یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید و نحوه استفاده روغن گل یاس برای مو

فواید و نحوه استفاده روغن گل یاس برای مو

روغن یاس مدت‌ها است که به‌خاطر رایحه خوش‌بوی خود و گنجاندن آن در برخی از محبوب‌ترین عطرهای جهان شناخته شده است. برخی از افراد نیز ادعا کرده‌اند که این روغن برای مو و پوست سر آن‌ها معجزه کرده است. اما آیا واقعا همین‌طور است و آیا همه ما باید این روغن خوشبو را به روتین مراقبت از موی خود اضافه کنیم؟ اگرچه تحقیقات زیادی برای بررسی اثربخشی واقعی این روغن وجود ندارد، اما متخصصان ادعا می‌کنند که در صورت استفاده صحیح از روغن یاس، واقعا روی مو و پوست سر شما تفاوت ایجاد می‌شود. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد خواص روغن گل یاس برای مو در ادامه مقاله همراه ما باشید.

روغن گل یاس چیست ؟

روغن یاس، یک نرم کننده برای پوست سر و موها است که از شکوفه گل سفید گیاه یاس به دست می‌آید. اعتقاد بر این است که این گل بومی کشور ایران است، اما در آب و هوای گرمسیری نیز رشد می‌کند. با این حال، یافتن روغن یاس با کیفیت و خوب در محصولات مراقبت از مو بسیار غیرمعمول است. از آن‌جایی که روغن گل یاس بسیار گران قیمت است، اغلب به عنوان روغن انتخابی در فرمولاسیون محصولات مراقبت از مو و پوست سر انتخاب نمی‌شود. با این حال این روغن را در بسیاری از محصولاتی که در فروشگاه‌ها وجود دارند پیدا خواهید کرد.

روغن گل یاس چیست

افزودن روغن یاس به شامپوها، شوینده‌های پوست سر و سایر محصولات مراقبت از مو، رایج‌ترین روشی است که این ماده قدرتمند در محصولات ترکیب می‌شود. به گفته بسیاری از متخصصان، روغن‌های ضروری گل یاس در رایحه‌درمانی نیز استفاده می‌شوند. رایحه لذت‌بخش این گل به بهبود خلق و خو کمک می‌کند. قبل از افزودن اسانس یاس به روتین خود، مهم است که از مرغوبیت و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. بسیاری از اسانس‌ها که گفته می‌شود عصاره گل یاس است توسط FDA توصیه نمی‌شود.

فواید روغن گل یاس برای مو و پوست سر

اگر روغن یاس به درستی استفاده شود، می‌تواند فواید بسیار زیادی برای کسانی که با پوست سر حساس سر و کار دارند داشته باشد. روغن گل یاس همچنین این قابلیت را دارد که انواع بیماری‌های مرتبط با پوست سر را مدیریت کند. در ادامه به برخی از فواید روغن گل یاس برای مو و پوست سر اشاره می‌کنیم.

1- ضد میکروبی

روغن گل یاس دارای عناصر ضدمیکروبی و ضدویروسی است که ممکن است به مشکلات مختلف مربوط به پوست سر کمک کند. این روغن دارویی به شدت برای هر کسی که هر نوع بیماری پوست سر را مدیریت می‌کند، از پوست سر حساس، تحریک‌پذیر و قرمز گرفته تا شرایط پزشکی خاص مانند پسوریازیس یا درماتیت توصیه می‌شود. این روغن همچنین برای کسانی که به دنبال درمان شوره سر هستند یک روش درمانی فوق‌العاده است. از آن‌جایی که این ماده ضدمیکروبی و ضد‌عفونی کننده است، تأثیر زیادی بر شوره سر، عفونت‌ها و سایر بیماری‌های مرتبط با پوست سر دارد.

2- افزایش گردش سلولی

روغن گل یاس با عمل به عنوان یک ماده ضدمیکروبی، پوست خشک را تسکین می‌دهد و به مهر و موم شدن کوتیکول مو کمک می‌کند. این روغن همچنین موجب جلوگیری از شکستگی ساقه مو و تشویق رشد موهای جدید نیز می‌شود.

افزایش گردش سلولی با روغن گل یاس

3- آبرسانی پوست سر و محافظت از ساقه مو

به گفته متخصصان، مالیدن روغن یاس به مو و پوست سر برای پوست تسکین دهنده و مرطوب کننده خواهد بود. این کار باعث افزایش آبرسانی و رطوبت پوست سر می‌شود و طی فرآیند محافظت بیشتری از ساقه و ریشه مو به عمل می‌آید.

ملاحظات نوع مو باروغن گل یاس

روغن یاس فواید بسیار زیادی هم برای مو و هم برای پوست سر دارد، اما مهم است به خاطر داشته باشید که استفاده از این روغن برای همه افراد توصیه نمی‌شود. اگرچه افراد مبتلا به تحریک پوست و شوره سر به راحتی می‌توانند از این روغن استفاده کنند اما در برخی موارد می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد. با این وجود روغن گل یاس برای کسانی که موهای آسیب دیده، مجعد، طبیعی، ضخیم یا خشک دارند نیز عالی عمل می‌کند. با این حال، اگر به عطر حساس هستید یا سابقه واکنش‌های آلرژیک به مواد جدید دارید، باید با احتیاط عمل کنید.

ملاحظات نوع مو با روغن گل یاس

نحوه استفاده از روغن یاس برای مو و پوست سر

اگر به دنبال آبرسانی و محافظت از مو و پوست سر خود و پیشگیری و درمان شوره سر و سایر بیماری‌های پوست سر هستید، بهتر است در اسرع وقت روغن یاس را به روتین روزانه مراقبت از پوست سر خود اضافه کنید. خوشبختانه، به راحتی می‌توانید این روغن را در بسیاری از محصولات از جمله شامپوها، نرم‌کننده‌ها، اسپری‌های حالت دهنده، روغن‌ها و محصولات دیگر پیدا کنید. اگر از این روغن به درستی استفاده کنید می‌تواند به یک روتین روزانه تبدیل شود.

نکته قابل توجه این است که روغن یاس برای موهای نازک و کم‌پشت کمی سنگین است، بنابراین بعد از استفاده از این روغن موهای خود را آبکشی کنید. همچنین برای به حداکثر رساندن پتانسیل این روغن، می‌توانید آن را با سایر روغن‌های حامل مانند ویتامین E، نارگیل، آرگان، جوجوبا و زیتون ترکیب کنید. تمام این روغن‌ها برای به حداکثر رساندن فواید روغن یاس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

1- به صورت ماسک مو

برای تهیه ماسک مو روغن گل یاس باید یک محلول با یاس، نعناع، روغن درخت چای و روغن‌های مبتنی بر مرکبات تهیه کنید. این ترکیبات نه تنها گردش خون را بهبود می‌بخشند بلکه دقیقا همان کاری را می‌کنند که شما انتظارش را دارید. برای نتیجه مطلوب از این ماسک، باید آن را به مدت سه تا پنج دقیقه روی پوست قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید. این کار سبب نرم شدن سلول‌های پوست و لایه‌برداری سلول‌های مرده می‌شود. با حذف سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از روی پوست سر، جریان خون با سرعت بیشتر زیر پوست حرکت می‌کند.

 ماسک مو با روغن گل یاس

2- استفاده مستقیم

روغن یاس به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد به تنهایی نیز قابل استفاده است، پس با خیال راحت آن را مستقیما روی پوست سر خود بمالید. برای زدن روغن یاس بهتر است که از یک بطری آب‌پاش استفاده کنید تا با اسپری کردن روغن، تمام سطح پوست کف سر به روغن آغشته شود.

3- از محصولات حاوی این روغن استفاده کنید

در حال حاضر یکسری شامپو و نرم کننده با روغن یاس موجود است، که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مراقب باشید که اکثر این شامپوها و نرم کننده‌های حاوی یاس، برای موهای خشک فرموله شده‌اند. یاسمین، آرگان و روغن مونوی موجود در این محصولات همگی به حفظ رطوبت در موهای خشک کمک می‌کنند.

در پایان این مقاله امیدواریم نکات گفته شده درباره فواید روغن گل یاس برای مو ونحوه استفاده از آن برایتان مفید بوده باشد.هرکسی که به گل یاسمین یا سایر گیاهان یا اسانس‌ها حساسیت دارد، باید از این روغن اجتناب کند یا قبل از استفاده، آن را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کند. خانم‌های باردار یا شیرده نیز هنگام استفاده از این روغن باید احتیاط کنند و با پزشک خود مشورت کنند. سعی کنید قبل از استفاده از هر محصولی، برچسب روی آن را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که خود را در معرض خطر واکنش منفی قرار نمی‌دهید.

محصولات مرتبط
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید