یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تاثیر روغن نارگیل روی موهای سر

تاثیر روغن نارگیل روی موهای سر

زمانیکه صحبت از پرخاصیت‌ترین و پرکاربردترین روغن‌ها به میان می‌آید، یکی از مهم‌ترین آن‌ها روغن نارگیل است. از بهترین فواید روغن نارگیل می‌تواند به پاک کردن سریع آرایش، احیای موهای آسیب‌دیده و شکننده، آبرسانی به پوست خشک، تقویت کوتیکول ناخن، سفید کردن دندان‌ها، رشد ابروها و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. این روغن همچنین برای درمان مشکلات پوستی از جمله اگزمای شدید نیز کاربرد دارد. از روغن نارگیل برای مرطوب کردن لب‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. روغن نارگیل علاوه بر پوست برای موها نیز کاربرد دارد، مخصوصا برای موهای خشک، مجعد و آسیب‌دیده. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانم‌هایی که موهای بلند دارند، خشکی و وز شدن موها است.

خوشبختانه روغن نارگیل این مشکل را حل می‌کند و موهایی نرم و ابریشمی را به شما هدیه می‌دهد. روغن نارگیل یک روغن فوق‌العاده مرطوب کننده و تسکین دهنده است که مواد مغذی مورد نیاز موها و پوست سر را تامین می‌کند. علاوه بر خود روغن نارگیل برخی محصولات نیز وجود دارند که در ساخت آن‌ها از روغن نارگیل استفاده شده است. در واقع محصولات حاوی روغن نارگیل می‌توانند در جلوگیری از آسیب دیدن مو به دلیل از دست دادن پروتئین و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) مفید باشند. برای آشنایی بیشتر با خواص روغن نارگیل برای موها در این مقاله از وبسایت ریحا همراه ما باشید.

فواید روغن نارگیل برای موها

روغن نارگیل برای قرن‌ها است که به عنوان یک عنصر زیبایی شناخته شده است. علت این شناخت به دلیل مزایای فراوان روغن نارگیل است.

1- مرطوب کننده

روغن نارگیل علاوه بر این که بسیار در دسترس و قابل دستیابی است، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 سالم همراه با ویتامین E است که آن را به یک ماده ایده آل برای درمان موهای خشک یا پوسته پوسته تبدیل می‌کند. با استفاده مداوم از روغن نارگیل به مرور زمان موهایتان رطوبت مورد نیاز خود را به دست می‌آورد.

2- ترمیم کننده

از نظر علمی ثابت شده است که روغن نارگیل عمیقاً موهای شما را آبرسانی می‌کند. ماساژ دادن موها با روغن نارگیل سبب ترمیم موهای آسیب‌دیده و خرد شده می‌شود. این روغن همچنین موها را به خوبی براق و ابریشمی می‌کند و زیبایی را به آن‌ها باز می‌گرداند.

3- بهبود سلامت کلی مو

روغن نارگیل به دلیل فواید بیشماری که دارد می‌تواند به تقویت مو و تغذیه پوست سر و همچنین کاهش تجمع چربی کمک کند.

ملاحظات نوع مو

از آن‌جایی که روغن خاصیت مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد، هر کسی که موهای خشک و کم آب داشته باشد می‌تواند از استفاده از روغن نارگیل سود ببرد. در رابطه با استفاده از روغن نارگیل یا هر روغن دیگری باید مراقب باشید که اگر موهایتان خیلی نازک یا به طور طبیعی چرب است، روغن نارگیل ممکن است موهایتان را سنگین کند یا پوست سر و موهایتان را بیش از پیش چرب و روغنی کند. بنابراین افرادی که به طور طبیعی موهای بسیار خشک، مجعد یا وز دارند، از استفاده از روغن نارگیل بیشترین سود را خواهند برد.

آیا استفاده از روغن نارگیل تاثیری بر رشد موها دارد؟

اگرچه روغن نارگیل فواید بسیار زیادی برای سلامت موها دارد، اما مستقیما بر رشد موها تاثیر نمی‌گذارد. در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از روغن نارگیل تاثیری بر رشد موها دارد یا نه، پاسخ هم بله است و هم خیر. از آن‌جایی که روغن نارگیل اثراتی مشابه ماینوکسیدیل دارد به همین دلیل می‌تواند به تقویت مو و تغذیه پوست سر کمک کند. با استفاده مداوم از روغن نارگیل به مرور زمان آسیب‌ها و شکنندگی موها بهتر می‌شود و همین موضوع می‌تواند باعث شود که موها سالم‌تر به نظر برسند. در واقع این فرآیند ممکن است به طور غیرمستقیم بر رشد موها تاثیر بگذارد و سبب پرپشت‌تر و زیباتر شدن آن‌ها شود.

چگونه از روغن نارگیل برای موهای خود استفاده کنیم

یکی از بهترین زمان‌ها برای شستن موی سر، قبل از رفتن به حمام است. با این کار می‌توانید روغن را از ریشه تا نوک ساقه موها بزنید و از تمام فواید آن بهره ببرید. از آن‌جایی که روغن نارگیل برای تاثیرگذاری و جذب، نیاز به زمان دارد سعی کنید این روغن را شب‌ها و پیش از رفتن به رختخواب روی موها بزنید و با استفاده از شال یا روسری موها را بپوشانید. اجازه دهید که تمام خواص روغن نارگیل در طول شب جذب ساقه مو و پوست سرتان شود.از آن‌جایی که بهترین اثرگذاری روغن نارگیل روی موهای خشک است می‌توانید شب‌ها از آن استفاده کنید. صبح روز بعد حمام کنید و با استفاده از یک شامپو مناسب جنس مو، تمام چربی‌ها و روغن‌های اضافی را از روی پوست و موها پاک کنید.

مراحل استفاده از روغن نارگیل روی موها

روش‌های مختلفی برای استفاده از روغن نارگیل روی موها وجود دارد. این روغن را می‌توانید به مقدار بسیار کم بعد از دوش گرفتن به عنوان یک مرطوب‌کننده برای موهای خیلی خشک، به انتهای موهایتان بزنید. این روغن علاوه بر اینکه موها را نرم و لطیف می‌کند سبب افزایش طراوت آن‌ها نیز می‌شود. اگر موهای فر و مجعد دارید هم، این روغن به کمک شما می‌آید. برای زمانیکه وقت درست کردن موها را ندارید، روغن نارگیل را بعد از خارج شده از حمام به موهای مرطوب بزنید تا حالت فر آن‌ها زیبا شود. با این کار نه تنها فر موهایتان قشنگ‌تر می‌شود بلکه به خوبی مرطوب و آبرسانی هم می‌شود. با این حال برای استفاده از روغن نارگیل به منظور درمان موهای خشک و آسیب‌دیده می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله 1

برای شروع بهتر است که بعد از خارج شدن از حمام و زمانیکه موها هنوز کمی رطوبت دارند، موهای خود را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید تا مطمئن شوید که روغن را به تمام قسمت‌های مو مالیده باشید. همچنین باید روغن نارگیل را بین دستان خود مالش دهید تا کمی گرم شود و ویسکوزیته آن قابل پخش شود.

مرحله 2

سعی کنید روغن نارگیل را بیشتر به قسمت‌هایی که موهای شما خشک‌تر و آسیب‌دیده‌تر هستند (معمولا در انتهای ساقه مو) و کمتر به جاهایی که موهایتان سالم‌تر هستند (نزدیک به ناحیه پوست سر) بزنید. اگر موهای شما نازک است یا به راحتی چرب می‌شود، باید از زدن روغن نارگیل به پوست سر خودداری کنید. با این کار جلو روغنی شدن و سنگین شدن ساقه مو را می‌گیرید.

مرحله 3

اجازه دهید روغن نارگیل به مدت 20 تا 30 دقیقه پس از استفاده، روی موهای شما یاقی بماند. اگر موهای سرتان بسیار خشک یا متخلخل است، می‌توانید آن را برای مدت طولانی‌تری روی سرتان نگه دارید. از این رو برخی از افراد دوست دارند که روغن نارگیل را به عنوان یک درمان شبانه استفاده کنند.

مرحله 4

برای افزایش اثربخشی روغن نارگیل، موهای خود را با کلاه بپوشانید و از یک سشوار برای افزایش دمای موها استفاده کنید. با انجام این کار کوتیکول مو باز می‌شود و روغن به عمق تارها نفوذ می‌کند.

مرحله 5

اگر از روغن نارگیل به‌عنوان ماسک مو و به مقدار زیاد استفاده می‌کنید، باید پس از چند دقیقه، روغن را کاملاً از روی موهای خود بشویید. این کار ممکن است کمی طول بکشد. برای بهترین نتایج، باید مقدار روغن نارگیلی را که استفاده می‌کنید و مدت زمانی که اجازه می‌دهید روغن به موهایتان نفوذ کند را اندازه‌گیری کنید. اگر روغن نارگیل باعث می‌شود موهایتان سنگین یا چرب شود، سعی کنید از مقدار آن بکاهید و اگر هم به اندازه کافی موهایتان را نرم نکرد می‌توانید از مقدار بیشتری روغن استفاده کنید.

روغن نارگیل در مقابل روغن‌های دیگر

روغن نارگیل بسیار مغذی است، بنابراین در ترمیم موهای خشک و شکننده بهتر از برخی روغن‌های دیگر مانند آرگان یا رزماری (که فواید خاص خود را دارند) عمل می‌کند. بسته به اینکه چه انتظاری از روغن نارگیل دارید، می‌توانید آن را روی موهای خشک یا مرطوب استفاده کنید. استفاده از روغن نارگیل روی موهای مرطوب سبب نرم و لطیف شدن موها می‌شود و اگر روی موهای خشک استفاده شود آن‌ها را تغذیه و تقویت می‌کند.

روغن نارگیل به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از اسیدهای چرب به سرعت به عمیق ساقه مو نفوذ می‌کند و اثر خود را می‌گذارد. یکی از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، اسید لوریک نام دارد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که روغن نارگیل می‌تواند یک عامل موثر در افزایش استحکام الیاف مو باشد، بنابراین استفاده منظم از این روغن می‌تواند شکستگی و ریزش مو کمتری را به همراه داشته باشد.

معایب استفاده از روغن نارگیل روی موها

روغن نارگیل در عین اینکه غنی و رطوبت‌رسان است می‌تواند برخی معایب را هم داشته باشد. یکی از نقطه ضعف‌های استفاده از روغن نارگیل روی موها این است که ممکن است بعد از استفاده موها را کمی چرب و سنگین کند. از این رو برای جلوگیری از سنگین شدن موها باید این روغن را به مقدار خیلی کم استفاده کنید. اگر دوست ندارید موهای سرتان خیلی چرب و سنگین باشد می‌توانید بعد از زدن روغن نارگیل موهایتان را با آب و شامپو بشویید. بنابراین اگر تمیزی موها برای‌تان اهمیت دارد بهتر است که قبل از حضور در یک مهمانی، از روغن نارگیل استفاده نکنید.

فواید آب نارگیل برای موها

آب نارگیل عمدتا مایع شفافی است که در داخل میوه نارگیل یافت می‌شود. آب نارگیل یک نوشیدنی محبوب در بسیاری از فرهنگ‌ها است و در زمینه تناسب اندام به دلیل داشتن الکترولیت‌ها و قندهای ارگانیک به عنوان نوعی نوشیدنی ورزشی طبیعی در نظر گرفته می‌شود. آب نارگیل همچنین حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و فیتوهورمون‌ها است که وقتی مستقیماً روی مو استفاده می‌شود، سبب آبرسانی به آن‌ها می‌شود. در واقع آب نارگیل به دلیل توانایی آن در درمان و تغییر شکل موها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روغن توانایی زیادی در آبرسانی به موها دارد و به عبارت دیگر سبب قفل شدن رطوبت در موها می‌شود.

از نظر برخی پزشکان، اگر روغن نارگیل برای شما کمی سنگین و چرب است می‌توانید آب آن را جایگزین روغن کنید. آب نارگیل بسیار سبک‌تر از روغن نارگیل است و به همین جهت موهای نازک را چرب و سنگین نمی‌کند. آب نارگیل خام و ارگانیک بیشترین فواید را بدون ایجاد چسبندگی روی موها برای شما فراهم می‌کند. در حالت کلی آب نارگیل کاملا بیخطر است و بسیاری از مواد مغذی موجود در آب نارگیل برای تقویت رشد موها مورد نیاز هستند. با این وجود پیش از زدن آب نارگیل به موها حتما تست عدم حساسیت را انجام دهید.

1-شیر موی نارگیل مایویی

خریدشیر مو نارگیل مایویی روغن نارگیل یک نرم‌کننده طبیعی برای موهای فر و حالت‌دار است. اگرچه افراد با موی صاف نیز می‌توانند از این روغن برای موهای خود استفاده کنند ولی کاربرد بیشتر آن برای موهای خشک و فر است. یک محصول فوق‌العاده که در ساخت آن از روغن نارگیل استفاده شده است، شیر موی نارگیل مایویی است. این محصول فوق‌العاده علاوه بر مرطوب‌کردن و آبرسانی موها، سبب نرمی و لطافت بیشتر تارهای مو نیز می‌شود. در ساخت این شیر مو از روغن نارگیل، کره پاپایا و عصاره پلومریا استفاده شده است. استفاده مداوم از این شیر مو از شکستگی مو جلوگیری کرده و فرهای شما را زیباتر می‌کند.

2-ماسک مو روغن نارگیل مائویی

خریدماسک مو روغن نارگیل مائویی

در ترکیب ماسک مو اصل مائویی از بهترین روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی بهره گرفته شده تا موها را به خوبی تغذیه و رطوبت‌رسانی کند. روغن نارگیل، کره پاپایا (papaya butter) و عصاره پلومریا (Plumeria Extract) سه ماده موثره کلیدی در این ماسک مو هستند. این ماسک موی گیاهی انتخاب خوبی برای بعد از استحمام موهای فر یا مواج است، چون به پایداری و حالت گرفتن بهتر حلقه‌های فنری مو کمک می‌کند. همچنین با آبرسانی و تقویت فیبرهای مو با مواد مغذی خود، باعث می‌شود موها جلوه درخشان و زیبایی پیدا کنند. این ماسک با فرمول خاص خود بدون اینکه سنگینی اذیت کننده‌ای بر روی موها ایجاد کند، پیچ‌های فنری و طبیعی مو را حفظ و تقویت می‌کند. از این محصول برای تقویت موهای رنگ شده با آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب روغن نارگیل هم می‌توان استفاده کرد.

3- شامپو مو مرطوب کننده شیر نارگیل مائویی

خریدشامپو مو شیر نارگیل مائویی

شامپو شیر نارگیل و آلوئه ورا مائوییاز عناصر و ترکیبات بسیار مغذی و هیدراته کننده مو شامل آب آلوئه ورا، آب نارگیل، شیر نارگیل، عصاره گواوا و کره‌ی انبه استفاده شده است.گواوا، میوه و برگ‌های غنی از ویتامین C و ویتامین‌های گروه B دارد که دو ویتامین بسیار عالی برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو هستند.همچنین، عصاره برگ گواوا با خواص ضد التهاب و ضد باکتری خود خارش پوست سر را تسکین داده و با آنتی اکسیدان‌هایش از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و پیر و ضعیف شدن سلول‌های پوست و مو جلوگیری می‌کند.

شیرنارگیل برای موهای خشک، بسیار مقوی و سرشار از ویتامین‌های C، E، B1، B3، B5، B6، آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر است. وجود این ماده در شامپوی حاضر مائویی، باعث شده تا به رشد مجدد مو، تقویت فولیکول‌ها، رفع کدری و رطوبت‌رسانی به موهای خشک و آسیب دیده بپردازد.از طرفی وجود ترکیب آب نارگیل با قدرت بالای آبرسانی، باعث رفع زبری موهای خشک و لطافت‌بخشی و انعطاف‌پذیری به تارهای مو می‌شود.

4-شامپو مو ترمیم کننده بوتانیک نارگیل و آلوئه ورا ترزمه

خریدشامپو بوتانیک نارگیل و آلوئه ورا ترزمه

شامپو نارگیل و آلوئه ورا بوتانیک ترزمه حاوی عصاره میوه نارگیل و آلوئه‌ورا است. و این محصول همان طور که عرض شد علاوه بر نارگیل دارای الوئه ورا ست که باعث شاداب سازی و لطافت مو می شود و الوئه ورا موجود دراین شامپو نه تنها می تواند رشد سالم مو را تقویت کند، بلکه در حفظ مو و پیشگیری از ریزش مو نیز موثر است. و درحفظ رطوبت پوست سر و کنترل تعادل ph پوست بسیار کارا و عالی است. این شامپو موی سر را بدون استفاده از پارابن‌ها، رنگ‌ها یا سیلکون‌های مضر بازسازی و احیا می‌کند.

این محصول یک شامپوی آبرسان است .و به خوبی موها را آبرسانی می کند .وباعث نرمی و لطافت موهای زبر میشود. این شامپو گزینه مناسبی برای موهای فر و موج دار است.این محصول فاقد سیلیکون است و حاوی مواد گیاهی مشابه سیلیکون است چون سیلیکون نقش مخربی برای مو و پوست سر داراست .این محصول پاکسازی موها را با کیفیت عالی انجام میدهد و به شفاف سازی موها کمک شایانی میکند.

5-ماسک مو محافظت کننده روغن نارگیل اویستر

خریدماسک مو روغن نارگیل اویستر

این محصول مخصوص موهای آسیب دیده ای بوده که بر اثر استفاده مداوم از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره، ضعیف و شکننده شده اند. اینماسک موخاصیت تغذیه کنندگی و ترمیم کنندگی دارد.ماسک مو اویستر حاوی روغن نارگیل موهای شما را آبرسانی نموده و نرمی و لطافت از دست رفته را به آن باز می گرداند. روغن نارگیل موجود در فرمولاسیون این محصول، خواص بی شماری برای تقویت موها دارد. به منظور اثرگذاری بیشتر، این ماسک مو را به همراهشامپواویستر حاوی روغن نارگیل استفاده نمایید.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده درباره فواید روغن نارگیل برایتان مفید بوده باشد. توجه به این نکته مهم است که مقداری خشکی و شکنندگی مو، بخشی از چرخه طبیعی رشد مو است و نمی‌توان آن را به طور کامل قطع کرد. اگر از این بابت نگران هستید، بهتر است در ابتدا با راهکارهای خانگی به کمک روغن نارگیل اقدام به درمان آن کنید. همچنین می‌توانید محصولات معرفی شده را در روتین خود جای دهید تا حدی میزان ریزش موی خود را کنترل کرده و آن را به حداقل برسانید.شما می‌توانید با کلیلک بر روی گزینه خرید، مستقیما به صفحه معرفی محصولات در وبسایت ریحا دسترسی یابید و در صورت تمایل برای خرید اینترنتی این محصولات اقدام کنید.

محصولات مرتبط
عود نارگیل دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
لوسیون بدن نارگیل کامانComeon 
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۱۰ میل
روغن برنزه کننده نارگیل جامائیکاjamaicaامکان ارسال فوری
۳۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عود نارگیل پاکتی دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
ماسک مو نارگیل اینکتوinectoامکان ارسال فوری
۴۱۳,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۱۵۰ میل
سرم مو نارگیل اینکتوinecto 
۴۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
کرم مرطوب کننده نارگیل انواع پوست شونSCHONامکان ارسال فوری
۱۸۵,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
صابون مرطوب کننده شیر نارگیل داوDove 
۹۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ گرم
۱۳۵ گرم
کرم مرطوب کننده نارگیل انواع پوست آرکوArko 
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۶۰ میل
کرم مو روغن نارگیل او جی ایکسOgx 
۵۹۵,۰۰۰ تومان
۱۷۷ میل
موچین ابرو ان_17 نارسیسnarcisامکان ارسال فوری
۱۵۰,۰۰۰ تومان
مشکی
مشکی
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید