یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نقش موثر روغن هویج در رشد و تقویت مو و نحوه استفاده از آن

نقش موثر روغن هویج در رشد و تقویت مو و نحوه استفاده از آن

وقتی اسم هویج را می‌شنوید به احتمال خیلی زیاد به یاد سالاد و غذاهای سبزیجات می‌افتید. تمام سبزیجات از ریشه گرفته تا دانه آن‌ها فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارند. به عنوان مثال آیا تا به حال به استفاده از هویج در روتین مراقبت از مو فکر کرده‌اید؟ هویج علاوه بر بهبود سلامت چشم و کاهش کلسترول، فواید بسیار زیادی برای سلامت موها دارد. از هویج روغنی تهیه می‌شود که به تقویت، مرطوب کردن و تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

طرز تهیه روغن هویج و فواید آن

روغن هویج از خرد کردن ریشه‌ها یا دانه‌های هویج و غوطه‌ور کردن آن‌ها در روغن حامل مانند زیتون یا نارگیل به دست می‌آید. در بیشتر موارد، اسانس هویج بیشتر در آفریقا، غرب آسیا و اروپا به عنوان روغن خوراکی یا دارویی استفاده می‌شود. این ماده دارای خواص بیولوژیکی ضدمیکروبی و کاهش دهنده فشار خون است که همگی برای پوست سر عالی عمل می‌کنند. به عبارت دیگر، روغن هویج هر گونه باکتری و ناخالصی را که باعث ایجاد شوره و مختل کردن رشد موها می‌شود را از بین می‌برد و سبب قوی و مستحکم شدن ریشه موها می‌شود.

طرز تهیه روغن هویج

هنگامی که شما از روغن هویج روی موی سرتان استفاده می‌کنید به دلیل خواص بازسازی‌کننده‌ای که دارد سبب تقویت گردش خون می‌شود و با بستن کوتیکول مو، فیبر مو را تقویت می‌کند. همین خواص گردش خون می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو، حفظ سلامت مو و همچنین تشویق رشد موها کمک کند. ویتامین‌های A، B، C و E و فسفر و منیزیم موجود در روغن هویج نیز می‌توانند از موهای شما در برابر اشعه ماورا‌بنفش خورشید، آلودگی‌های محیطی و آسیب‌های فضای باز محافظت کنند.

فواید روغن هویج برای مو

روغن هویج فواید بسیار زیادی برای موها و پوست سر شما دارد. این روغن رشد مو را تقویت می‌کند، از ریزش مو و ایجاد دو شاخه شدن موها جلوگیری می‌کند و شوره سر و خشکی پوست سر را از بین می‌برد. این روغن همچنین سطح رطوبت مو و پوست سر را نیز حفظ می‌کند. برایبهره‌مندی از فواید این روغن می‌توانید محصولات حاوی آن را حداکثر یک یا دو بار در هفته روی موهای سرتان استفاده کنید.

1- به رشد مو کمک می‌کند

روغن هویج می‌تواند با تحریک سیستم فولیکول مو به رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر موها کمک کند. این روغن با جلوگیری از شکستگی و ایجاد شکاف روی ساقه مو، موهای شما را قوی‌تر می‌کند و باعث رشد بیشتر موهای سرتان می‌شود.

2- از ریزش مو و دو شاخه شدن موها جلوگیری می‌کند

روغن هویج با تقویت گردش خون، کوتیکول مو را می‌بندد و فیبر مو را تقویت می‌کند. در واقع این روغن از ریزش و ایجاد شکاف روی موها جلوگیری می‌کند.

جلوگیری ریزش مو با روغن هویج

3- سطح رطوبت مو و پوست سر را حفظ می‌کند

روغن هویج سطح رطوبت پوست سر و موها را افزایش می‌دهد. با استفاده از این روغن به منظور حالت دادن به موها، بافت آن بهبود پیدا می‌کند و ظاهر موها صاف‌تر، شاداب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

4- شوره و خشکی پوست سر را از بین می‌برد

از آن‌جایی که روغن هویج دارای خواص ضدباکتریایی زیادی است، می‌تواند به محافظت از موها در برابر انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها مانند مواردی که باعث شوره سر می‌شوند کمک کند. علاوه بر این استفاده از روغن‌های طبیعی روی پوست سر می‌تواند تولید روغن یا سبوم بدن شما را تحریک کند.

ملاحظات نوع مو با روغن هویج

روغن هویج برای کسانی که به دنبال تقویت، نرمی و محافظت از موهای خود هستند، عالی است. با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که روغن هویج نباید برای همه انواع موها استفاده شود. از آن‌جایی که این روغن دارای رنگدانه است ممکن است سبب تغییر رنگ موهای روشن شود و این نوع موها را لکه‌دار کند. این روغن همچنین ممکن است که کمی چسبنده باشد و در برخی موارد رنگ پوست سر را هم تغییر دهد.

ملاحظات نوع مو با روغن هویج

نحوه استفاده از روغن هویج برای مو

اگر به دنبال تقویت رشد مو، تقویت موهای آسیب‌دیده، کاهش شوره سر یا درمان خشکی پوست سر هستید، بهتر است روغن هویج را به روتین روزانه مراقبت از موی خود اضافه کنید. این روغن را می‌توان در بسیاری از روغن‌ها، کرم‌ها، نرم کننده‌ها و ماسک‌های مو به عنوان یک عامل مرطوب کننده پیدا کرد. اگر نتوانستید محصولات حاوی این روغن را در فروشگاه‌ها پیدا کنید؛ فقط کافی است که 3 تا 4 قطره اسانس هویج را در 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن حامل دیگر مانند دانه انگور رقیق کنید و به موهایتان بزنید.

در پایان این مقاله امیدواریم نکات گفته در مورد فواید روغن هویج برای مو و مراقبت‌های لازم برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.در رابطه با استفاده از روغن هویج همانند هر روغن دیگری، اگر بیماری یا مشکل خاص پوستی دارید باید با احتیاط عمل کنید. با وجود اینکه روغن هویج دارای خواص ضد باکتریایی و ضدالتهابی است ولی ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد. بنابراین برای اطمینان از اینکه آلرژی یا حساسیتی به این روغن نداشته باشید پیش از استفاده تست عدم حساسیت را انجام دهید.

محصولات مرتبط
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید