یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید و نحوه استفاده از عصاره نستورتیوم برای مو

فواید و نحوه استفاده از عصاره نستورتیوم برای مو

در رابطه با موهای صاف و براق، یک اصطلاح رایج را بارها و بارها شنیده‌ایم و آن هم کراتین است. کراتین یک پروتئین فیبری است که حدود 90 درصد از رشته مو را تشکیل می‌دهد. به جای مواد شیمیایی خشن موجود در درمان‌های کراتینه سالن، بسیاری از خانم‌ها به دنبال درمان‌های خانگی و طبیعی هستند که کراتین مو را ترمیم و تقویت ‌کند. یکی از این درمان‌های خانگی استفاده از عصاره نستورتیوم است. نستورتیوم که به آن شاهی هندی نیز گفته می‌شود، گیاهی یک ساله از خانواده Tropaeolaceae است که به‌خاطر برگ‌ها و گل‌های جذابش به عنوان گیاه زینتی کشت می‌شود.

این گیاه بومی کوه‌های آند در آمریکای جنوبی است و در چند منطقه خارج از محدوده بومی خود، یک گونه مهاجم در نظر گرفته می‌شود. نستورتیوم‌ها که در باغ‌های سرتاسر جهان یافت می‌شوند، گیاهی یک ساله با گل‌های روشن هستند که رنگ آن‌ها از زرد تا قرمز متغیر است. البته اغلب آن‌ها به رنگ نارنجی موجود هستند. عصاره این گیاه به طور معمول از ساقه و برگ گیاه گرفته می‌شود و سرشار از مواد مغذی بسیاری از جمله گوگرد است. بر اساس تحقیقات انجام شده عصاره نستورتیوم برای پوست بدن، پوست سر و به ویژه مو فواید بسیار زیادی دارد. این گیاه برای موهای حساس و شکننده فوق‌العاده عمل می‌کند.

فواید عصاره نستورتیوم برای مو

دکتر Dendy Engelman، جراح پوست، توضیح می‌دهد که عصاره نستورتیوم حاوی ترکیبات گیاهی مهمی برای استحکام مو و سلامت پوست سر است. از جمله مهم‌ترین ترکیبات موجود در گیاه نستورتیوم شامل مواد معدنی، ویتامین‌های A، C و E، فلاونوئیدها و گوگرد است. این ترکیبات ابرقهرمانی برای محافظت و تقویت مو به خوبی کار می‌کنند. علاوه بر این خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی موجود در نستورتیوم برای مشکلات نازک شدن مو مفید است. محتوای گوگرد موجود در عصاره نستورتیوم به ویژه برای تامین کراتین مورد نیاز مو و پوست مفید است.

فواید عصاره نستورتیوم برای مو

از آن‌جایی که کراتین یک پروتئین فیبری غنی از پروتئین‌های گوگرد، مواد معدنی و عناصر اولیگو است به سلامت موها کمک می‌کند. استحکام ساقه مو به ساختار آن بستگی دارد، که توسط پیوندهای ایجاد شده بین اتم‌های گوگرد تعریف می‌شود. عصاره نستورتیوم سرشار از گوگرد است و هنگامی که با مواد معدنی مانند روی و منیزیم ترکیب می‌شود، برای تقویت کراتین عمل می‌کند. با استفاده از عصاره این گیاه اطمینان حاصل می‌کند که هر رشته‌ای از مو کاملا انعطاف پذیر و سالم است. در ادامه به معرفی دیگر فواید نستورتیوم می‌پردازیم.

1- ترمیم‌کننده و تقویت‌کننده مو

مزیت اصلی عصاره نستورتیوم برای مو، توانایی آن در ترمیم پیوندهای سولفور کراتین و تقویت موهای خشک، آسیب دیده یا شکننده است. از آن‌جایی که کراتین بیش از 90 درصد از یک تار مو را تشکیل می‌دهد، این نکته بسیار مهم است که یک ماده تقویت‌کننده کراتین چقدر می‌تواند مهم و حیاتی باشد.

ترمیم‌ و تقویت‌ مو با نستورتیوم

2- کاهش التهاب پوست سر

برخی از پزشکان و متخصصان از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی عصاره نستورتیوم برای پوست سر و موها خبر می‌دهند. عصاره این گیاه پرکاربرد چیزی شبیه به یک شفاف‌کننده‌ است که از طبیعت به دست می‌آید. عصاره گیاه نستورتیوم می‌تواند پوست سر را از باکتری‌ها و قارچ‌هایی که ممکن است باعث التهاب شوند پاک کند.

3- محافظت از پوست سر و مو

نستورتیوم به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند ویتامین‌های A، C، E و فلاونوئیدها از پوست سر و موهای شما در برابر آسیب اشعه خورشید، آلودگی و سایر خطرات محیطی محافظت می‌کنند.

کاهش التهاب پوست سر 

4- جلوگیری از نازک شدن مو

شکستگی مو یکی از دلایل اصلی نازک شدن مو و ریزش آن است. عصاره نستورتیوم با تقویت کراتین مو و جلوگیری از شکستن آن، می‌تواند ریزش مو در آینده را به حداقل برساند.

5- افزایش رشد مو

رشد مو با یک پوست سر سالم شروع می‌شود. در کاهش التهاب و تامین مواد مغذی لازم، عصاره گل نستورتیوم می‌تواند به افزایش رشد موهای جدید کمک کند.

افزایش رشد مو با نستورتیوم

ملاحظات نوع مو باعصاره نستورتیوم

در حالت کلی عصاره نستورتیوم برای همه انواع موها ایمن است، به خصوص برای موهای آسیب دیده، رنگ شده یا نازک بیشترین مزیت را دارد. هر فردی که شکستگی را تجربه کرده باشد می‌تواند از خواص تقویت‌کننده موجود در عصاره نستورتیوم بهره‌مند شود. این عصاره همچنین یک شفاف‌کننده طبیعی است و برای افرادی که دارای پوست سر چرب یا شوره سر هستند، فواید بسیار زیادی دارد.

ملاحظات نوع مو با عصاره نستورتیوم

نحوه استفاده از عصاره نستورتیوم برای مو

عصاره نستورتیوم را می‌توان با چند روش مختلف، از جمله افزودن آن به شامپو و استفاده از آن به عنوان درمان، روی موها استفاده کرد. اگر به دنبال هدف قرار دادن مو و پوست سر هستید، باید از ریشه مو تا انتها استفاده شود. اگر چه عصاره نستورتیوم یک ماده طبیعی است، اما پتانسیل ایجاد حساسیت یا واکنش آلرژیک را دارد، بنابراین توصیه می‌شود که همیشه آن را بعد از استفاده بشویید تا از تحریک احتمالی جلوگیری شود.

تعداد دفعات استفاده از این عصاره به روش استفاده شما بستگی دارد، زیرا شامپوهایی که حاوی عصاره نستورتیوم هستند را می‌توان روزانه استفاده کرد، در حالی که ماسک‌ها را باید فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کرد.

1- آن را به بخشی از روتین پاکسازی پوست خود تبدیل کنید

مزیت شفاف کنندگی موجود در عصاره نستورتیوم، آن را به یک افزودنی عالی برای هر شامپویی تبدیل می‌کند. دو تا سه قطره عصاره نستورتیوم را با شامپوی مورد علاقه فعلی خود مخلوط کنید تا از مزایای آن استفاده کنید، یا شامپویی را امتحان کنید که از قبل با آن فرموله شده باشد. عصاره این گیاه را همچنین می‌توانید با سایر مواد تقویت کننده مو ترکیب کنید.

پاکسازی پوست با نستورتیوم

2- استفاده به عنوان ماسک قبل از شامپو

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از عصاره نستورتیوم به عنوان ماسک قبل از شامپو استفاده کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. حتما این عصاره را قبل از شامپو و شستن موها استفاده کنید تا احتمال التهاب و تحریک به حداقل برسد. شما می توانید با ترکیب این عصاره با مواد مرطوب کننده مانند روغن نارگیل یا روغن بادام و اضافه کردن آن به ماسک موی خود، یک ماسک قدرتمند جدید ایجاد کنید.

در پایان این مقاله امیدواریم مطالب گفته شده دربارهعصاره نستورتیوم و استفاده آن برای مو برایتان مفید بوده باشد. نکته مهم این است که این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی‌شود. بنابراین قبل از استفاده از عصاره این گیاه بهتر است که تست حساسیت را انجام دهید و یا به یک متخصص پوست مراجعه کنید. این کار مخصوصا برای افرادی که مستعد واکنش‌های آلرژیک هستند یا کسانی که به برخی از گیاهان حساسیت دارند بسیار ضروری و لازم است.

محصولات مرتبط
سرم مو فیتودنسیا فیتوPhytoامکان ارسال فوری
۳,۹۷۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
سرم مو فریز ریلیز ایروکسIrox 
۲۷۸,۰۰۰ تومان
۱۴۰ میل
سرم مو مدل سوپرفود پنتنPantene 
۴۱۳,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
سرم مو نارگیل اینکتوinecto 
۴۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید