یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
6 راه برای از بین بردن رنگ مو در خانه، از ویتامین C تا جوش شیرین

6 راه برای از بین بردن رنگ مو در خانه، از ویتامین C تا جوش شیرین

هیچ تفاوتی ندارد که خودتان در خانه موهایتان را رنگ کنید یا برای این کار به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید، در هر صورت ممکن است رنگ موهایتان را دوست نداشته باشید. اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید. خوشبختانه، روش‌های تایید شده زیادی برای از بین بردن رنگ موهای ناخواسته در خانه وجود دارد.

با کمک این روش‌ها می‌توانید رنگ نامناسب را از روی سرتان پاک کنید و برای بار دیگر آن‌ها را به رنگ دلخواه خود در بیاورید. اگر دوست دارید با موثرترین روش‌ها برای از بین بردن رنگ مویی که آن را دوست ندارید آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. این روش‌ها خانگی هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

1- ویتامین C

یکی از راه‌های ایمن برای پاک کردن رنگ مو در خانه استفاده از ویتامین C است. اگرچه ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان عالی است، اما می‌توان از آن برای اکسید کردن رنگ نیز استفاده کرد. متخصصان رنگ‌شناسی ادعا می‌کند که ویتامین C فرآیند اکسیداسیون را با شل کردن مولکول‌های رنگ مو انجام می‌دهد. برای استفاده از ویتامین سی به منظور از بین بردن رنگ مو باید قرص ویتامین C را با مقدار کمی آب گرم ترکیب کنید تا به شکل خمیر تبدیل شود. این ترکیب را روی موهایتان بمالید و اجازه دهید که به مدت 45 دقیقه روی سرتان باقی بماند.

بهتر است که برای اثرگذاری بیشتر از یک کلاه برای گرم نگه داشتن موها استفاده کنید. بعد از گذشت این مدت زمان سرتان را با آب گرم به خوبی بشویید و خشک کنید. اگر بعد از این کار نتیجه مطلوب را دریافت نکردید شاید لازم باشد که آن را به دفعات تکرار کنید تا رنگ از روی سرتان پاک شود. هر چقدر هم که مدت زمان از بین بردن رنگ طول بکشید باز هم ارزش حذف رنگی که آن را دوست ندارید را دارد. متخصصان می‌گویند که اسید موجود در ویتامین C رنگ را اکسید می‌کند و چسبندگی آن را روی موهای شما شل می‌کند.

2- شامپو زدن موها

برخی از شامپوها هستند که به تثبیت رنگ مو و حفظ آن برای مدت زمان طولانی کمک می‌کنند. اگر شما رنگ موهایتان را دوست ندارید به هیچ عنوان نباید از این شامپوها استفاده کنید. کاری که لازم است شما انجام دهید استفاده از شامپوهای معمولی سازگار با موهایتان است. استفاده از این شامپوها برای حذف مواد معدنی، آلودگی، چربی و مواد شیمیایی روی ساقه موهای شما طراحی شده‌اند. پس از انجام یک شستشوی ساده با شامپوی معمولی، موها را آبکشی کنید و برای بار دوم این کار را تکرار کنید و موهایتان را به خوبی ماساژ دهید.

سعی کنید که شامپو روی سرتان کف خوب و سنگینی داشته باشید تا بتواند رنگ را از بین ببرد. بعد از آبکشی موها، رنگ مو تا حدودی از روی سرتان پاک می‌شود. شامپوهای معمولی تا حد زیادی رنگدانه‌های ناخواسته را می‌شکنند و به آرامی شروع به از بین بردن رنگ از روی موها می‌کنند. مراقب باشید که انجام این کار به دفعات زیاد توصیه نمی‌شود. شستشو زیاد سبب حذف چربی طبیعی و مفید پوست سر می‌شود و شفافیت و لطافت موها را از بین می‌برد. سعی کنید بعد از خارج شدن از حمام حتما از ماسک مو نرم‌کننده استفاده کنید تا موهایتان خشک و شکننده نشوند.

3- سرکه سفید

سرکه سفید یکی از آن دسته از محصولات ابرقهرمانی است که می‌تواند برای حذف رنگ مو از روی سر معجزه کند. سرکه سفید یک ماده طبیعی است که علاوه بر ایجاد درخشش طبیعی روی موها، سبب از بین بردن رنگ موهای ناخواسته نیز می‌شود. سرکه روی رنگ‌های نیمه‌دائمی بهترین اثر را دارد، اما می‌تواند رنگ موهای دائمی را هم محو کند. تفاوت این دو در این است که رنگ موی دائم بعد از زدن سرکه به طور کامل از بین نمی‌رود. برای استفاده از سرکه سفید به منظور حذف رنگ مو باید نصف فنجان سرکه سفید را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید و به آرامی آن را روی موهای سرتان بریزید.

اجازه دهید ترکیب سرکه و آب به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سرتان باقی بماند. در این مدت از یک کلاه برای پوشاندن سرتان استفاده کنید. به احتمال زیاد لازم است که این فرآیند را بیش از یک بار انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید. اگر از این محلول برای سه روز متوالی استفاده می‌کنید، حتما باید یک درمان تقویت‌کننده یا پیونددهنده برای محکم کردن پیوندهای مو را دنبال کنید. این کار از آسیب دیدن ساقه موها جلوگیری می‌کند.

4- مایع ظرفشویی

برای استفاده از مایع ظرفشویی به منظور پاک کردن رنگ مو باید با احتیاط عمل کنید. از آن‌جایی که مایع ظرفشویی برای شستن موها طراحی نشده است، اگر بیش از یک بار روی موها استفاده شود می‌تواند بسیار مضر باشد. مایع ظرفشویی برای حذف چربی و کثیفی از روی ظروف ساخته شده است و دارای عوامل پاک‌کننده بسیار قوی است. در واقع ترکیبات موجود در مایع ظرفشویی در هیچ شامپویی وجود ندارد. همین تفاوت شامپو و مایع ظرفشویی باعث شده است که این مایع به حذف رنگ مو از روی سر کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که انجام این کار بیش از یک بار می‌تواند موهای شما را خشک و خشن کند.

برای شستن موها با کمک مایع ظرفشویی باید آن را روی موهای خود بریزید و ماساژ دهید. اجازه دهید که کف حاصل از آن به مدت 5 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس آبکشی کنید. حتما بعد از خارج شدن از حمام از یک نرم‌کننده یا ماسک مو مغذی استفاده کنید تا علاوه بر نرم کردن موها، مطمئن شوید که کوتیکول شما دوباره بسته شده و موهایتان قوی و سالم باقی بمانند.

5- جوش شیرین

جوش شیرین فواید بسیار زیادی برای سلامت پوست و مو دارد. جوش شیرین یک پاک‌کننده بسیار قوی است و بدون اینکه به تار موهای شما آسیب بزند سبب جدا شدن رنگ مو از روی موهایتان می‌شود. این گزینه روی موهایی که تازه رنگ شده‌اند و فقط 1 تا 4 روز از عمر آن‌ها می‌گذرد، بهترین نتیجه را دارد. برای شروع باید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب ترکیب کنید و مخلوط را روی موهای خیس بمالید. مخلوط آب و جوش شیرین باید از ریشه تا نوک مو زده شود و به مدت 10 دقیقه روی سر باقی بماند. بعد از گذشت این مدت زمان سرتان را بشویید و از ماسک مو مناسب استفاده کنید.

6- محصولات مبتنی بر گوگرد

محصولات مبتنی بر گوگرد که برای از بین بردن رنگ مو در خانه در نظر گرفته شده‌اند می‌توانند بسیار موثر باشند. حتما دستورالعمل‌ها را دقیقاً دنبال کنید و توجه داشته باشید که این نوع درمان‌ها می‌توانند موهای شما را نسبتا خشک و خشن کنند. بعد از زدن این محصولات حتما از نرم‌کننده و ماسک مو باکیفیت استفاده کنید تا سلامت را به موهای سرتان باز گردانید. نوع موی خود را در نظر بگیرید.

در مورد انواع مو، این روش‌های خانگی برای همه مناسب نیستند. بعنوان مثال اگر قبلا موهایتان را دکلره کرده‌اید، این روش‌ها، موهای شما را بسیار زیاد در معرض آسیب و خشکی قرار می‌دهند. همین امر در مورد موهای نازک‌تر یا هر کسی که موهای خود را چندین بار در مدت کوتاهی رنگ کرده است، صدق می‌کند. در پایان به یاد داشته باشید که این روش‌ها معجزه نمی‌کنند. بهترین و ایمن‌ترین راه برای حذف رنگ مویی که به آن علاقه ندارید، مراجعه به آرایشگر مجرب و باتجربه است. اگر هم رنگ مو برای‌تان قابل تحمل است به آن دست نزنید تا به مرور قد موهایتان بلند شود و رنگ آن از بین برود.

رنگ مو تیوپی ماکادمیا

رنگ مو یکی از محصولات آرایشی برای موها است که در بین خانم‌ها به وفور استفاده می‌شود. اگر موهای سفید و چند رنگ دارید با استفاده از رنگ مو می‌توانید آن‌ها را یکدست و زیبا کنید. رنگ مو نوعی محصول است که رنگبندی‌های متفاوتی دارد و هر شخص با توجه به سلیقه شخصی خود می‌تواند آن را انتخاب و استفاده کند. رنگ مو تیوپی ماکادمیا، یک مارک رنگ مو است که بدون هیچ آسیبی رنگ دلخواه را به موهای شما می‌دهد. تنوع رنگی، رنگ موی ماکادمیا بسیار بالا است و این تنوع زیاد دست شما را در انتخاب رنگ دلخواه باز می‌گذارد.

این رنگ مو تا زمانی که موهای جدید رشد کنند روی سرتان باقی می‌ماند و هیچ تغییر رنگی نمی‌دهد. در ترکیب این رنگ مو، روغن گیاهی ماکادمیا و مولتی‌ویتامین وجود دارد که علاوه بر جلوگیری از شکستگی ساقه مو، سبب تقویت آن هم می‌شود. ماندگاری بالا و براق کردن مو، از مهم‌ترین ویژگی‌های این رنگ مو پرطرفدار می‌باشد. این رنگ مو همچنین به واسطه داشتن کراتین، پروتئین، ویتامین C و اسید چرب امگا 3 محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین اگر به دنبال خرید یک رنگ مو فوق‌العاده هستید، پیشنهاد ما به شما، رنگ مو تیوپی ماکادمیا است.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید