یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آموزش پاک کردن رژ لب بدون آسیب به بافت پوست لب

آموزش پاک کردن رژ لب بدون آسیب به بافت پوست لب

تمام خانم‌ها بدون استثنا عاشق رژ لب هستند. رژ لب ظاهر چهره فرد را شاداب و سرحال نشان می‌دهد و بدون استفاده از هیچ لوازم آرایشی دیگر به خوبی روی صورت دلربایی می‌کند. در این میان برخی از چالش‌ها وجود دارد که هنگام استفاده از رژ لب با آن‌ها روبرو می‌شویم. یکی از این چالش‌ها این است که هنگام خوردن و نوشیدن، رنگ رژ لب‌مان روی فنجان و نی به جای نماند، چالش دیگر نحوه پاک کردن رژ لب بدون آسیب به پوست نازک و حساس لب است.

زمانی که از رژ لب‌های 24 ساعته استفاده می‌کنید، این نوع رژ لب‌ها در ابتدا بسیار لذت‌بخش به نظر می‌رسند تا وقتی که نوبت به شستن آن‌ها می‌رسد. چراکه پاک کردن برخی از این رژهای 24 ساعته از سطح لب‌ها عملا کار بسیار سخت و زمانبری است. در این حالت به احتمال زیاد شروع به اسکراب پوست لب می‌کنید. این کار نه تنها به پوست نرم و لطیف لب‌ها آسیب می‌زند، بلکه اطراف لب‌تان را هم کثیف و رژ لبی می‌کند. از این رو ما در این مقاله از وبسایت ریحا، بهترین نکات را در مورد نحوه پاک کردن رژ لب در زمانی که به راحتی پاک نمی‌شود، جمع‌آوری کرده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید تا با این نکات کاربردی آشنا شوید.

1- نرم کردن پوست لب با کمک وازلین یا بالم لب

وازلین حاوی پترولاتوم (چربی معدنی تصفیه شده از روغن‌های سنگین) سه گانه تصفیه شده است که در مراقبت از پوست یک محصول چندمنظوره و چندکاره است. زمانیکه وازلین روی یک ناحیه‌ از پوست که دارای لوازم آرایش است استفاده می‌شود، می‌تواند به عنوان پاک‌کننده آرایشی عمل کند. در واقع وازلین لوازم آرایش را در خود حل می‌کند و همراه با پاک کردن وازلین از روی پوست، لوازم آرایش نیز از روی پوست پاک می‌شود. در ادامه به نحوه استفاده از وازلین به منظور پاک کردن رژ لب‌های سرسخت اشاره می‌کنیم.

در ابتدا باید وازلین را روی تمام قسمت‌های پوست لب که رژ لب دارد بمالید. بعد از گذشت چند ثانیه با کمک دستمال چربی را از روی پوست پاک کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که هیچ اثر و لکی از رژ لب روی پوست لب و اطراف آن باقی نماند. در مرحله بعد، یک لایه سخاوتمندانه از ژله نفتی وازلین را روی پوست لب بمالید و اجازه دهید مانند یک ماسک لب، حدود سه دقیقه روی پوست باقی بماند.

حال یک عدد پد پنبه‌ای را با آب گرم خیس کنید (گلوله‌های پنبه در اینجا کار نمی‌کنند) و آن را از وسط تا بزنید. پد را بین لب‌های خود قرار دهید و لب‌ها را محکم به یکدیگر فشار دهید. تمام چربی و رنگ اضافی رژ لب را با پد بگیرید و از تمیزی، نرمی و لطافت لب‌های خود لذت ببرید. اگر با یکبار کارتان تمام نشد، این روند را تکرار کنید و هر بار از قسمت تمیز پد پنبه‌ای استفاده کنید. برای پاک کردن لب‌ها با کمک پد، بهتر است که این کار را از گوشه‌ها به سمت مرکز لب انجام دهید.

2- از پاک‌کننده‌های روغنی استفاده کنید

پاک‌کننده‌های روغنی در پاک کردن آرایش از جمله رژ لب بسیار عالی هستند. از آن‌جایی که روغن، روغن را حل می‌کند، این پاک‌کننده‌ها مانند آهنربا برای آرایش شما عمل می‌کنند تا آن‌ها را به طور کامل از روی پوست پاک کنند. علاوه بر این، بسیاری از پاک‌کننده‌های روغنی، با مواد مغذی برای پوست فرموله شده‌اند که به لب‌های شما احساس هیدراته بودن را می‌دهند. برخی از این روغن‌ها در تماس با آب بافت شیری پیدا می‌کنند و حس خوبی را در هنگام استفاده به شما منتقل می‌کنند. با این وجود مراقب باشید که از استفاده از روغن‌های پاک‌کننده حاوی الکل خودداری کنید. این روغن‌ها تا حد زیادی خشک‌کننده هستند و در تماس با رژ لب‌های 24 ساعت خاصیت خشک‌کنندگی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

3- پاک کردن رژ لب با میسلار واتر

اگر پوست حساسی، بهتر است که از میسلار واتر برای پاک کردن رژ لب خود استفاده کنید. میسلار واتر در واقع یک پاک‌کننده مایع حاوی قطرات ریز روغن است که کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را به دام می‌اندازند تا آن‌ها را از عمق پوست بیرون بکشد.

پاک کردن رژ لب با میسلار واتر

اگرچه میسلار واترها جزو ملایم‌ترین پاک‌کننده‌ها به حساب می‌آیند (مخصوصا برای افراد حساس) اما می‌توانند در پاک کردن پررنگ‌ترین رژ لب‌ها نیز بسیار موثر واقع شوند. برای پاک کردن رژ لب به کمک میسلار واتر نیازی به اسکراب لب‌ها نیست. میسلار واتر در مدت زمان کوتاهی، رژ لب را در خود حل می‌کند و هیچ اثری از آن به جای نمی‌گذارد. این محلول پاک‌کننده سبب خشکی پوست نمی‌شود و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

4- پوست خود را هیدراته نگه دارید

به احتمال خیلی زیاد شما هم تجربه پاک کردن رژ لب 24 ساعته از روی لب‌های خشک و ترک خورده را داشته‌اید. رژ لب به این دلیل که وارد خطوط روی لب می‌شود، پاک کردن آن کمی سخت و دشوار است، مخصوصا اگر ترک‌های لب زیاد باشد. در این صورت برای اینکه بتوانید رژ را از روی پوست لب‌تان پاک کنید مجبور به اسکراب و مالش زیاد پوست لب‌ها می‌شوید. این کار باعث تحریک و التهاب بیشتر لب‌ها می‌شود.

برای جلوگیری از این امر، حفظ رطوبت لب‌ها در تمام طول روز، مخصوصا زمانی که از رژ لب 24 ساعته استفاده می‌کنید بسیار مهم است. برای حفظ رطوبت پوست لب‌ها سعی کنید از محصولات حاوی روغن نارگیل استفاده کنید. از ابتدای صبح که بیدار می‌شوید روغن نارگیل را روی پوست لب بزنید تا تمام ترک‌ها و خشکی پوست از بین برود. استفاده از روغن نارگیل، از پوست لب در برابر تابش خورشید نیز جلوگیری می‌کند.

5- دستمال مرطوب

وقتی صحبت از پاک‌کننده‌های آرایشی به میان می‌آید، دستمال مرطوب می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. اگرچه استفاده زیاد از دستمال مرطوب توصیه نمی‌شود، اما برای برخی موارد می‌تواند کاربرد داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اگر از دستمال مرطوب برای پاک کردن رژ لب استفاده می‌کنید این کار باید در دو مرحله انجام شود. در ابتدا با کمک دستمال مرطوب رژ لب را روی لب‌ها نرم کنید سپس از یک پاک کننده دیگر برای تمیزی کامل استفاده کنید.

6- استفاده از لایه‌بردار

گاهی اوقات برای پاک کردن رژ لب‌های سرسخت تنها چیزی که به آن احتیاج دارید محصولات لایه‌بردار است. برای درست کردن یک محصول لایه‌بردار می‌توانید از شکر قهوه‌ای، روغن زیتون و عسل استفاده کنید. این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به آرامی روی پوست لب‌ها ماساژ دهید. شکر قهوه‌ای فواید لایه‌برداری فوق‌العاده‌ای دارد، در حالی که روغن زیتون برای آبرسانی و عسل نیز برای از بین بردن آرایش از روی لب‌ها کاربرد دارد.

این ماسک لایه‌بردار را به مدت 30 ثانیه روی لب‌های خود بمالید و سپس با یک پارچه گرم پاک کنید. این کار پوست لب‌های شما را نرم و لطیف می‌کند. به غیر از محصولات دستساز؛برای داشتن لبی لطیف و زیبا و خوشرنگ، می‌توانید از محصولاتی که ما به شما عزیزان معرفی کردیم خریداری و استفاده کنید.

1- مایع پاک کننده آرایش میسلار کلینزینگ واتر پوست حساس گارنیه

مایع پاک کننده آرایش میسلار کلینزینگ واتر پوست حساس گارنیه

خرید میسلار واتر پوست حساس گارنیه

محصولاتی همچون پنکیک، کرم پودر، کانسیلر، رژ گونه، رژ لب و ... اگرچه باعث زیبایی و جذابیت پوست و افزایش اعتمادبه‌نفس افراد می‌شوند اما ممکن است که حساسیت‌ها و عارضه‌های مختلفی نیز در پوست ایجاد کنند .بسیاری از این مواد حتی توسط شوینده‌های صابونی نیز به ‌خوبی تمیز نمی‌شوند و لازم است که فرد از محلول‌های تخصصی برای تمیز کردن آن استفاده کند. مایع پاک کننده میسلار واتر گارنیر نوعی پاک‌کننده و تمیزکننده پوست است که ظاهری شبیه به آب دارد. این کلینزینگ واتر نیاز به شستشو ندارد و برخلاف بقیه لوسیون‌ها آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کند و به صورت معجزه آسایی پوست شما را شاداب و باطراوت می‌کند.

شما می‌توانید از مایع پاک‌کننده آرایش کلینزینگ واتر برای انواع پوست‌های مختلط، خشک، معمولی، چرب و حساس استفاده کنید و پوستی شاداب داشته باشید. به جای آن که تمام صورت خود را بشویید، می‌توانید با استفاده از مایع پاک‌کننده آرایش پوست میسلار کلینزینگ واتر اشکالات آرایش خود را رفع کنید. حتی زمانی که در خانه هستید و آرایشی ندارید هم می‌توانید از این مایع برای شاداب به نظر رسیدن پوست خود استفاده کنید. این لوسیون در زمان‌های پیاده‌روی، ورزش و در هنگام انجام کارهای سنگین گزینه مناسبی برای تمیز کردن و سرحال به نظر رسیدن صورت است.

2- میسلار واتر پوست پاک کننده و آبرسان سیمپل

میسلار واتر پوست پاک کننده و آبرسان سیمپل

خریدمیسلار واتر پوست پاک کننده و آبرسان سیمپل

این محصول جادویی با داشتن فرمولاسیونی بسیار ملایم، تمامی ناخالصی‌ها را از پوستتان پاکسازی کرده و طراوت فوق‌العاده‌ای را به آن هدیه می‌دهد. هم‌چنین حاوی حباب‌های تمیز کننده میسلار بوده که آرایش‌ها را به خود جذب کرده و بدون احساس سفتی بر پوست، به راحتی آن‌ها را پاک می‌کند.اگر شما هم پوست خشکی داشته و همیشه پس از پاکسازی صورتتان، احساس کشیدگی و پوسته پوسته شدن دارید، می‌توانید برای رفع این مشکل از میسلار واتر بوست سیمپل استفاده کنید. این میسلار واتر به عنوان تسکین دهنده برای پوست‌های خشک و حساس شناخته شده است.

همچنین با داشتن ساختاری گیاهی و پری بیوتیک، مانع از کمبود رطوبت پوست می‌شود.از طرفی از ترکیبات دوستدار پوست و آب تصفیه شده سه‌گانه ساخته شده و با داشتن ساختاری کاملا وگان، باعث افزایش نرمی و انعطاف پوست می‌شود. هم‌چنین ساختار بدون الکل، رنگ و عطر، روغن‌های معدنی و پارابن آن برای پوست‌های حساس هم گزینه مناسبی بوده و بدون هیچ‌گونه سوزش، مواد آرایشی را پاکسازی می‌کند.میسلار واتر بوست سیمپل مورد تایید متخصصان پوست و چشم بوده که برای پوست‌های خشک و حساس بهترین انتخاب است.

3- بالم لب اتودریم طبیعی مرطوب کننده بایودرما

بالم لب اتودریم طبیعی مرطوب کننده بایودرما

خرید بالم لب اتودریم طبیعی مرطوب کننده بایودرما

بافت سبک و لطیف این محصول بدون چسبناک کردن لب‌ها، به سرعت جذب پوست می‌شود. محصولات لاین اتودرم، محصولاتی هستند که برای پوست‌های خیلی خشک تا پوست‌هایی نرمال تولید شده‌اند. این محصولات دارای فرمولاسیونی با خاصیت ترمیم کنندگی پوست، تنظیم میزان چربی پوست و تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست هستند. استفاده طولانی مدت از محصولات این لاین بایودرماتغییرات بسیار مثبتی بر روی پوست ایجاد می کند. بالم لب اتودرم بایودرما نیز از تمامی ویژگی‌های ذکر شده برخوردار است. با توجه به دارا بودن شی باتر، وازلین و… شدیدا با کم آبی لب‌ها مبارزه می‌کند. این بالم لبسد دفاعی پوست لب را نیز تقویت می‌کند.

از این رو بعد از مدتی استفاده از این محصول، لب‌هایی کاملا سالم و بی نقص برای شما به ارمغان می‌آید. قیمت بالم لب اتودریم طبیعی مرطوب کننده بایودرما نسبت به کیفیت و اثربخشی آن بر روی لب‌ها بسیار مناسب است.ترکیب فوق العاده بالم لب بایودرما به همراه ویتامین E و عصاره گیاه لامیناریا به ترمیم پوست کمک کرده و فورا نرمی و لطافت لب‌ها را به همراه می‌آورد. استیک لب اتودرم بایودرما با طعم دلپذیر تمشک رزبری ، 100٪ بی خطر و بدون ریسک است. با خرید بالم لب اتودریم طبیعی مرطوب کننده بایودرما طراوت و زیبایی به لب‌های شما بازگردانده خواهد شد.

4- بالم لب آبرسان اون

بالم لب آبرسان اون

خریدبالم لب آبرسان اون

بالم لب آبرسان اون دارای ترکیبی از روغن‌های طبیعی برای آبرسانی به لب هاست. رایحه خوشبو و کمی میوه ای اینبالم لباستفاده از آن را دلپذیر می کند. همچنین اینبالم لبروکش شفافی دارد و در برابر آب مقاوم است. بالم لب آبرسان اون اورجینال درمانی مناسب برای خشکی لب‌ها و قابل استفاده برای پوست‌های حساس است. از این محصولمی‌توانید برای نرم کردن لب‌ها و محافظت از آنها در هر شرایطی استفاده کنید.بالم لب آبرسان اون اصل قادر است لب‌ها را آرام کند و ظاهری سالم به لب‌ها ببخشد. خواص تسکین دهنده و ترمیم کننده این بالم لب به آبرسانی و همچنین نرم شدن لب ها کمک می کند.

همچنین خواص آنتی اکسیدانی آن به محافظت در برابر خشکی و عوامل خارجی کمک می کند. اینبالم لببه تغذیه عمیق، بازسازی و تسکین پوست کمک می کند و به لب ها آرامش می بخشد. در مجموع بالم لب آبرسان اونبا آبرسانی عمیق و نرم کردن لب‌ها به داشتن ظاهری سالم در لب‌ها کمک می‌کند. بنابراین اگر به دنبال درمان خشکی لب‌ها و نرم و لطیف کردن آنها هستید، خرید بالم لب آبرسان اون به شما توصیه می‌شود. با خرید این محصول دیگر شاهد ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن لب‌ها نخواهید بود. قیمت بالم لب آبرسان اون متناسب با کیفیت، ترکیبات و سایر ویژگی‌های محصول تعیین شده است و از طریق ریحا می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت این محصول را خریداری کنید.

5- بالم لب رزی براق مرطوب کننده وازلین

بالم لب رزی براق مرطوب کننده وازلین

خریدبالم لب رزی براق مرطوب کننده وازلین

پس برنامه‌ی مراقبت از لب‌هایتان را با زدودن پوست‌های خشک لبتان شروع کنید. یک روش خوب برای زدودن رژ لب، استفاده از بالم لب وازلین است تا با نگهداری رطوبت و ایجاد نرمی روی پوست لب، زیبایی لبانتان را حفظ کند. همچنین با این کار بدون اینکه لطمه‌ای به لبتان وارد کنید، پوست‌های مرده‌ی آن از بین خواهد رفت.برند محبوب وازلین Vaseline بالم لب هایی در عصاره و رایحه های متفاوت تولید کرده است. بالم لب با عصاره رز این برند، یک محافظ کامل غنی شده با رایحه گل رز است که برای مدت طولانی می تواند رطوبت لب ها را حفظ کرده و باعث نرمی آن ‌شود.

در پایان این مقاله امیدواریم شما را با نکات و اصول آرایشی زدودن رژ از لب‌ها آشنا کرده باشیم.رژ لب‌های 24 ساعته به سختی از روی پوست لب پاک می‌شوند و حتی ممکن است سبب آسیب به پوست لب‌ها شوند. این شرایط به خصوص اگر از رژ لب‌های پررنگ استفاده کرده باشید بسیار سخت‌تر می‌شود. با در پیش گرفتن روش‌های گفته شده می‌توانید کار را تا حد زیادی برای خود راحت‌تر کنید. در ضمت چنانچه شما نیز تجربه استفاده از محصولات معرفی شده را دارید؛ خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را درباره ٰ برایمان بنویسید تا سایر کاربران ریحا نیزاز قاط ضعف و قوت آن‌ها بهره‌مند شوند.

محصولات مرتبط
رژ لب جامد براق لاک لب سفوراSephora 
۱,۶۰۹,۰۰۰ تومان
13.CEO
13.CEO
39.Sorry not sorry
39.Sorry not sorry
35.I want it all
35.I want it all
+۱۲
تنوع
بالم لب براق و اسکراب لب سفوراSephora 
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
Lychee lip balm
Lychee lip balm
Watermelon lip balm
Watermelon lip balm
Papaya lip scrub
Papaya lip scrub
+۳
تنوع
بالم لب کودک توت فرنگی اویورAvior 
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۴.۸ گرم
مداد لب طبیعی گوچیGucci 
۳,۸۸۲,۰۰۰ تومان
001 Pinky Beige
001 Pinky Beige
006 Rusty Red
006 Rusty Red
005 Cranberry Red
005 Cranberry Red
+۳
تنوع
بالم لب طبیعی گوچیGucci 
۵,۶۰۷,۰۰۰ تومان
1 Joslyn Clair
1 Joslyn Clair
5 Ester Rosewood
5 Ester Rosewood
4 Penelope Plum
4 Penelope Plum
+۱
تنوع
مداد لب مات مکMac 
۲,۹۹۰,۰۰۰ تومان
Corks
Corks
Spice
Spice
Redd
Redd
+۵
تنوع
بالم لب آبرسان اونAveneامکان ارسال فوری
۷۵۰,۰۰۰ تومان
۴ گرم
رژ لب مایع براق برق لب پرفکتور کلارنسClarins 
۲,۹۵۰,۰۰۰ تومان
20 Translucent Glow
20 Translucent Glow
24 Fuchsia Glow
24 Fuchsia Glow
23 Pomegranate Glow
23 Pomegranate Glow
+۳
تنوع
رژ لب جامد مات مکMac 
۳,۴۵۰,۰۰۰ تومان
Honey Love
Honey Love
Kinda Sexy
Kinda Sexy
Lady Danger
Lady Danger
+۲۰
تنوع
رژ لب جامد مات گوچیGucci 
۵,۴۰۵,۰۰۰ تومان
209 Mona Leslie Cameo
209 Mona Leslie Cameo
312 Frances Fire
312 Frances Fire
308 Lucy Dark Orange
308 Lucy Dark Orange
+۳۰
تنوع
رژ لب جامد براق اورگلسHourglass 
۴,۸۸۸,۰۰۰ تومان
Visionary
Visionary
Warrior
Warrior
رژ لب جامد مات گرلنGuerlain 
۵,۱۷۸,۰۰۰ تومان
French Mademoiselle
French Mademoiselle
K-Doll
K-Doll
Wild Jungle
Wild Jungle
+۱۶
تنوع
رژ لب جامد مات اینگلوتinglot 
۲,۴۱۵,۰۰۰ تومان
KISS CATCHER 903
KISS CATCHER 903
MATTE 405
MATTE 405
LIPSATIN 306
LIPSATIN 306
رژ لب جامد مات سفوراSephoraامکان ارسال فوری
۲,۱۲۰,۰۰۰ تومان
01. In The Lime
01. In The Lime
02. Keep Going
02. Keep Going
19. Fever Pitch
19. Fever Pitch
+۱۲
تنوع
بالم لب کودک یونیکورن اولترا سنستیو هیپHippامکان ارسال فوری
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۴.۸ گرم
بالم لب کودک دایناسور اولترا سنستیو هیپHippامکان ارسال فوری
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۴.۸ گرم
مداد لب مات ماتیتتا دبوراDeborahامکان ارسال فوری
۲۳۶,۰۰۰ تومان
مداد لب طبیعی ماندگار دبیDebby 
۱۰۳,۰۰۰ تومان
شماره 03
شماره 03
×شماره 04
شماره 04
×شماره 05
شماره 05
+۱۱
تنوع
بالم لب مات یونیورسال دیورDior 
۵,۱۷۵,۰۰۰ تومان
337 Rose Brume
337 Rose Brume
846 Concorde
846 Concorde
772 Classic
772 Classic
+۹
تنوع
روغن لب سیلک اسلیپ ورسدversedامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۱۷۰,۰۰۰ تومان۲,۱۵۰,۰۰۰ تومان
blossom
blossom
بالم لب براق تریتمنت سفوراSephora 
۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
۱۰ گرم
بالم لب براق گلوی لانیژlaneige 
۲,۳۷۵,۰۰۰ تومان
Berry
Berry
Gummy Bear
Gummy Bear
Peach
Peach
+۱
تنوع
مداد لب مات استین سفوراSephora 
۱,۶۲۵,۰۰۰ تومان
01 ALWAYS RED
01 ALWAYS RED
23 Copper Blush
23 Copper Blush
86 English Rose
86 English Rose
+۱۵
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید