یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روش تهیه مرطوب‌ کننده خانگی روغن نارگیل و کره کاکائو

روش تهیه مرطوب‌ کننده خانگی روغن نارگیل و کره کاکائو

تا به حال به روش‌های مختلف استفاده از روغن نارگیل فکر کرده‌اید؟ روغن نارگیل این قابلیت را دارد که موهای آسیب دیده و خشک را نرم کند و سبب نرم و ابریشمی شدن آن‌ها شود. این روغن همچنین برای آرایش چشم نیز کاربرد دارد و یک جایگزین ارزان قیمت برای کرم موبر محسوب می‌شود. با وجود کاربردهای فراوان، بهترین و احتمالا رایج‌ترین استفاده از روغن نارگیل همچنان به عنوان مرطوب کننده بودن آن است.

امروزه روغن نارگیل یک کالای داغ در صنعت زیبایی است. کره کاکائو نیز خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارد و در بسیاری از جوامع در سراسر جهان برای قرن‌ها است که استفاده می‌شود. کره کاکائو همانند روغن نارگیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهابی است. اما کره کاکائو یک قدرت فوق‌العاده دیگر هم دارد و آن جلوگیری از کشیدگی پوست و کوتاه کردن زمان محو شدن جای زخم است.

روغن نارگیل و کره کاکائو

درست کردن این مرطوب‌ کننده خانگی کار سختی نیست و حتی افرادی که تا به حال این کار را انجام نداده‌اند هم می‌توانند آن را تهیه کنند. اگر قصد درست کردن این ترکیب مرطوب‌ کننده را دارید بهتر است که از کره کاکائو تصفیه شده استفاده کنید. برای تهیه مرطوب کننده خاص خود، به چند ماده نیاز دارید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. برای شروع می‌توانید از این دستورالعمل استفاده کنید. در ابتدا می‌توانید روغن نارگیل را با کره کاکائو و روغن زیتون ترکیب کنید تا یک مرطوب کننده آبرسان برای تمام بدن خود ایجاد کنید.

مراقب باشید که اگر قسمتی از پوست شما دارای آکنه است؛ از استفاده از آن بر روی صورت یا مناطقی که مستعد جوش هستند خودداری کنید. اگر کره کاکائو در اختیار ندارید، می‌توانید به جای آن از کره شی استفاده کنید. برخلاف کره کاکائو، کره شی به طور کلی غیرکومدون‌زا در نظر گرفته می‌شود. برای برخورداری بیشتر از مزایای این ترکیب می‌توانید از چند قطره روغن ضروری استفاده کنید. برای اضطراب و استرس، اسطوخودوس را امتحان کنید و برای مبارزه با جوش‌های بدن نیز روغن درخت چای را امتحان کنید.

روش درست کردن مرطوب‌ کننده خانگی با استفاده از روغن نارگیل و کره کاکائو

در ادامه می‌خواهیم شما را با دستورالعمل تهیه مرطوب‌ کننده بدن با استفاده از روغن نارگیل، کره کاکائو و روغن زیتون آشنا کنیم. برای تهیه این مرطوب‌ کننده خانگی به یک چهارم فنجان روغن نارگیل فوق بکر، سه چهارم فنجان کره کاکائو، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر و اسانس گل رز، اسطوخودوس یا اکالیپتوس احتیاج دارید. همه این مواد را در یک تابه کوچک بریزید و فقط چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا کره کاکائو و روغن نارگیل کاملا ذوب شوند. سپس مواد را در یک کاسه کوچک با درب محکم بریزید و اجازه دهید تا سرد شوند.

تهیه مرطوب‌کننده خانگی روغن نارگیل و کره کاکائو

همزمان با سرد شدن مخلوط، چند بار به شدت آن را تکان دهید. وقتی مخلوط به دمای اتاق رسید باید قوام روغن نارگیل مشابه قبل از ذوب شدن آن باشد. در نهایت مقدار کمی از آن را با کمک انگشت بردارید و روی صورت و یا بدن خود بزنید. اگر دوست دارید که این ترکیب را به صورت سرد استفاده کنید می‌توانید آن را به مدت 20 دقیقه در فریزر یا به مدت یک ساعت در یخچال نگه‌داری کنید. بعد از گذشت این مدت زمان می‌بینید که مرطوب‌ کننده شما کاملا سفت و محکم شده است.

در پایان این مقاله امیدواریم شما را با جنبه‌های مختلف مرطوب‌ کننده خانگی روغن نارگیل و کره کاکائو و فواید استفاده از آن اشنا کرده باشیم. کره کاکائو از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و سبب تسکین پوست خشک و آسیب‌دیده می‌شود. علاوه بر مرطوب‌ کننده خانگی، بسیاری از مرطوب‌کننده‌های حاوی روغن نارگیل و کره کاکائو در بازار وجود دارند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. اگر تجربه استفاده این دست از مرطوب‌کننده‌ها را دارید؛ خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
روغن برنزه کننده نارگیل جامائیکاjamaicaامکان ارسال فوری
۳۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
کرم مو روغن نارگیل او جی ایکسOgx 
۵۹۵,۰۰۰ تومان
۱۷۷ میل
شامپو مو ضد شوره روغن نارگیل یوجیYougee تخفیف ویژه
ناموجود
۳۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید