یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
15 فایده روغن درخت چای برای پوست و مو

15 فایده روغن درخت چای برای پوست و مو

از محصولات زیبایی گرفته تا پاک کننده‌های طبیعی، روغن درخت چای قطعا یکی از بهترین‌ها است و در برخی از روغن‌های صورت مورد علاقه ما یافت می‌شود. فراتر از کاربردهای بیشمار این روغن، اسانس روغن درخت چای برای قرن‌ها است که توسط گروه‌های بومی استرالیا برای ترویج درمان هدفمند استفاده می‌شود. روغن درخت چای از برگ‌های گیاه Melaleuca alternifolia، درختی کوچک که بومی جنوب شرقی کشور استرالیا است گرفته می‌شود. هیچ تفاوتی ندارد که به دنبال حل یک مشکل سلامتی خاص باشید یا فقط قصد گستره کردن محصولات مراقبت از پوست را داشته باشید، در هر صورت ما در این مقاله به 15 مورد از بهترین کاربردهای روغن درخت چای اشاره می‌کنیم. برای آشنا شدن با این 15 مورد در ادامه همراه ما باشید.

1- موی سالم

این که روغن درخت چای در ساخت بیشتر شامپوهای مورد علاقه ما استفاده می‌شود، بی‌دلیل نیست. روغن درخت چای یک پاک کننده طبیعی مو است که بدون استفاده از هیچگونه مواد شیمیایی از سلامت موها پشتیبانی می‌کند. همین ویژگی‌ها روغن درخت چای را به یک ماده ایده آل برای بازگرداندن زیبایی و درخشش طبیعی به موها تبدیل کرده است.

2- پوست سر سالم

علاوه بر ارتقای سلامت مو، روغن درخت چای می‌تواند پوست سر شما را نیز سالم نگه دارد. این روغن به کاهش خارش و پوسته پوسته شدن پوست کف سر کمک می‌کند و مانع از تجمع آلودگی و چربی روی پوست سر می‌شود. روغن درخت چای این قابلیت را دارد که سلول‌های مرده و آسیب‌دیده را از روی پوست پاکسازی کند و مانع از مسدود شدن منافذ شود. این روغن همچنین دارای خواص ضدمیکروبی قوی است و عامل موثری برای مبارزه با عفونت‌های قارچی پوست سر می‌باشد. استفاده مداوم از روغن درخت چای همچنین شوره سر را از بین می‌برد و از این طریق سبب افزایش سلامت پوست سر می‌شود.

3- تسکین التهاب

اعتقاد بر این است که روغن درخت چای با کاهش نشانگرهای خاص به کاهش التهاب کمک می‌کند. در حالی که اگر از استفاده از روغن‌های گیاهی روی پوست خود بیزار هستید، باید بدانید که هیچ جایگزینی برای داروی آلرژی روغن درخت چای وجود ندارد. روغن درخت چای با قرمزی و خارشی که اغلب با واکنش آلرژیک همراه است مبارزه می‌کند و سبب تسکین التهابات پوستی می‌شود.

4- پاک کننده دست کاملا طبیعی

بسیاری از پاک‌کننده‌ها و ضدعفونی کننده‌های دست به الکل و مواد شیمیایی متکی هستند، اما قدرت روغن درخت چای در پاک‌کنندگی، ناشی از خواص ضدباکتریایی طبیعی موجود در آن است. برای استفاده از روغن درخت چای به منظور تمیز کردن دست‌ها همیشه باید مقدار کمی از این روغن را به همراه داشته باشید. با استفاده از روغن درخت چای، پوست دست‌تان از خطر مواجهه با الکل در امان می‌ماند.

5- کاهش آکنه

از آن‌جایی که روغن درخت چای به کنترل روغن‌های طبیعی پوست کمک می‌کند، نقش مهمی در کاهش آکنه‌های صورت ایفا می‌کند. این روغن با خواص ضدعفونی‌کننده فوق‌العاده‌ای همراه است و استفاده از آن سبب کاهش جوش‌های آکنه‌ای می‌شود.

6- بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان

از آن‌جایی که روغن درخت چای در کشتن باکتری‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند، یکی از بهترین کاربردهای این روغن، استفاده از آن بعنوان دهان‌شویه طبیعی است. مقدار کمی (یک یا دو قطره) روغن درخت چای را با آب گرم مخلوط کنید و یک یا دو بار آن را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید. استفاده روزانه از این ترکیب تاثیر زیادی در تمیزی دندان و محیط دهان دارد.

7- تمیز نگه داشتن مسواک و محافظ آن

با استفاده از این روغن معجزه آسا برای ضدعفونی کردن مسواک و نگهدارنده‌های خود یک قدم جلوتر بروید. با توجه به توانایی روغن درخت چای در کشتن باکتری‌ها، این یک راه طبیعی عالی برای تمیز نگه داشتن این محصولات است. پنج تا 10 قطره از روغن را با آب مخلوط کنید و مسواک و محافظ آن را برای چند ساعت در این ترکیب خیس کنید. با انجام این کار احتمال رشد باکتری‌ها روی مسواک به حداقل می‌رسد.

8- دفع حشرات

یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده روغن درخت چای استفاده از آن به عنوان دافع حشرات است. روغن درخت چای را می‌توان مستقیماً روی پوست مالیده یا با آب مخلوط کرد و به صورت اسپری استفاده کرد. این روغن واقع کار می‌کند و بوی خوبی را روی پوست به جای می‌گذارد.

9- مبارزه با عفونت

با وارد شدن به فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، زمان مناسبی است که روغن‌های ضروری خود را به کار بگیرید. از ترکیب روغن درخت چای با اسطوخودوس و افزودن آن به بخارساز یا پخش کننده هوا، از مزایای تصفیه هوا و رایحه آرام بخش روغن درخت چای لذت ببرید.

10- پاک کننده چندمنظوره و طبیعی

مانند سایر پاک‌کننده‌های طبیعی مشتق شده از روغن‌های گیاهی، روغن درخت چای نیز در ترکیب با برخی مواد به یک پاک‌کننده فوق‌العاده تبدیل می‌شود. در واقع یک پاک‌کننده چندمنظوره را می‌توان با مقدار بسیار کمی از این ماده ساخت و این یکی از بهترین کاربردها برای روغن درخت چای می‌باشد. برای این منظور 15 تا 20 قطره روغن درخت چای را با نصف فنجان آب گرم و سرکه مخلوط کنید. حال پاک‌کننده چندمنظوره شما آماده است. این ترکیب را روی سطحی اسپری کنید و سپس با دستمال پاک کنید.

11- تسکین گزش حشرات

تسکین گزش حشرات

روغن درخت چای خارش ناشی از گزش حشرات را تسکین می‌دهد و به بهبود التهابات پوستی کمک می‌کند. بعد از گزش پشه و ایجاد احساس خارش‌ روی سطح پوست، باید مقداری از روغن درخت چای را در مقداری آب رقیق کنید و با استفاده از نوک گوش‌پاک‌کن به ناحیه آسیب دیده بمالید. اگرچه این روغن را مستقیما هم می‌توان روی محل آسیب‌دیده قرار داد، اما رقیق شده آن از ایجاد التهاب و حساسیت روی سطح پوست جلوگیری می‌کند.

12- بهبود بریدگی و خراش پوستی

روغن درخت چای به دلیل توانایی آن در مبارزه با قارچ و باکتری، گزینه ایده‌آلی برای درمان خراش‌ها و زخم‌های جزئی است. این روغن را دو تا سه بار در روز مستقیماً روی پوست تمیز بمالید تا روند بهبود را تسریع کنید. روغن درخت چای به دو دلیل برای بریدگی‌ها و خراش‌های پوستی عالی است. اول اینکه این روغن دارای خواص ضدمیکروبی است و به جلوگیری از عفونت زخم‌های باز کمک می‌کند.

13- ضد قارچ

روغن درخت چای یک ضدقارچ قوی است، به این معنی که می‌توانید آن را برای درمان بیماری پای ورزشکاران و سایر عفونت‌های قارچی رایج امتحان کنید. برای کاربرد بیشتر این روغن باید حدود 20 تا 30 قطره از آن را در آب حمام یا لگن بریزید و ناحیه آلوده را به مدت 20 تا 30 دقیقه در آن قرار دهید. هر چند بار که لازم است می‌توانید این کار را تکرار کنید.

14- کاهش احتقان

روغن درخت چای به دلیل توانایی که در آرام کردن التهاب دارد، ممکن است یک راه عالی برای رفع احتقان مانند آبریزش یا گرفتگی بینی باشد. برای این منظور باید از بخور روغن درخت چای استفاده کنید و یا اینکه این روغن را به آب گرم حمام اضافه کنید و با چند نفس عمیق این رایحه را وارد بینی خود کنید.

15- دئودورانت

ترکیبی از عرق و باکتری چیزی است که باعث می‌شود زیر بغل ما بوی بد بدهد. برای این منظور باید چند قطره روغن درخت چای را در مقداری آب رقیق کنید. با انجام این کار شما یک دئودورانت طبیعی خوشبو کننده برای زیر بغل خود ساخته‌اید. از آن‌جایی که روغن درخت چای ضدقارچ و ضدباکتری است، به شما کمک می‌کند تا بوی تازگی و طراوت را در طول روز حفظ کنید. پوست زیر بغل نسبت به دیگر قسمت‌های بدن کمی حساس است، از این رو در استفاده از روغن درخت چای باید کمی مراقب باشید. توصیه می‌شود که برای جلوگیری از تحریک پوست، چندین بار در روز آن ناحیه را با یک کرم مرطوب‌کننده ملایم (نه لوسیون) مرطوب کنید.

1- روغن صورت ضد جوش ویتامینه درخت چای بادی شاپ

روغن صورت ضد جوش ویتامینه درخت چای بادی شاپ

خریدروغن ضد جوش درخت چای بادی شاپ

اگر به دنبال محصولی هستید که در ساخت آن از روغن درخت چای استفاده شده باشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن صورت ضد جوش ویتامینه درخت چای بادی شاپ است. بادی شاپ یک برند انگلیسی است و دلیل محبوبیت آن ارائه محصولات ارگانیک و وگان است.این شرکت محصولات باکیفیتی را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند و به همین دلیل به شهرت و محبوبیت رسیده است. روغن صورت ضد جوش ویتامینه درخت چای بادی شاپ به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده به از بین بردن باکتری‌های موجود روی سطح پوست کمک می‌کند و به مرور زمان سبب پاکسازی و لایه‌برداری پوست می‌شود.

همان‌طور که از نام این محصول پیدا است، به طور خاص برای درمان جوش و آکنه فرموله شده است و در مدت کوتاهی التهاب ناشی از جوش را برطرف می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این روغن فوق‌العاده می‌توان به کوچک کردن منافذ باز پوست، کنترل چربی پوست، از بین بردن جوش‌های زیرپوستی، روشن کردن رنگ پوست و ضدمیکروبی بودن آن اشاره کرد. برای استفاده از این روغن حتما باید صورت‌تان تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. مقدار مناسب روغن را با کمک گوش‌پاک‌کن روی ناحه جوش و آکنه بزنید تا جذب پوست شود. روزی چند بار این کار را تکرار کنید تا جوش‌ها به طور کامل خشک شوند و از بین بروند.

2- مایع سرم پوست پاک کننده روزانه درخت چای بادی شاپ

مایع سرم پوست پاک کننده روزانه درخت چای بادی شاپ

خرید سرم پوست پاک کننده درخت چای بادی شاپ

جوش یک مشکل شایع پوستی است که اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند. جوش و آکنه به دلیل بسته شدن منافذ پوست ایجاد شده و معمولا بعد از چند روز خود به خود خود ناپدید می‌شوند. با انجام چند کار ساده مثل شستشوی صورت، استفاده ازکرم و ژل ضد جوش، لایه برداری و … می‌توان از بروز این مشکل پوستی جلوگیری کرد. سرم درخت چایبادی شاپمحصولی فوق العاده برای درمان جوش و یکدست کردن سطح پوست است. با پاکسازی و استفاده از روش‌های مناسب به راحتی می‌توان این مشکل پوستی را برطرف کرد.محلول ضد جوش درخت چای بادی شاپ محصولی فوق العاده برای درمان پوست چرب و مستعد آکنه است.

عصاره درخت چای به کار رفته در این محصول با کاهش و کنترل چربی از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. روغن درخت چای خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب نیز داشته و از بروز مجدد جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری خواهد کرد.محلول ضد جوش درخت چای بادی شاپ بافتی سبک و جذب سریع دارد. این محصول حاوی ترکیبات ملایم بوده و برای استفاده روزانه کاملا مناسب است. محلول درخت چای بادی شاپ به رفع جای جوش کمک می‌کند و به مرور زمان لک و تیرگی ناشی از جای جوش را از بین می‌برد. با استفاده روزانه از این محلول شاهد لطافت، شادابی و درخشندگی پوست خود خواهید بود.

3- ماسک صورت چای سبز بیواکوا

ماسک صورت چای سبز بیواکوا

خریدماسک صورت چای سبز بیواکوا

ماسک صورت بیوآکوا مدل چای سبز دارای عصاره گیاه کاملیا است که به علت داشتن فواید بسیار زیاد برای پوست و بدن در طب سنتی آسیای شرقی کاربرد فراوان دارد. از جمله فواید مهم این گیاه می‌توان به داشتن خاصیت آنتی اکسیدان قوی اشاره کرد که با استفاده از این ماسک از پوست خود در برابر آلاینده های محیطی و اشعه مضر آفتاب محافظت می‌کنید و از بروز آسیب‌هایی مثل کک و مک، آفتاب سوختگی و حتی سرطان پوست نیز جلوگیری خواهید کرد.

عصاره‌های موجود در ماسک ورقه‌ای بیوآکوا حاوی ترکیباتی بوده که فرایند تولید کلاژن و الاستین را در پوست شما تقویت کرده و در نتیجه از ایجاد آثار پیری در پوست شما جلوگیری کرده و پوستی جوان و جذاب را به شما هدیه می‌کند. ویتامین‌‌های موجود در عصاره چای سبز، B2 و C بوده که موجب تغذیه پوست و کنترل ترشح چربی می‌شوند و از همین رو این گیاه درمان خوبی برای جوش و آکنه نیز است.استفاده از عصاره گیاه اب قاشقی در این ماسک خاصیت ضد التهاب، ضد جوش و آکنه، آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندهگی را برای پوست شما داشته و به‌کار گیری عصاره‎های گیاهی و هیالورونیک اسید، ماسک ورقه‌ای چای سبز بیوآکوا را به محصولی بسیار مفید برای پوست تبدیل کرده است.

4- ژل شستشوی صورت دکتر سی تونا فارماسی عصاره درخت چای

ژل شستشوی صورت دکتر سی تونا فارماسی عصاره درخت چای مناسب پوست چرب و آکنه ای

خرید ژل شستشوی صورت عصاره درخت چای فارماسی

این محصول بی‌نظیر جاوی عصاره درخت چای بوده که نقش بسیار مهمی برای جلوگیری و درمان جوش‌های صورت است. هم‌چنین چربی اضافی پوست را کنترل کرده و با یک دست کردن رنگ پوست، به داشتن صورتی شفاف و سالم به شما کمک می‌کند.اگر شما هم پوستتان به محض استفاده از پاک کننده‌های صورت بسیار خشک شده و حالت کشیدگی پیدا می‌کند، بهتر است که از شوینده‌های ملایم‌تری مانند ژل شستشوی صورت دکتر سی تونا فارماسی استفاده کنید.

این محصول بی‌نظیر به دلیل داشتن فرمولاسیونی بسیار ملایم، مانع از خشکی پوست شده و نرمی و لطافت فوق‌العاده‌ای را برای صورتتان فراهم می‌کند.از طرفی پوست را به آرامی از انواع آلودگی و لوازم آرایشی پاکسازی کرده و با حذف سلول‌های مرده از سطح پوست، آن را به شدت تمیز می‌کند. هم‌چنین باعث از بین رفتن سلول‌های مرده از سطح پوست شده و با ایجاد لایه محافظتی بر آن، از ایجاد آکنه، لکه و جوش‌های سر سیاه در آینده جلوگیری می‌کند. ژل شستشوی صورت دکتر سی تونا فارماسی خاصیت ضد التهابی داشته و به هیچ عنوان پس از استفاده، باعث قرمزی و تحریک پوستتان نمی‌شود. هم‌چنین برای انواع پوست چرب مناسب بوده و مورد تایید متخصصان پوست و چشم است.

در پایان این مقاله امیدواریم نکات گفته شده درباره روغن درخت چای برایتان مفید بوده باشد. با توجه به اینکه روغن درخت چای دارای خواص ضدالتهابی است؛ استفاده از آن سبب بهبود سریع‌تر زخم‌ها و التهابات می‌شود. این روغن به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید مقادیر کمی از آن را مستقیماً روی پوست خود بمالید. با وجود اینکه روغن درخت چای به اندازه درمان‌های پزشکی موثر است اما متخصصان پوست هشدار می‌دهند که از روغن درخت چای به جای درمان‌های ضروری استفاده نکنید.

محصولات مرتبط
روغن ضد جوش درخت چای تی زونT Zone 
۵۶۴,۰۰۰ تومان
۱۰ میل
اسکراب لایه بردار زینک و روغن درخت چای کریستالCrystalامکان ارسال فوری
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
فوم شوینده درخت چای بادی شاپThe Body Shopامکان ارسال فوری
۱,۴۳۸,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
روغن صورت ضد جوش ویتامینه درخت چای بادی شاپThe Body Shopامکان ارسال فوری
۱,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
۱۰ میل
ماسک صورت درخت چای دیگنیتیDignity 
ناموجود
۵۰ گرم
۲۵ گرم
۲۰ گرم
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید