یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید استفاده از ویتامین E برای مو

فواید استفاده از ویتامین E برای مو

روغن ویتامین E به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار معروف و پرکاربرد شده است. به همین دلیل این روغن در روتین روزانه مراقبت از موی اکثر افراد و مخصوصا خانم‌ها قرار گرفته است. ویتامین E همچنین مدت‌ها است که به دلیل توانایی آن در محافظت و حفظ جوانی پوست مورد احترام است. این روغن اخیرا به دلیل توانایی بالقوه‌اش برای بهبود سلامت پوست سر و صاف کردن موهای خشک و وز شده محبوبیت پیدا کرده است. حال سوالی که ایجاد می‌شود این است که، آیا روغن ویتامین E درمانی برای موهای خشک یا نازک شماست؟

فواید روغن ویتامین E برای مو

روش‌های استفاده از روغن ویتامین E برای مو ممکن است شامل مصرف غذاهای غنی از ویتامین E، استفاده از روغن ویتامین E روی پوست سر و موها و مصرف مکمل‌های خوراکی حاوی این ویتامین باشد. برای برخورداری از فواید ویتامین E چندین محصول مختلف حاوی این روغن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این روش همچنین می‌توانید کپسول خوراکی ویتامین E را برش دهید تا روغن آن را مستقیماً روی مو و پوست سر خود استفاده کنید. برخی از مزایای روغن ویتامین E برای موها شامل موارد زیر است.

فواید روغن ویتامین E برای مو

1- اتساع و انقباض عروق

از مهم‌ترین فواید استفاده از روغن ویتامین E می‌توان به افزایش خونرسانی به پوست سر اشاره کرد. همزمان با افزایش خونرسانی به پوست، رشد موها نیز افزایش پیدا می‌کند.

2- جوانسازی پوست سر

روغن ویتامین E خاصیت رطوبت‌رسانی فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل به بهبود وضعیت پوست سر خشک و پوسته پوسته کمک می‌کند و همین‌طور سبب افزایش حالت‌پذیری موها می‌شود. این روغن همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است و در صورت استفاده بلند مدت به جوانسازی پوست سر کمک می‌کند.

3- رشد مو

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و خونرسانی موجود در روغن ویتامین E سبب افزایش رشد موها می‌شود. در واقع خاصیت آنتی‌اکسیدانی روغن ویتامین E، آسیب سلولی را کاهش می‌دهد و از این طریق رشد موها را بهبود می‌بخشد. این ویتامین همچنین با تحریک مویرگ‌های سر برای خونرسانی بیشتر، یک محیط سالم برای پوست سر ایجاد می‌کند.

4- جلوگیری از ریزش مو

یکی دیگر از مزایای روغن ویتامین E برای موها می‌تواند جلوگیری از شکستن فولیکول‌های مو باشد. ویتامین E دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی طبیعی است که ممکن است به حفظ رشد مو کمک کند. همین خواص آنتی‌اکسیدانی به کاهش میزان استرس اکسیداتیو و کاهش اثر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و از شکسته شدن سلول‌های فولیکول مو جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ریزش مو با ویتامین E

5- افزایش درخشندگی موها

به گفته متخصصان پوست و مو، یکی از فواید مهم روغن ویتامین E برای مو، افزایش درخشندگی است که برای موهای شما به ارمغان می‌آورد. رطوبتی که روغن ویتامین E به پوست سر و موها می‌رساند ممکن است تا مدت‌های طولانی به حفظ درخشش موها کمک کند.

6- افزایش استحکام مو

روغن ویتامین E این قابلیت را دارد که فولیکول‌های موی شما را تقویت کند. در واقع با استفاده مداوم از این روغن موها قوی‌تر و مستحکم‌تر به نظر می‌رسند و جلو شکستن و خرد شدن انتها آن‌ها گرفته می‌شود. اکثر متخصصان پوست و مو معتقد هستند که روغن ویتامین E از موها در برابر آسیب محافظت می‌کند.

ملاحظات نوع مو با ویتامین E

متخصصان پوست و مو توافق دارند که فواید روغن ویتامین E برای همه انواع مو، از جمله موهای طبیعی و رنگ شده، مشترک است. از آنجایی که ویتامین E به موها درخشندگی و برق خاصی می‌بخشد، برای هر نوع مویی فوق‌العاده عمل می‌کند. این ویژگی مخصوصا برای کسانی که موهای زبر، خشن یا خشک دارند و همچنین برای افرادی که به دنبال متعادل کردن چربی‌های پوست سر خود هستند، مفید است.

ملاحظات نوع مو با ویتامین E

رشد مو برای همه انواع مو مطلوب است، اما روغن ویتامین E ممکن است به ویژه برای افرادی که موهای نازک دارند یا دچار ریزش مو هستند مفید باشد. رطوبت موجود در روغن ویتامین E موهای نازک و کم‌حجم را سنگین می‌کند، بنابراین افرادی که به طور طبیعی موهای نازک و کم‌حجم دارند، ممکن است به جای استفاده از روغن به طور مستقیم روی مو یا پوست سر، از شامپوها یا نرم‌کننده‌های حاوی روغن ویتامین E اضافه شده سود ببرند.

توجه به این نکته ضروری است که به گفته متخصصان، روغن ویتامین E یک محرک بالقوه پوست سر، برای افرادی است که دارای پوست سر حساس هستند. در واقع برای بهره بردن از ویژگی عدم تحریک‌پذیری این روغن، باید آن را یک روز در میان روی موهای خود استفاده کنید. مثل همیشه، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از روغن ویتامین E در سرتاسر پوست سر خود، یک پچ تست را امتحان کنید، تا ببینید که به این روغن حساسیت دارید یا نه.

نحوه استفاده از روغن ویتامین E برای مو

روغن ویتامین E را می‌توان به صورت موضعی استفاده کرد و اگرم می‌خواهید آن را از طریق رژیم غذایی دریافت کنید باید بگوییم که این ویتامین از طریق غذاها و مکمل‌ها در دسترس است. اگر نمی‌توانید غذاهای غنی از ویتامین E را در رژیم غذایی خود بگنجانید، می‌توانید مکمل‌های حاوی این روغن را انتخاب کنید. در رابطه با افزایش رشد مو، اگر از هیچ چیز دیگری به صورت موضعی استفاده نمی‌کنید، ممکن است انجام هر دو روش استفاده خوراکی و موضعی مفید باشد.

نحوه استفاده ویتامین E برای مو

1- اضافه کردن به شامپو و نرم کننده برای افزایش درخشندگی موها

اگر محصولات مراقبت از موی شما حاوی روغن ویتامین E نیستند، می‌توانید یک روز در میان چند قطره از این روغن را به شامپو یا نرم‌کننده خود اضافه کنید تا از خواص آن در آبرسانی و درخشان کردن موها بهره ببرید.

2- استفاده به عنوان حلال طبیعی تمام مشکلات پوست سر و موها از جمله گره مو

افرادی که به طور طبیعی موهای مجعد یا فری دارند ممکن است که بخواهند محلول روغن ویتامین E را قبل از حمام روی موها و پوست سر خود بمالند. رطوبت موجود در روغن ویتامین E ممکن است به روند باز کردن گره‌ موها قبل از شامپو زدن به موها مخصوصا برای افرادی که موهای طبیعی دارند کمک کند. خانم‌هایی که موهای سرشان نازک است بعد از استفاده از این روغن متوجه می‌شوند که با انجام این کار قبل از شامپو نیازی به حالت دادن موهایشان ندارند.

سلامت مو با ویتامین E

3- استفاده از غذاها و مکمل‌های حاوی روغن ویتامین E

افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین E مانند سبزیجات برگ‌دار، آجیل و دانه‌ها ممکن است فواید آن را افزایش دهد. این مواد غذایی کامل ممکن است مزیت بیشتری برای ارتقای سلامت کلی مو و تغذیه شما داشته باشند.

معرفی محصولات حاوی ویتامین E

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که 3 تا 5 قطره از روغن ویتامین E را با روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و بعد از حمام مستقیماً روی پوست سر خود ماساژ دهید. این معجون به عنوان یک درمان موثر برای خشکی و شکنندگی مو و پوست سر شما عمل می‌کند. این کار را می‌توان یک روز در میان برای افرادی که هیچ حساسیت پوست سر مشخصی ندارند انجام داد.

اما اگر به قدر کافی وقت ندارید؛ می‌توانید از محصولات حاوی ویتامین E؛ مثل انواع روغن‌ آرگان‌های موجود در بازار استفاده کنید. در ادامه شما را با چند نمونه از روغن موهای پرفروش و محبوب آشنا می‌کنیم که در ساختار خود دارای ویتامین E هستند.

1- سرم موی روغن آرگان سری پرو وی پنتن

سرم موی روغن آرگان پرو وی پنتن

خرید سرم موی روغن آرگان پرو وی پنتن

روغن آرگان، مملو از اسیدهای چرب (عمدتا اسید اولئیک و اسید لینولئیک)است؛از این رو بیشتر به عنوان مرطوب کننده پوست و مو استفاده می شود. همچنین این روغن غنی از ویتامین E است، که یک لایه چربی بر روی پوست و موی شما ایجاد می کند که می‌تواند به جلوگیری از خشکی و همچنین باعث افزایش درخشندگی موها کمک کند.روغن آرگان خالص باید به عنوان آخرین مرحله در برنامه مراقبت از پوست و مو، بعد از تونرها، سرم ها و مرطوب کننده ها استفاده شود. اگر می خواهید از روغن آرگان خالص و فشرده شده بر روی پوست و موی خود استفاده کنید، بهتر است با قطره چکان این عمل را انجام دهید.

سرم موی روغن آرگان سری پرو وی به راحتی جذب مو می شود و از آن جا که فرمولاسیون آن بسیار سبک است، پس از استفاده از آن احساس چربی بر روی موهای خود نخواهید داشت. این محصول، از نظر حساسیت پوستی نیز مورد آزمایش قرار گرفته و تا به حال، کوچک ترین مشکلی از آن گزارش نشده است. سیکلوپنتاسیلوکسان، دایمتیکونول، الکل دنات، عطر، روغن آرگان (Argania Spinosa Kernal Oil) که از هسته میوه درخت ارگان به دست می آید، پانتنیل اتیل اتر، پانتنول، بنزیل سالیسیلات، هگزیل سینامال، هیدروکسی ایزوهکسیل 3 سیکلوهگزن کربوکسالدئید، آلفا- ایزومتیل یونون، آب، لینالول، سیترونلال، لیمونن.

2- روغن مو آرگان 95% لایتنس

روغن مو آرگان 95% لایتنس

خرید روغن مو آرگان 95% لایتنس

روغن آرگان لایتنس اکسیری بی نظیر است که حاوی آنتی اکسیدان های قوی، اسیدهای چرب، ویتامین A ،C و ویتامین E، امگا 3 و امگا 6 و قدری امگا 9 است. به علت دارا بودن آنتی اکسیدان‌های زیاد در روغن آرگان لایتنس، این محصول رادیکال‌های آزادی که از تابش خورشید ایجاد می‌شود و باعث کدر شدن و ضعیف شدن مو می‌شود را از بین می‌برد.خواص روغن آرگان لایتنس برای مو بسیار مفید است و شفافیت و درخشندگی بالایی به موها می‌دهد.روغن آرگان لایتنس با نفوذ در ساقه مو باعث تقویت و باعث افزایش ضخامت مو می‌شود.این محصول رایحهبسیار خوشی دارد و حس خوبی را بعد از استفاده به شما منتقل می‌کند.

روغن آرگان لایتنس به صورت موثری موهای شما را حجیم کرده و خاصیت نرم کنندگی آن مانع از خشکی مو می‌شود. از دیگر خواصی که روغن آرگان لایتنس دارد، این است که موها را براق و صاف کرده و همچنین به درمان و یا کاهش شوره سر نیز کمک می‌کند. خرید روغن مو آرگان 95% لایتنس برای افرادی که موهای خشک و آسیب‌دیده دارند، توصیه می‌شود.این محصول با کیفیت و ارزشمند ساخت کشور ایتالیا است و از مرغوب ترین و خالص ترین روغن آرگان تهیه شده است. با این روغن مومی‌توانید موهای خوش‌حالت داشته باشید و زیبایی و درخشندگی را تجربه کنید.

3- روغن آرگان مراکشی دکسه

روغن آرگان مراکشی دکسه

خرید روغن آرگان مراکشی دکسه

روغن آرگان مراکشی دکسه یک محصول حرفه‌ای برای جلوگیری از ریزش مو و رفع موخوره است که برای استفاده روزانه مناسب است.داشتن موهای وز و دارای موخوره می‌تواند جذابیت چهره را تا حد زیادی کاهش دهد. افراد برای داشتن موهای سالم می‌توانند با شناخت محصولات معتبر بازار یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. روغن آرگان مراکشی دکسه یک محصول کاملا حرفه‌ای از برند دکسه است که به عنوان یک محصول مراقبت از پوست و مو شناخته می‌شود.ویتامین E موجود در این محصول برای درمان ریزش مو بسیار مفید است و باعث افزایش رشد موهای سر می‌شود.

این محصول می‌تواند ساقه مو را تقویت نماید که این امر باعث افزایش تراکم موهای سر می‌شود. شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین عنصر به کار گرفته شده در این محصول روغن آرگان است که باعث تقویت ریشه مو شده و به عنوان یک نرم کننده طبیعی شناخته می‌شود. همچنین روغن آرگان از موی سر در مقابل اشعه مخرب خورشید مراقبت نموده و باعث جلوگیری از ریزش مو خواهد شد.وجود آنتی اکسیدان فراوان با رادیکال‌های آزاد پوست سر مقابله کرده و در رشد مجدد موها تاثیر شگرفی دارد. روغن آرگان با تقویت ریشه مو باعث سفت شدن ریشه شده که این امر باعث کاهش ریزش مو خواهد شد.

4- روغن آرگان مراکشی پنتراتینگ اویل او جی ایکس

روغن آرگان مراکشی پنتراتینگ اویل او جی ایکس

خرید روغن آرگان پنتراتینگ اویل او جی ایکس

روغن مو آرگان مراکشی او جی ایکس یکی از بهترین محصولات جهت تقویت موها و صاف کردن موهای مجعد است. این محصول موها را نرم کرده و سبب درخشندگی آنها می شود. روغن مو آرگان حاوی ویتامین E بوده و اسیدهای چرب ضروری نیز در این روغن دیده می شود. از روغن موی آرگان می توانید زمانی که موها نمناک هستند استفاده کنید. این روغن مو خشکی موها را درمان کرده و به ساقه خشک مو، رطوبت می‌رساند.روغن آرگان همچنین قادر است پروتئین را در قشر مو افزایش دهد و به درمان موخوره و شوره سر بپردازد.

در این مقاله از وبسایت ریحا در مورد روغن ویتامین E و فوایدی که برای موها دارد صحبت کردیم.این روغن بسیار غنی و کاربردی است و بعد از چند بار استفاده تاثیرات شگفت‌انگیز خود را می‌گذارد. امیدواریم هر آنچه باید در مورد استفاده از روغن ویتامین E برای مو بدانید را دریافته و و از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در پایان از شما ممنونیم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

محصولات مرتبط
روغن صورت ویتامین سی پیکسیpixi 
۳,۶۲۵,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
روغن صورت ضد جوش ویتامینه درخت چای بادی شاپThe Body Shopامکان ارسال فوری
۱,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
۱۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید