یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
هرآنچه باید در مورد میسل‌ها برای مو بدانید

هرآنچه باید در مورد میسل‌ها برای مو بدانید

میسلار واتر محصول مورد علاقه افرادی است که از خشکی و حساس بودن پوست خود رنج می‌برند. میسلارواتر محصولی است که حتی سخت‌ترین آرایش‌ها را بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست پاک می‌کند. حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شده باشد که راز پاکسازی قدرتمند آب میسلار چیست؟ با درک علم پشت میسل‌ها، به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا آن‌ها علاوه بر پاک کردن آرایش، برای پاک کردن مو و پوست سر نیز مفید هستند.

کسانی که موهای رنگ شده یا پوست سر خشک دارند، اغلب به دنبال راه‌هایی برای پاکسازی پوست سر و موهای خود هستند، بدون اینکه پوست سر و موهای خود را از روغن‌های ضروری پاک کنند. علاوه بر این، پاک‌کننده‌های میسلار بدون استفاده از سولفات‌های خشن، کثیفی و تجمع چربی را از بین می‌برند و برای موهای مجعد و موج‌دار عالی هستند. برای آشنایی بیشتر با میسل‌ها و فوایدی که برای پوست و مو دارند در ادامه مقاله همراه ما باشید.

نفش میسل‌ها برای مو

فواید میسل برای مو

میسل‌ها سوسپانسیون‌های روغن در آب هستند که وقتی روی مو و پوست سر قرار می‌گیرند به عنوان سورفکتانت عمل می‌کنند. سورفکتانت‌ها مواد پاک‌کننده‌ای هستند که جایگزین صابون می‌شوند و با تضعیف اتصال فیزیکی و شیمیایی بین ناخالصی‌ها و مو عمل می‌کنند. سورفکتانت‌ها این ناخالصی‌ها را در خود حل می‌کنند و از اتصال آن‌ها به ساقه مو یا پوست سر جلوگیری می‌کنند.

این سورفکتانت‌ها یون‌هایی هستند که اغلب از انتهای آب‌دوست (آب دوست) و انتهای آبگریز (روغن دوست) تشکیل شده‌اند. پاک کننده‌های میسلار، پاکسازی ملایم ناخالصی‌ها مانند کثیفی، روغن اضافی و محصولات مو را بدون از بین بردن چربی طبیعی مو انجام می‌دهند.

1- پوست سر و مو را به آرامی تمیز می‌کند

متخصصان پوست و مو بر این عقیده هستند که میسل‌ها بدون اینکه چربی طبیعی موها را از بین ببرند، باعث پاکسازی ملایم پوست سر و موها می‌شوند. میسل‌ها به‌عنوان یک روش فوق‌العاده ملایم برای پاکسازی استفاده می‌شوند. میسل‌ها سوسپانسیون‌های روغن در آب هستند که به آرامی و بدون اینکه رطوبت مو یا پوست سر شما را از بین ببرند، سبب حذف کثیفی و باکتری می‌شوند.

فواید میسل برای مو

2- از تولید بیش از حد روغن جلوگیری می‌کند

در حالی که میسل‌ها به پاکسازی پوست سر و مو از چربی اضافی کمک می‌کنند، می‌توانند از تولید بیش از حد این روغن‌ها نیز جلوگیری کنند. به گفته متخصصان پوست، میسل‌ها برای افرادی که موهای چرب دارند عالی هستند. این ماده بدون خشک کردن سر و حذف چربی ضروری، تمام آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‎برد.

3- موهای فر را بدون سولفات تمیز می‌کند

موهای مجعد و موج‌دار اغلب از محصولاتی که حاوی سولفات هستند اجتناب می‌کنند یا به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنند، زیرا می‌توانند باعث خشک شدن و اختلال در الگوی فر آن‌ها شوند. از این رو میسلارها به این دلیل که فاقد سولفات هستند برای همه انواع مو، از جمله موهای رنگ شده، بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند.

تمیز کردن موهای فر

4- آلودگی‌های مو را از بین می‌برد

میسل‌ها نقش مهمی در حذف آلودگی پوست سر و موها دارند. انتهای آبگریز میسل، تمام چربی‌ها و تجمع محصولات از جمله شامپو خشک را به خود جذب می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد، سمت آب‌دوست میسل نیز مواد معدنی خشن، کثیفی و آلودگی را جذب و حذف می‌کند. آلاینده‌ها می‌توانند رایحه‌های ماندگاری را روی موها به جای بگذارند، بنابراین میسل‌ها برای از بین بردن این بوها نیز کاربرد دارند.

5- سلامت کلی پوست سر را افزایش می‌دهد

تولید و تجمع بیش از حد چربی می‌تواند منجر به چرب شدن پوست سر و مشکلات دیگر شود. پاک کننده‌های میسلار این ناخالصی‌ها را از بین می‌برند و یکپارچگی سد پوستی پوست سر را حفظ می‌کنند.

ملاحظات نوع مو با میسل‌

از نظر متخصصان پوست و مو، میسل‌ها برای همه انواع موها ایمن هستند، اما ممکن است برای برخی از آن‌ها مفیدتر از بقیه باشند. به‌طور ایده‌آل محصولات موی میسلار باید هر چند وقت یک‌بار روی موهای چرب، نازک و یا ظریف استفاده شوند تا به آن‌ها حجم دهند. میسلارها چربی اضافی پوست و موها را به آرامی و بدون ایجاد خشکی بیش از حد از بین می‌برند و از این طریق سبب افزایش حجم موها می‌شوند.

ملاحظات نوع مو با میسل‌ها

پاک‌کننده‌های میسلار برای کسانی که موهای مجعد یا موج‌دار دارند و دوست ندارند اغلب از سولفات‌ها استفاده کنند نیز مفید است، زیرا می‌توانند بدون ایجاد اختلال در چربی طبیعی مو، آن‌ها را پاکسازی کنند. وقتی صحبت از موهای رنگ شده می‌شود، حکم در مورد میسل‌ها متفاوت است. از آن‌جایی که میسل‌ها فاقد سولفات هستند، نسبت به موهای رنگ شده کمتر خشن هستند. با این حال، میسل ممکن است رنگ مو را کمی سریع‌تر از شامپوهای معمولی پاک کند.

در حالی که محصولات میسلار عموما بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند، حتی برای افرادی که پوست حساسی دارند، همیشه توصیه می‌شود که پیش از مصرف هر محصولی فهرست مواد تشکیل دهنده آن را به دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که محصول حاوی حساسیت‌زا و آلرژیک نباشد.

نحوه استفاده از میسل برای مو

در حالی که اکثر کارشناسان در مورد کارهایی که میسل‌ها می‌توانند برای مو و پوست سر انجام دهند توافق دارند، نظرات آن‌ها در مورد تعداد دفعات استفاده از آن‌ها کمی متفاوت است. از آن‌جایی که میسل‌ها بسیار ملایم هستند، می‌توان به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کرد. متخصصان همچنین معتقد هستند که میسل‌ها خیلی ملایم هستند و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را به‌جای شامپو زدن موها استفاده کرد.

نحوه استفاده از میسل برای مو

با این حال بسیاری از افراد می‌توانند بدون نیاز به شستن موهای‌شان، به جای شامپوی خشک از میسل‌ها استفاده کنند تا کثیفی‌ها و چربی‌ها را از بین ببرند. در صورت استفاده از میسل به جای شامپو خشک، فقط باید یک بار در هفته از آن‌ها استفاده کنید. موها برای تمیزی کامل به پاکسازی بیشتری نیاز دارند که بسته به نوع موی شما و تعداد محصولات حالت دهنده‌ای که استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد.

به همین دلیل میسل‌ها چیزی نیستند که به تنهایی به دنبال آن‌ها باشید، زیرا در آزمایشگاه ایجاد می‌شوند و به عنوان بخشی از فرمولاسیون محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میسل در بسیاری از شامپوها، محصولات اسپری و حتی نرم‌کننده‌ها و ماسک‌ها وجود دارد. هنگامی که برای اولین بار از یک پاک کننده میسلار روی موهای خود استفاده می‌کنید، با یک بار در هفته شروع کنید و قبل از افزایش تعداد دفعات، مشاهده کنید که موها و پوست سرتان چگونه واکنش نشان می‌دهند.

محصولات مرتبط
محول میسلار واتر نئودرمNeuderm 
۱۵۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
میسلار واتر تسکین دهنده اورلنOrlane 
۲,۰۷۷,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید