یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
کافئین چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

کافئین چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

اگر نمی‌توانید روز خود را بدون نوشیدنی‌های کافئین‌دار شروع کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید جنبه‌های دیگری از زندگی شما وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. ما در این مقاله نمی‌خواهیم در مورد کافئین موجود در چای صحبت کنیم و صحبت ما کلی گسترده‌تر از این است. نوشیدن قهوه در ابتدای روز شما را سرحال و پرانرژی می‌کند، پس فکر کنید که کافئین موجود در محصولات مراقبت از پوست، با پوست شما چه کاری انجام می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تاثیر کافئین بر محصولات مراقبت از پوست بپردازیم. اگر به این موضوع علاقه دارید تا انتها مقاله همراه ما باشید.

کافئین چیست ؟

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط انجمن ملی قهوه در سال 2020، شصت و دو درصد آمریکایی‌ها حداقل یک فنجان قهوه در روز می‌نوشند و این تعداد در حال افزایش است. این آمار فقط مربوط به آمریکا است که جمعیت کوچکی از کره زمین را تشکیل می‌دهند. نوشیدن قهوه عمدتا به دلیل انرژی که به بدن وارد می‌کند محبوب شده است و اکثر افراد از خواص کافئین موجود در آن بی‌اطلاع هستند.زمانی کهکافئین خورده شود به عنوان یک محرک عمل می‌کند.

کافئین چیست

اگر برایتان جای سوال است که نقش کافیین چیست و چگونه در بدن عمل می‌کند؛ به احتمال زیاد برایتان خوشحال‌کننده خواهد بود که بدانید این ماده روی سطح پوست نیز اثر روشن‌کنندگی مشابهی را ایجاد می‌کند. کافئین در مبحث مراقبت از پوست یک عنصر بحث برانگیز است. اگرچه کافئین یک ماده روشن کننده فوق‌العاده است، اما احتمالا همان اثراتی را که خواب بیشتر روی پوست شما می‌گذارد را ایجاد نمی‌کند. استفاده از کافئین در محصولات زیبایی به قدری محبوب شده که حتی یک برند کره‌ای مراقبت از پوست به نام Beigic نیز وجود دارد که به استفاده از کافئین به عنوان عنصر "قهرمان" روی آورده است.

فواید کافئین برای پوست

کافئین که در بیش از 60 گونه گیاه در سراسر جهان یافت می‌شود، از دانه‌های قهوه، دانه‌های کاکائو و آجیل کولا به دست می‌آید. کافئین یک محرک است، به این معنی که فعالیت مغز و سیستم عصبی شما را افزایش می‌دهد. همچنین گردش مواد شیمیایی مانند کورتیزول و آدرنالین را در سطح بدن افزایش می‌دهد. کافئین اگر در دوزهای کم مصرف شود، می‌تواند به شما احساس شادابی و تمرکز بدهد.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف کافئین می‌تواند هم مفید باشد و هم مضرر. افرادی که به طور منظم قهوه می‌نوشند ممکن است کمتر به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، پارکینسون و برخی سرطان‌ها مبتلا شوند. در واقع احتمال اینکه این افراد در اثر بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها فوت کنند کمتر است. برای آشنا شدن با فواید کافئین برای پوست در ادامه همراه ما باشید.

1- پف کردگی را کاهش می‌دهد

کافئین یک ماده موضعی عالی برای بهبود پف‌کردگی و بهبود گردش خون در پوست است، بنابراین آن را یک عنصر حیاتی برای پف زیر چشم در نظر بگیرید. مهم است بدانید که نتایج استفاده از کافئین به منظور کاهش پف، طولانی مدت نیستند، بنابراین از محصولات موضعی قوی‌تر استفاده کنید. این محصولات حاوی ماده موثر برای بهترین نتیجه هستند. با این وجود افزایش گردش خون ناشی از مصرف کافئین نقش مهمی در کاهش پف و افزایش درخشندگی پوست دارد.

کاهش پف با کافيین

2- چربی را حل می‌کند

هنگامی که کافئین به عنوان یک ماده آرایشی استفاده می‌شود، مخصوصاً برای سلولیت، این توانایی را دارد که چربی‌های زیر پوست را با تبدیل آن‌ها به اسیدهای چرب، حل کند. این اسیدهای چرب نیز توسط گردش خون بیشتر حذف می‌شوند و به انرژی و دی اکسید کربن متابولیزه شده تبدیل می‌شوند. با خواندن این مطلب شاید تصور کنید که کافئین یک راه سریع برای لاغر شدن است، اما این‌طور نیست. استفاده موضعی از کافئین فقط چربی زیر پوستی را از بین می‌برد و هیچ تاثیری بر چربی اطراف اندام‌های داخلی بدن نمی‌گذارد.

3- سلولیت را کاهش می‌دهد

دیگر ویژگی مهم کافئین کمک به حذف سلولیت‌ها است. کافئین ماده اصلی کرم‌های لاغری و سلولیت است و با ترکیباتی فرموله شده است که جریان خون را برای تحریک حذف اسید چرب از لایه چربی افزایش می‌دهد. اگر سلولیت پوستی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از کافئین استفاده کنید.

کاهش سلولبت با کافيین

4- حاوی آنتی‌اکسیدان است

در حالی که کافئین نمی‌تواند به همان اندازه که خلق و خوی شما را بهتر می‌کند، تاثیر شگفت‌انگیزی هم بر پوست داشته باشد، به نوبه خود کارهای بزرگی برای پوست انجام می‌دهد. با استفاده از محصولات حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی که مشابه آنتی‌اکسیدان موجود در کافئین است، می‌توانید میزان تولید رادیکال‌های آزاد را که باعث ایجاد خطوط و چین و چروک در بدن می‌شوند، محدود کنید.

5- به تولید کلاژن کمک می‌کند

روغن دانه قهوه مملو از کافئین و اسیدهای چرب ضروری است که به ساخت کلاژن و الاستین طبیعی پوست کمک می‌کند. در واقع این ماده خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست را به حداقل می‌رساند.با این حال، از آنجایی که تبلیغات زیادی در مورد اینکه کافئین چه کاری را می‌تواند برای پوست انجام دهد و چه تاثیری بر محصولات مراقبت از پوست دارد، اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد. در واقع، مردم همیشه نمی‌توانند در مورد آنچه که کافئین انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد به توافق برسند.

در هر صورت کافئین اغلب در محصولات مراقبت از پوست وجود دارد و ادعا می‌شود که قادر است سلولیت یا پف چشم را کاهش دهد. برخی دیگر از متخصصان پوست نیز بر این عقیده هستند که کافئین با منقبض کردن رگ‌های خونی زیر چشم سبب روشن کردن پوست این ناحیه می‌شود. عموما برای مصرف محصولات مراقبت از پوست حاوی کافئین، عوارض جانبی خاصی ذکر نشده است. با این حال کافئین موجود در محصولات مراقبت از پوست به دلیل افزایش گردش خون ممکن است باعث قرمزی پوست شود.

نحوه استفاده از کافئین به منظور بهبود پوست

اینکه با استفاده از کافئین به طور کامل از شر سلولیت و پف زیر چشم خلاص نمی‌شوید کاملا واقعی است، اما این به معنای عدم روشن شدن پوست نیست. زمانیکه کافئین با مواد دیگری مانند جینسینگ ترکیب می‌شود، به پوست شما انرژی می‌دهد و سبب تقویت سلول‌های پوستی می‌شود. کافئین همچنین به حفظ رطوبت، حالت‌پذیری و شادابی پوست کمک می‌کند. این ماده نه تنها یک ضدالتهاب و ضدتحریک تحریک فوق‌العاده است بلکه باعث صاف شدن پوست نیز می‌شود. اگر تا به حال از محصولات حاوی کافئین استفاده نکرده‌اید ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این ماده ارزشمند، ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

استفاده از کافئین برای بهبود پوست

اگر بخواهیم فواید و خواص کافئین را به طور خلاصه برای شما بیان کنیم باید بگوییم که این ماده چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد، پوست را روشن می‌کند و شما را از شر التهاب خلاص می‌کند. هنگامی که کافئین با سایر مواد مانند ویتامین C ترکیب شود، می‌تواند به یک اثر روشن کننده اضافی برای پوست کمک کند. در ادامه چند محصولی کهحاوی کافئین هستند را به شما معرفی می کنیم که می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین از سایت ریحا خریداری کنید.

1- مایع سرم پوست ضد چروک سوپرادوز کافیین اورلان

کافیین سوپرادوز اورلن یک آبرسان قدرت مند نیز محسوب‌‌‌‌ می‌شود. آب از ضروری ترین ترکیباتی ست که باید به میزان مناسب به پوست برسد. تنها در این صورت‌‌‌‌ می‌توان اطمینان داشت که پوست سالم و سلامت باقی‌‌‌‌ می‌ماند. اگر بنا به هر دلیلی، آب پوست از بین برود، پوست شما خشک و بی روح خواهد شد و اصطلاحا گفته‌‌‌‌ می‌شود که شادابی آن از میان رفته است. راه حلی که ما پیشنهاد‌‌‌‌ می‌دهیم، استفاده از محصول کافیین سوپرادوز اورلن است. با استفاده از این محصول پوست شما به کلی تغییرات مثبتی را تجربه خواهد کرد.

سرم پوست ضد چروک سوپرادوز کافیین اورلان

خرید سرم پوست سوپرادوز کافییناورلان

اگر بخواهیم به طول خلاصه تمام ویژگی‌‌‌‌ها‌ی کافیین سوپرادوز اورلن را بیان کنیم ابتدا به ضد چروک بودن آن اشاره‌‌‌‌ می‌کنیم. ویژگی دیگر آن دارا بودن کافئین است که آن را در میان محصولات مراقبت از پوست دیگر، تبدیل به موردی خاص‌‌‌‌ می‌کند. کافیین سوپرادوز اورلن پوست را جوان‌‌‌‌ می‌کند و موجب درخشندگی دوچندان پوست‌‌‌‌ می‌شود. علاوه بر این‌‌‌‌ها‌، موجب از بین رفتن سم‌‌‌‌ها‌ی موجود در پوست‌‌‌‌ می‌شود به این طریق از میزان جوش‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌ می‌کاهد. ویژگی آخر کافیین سوپرادوز اورلن، خاصیت رسانندگی آب و زنده کردن پوست است.

2- مایع سرم پوست ضد پف کافئین پنج درصد اوردینری

سرم کافئین 5% دور چشم اوردینری شامل مقادیر بالایی از کافئین و آنتی اکسیدان بسیار قوی است که برای تیرگی و رفع پف زیر چشم بوده و باعث از بین بردن حلقه های تیره و متورم زیر چشم که ناشی از افزایش سن، عوامل ارثی و یا خستگی هستند می‌شود.این سرم برای آقایان و خانم ها مناسب بوده و با کاهش رنگدانه‌های تیره پوست زیر چشم باعث روشن و جوان‌تر شدن پوست می‌شود.در مجموع سرم کافئیناوردینریدر حال حاضر یکی از بهترین محصولات در جهت رفع تیرگی و پف اطراف چشم است که با توجه به عملکرد مثبتی که از خود به جا گذاشته، از محبوبیت بسیار بالایی در نزد مصرف کنندگان برخوردار است.

سرم پوست ضد پف کافئین پنج درصد اوردینری

خرید سرم پوست کافئین پنج درصد اوردینری

در پایان این مقاله امیدواریم شما را به خوبی با نقش کافئین در محصولات مراقبت از پوست آشنا کرده باشیم. علاوه بر تمام موارد اشاره شده، کافئین خواص بسیار دیگری مثل ترمیم کنندگی آفتاب سوختگی و عملکردی شبه ضد آفتاب هم برای پوست دارد. البته که نمی توان آن را جایگزین ضد آفتاب دانست؛ ولی مکمل آن بوده و در عین حال مهار کننده کارسینوژن ها و بهبود دهنده سلولیت نیز هست.در هر صورت، امروزه یکی از پرهیاهوترین مواد در ساخت محصولات مراقبت از پوست کافئین است. از این رو برندهای بیشتری شروع به گنجاندن آن در فرمول‌های خود کرده‌اند.

محصولات مرتبط
محلول تقویت کننده مو کافئین آلپسینAlpecin 
۱,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۷۵ میل
شامپو مو ضد ریزش کافئین سی وان آلپسینAlpecin تخفیف ویژه
۶۷۳,۰۰۰ تومان۶۴۳,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۳۷۵ میل
فوم اصلاح کامفورت کاسپینCaspian 
۱۳۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
اسپری کراتین مو کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
مک کوئین پارفوم پرفیوم زنانه الکساندر مک کوئینAlexander Mcqueen 
۵۰,۰۹۴,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اسپری مو حجم دهنده کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
مک کوئین ادو پرفیوم زنانه الکساندر مک کوئینAlexander Mcqueen 
۵,۲۴۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
اسپری مو آنتی فریز کاسپینCaspian 
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
چسب مو مگا هلد کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۵۰۰ میل
۲۵۰ میل
اسپری مو نگهدارنده قوی کاسپینCaspianامکان ارسال فوری
۹۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۵۰۰ میل
۱۵۰ میل
اسپری حالت دهنده مو گلوسی کاسپینCaspianامکان ارسال فوری
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
بلو مارین پور لویی ادو تویلت مردانه پیر کاردینPierre Cardin 
۲,۰۶۲,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴ میل
مینیاتوری
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید