یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روغن کانولا چیست و چه فواید و عوارضی برای پوست دارد؟

روغن کانولا چیست و چه فواید و عوارضی برای پوست دارد؟

امروزه استفاده از روغن‌های گیاهی به بخشی از روتین روزانه مراقبت از پوست تبدیل شده‌اند. از این روغن‌ها می‌توانید برای رفع خشکی پوست بعد از خارج شدن از حمام نیز استفاده کنید. این کار حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. اما وقتی در مورد روغن‌ها صحبت می‌کنیم، مخصوصاً روغن‌هایی که دارای کاربرد دوگانه در آشپزخانه هستند (مانند زیتون، آووکادو و بادام)، آیا استفاده از آن‌ها برای پوست مناسب است؟ در اکثر موارد، بسته به نوع پوست شما، پاسخ مثبت است. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این قاعده در مورد روغن کانولا نیز صادق است؟ برای دانستن پاسخ این سوال در ادامه مقاله همراه ما باشید.

روغن کانولا چیست؟

اکثر ما فکر می‌کنیم اگر بتوانیم با روغنی غذا بپزیم، باید به اندازه کافی برای پوست‌مان نیز ایمن باشد، درست است؟ در پاسخ به این سوال، جواب هم بله است و هم خیر. قبل از اینکه به فواید روغن کانولا بپردازیم، اجازه دهید ابتدا درباره چیستی آن صحبت کنیم. در برخی از کشورها، اصطلاح روغن کلزا برای اشاره به روغن برای استفاده صنعتی استفاده می‌شود، در حالی که روغن کانولا برای اشاره به روغن‌های خوراکی استفاده می‌شود. روغن کانولا در زمینه پخت و پز نسبتاً جدید است. نسخه اصلاح شده ژنتیکی گیاه کلزا (معروف به روغن کانولا) در سال 1979 در کانادا برای استفاده در آشپزی ساخته شد و همچنین سومین منبع بزرگ روغن نباتی و دومین منبع بزرگ کنجاله پروتئینی در جهان محسوب می‌شود.

فواید روغن کانولا برای پوست

روغنی که به طور سنتی برای پخت و پز استفاده می‌شود چگونه می‌تواند برای پوست مفید باشد؟ تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که روغن کانولا، به این دلیل که نیمه‌انسدادی است، با کاهش از دست دادن آب از طریق لایه اپیدرم پوست، رطوبت آن را حفظ می‌کند. روغن کانولا دارای نسبت 2 به 1 اسیداولئیک به اسیدلینولئیک است که تقریباً مشابه نسبت پوست سالم است. علاوه بر این، روغن کانولا سرشار از پروتئین‌ها، فنولیک‌ها، لیپیدها و ویتامین E است و از نظر علمی ثابت شده است که خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد چروکی نیز دارد.

روغن کانولا همچنین سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین K، C و E است. تمام این خواص، روغن کانولا را برای پوست مفید کرده است. اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن کانولا علاوه بر اینکه پوست را نرم و لطیف می‌کنند، استحکام آن را هم افزایش می‌دهند. ویتامین E و K موجود در این روغن نیز، به طور بالقوه می‌توانند به بهبود مشکلات پوستی مانند آکنه، پیری زودرس پوست و چین و چروک‌ها کمک کنند. ویتامین E همچنین می‌تواند از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند و اثر آن را کاهش دهد. ویتامین C موجود در روغن کانولا نیز به کاهش رنگدانه‌ها و حذف لک‌های پوست کمک می‌کند.

عوارض جانبی روغن کانولا و ملاحظات نوع پوست

متخصصان پوست بر این عقیده هستند که هر فردی پوست مستعد آکنه دارد، هنگام استفاده از محصولات فرموله شده با روغن کانولا، باید با احتیاط عمل کند. از آن‌جایی که روغن کانولا دارای رتبه 4 کومدوژنیک است به راحتی می‌تواند سبب مسدود شدن منافذ باز پوست شود.

در پایان این مقاله امیدواریم مطالب گفته شده درباره روغن کانولا برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. برای استفاده از روغن کانولا به منظور نرم، لطیف و مرطوب کردن پوست صورت می‌توانید از محصولات حاوی این روغن استفاده کنید.اگرچه روغن کانولا، از نظر تئوری برای آکنه مفید است، اما نباید در افراد مبتلا به آکنه استفاده شود. این روغن با مسدود کردن منافذ، وضعیت آکنه‌ها را را بدتر می‌کند.

محصولات مرتبط
ماسک ذغال و یخ پیل آف سوداSevda 
۹۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید