند. برای درست کردن این اسکراب نصف فنجان شکر را با آب یک لیمو و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این اسکراب را روی پوست خود ماساژ دهید و با آب گرم بشویید. بعد از استفاده از این اسکراب پوست متوجه نرمی و لطافت آن خواهید شد.

5- اسکراب نمک اسطوخودوس و اپسوم

نمک اپسوم یک لایه‌بردار طبیعی و عالی است که می‌تواند به تسکین عضلات دردناک و کاهش التهاب پوست کمک کند. نصف فنجان نمک اپسوم را با 2 قاشق غذاخوری روغن بادام و چند قطره اسانس اسطوخودوس ترکیب کنید. با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

6- اسکراب آووکادو و نمک دریا

آووکادو حاوی چربی‌های سالمی است که می‌تواند به تغذیه پوست خشک کمک کند. این در حالی است که نمک دریا لایه‌برداری ملایمی را نیز ایجاد می‌کند. برای درست کردن این ماسک اسکراب یک عدد آووکادوی رسیده را له کنید و با نصف فنجان نمک دریا و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. اسکراب را روی پوست خود ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

7- اسکراب دارچین و شکر قهوه‌ای

دارچین دارای خواص ضدباکتری طبیعی است که می‌تواند به جلوگیری از ایجاد آکنه و کاهش التهاب پوست کمک کند. این در حالی است که شکر قهوه‌ای به آرامی پوست را لایه‌برداری و اسکراب می‌کند. برای تهیه اسکراب دارچین و شکر قهوه‌ای، نصف فنجان شکر قهوه‌ای را با 1 قاشق چایخوری دارچین و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. اسکراب به دست آمده را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

8- اسکراب چای سبز و شکر

اسکراب چای سبز و شکر نیز از دیگر اسکراب‌هایی هستند که برای درمان پوست خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب کمک کند. دانه‌های شکر نیز به دلیل ساینده بودن، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

برای درست کردن این ماسک پرکاربرد دو کیسه چای سبز را برای چند دقیقه در آب داغ دم کنید، سپس با نصف فنجان شکر و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. روی پوست خود ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

9- اسکراب کره شی و نمک

کره شی یک مرطوب کننده طبیعی است که می‌تواند به تسکین پوست خشک کمک کند، در حالی که دانه‌های نمک لایه‌برداری ملایمی را ایجاد می‌کنند. برای تهیه اسکراب کره شی و نمک باید نصف فنجان نمک دریا را با 2 قاشق غذاخوری کره شیا مخلوط کرده و با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. در نهایت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

10- اسکراب گلبرگ رز و شکر

گلبرگ‌های گل رز دارای خواص ضدالتهابی طبیعی هستند که می‌توانند به کاهش قرمزی و تحریک پوست کمک کنند. این در حالی است که دانه‌های شکر لایه‌برداری ملایمی را روی سطح پوست ایجاد می‌کنند. یک مشت گلبرگ تازه گل رز را له کنید و با نصف فنجان شکر و 1 قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید. روی پوست خود ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

پوست خشک چه ویژگی‌هایی دارد؟

خشکی پوست یک بیماری شایع پوستی است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. این حالت زمانی ایجاد می‌شود که پوست رطوبت یا چربی زیادی را از دست داده باشد و حالت ترک خورده، زبر و خشن پیدا کرده باشد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های پوست خشک به شرح زیر است.

1- بافت خشن و پوسته پوسته

پوست خشک

پوست خشک در هنگام لمس، خشن و خشک به نظر می‌رسد. این نوع پوست‌ها معمولا پوسته پوسته و همراه با خارش هستند.

2- خارش

خشکی پوست می‌تواند باعث خارش شود که می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. این به این دلیل است که پوست رطوبت کافی ندارد و همین کم بودن رطوبت آن را بیشتر مستعد تحریک می‌کند.

3- ترک‌ها و شقاق‌های قابل مشاهده

هنگامی که پوست بیش از حد خشک باشد، ممکن است خطوط ریز، ترک‌ها و شقاق ایجاد شود. این‌ ترک‌ها می‌توانند دردناک باشند و حتی ممکن است باعث خونریزی شوند.

4- تیرگی

پوست خشک اغلب کدر و کم رنگ به نظر می‌رسد. این تیرگی به این دلیل است که پوست خشک نسبت به پوستی که به خوبی هیدراته شده است، نور کمتری را منعکس می‌کند.

5- قرمزی و التهاب

در برخی موارد، خشکی پوست می‌تواند منجر به قرمزی و التهاب شود. التهاب پوست به این دلیل است که سد محافظ پوست در معرض خطر قرار گرفته و آن را در برابر عوامل تحریک کننده آسیب پذیرتر می‌کند.

6- سفتی

پوست خشک و کم آب معمولا احساس خشکی و سفتی را به فرد القا می‌کند. این حس به خصوص بعد از شستشو بیشتر است. علت اصلی خشکی پوست به این دلیل است که روغن‌های طبیعی که پوست را انعطاف‌پذیر و مرطوب نگه می‌دارند، از بین رفته‌اند.

7- افزایش حساسیت

پوست خشک نسبت به پوست‌های هیدراته حساس‌تر است و در نتیجه آن را مستعد تحریکات ناشی از عوامل محیطی مانند باد، سرما و قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌کند.

به طور کلی، پوست خشک می‌تواند ناراحت کننده و ناخوشایند باشد، اما خبر خوب این است که معمولاً با مراقبت از پوست مناسب و تغییر عادات سبک زندگی قابل درمان است.

این 10 اسکراب بدن خانگی راهی عالی برای تغذیه پوست خشک و ایجاد احساس طراوت در پوست شما هستند. علاوه بر این تمام این اسکراب‌ها با موادی که به احتمال زیاد از قبل در خانه دارید دارید درست می‌شوند. ترکیب‌های مختلف را آزمایش کنید تا اسکراب مناسب برای نوع پوست خود را پیدا کنید.

محصولات مرتبط
اسکراب پاک کننده 2 کارهSeagull 
۸۸,۹۰۰ تومان
۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید