یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
درمان پوست خشک با 10 روش قطعی و جامع

درمان پوست خشک با 10 روش قطعی و جامع

خشکی پوست دلایل زیادی دارد. از جمله این دلایل می‌توان به قرار گرفتن در معرض هوای سرد یا خشک، آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید، استفاده از صابون‌های خشن و حمام کردن بیش از حد اشاره کرد. برخی از کارهای روزمره، مانند استفاده از صابون‌های دئودورانت و محصولات پاک کننده خشن، می‌توانند روغن‌ها و چربی‌های مورد نیاز پوست را از بین ببرند. علاوه بر این موارد، دوش گرفتن طولانی مدت و استفاده از آب گرم نیز می‌تواند خشکی پوست را افزایش دهد. خوشبختانه روش‌های زیادی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید خشکی پوست خود را کاهش دهید. در ادامه به معرفی این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

1- ویتامین E

ویتامین E می‌تواند هم به عنوان یک مکمل و هم به عنوان یک درمان موضعی برای پوست‌های خشک مورد استفاده قرار بگیرد. هنگامی که این ویتامین به صورت خوراکی مصرف شود، خواص آنتی‌اکسیدانی قوی موجود در ویتامین E می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب بیشتر کمک کند. علاوه بر این، ویتامین E به عنوان یک ضدالتهاب برای تسکین مشکلات پوستی عمل می‌کند. این ویتامین از خشکی، خارش، تورم و قرمزی پوست جلوگیری می‌کند و هنگامی که به صورت موضعی و به عنوان روغن صورت استفاده شود، می‌تواند به جلوگیری از هدررفت آب از پوست کمک کند و آن را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارد.

2- روغن ماهی

روغن ماهی

متخصصان پوست می‌گویند یکی از راه‌هایی که بدن شما به شما می‌گوید آیا کمبود امگا 3 دارید یا نه، از طریق پوست خشک و خارش‌دار است. امگا 3 به جلوگیری از التهاب پوست کمک می‌کند و وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد. بنابراین اگر مطمئن هستید که بدن‌تان کمبود امگا 3 دارد، باید از دانه‌های کتان و ماهی استفاده کنید. بسیاری از راه‌های دریافت امگا 3 کافی در رژیم غذایی که مصرف می‌کنیم نهفته است. اگر طرفدار مصرف دانه کتان و ماهی نیستید می‌توانید مکمل روغن ماهی را امتحان کنید.

3- لوتئین و زیگزانتین

لوتئین و زیگزانتین دو کارتنوئید با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قدرتمند هستند که به صورت طبیعی در بدن تولید نمی‌شوند، بنابراین باید به رژیم غذایی اضافه شوند. مطالعات علمی نشان می‌دهند که مکمل‌های لوتئین و زیگزانتین می‌توانند میزان رطوبت پوست را افزایش دهند و از خشک شدن آن جلوگیری کنند. بهترین راه برای وارد کردن این دو کارتنوئید به رژیم غذایی، از طریق سبزیجات برگ‌دار است. بنابراین مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی کلم پیچ و اسفناج مصرف می‌کنید.

4- ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی و یکی از حیاتی‌ترین ویتامین‌ها برای عملکرد بیولوژیکی بدن است. پوست ما یک مخزن طبیعی مهم برای تولید آن است که توسط اشعه ماوراء بنفش برای سنتز تحریک می‌شود. این ویتامین به محافظت از پوست، کاهش التهاب، و عادی سازی تولید سلولی کمک می‌کند. همان‌طور که گفتیم ویتامین D ویتامینی است که می‌تواند از طریق پوست بدن جذب شود.

دریافت این ویتامین از طریق پوست با مشکلاتی همراه است. برای دریافت مقدار کافی ویتامین D باید برای مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار بگیریم و این کار سبب آفتاب‌سوخته شدن پوست می‌شود. سطوح پایین ویتامین D3 به طور خاص با سطوح پایین‌تر رطوبت در پوست مرتبط است. علاوه بر مصرف مکمل‌ها، می‌توانید ویتامین D را با خوردن غذاهای غنی شده با ویتامین D نیز دریافت کنید.

5- زینک (روی)

جای تعجب نیست که بسیاری از لوسیون‌ها و کرم‌هایی که به درمان بثورات و پوست‌های خشک و خارش‌دار کمک می‌کنند حاوی روی (زینک) هستند. روی به دلیل فواید ضدالتهابی که دارد می‌تواند از خشکی و قرمزی پوست جلوگیری کند. متخصصان پوست بر این عقیده هستند که استفاده از زینک، از شرایطی مانند اگزما که می‌تواند باعث خشکی پوست شود جلوگیری می‌کند.

6- روغن گل مغربی

روغن گل مغربی

روغن گل مغربی سرشار از اسیدهای چرب مورد نیاز بدن است و می‌تواند به حمایت از پوست سالم و مرطوب از درون بدن کمک کند. اسیدهای چرب ضروری (EFAs) که در روغن گل مغربی وجود دارند شامل اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 هستند و نقش کلیدی در حفظ سلامتی پوست دارند. برخلاف برخی دیگر از ویتامین‌ها، دریافت EFA مستلزم توجه به چیزی است که به بدن خود وارد می‌کنیم. بدن انسان به طور طبیعی EFA را تولید نمی‌کند بنابراین آن‌ها را فقط می‌توان از طریق رژیم غذایی و مکمل‌های خوراکی به دست آورد. روغن گل مغربی به عنوان یک درمان پیشگیری کننده از خشکی پوست می‌تواند در حفظ سلامت پوست نقش کلیدی داشته باشد.

7- پروبیوتیک

بسیاری از بیماری‌های مرتبط با خشکی پوست ریشه در التهاب دارند. از آن‌جایی که التهاب به طور مستقیم با سیستم ایمنی در ارتباط است و سلامت سیستم ایمنی نیز به دستگاه گوارش وابسته است، اطمینان از اینکه سیستم گوارشی سالم داشته باشید، از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که پروبیوتیک‌ها عامل مهمی برای سلامت روده هستند. بنابراین طبیعی است که بگوییم آنچه برای روده شما خوب است برای پوست شما نیز مفید خواهد بود. علاوه بر مصرف کپسول‌های پروبیوتیک، می‌توانید از فواید مصرف آمپول‌های پروبیوتیک و خوردن غذاهای تخمیر شده مانند ماست نیز بهره‌مند شوید.

8- آستاگزانتین

تحقیقات انجام شده توانایی این آنتی‌اکسیدان را در ارتقای سلامت پوست و جلوگیری از علائم پیری پوست نشان داده‌اند. مطالعات تکمیلی همچنین به طور مستقیم نقش آستاگزانتین را در جلوگیری از، از دست دادن آب پوست نشان داده‌اند. آستاگزانتین همان چیزی است که به ماهی قزل آلا و میگو رنگ مرجانی روشن می‌دهد و از ریزجلبک‌های دریایی کشت شده استخراج می‌شود. آستاگزانتین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان، استرس اکسیداتیو طبیعی پوست را کاهش می‌دهد. این آنتی‌اکسیدان قوی، رطوبت طبیعی پوست را افزایش می‌دهد و سلامت کلی پوست را حمایت می‌کند.

9- کلاژن

کلاژن

کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های ساختاری پوست است. بنابراین استفاده از مقدار اضافی آن برای سلامت طبیعی پوست، لازم و ضروری است. این پروتئین به طور طبیعی در بدن وجود دارد اما از مقدار آن همزمان با افزایش سن کاسته می‌شود. کاهش مقدار کلاژن در بدن سبب پیری پوست و ایجاد چین و چروک روی آن می‌شود. اگر مقدار کلاژن موجود در بدن‌تان کم است می‌توانید مقدار اضافی آن را دو نوبت در روز مصرف کنید.

10- ویتامین C

ویتامین C یک تولید کننده کلاژن است، بنابراین مصرف آن و استفاده از آن همراه باکرم ضد آفتاب با محافظ UVA می‌تواند به جلوگیری از تجزیه بیشتر کلاژن کمک کند. ویتامین C یک بمب محافظت از پوست است و به همین دلیل در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از سرم‌ها و کرم‌های محبوب موجود در بازار وجود دارد. ویتامین سی علاوه بر اینکه در ساخت محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد به شکل خوراکی نیز مصرف می‌شود.

ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و سبب جلوگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد ناشی از آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید یا آلودگی روزمره پوست می‌شود. اگر می‌خواهید ویتامین C را به شکل خوراکی مصرف کنید، انواع پودرها و قرص‌های حاوی ویتامین C با کیفیت بالا وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ویتامین سی به دلیل طعم خوبی که دارد مورد علاقه بسیاری از افراد است. امروزه محصولات زبادی به طور اختصاصی برای پوست‌های خشک به بازار عرضه می‌شوند که ما در اینجا به چند مورد آ‌ن‌ها اشاره می‌کنیم:

1- مایع پاک کننده پوست فاین فلاورز پوست خشک لورئال

مایع پاک کننده پوست فاین فلاورز پوست خشک لورئال

خریدمایع پاک کننده پوست فاین فلاورز لورئال

تونر عصاره گل رز لورآل، محصولی طبیعی و ارگانیک است که علاوه بر سازگاری با انواع پوست، طراوت بخش و شاداب کننده پوست صورت و گردن بوده و رایحه خوش و ملایمی نیز دارد. گل رز با خواص تسکین دهندگی خود به‌همراه گل یاس که از ویژگی رطوبت رسانی و محافظت کنندگی برخوردار است؛ فرمولی بسیار عالی، موثر و دوست داشتنی را پدید آورده‌اند.تونر لورال مدل Fine flower Facial Cleansing، هر نوع آلودگی و ذرات باقی‌مانده روی پوست را پاک کرده و به پوست صورت جانی دوباره می‌بخشد.

پس از شستشوی روزانه صورت برای متعادل سازی PH پوست و حفظ طراوت و شادابی آن نیاز به استفاده از تونر است.پوست شما صورت پس از شستشو و پاک کردن دچار عدم تعادل pH شده و این عدم تعادل ممکن است سطح پوست را بیش از حد اسیدی یا قلیایی کند که برای سلامت پوست زیان‌آور است. این محصول بدون رنگ بوده و فرمولاسیون آن دارای نگهدارنده و مواد مضر نمی‌باشد. تونر فاین فلاورز با وجود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در فرمولاسیون خود، پوست را به‌خوبی تغذیه کرده و به کوچک کردن منافذ باز پوست نیز کمک می‌کند.

2- کرم پاک کننده آرایش جنتل واش پوست خشک کیووی

کرم پاک کننده آرایش جنتل واش پوست خشک کیووی

خریدکرم پاک کننده آرایش جنتل واش کیووی

این محصول جادویی حاوی فرمولاسیون بسیار ملایمی بوده که علاوه بر پاک کردن آلودگی‌ها از سطح پوست، باعث تنظیم PH آن نیز می‌شود. هم‌چنین پوست را که به هر دلیلی از حالت استاندارد و سالم خود خارج شده است را بازیابی کرده و به حالت محافظتی اولیه بازمی‌گرداند.اگر شما هم پوست بسیار خشکی داشته که هر محصولی به آن سازگاری نداشته و پوسته پوسته می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که از شوینده آبرسان جنتل واش استفاده کنید.

این محصول بی‌نظیر حاوی مواد نرم کننده و مرطوب کننده فوق‌العاده‌ای بوده که با بافتی کرمی و بدون کف، باعث آبرسانی کامل پوستتان می‌شود. هم‌چنین مانع از ایجاد جوش و آکنه شده و بدون ایجاد التهاب، بر پوستتان قرار می‌گیرد.از طرفی فاقد رنگ،لانولین، پراپیلن گلیکول و عطر و بو بوده و به همین دلیل به هیچ عنوان حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند؛ به طوری که حتی پوست‌های بسیار نازک و اگزمایی هم می‌توانند به خوبی از آن به عنوان ماده تسکین دهنده استفاده کنند.

3- مایع پاک کننده آرایش میسلار واتر پوست خشک درماتیپیک

مایع پاک کننده آرایش میسلار واتر پوست خشک درماتیپیک

خریدمایع پاک کننده آرایش میسلار واتر درماتیپیک

محلول پاک‌کننده آرایش مناسب پوست خشک و حساس Dermatypique از برند معتبر ایرانی درماتیپیک یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین محلول‌های پاک‌کننده موجود در بازار است. اگرچه محلول پاک‌کننده آرایش مناسب پوست خشک و حساس Dermatypique یک محصول ایرانی است اما از یک فرمولاسیون فرانسوی بهره‌مند است و در آن مقدار زیادی کلاژن و گلیسیرین و همچنین عصاره بابونه و عصاره کالاندولا استفاده شده است که علاوه بر پاک‌سازی عالی پوست موجب نرم شدن، مرطوب شدن و آب‌رسانی مناسب به پوست می‌شود.

محلول پاک‌کننده آرایش مناسب پوست خشک و حساس درماتیپیکبه‌واسطه داشتن یک فرمولاسیون خاص می‌تواند مواد آرایشی را به بهترین شکل ممکن از سطح پوست تمیز کرده و هیچ‌گونه حساسیتی در آن ایجاد نکند. همچنین این محلول می‌تواند باعث آب‌رسانی مناسب به پوست و نرم شدن آن شود. این محلول از قدرت بالای پاک‌کنندگی برخوردار است و با توجه به فرمولاسیون آن و عدم وجود الکل و پارابن در آن هیچ‌گونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند.

4- مایع مرطوب کننده هیدرو بوست پوست خشک نوتروژینا

مایع مرطوب کننده هیدرو بوست پوست خشک نوتروژینا

خریدمایع مرطوب کننده هیدرو بوست نوتروژینا

مایع مرطوب کننده هیدرو بوست پوست خشک نوتروژیناغنی از انواع آنتی اکسیدان‌ها و اسید هیالورونیک می‌باشد. این مرطوب کننده و آبرسان دارای فیلتر ضد آفتاب SPF25 جهت جلوگیری از اثرات اشعه UVA و UVB آفتاب می‌باشد. خواص رطوبت رسانی، محافظتی و ضد آفتاب مرطوب کننده نوتروژینا هیدرو بوست باعث ایجاد پوستی شفاف تر، شاداب تر و لطیف تر خواهد بود.ژل کرم آبرسان نوتروژینا بافت سبکی بر پایه آب دارد و میتوان از آن به‌عنوان زیرساز آرایش نیز استفاده کرد.

این آبرسان با مقادیر زیادی هیالورونیک اسید و گلیسیرین غنی شده است تا بدون ایجاد چربی و سنگینی روی پوست، آن را بیش از 24 ساعت مرطوب نگه دارد. این محصول بدون ایجاد چربی و بستن منافذ پوست و بدون ایجاد حس چسبناکی که می‌تواند پوست شما را مرطوب کند و از افتادن چروک روی پوست صورت جلوگیری می‌کند. در واقعژل کرم آبرسان نوتروژینا در واقع یک جوان کننده پوست نیز محسوب می‌شود. با استفاده از ژل کرم آبرسان هیدرو بوست، هم پوست آبرسانی شده و هم رطوبت موجود در آن را حفظ می‌کند.

5- ژل کرم مرطوب‌کننده درای اسکین پوست خشک نوتروژینا

ژل کرم مرطوب‌کننده درای اسکین پوست خشک نوتروژینا

خریدژل کرم مرطوب‌کننده درای اسکین نوتروژینا

مرطوب‌کننده درای اسکین، شکل دیگری از محصولات مختص پوست خشک نوتروزینا است که یافت آن به شکل ژل کرم بوده و بسیار سبک است. ژل کرم مرطوب‌کننده درای اسکین پوست خشک نوتروژینا نیز پوست را به خوبی آبرسانی و مرطوب می‌کنند و مانع از پیری زودرس پوست می‌شوند. با استفاده از این محصول، رطوبت مورد نیاز زیر سطح پوست حبس می‌شود و کشیدگی و خشکی پوست تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. استفاده از این ژل کرم رطوبت را در پوست حبس کرده و از کشیدگی و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می‌کند.

امیدواریم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین محصولات مربوط به پوست خشک کرده باشیم. شما می‌توانید محصول مورد نیاز خود را بر اساس اسم برند یا بر حسب نوع کارایی از وبسایت آنلاین ریحا انتخاب کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده هرکدام از این محصولات معرفی شده داشته‌اید، حتما نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید. کلیک بر روی گزینه خرید امکان دسترسی مستقیم به صفحه معرفی محصول را برای شما ممکن می‌کند.

محصولات مرتبط
شوینده پوست خشک رینوزیتRenuzit 
۱۰۷,۰۰۰ تومان
۵۰۰ میل
ژل شستشو پوست خشک رومیناRomina 
۱۳۱,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
فوم پاک کننده پوست جنتل پوست خشک کیوویQvامکان ارسال فوری
۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید