یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید و نحوه استفاده از روغن اکالیپتوس برای مو

فواید و نحوه استفاده از روغن اکالیپتوس برای مو

در دنیای امروز بسیاری از اسانس‌ها راه خود را به دنیای عطرها و محصولات مراقبت از پوست باز کرده‌اند. یکی از این اسانس‌ها اکالیپتوس است که ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد آن و فوایدی که برای پوست دارد صحبت کنیم. روغن اکالیپتوس از درخت اکالیپتوس (Eucalyptus globulus) که بومی کشور استرالیا است تهیه می‌شود. روغن این گیاه از برگ‌های تازه و سر شاخه‌های درخت، تقطیر می‌شود.

روغن اکالیپتوس دارای خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی است و همین ویژگی‌ها آن را به یک روغن مفید در ساخت بسیاری از محصولات مراقبت از پوست تبدیل کرده است. اگرچه روغن اکالیپتوس کاملا طبیعی است، اما نباید از روغن خالص روی مو یا پوست سر خود استفاده کنید. برای این منظور برخی محصولات وجود دارند که با روغن اکالیپتوس فرموله شده‌اند. این محصولات معمولا کم‌عوارض و در اکثر موارد بی‌عوارض هستند.

 روغن اکالیپتوس

ممکن است تعجب کنید اگر بگوییم که روغن اکالیپتوس چقدر می‌تواند برای موهای شما مفید باشد. از مهم‌ترین فواید روغن اکالیپتوس برای موها می‌توان به تسکین خشکی و خارش پوست سر به دلیل شرایطی مانند شوره سر یا درماتیت و حتی جلوگیری از شپش سر اشاره کرد. از این رو این روغن ممکن است یک محصول کاملا طبیعی و عالی برای افزودن به روتین زیبایی شما باشد. حال سوالی که پیش می‌آید این است. آیا روغن اکالیپتوس برای همه افراد مناسب است یا خیر؟ در ادامه همراه ما باشید تا شما را با مزایا و معایب روغن اکالیپتوس برای مو و پوست سر آشنا کنیم.

فواید روغن اکالیپتوس برای مو و پوست سر

روغن اکالیپتوس سال‌ها است که برای کمک به درمان بیماری‌های مختلف مربوط به پوست و مو استفاده می‌شود. از آن‌جایی که این گیاه بومی کشور استرالیا است، از آن بعنوان داروی بومی برای درمان زخم‌ها و عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود. فرهنگ‌های یونانی، اروپایی و هندی نیز از این گیاه برای کاهش تب، به حداقل رساندن سرفه و حتی تمیز کردن اتاق‌های بیمارستان استفاده می‌کردند. روغن اکالیپتوس امروزه همچنان استفاده می‌شود و فواید درمانی بسیار زیادی دارد.

1- تسکین پوست سر

روغن اکالیپتوس می‌تواند به تسکین خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند. هادلی کینگ، متخصص پوست، می‌گوید، مطالعات نشان داده‌اند که روغن اکالیپتوس دارای خواص ضدالتهابی است و ممکن است به تسکین التهاب در پوست سر کمک کند.

2- درمان شوره و درماتیت سبورئیک پوست سر

روغن اکالیپتوس بیشتر به دلیل خواص ضدقارچی آن شناخته شده است. این روغن به خصوص برای افرادی که پوست سر خشک و خارش‌دار دارند و کسانی که موارد بالینی شوره سر و درماتیت سبورئیک شدید را تجربه می‌کنند، یک موهبت الهی است.

3- جلوگیری از چرب شدن موها

چرب شدن موها

روغن اکالیپتوس به تنظیم تولید چربی و باکتری‌های مرتبط با پوست سر چرب کمک می‌کند. از این رو استفاده از روغن اکالیپتوس مقدار چربی روی پوست سر و موها را کاهش می‌دهد.

4- درمان شپش سر

روغن اکالیپتوس علاوه بر کمک به تسکین پوست سرهای خشک، خارش دار و پوسته پوسته، برای درمان شپش سر نیز مفید است. خاصیت درمانی روغن اکالیپتوس برای از بین بردن شوره سر، تا حد زیادی به لطف خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی موجود در این گیاه می‌باشد.

5- محافظت از پوست سر در برابر اشعه ماوراء‌بنفش خورشید

از دیگر ویژگی‌های روغن اکالیپتوس می‌توان به محافظت از مو و پوست سر در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید اشاره کرد. این روغن همچنین از پوست صورت نیز در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند و آثار پیری را کاهش می‌دهد.

ملاحظات نوع مو

ملاحظات نوع مو

هرکسی که پوست سر خشک، خارش‌دار و پوسته پوسته دارد چه به دلیل شوره سر یا درماتیت یا تجمع محصولات حالت‌دهنده مو، می‌تواند از گنجاندن روغن اکالیپتوس در برنامه روزانه خود بهره مند شود. علاوه بر این، افرادی که با مشکل شپش سر مبارزه می‌کنند نیز می‌توانند از فواید روغن اکالیپتوس بهره‌مند شوند. از طرف دیگر، افرادی که پوست سر بسیار چرب و روغنی دارند می‌توانند از این روغن سود ببرند.

با استفاده مداوم از این روغن جلو رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها گرفته می‌شود. به همان اندازه که روغن اکالیپتوس می‌تواند مفید باشد، کینگ آن را برای افراد با پوست حساس توصیه نمی‌کند. این روغن مانند برخی دیگر از روغن‌های ضروری ممکن است سبب ایجاد حساسیت روی سطح پوست شود. بنابراین روغن اکالیپتوس علی‌رغم تمام مزایایی که دارد، پتانسیل بسیار بالایی هم در ایجاد حساسیت و واکنش‌های جدی پوستی در صورت استفاده در مقادیر زیاد دارد.

نحوه استفاده از روغن اکالیپتوس برای مو

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام افزودن روغن اکالیپتوس به روتین مراقبت از مو خود به خاطر بسپارید این است که حتماً باید با روغن حامل ترکیب شود. برخی از روغن‌ها به تنهایی سنگین هستند و استفاده از آن‌ها سبب ایجاد حساسیت روی پوست می‌شود، از این رو شیمی‌دان‌ها استفاده از برخی روغن‌ها را توصیه نمی‌کنند.

1- استفاده از سرم‌های تسکین دهنده پوست سر حاوی اکالیپتوس

اگر پوست سر شما خارش‌دار یا تحریک شده است، علاوه بر محصولات مرطوب کننده مانند روغن زیتون، به دنبال سرم‌هایی باشید که حاوی روغن اکالیپتوس هستند. به سادگی چند قطره از این روغن را روی پوست سرتان ماساژ دهید، نفس عمیق بکشید و احساس شادابی کنید.

2- به عنوان ماسک پوست سر استفاده شود

با استفاده از روغن اکالیپتوس به عنوان ماسک مو، از تمام مزایای تسکین دهنده پوست سر و رشد احتمالی مو لذت ببرید. برای جلوگیری از آسیب به پوست سر، دستورالعمل‌های مربوط به محصول خاص خود را دنبال کنید، اما به طور کلی ماسک را روی پوست سر و موهای خود بمالید، اجازه دهید برای مدتی بماند و سپس بشویید.

3- استفاده از شامپوهای ضدشوره حاوی اکالیپتوس

استفاده از شامپوهای ضدشوره

به دنبال شامپوهایی باشید که حاوی روغن اکالیپتوس هستند تا به درمان و جلوگیری از خشکی و خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن شوره سر کمک کنند. بسیاری از شامپوها همچنین ممکن است حاوی سایر مواد فعال ثابت شده برای کمک به جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر باشند.

4- استفاده بعنوان پیشگیری یا درمان شپش سر

روغن اکالیپتوس یک راه طبیعی برای کمک به پیشگیری و درمان شپش سر است. به دنبال شامپو یا اسپری حاوی روغن اکالیپتوس باشید تا موها و پوست سرتان را سالم و بدون اشکال نگه دارد.

در پایان این مقاله امیدواریم نکات و مطالب گفته شده درباره روغن اکالیپوتوس به قدر کافی برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.روغن اکالیپتوس اگر در مقادیر کم و رقیق شده استفاده شود احتمال کمتری دارد که باعث ایجاد حساسیت شود. نکته مهم دیگر این است که امروزه روغن اکالیپتوس در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو وجود دارد. این محصولات مطمئن‌ترین راه برای برخورداری از فواید روغن اکالیپتوس بدون ایجاد حساسیت می‌باشد.

محصولات مرتبط
روغن مو آرگان بوستر کامانComeon 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۷۰ میل
۷۵ میل
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی سر آووکادو اینکتوinecto 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی رز کراستاسkerastaseامکان ارسال فوری
۵,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی عسل گیسوGisouامکان ارسال فوری
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۰ میل
روغن مو آرگان فنمنFENMANامکان ارسال فوری
۴۷۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
روغن مو ترمیم کننده سری پرو وی پنتنPanteneامکان ارسال فوری
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو هالی روتز فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
+۱
تنوع
روغن مو آبرسان سان نوکسnuxe 
۲,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو تقویت کننده ماهامن تی ام فیبل اند مینFable and Maneامکان ارسال فوری
۴,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۵۵ میل
۵ میل
۱۴.۴ میل
روغن مو تقویت کننده هولیروتس فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید