یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چند ماده غذایی و مکمل موثر در کاهش سیاهی زیر چشم

چند ماده غذایی و مکمل موثر در کاهش سیاهی زیر چشم

اگر حلقه‌های تیره زیر چشم دارید، حتما می‌دانید که چقدر این لکه‌ها می‌توانند بر زیبایی شما تأثیر بگذارند. داشتن لک‌های قهوه‌ای و تیره زیر چشم‌ها سبب می‌شود که اعتماد به نفس فرد تا حد زیادی کاهش پیدا کند. چشم‌ها مهم‌ترین بخش صورت هستند به این دلیل که همه ما در هنگام ارتباط برقرار کردن با دیگران مستقیم به چشم آن‌ها نگاه می‌کنیم. پس به این دلیل که چشم‌ها نقطه کانونی صورت ما هستند، نادیده گرفتن آن‌ها غیرممکن است مگر اینکه شخصی عینک آفتابی داشته باشد.

حلقه‌های زیر چشم می‌توانند باعث شوند که وقتی کاملاً پرانرژی هستید، خسته به نظر برسید و زمانی که خوب و سرحال هستید به نظر برسد که مدتی است بیمار بوده‌اید. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه چیزی باعث ایجاد حلقه‌های تیره در اطراف چشم می‌شود و چرا برخی از ما این حلقه‌ها را داریم اما برخی دیگر نه؟ بیایید عواملی را که برای برخی افراد ذاتی است، سپس عللی که ناشی از سبک زندگی یا شرایط است را با یکدیگر مرور کنیم.

علل بیولوژیکی سیاهی زیر چشم

ناحیه زیر چشم به دلیل انقباض رگ‌های خونی که باعث افزایش رنگدانه یا نازک شدن پوست اطراف چشم می‌شود، می‌تواند تیره‌تر به نظر برسد. عامل دیگری که سبب تیره شدن پوست می‌شود، ملانوسیت‌ است. سیاهی دور چشم زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های تولید کننده رنگدانه (ملانوسیت‌ها) در پوست زیر چشم شما بیش از حد تحریک شده یا آسیب دیده باشند و در نتیجه رنگدانه بیشتری را تولید کنند.

1- ژنتیک

اگر اعضای خانواده شما با این مشکل روبرو هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که شما نیز به شکل ذاتی اطراف چشم‌تان حلقه‌های تیره داشته باشد.

2- رنگ پوست

حلقه‌های تیره در افرادی که رنگ پوست تیره‌تر دارند بیشتر دیده می‌شود و افراد رنگین پوست را بیشتر از سفیدپوستان تحت تاثیر قرار می‌دهند. تصور می‌شود که این تیرگی‌ها به دلیل تغییر در رنگدانه‌های پوست باشد.

3- سن

در حالی که خواب ضعیف اغلب اولین فرض برای علت سیاهی دور چشم است، دلایل دیگری مانند افزایش سن نیز وجود دارد که می‌تواند علت ایجاد تیرگی در ناحیه اطراف چشم‌ها شود. در واقع با افزایش سن، پوست اطراف چشم نازک‌تر می‌شود و بافت چربی خود را از دست می‌دهد.

علل سبک زندگی

سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن، خواب ناکافی، عدم نوشیدن آب و... می‌توانند بر ایجاد حلقه‌های تیره اطراف چشم تاثیر بگذارند. خوشبختانه این تیرگی‌ها اکثرا موقتی هستند و با تغییر سبک به مرور زمان کاهش پیدا می‌کنند. برای آشنا شدن با برخی از علل تیرگی پوست اطراف چشم که ناشی از سبک زندگی غلط است همراه ما باشید.

1- کمبود خواب

بزرگسالان سالم به هفت تا نه ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. خواب بسیار کم ممکن است پوست شما را کدر و رنگ پریده کند و منجر به ایجاد حلقه‌های تیره و برجسته اطراف چشم‌ها شود.

2- کم خونی

بیماری کم خونی معمولا ناشی از کمبود گلبول‌های قرمز خون است که می‌تواند منجر به ایجاد حس خستگی و ضعف شود. کمبود آهن نیز می‌تواند باعث ایجاد حلقه‌های تیره زیر چشم حتی پیش از کم خونی شود.

3- سیگار کشیدن

نیکوتین موجود در سیگار یک عامل مختل کننده خواب است و می‌تواند منجر به ایجاد آپنه (آپنه خواب یا وقفه تنفسی خواب به شرایطی گفته می‌شود که فرد در هنگام خواب دچار وقفه تنفسی می‌شود. معمولاً افرادی که دچار آپنه خواب هستند، هنگام خواب دچار وقفه‌های تنفسی مکرر می‌شوند) خواب شود. علاوه بر این، سیگار کشیدن باعث کم آبی بدن نیز می‌شود که در نهایت سیاهی زیر چشم را ایجاد می‌کند.

4- آلرژی

واکنش‌های آلرژیک معمولا به دلیل احتقان در مجاری بینی و سینوس‌ها ایجاد می‌شوند. این احتقان، تخلیه خون از این نواحی را محدود می‌کند و باعث می‌شود که سیاهرگ‌های کوچک زیر چشم گشادتر شده و خون در این قسمت‌ها جمع شود. تورم و خون اضافی از طریق پوست نازک زیر چشم قابل مشاهده است و به صورت حلقه‌های تیره ظاهر می‌شود.

5- قرار گرفتن در معرض نور خورشید

در کنار خستگی شدید، قرار گرفتن در معرض آفتاب به راحتی می‌تواند باعث سیاهی دور چشم شود. نور خورشید بدن شما را وادار می‌کند تا ملانین (رنگدانه‌ای که به پوست رنگ می‌دهد) بیشتری تولید کند. اگر از پوست در برابر تابش نور خورشید محافظت نشود، پوست حساس اطراف چشم شما به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به رنگ قهوه‌ای و کبود در می‌آید. هرچه تابش نور خورشید شدیدتر باشد، این حلقه‌ها بزرگتر و تیره‌تر می‌شوند.

6- اگزما

اگزما معمولا در افرادی که رنگ پوست تیره دارند، بیشتر باعث خشکی جدی پوست و سیاهی زیر چشم می‌شود. مالش و خاراندن مکرر این نواحی می‌تواند منجر به ضخیم شدن پوست و برآمدگی (ندول‌های خارش‌دار) روی سطح پوست شود. به دلیل ماهیت التهابی این بیماری، زمانی که شدت آن بیشتر می‌شود این حلقه‌های تیره نیز شدت پیدا می‌کنند.

در رابطه با موارد فوق، البته راه حل‌های واضحی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پوست خود را روشن و شفاف کنید. از جمله این راه حل‌ها می‌توان به ترک سیگار، استفاده از کرم ضد آفتاب و درمان‌های پزشکی مانند عملکرد تیروئید و استفاده از داروهای اگزما و نوشیدن آب کافی در روز اشاره کرد. با این حال، حلقه‌های زیر چشم ممکن است برای مدتی باقی بمانند سپس به مرور زمان کاهش پیدا کنند. علاوه بر این روش‌ها، محصولات موضعی بی‌شماری نیز وجود دارند که ادعا می‌کنند حلقه‌های زیر چشم را از بین می‌برند و برخی از آن‌ها برای نتایج کوتاه‌مدت به خوبی عمل می‌کنند.

راه حل‌های آرایشی برای پوشاندن تیرگی‌ اطراف چشم

اگر به دنبال یک راه حل‌های آرایشی دائمی هستید، پرکننده‌ها یک گزینه درمانی فوق‌العاده هستند. در این روش برخی از داروها به ناحیه اطراف چشم تزریق می‌شوند و باعث باز شدن و روشن شدن پوست این نواحی می‌شوند. این درمان بین 6 تا 14 ماه طول می‌کشد و با پر کردن اسید هیالورونیک زیر چشم با ژل هیالورونیک با چگالی مولکولی بالا عمل می‌کند. این تراکم مولکول‌ها باعث می شود که ژل در ایجاد و حفظ سطوح جدیدی از رطوبت در درم پاپیلاری موثرتر باشد. این روش به بازیابی ظاهر طبیعی و شاداب شما کمک می‌کند. در واقع درمان‌های پرکننده زیر چشم کمتر از یک ساعت طول می‌کشند و به طور چشمگیری ظاهر حلقه‌های تیره و خسته زیر چشم را کاهش می‌دهند.

غذاهایی که به روشن کردن رنگ پوست اطراف چشم کمک می‌کنند

پوست تیره اطراف چشم برای هیچکس زیبا و جذاب نیست. عوامل زیادی وجود دارند که سبب تیره شدن پوست نازک اطراف چشم می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم شما را با برخی از مواد غذایی که سبب روشن شدن رنگ این نواحی می‌شود آشنا کنیم. پس اگر شما هم با این مشکل درگیر هستید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

1- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی معمولا به دلیل محتوای بالای آنتی‌اکسیدان و لیکوپن شناخته شده است. لیکوپن همان ترکیبی است که سبب رنگ قرمز در گوجه فرنگی می‌شود. لیکوپن به محافظت از رگ‌های خونی کمک می‌کند و سبب افزایش گردش خون در پوست می‌شود. کوئرستین ضدالتهابی موجود در گوجه فرنگی، سبب افزایش توانایی آن برای محافظت از عروق زیر چشم و بهبود گردش خون در این نواحی می‌شود.

ترکیبات کلیدی کوئرستین یک رنگدانه گیاهی و فلاونوئید است که به طور طبیعی در میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان یافت می‌شود. این ماده را می‌توان به صورت خوراکی یا به عنوان مکمل مصرف کرد. این ماده همچنین به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی به صورت موضعی در محصولات مراقبت از پوست نیز وجود دارد. از آن‌جایی که گوجه فرنگی ممکن است سبب تحریک پوست شود در استفاده از آن باید با دقت عمل کنید.

2- خیار

اولین فکری که بعد از دیدن نام خیار در این لیست به ذهن‌تان می‌رسد این است که باید یک حلقه خیار را روی چشمان خود قرار دهید. این روش یک راه محبوب برای کاهش پف چشم است، اما خیار هنگام مصرف برای چشمان شما نیز مفید است. محتوای بالای آب خیار ممکن است به هیدراته کردن ناحیه زیر چشم شما کمک کند و از این طریق سبب کاهش سیاهی اطراف چشم شود. علاوه بر این خاصیت، خیار حاوی مقدار زیادی سیلیس است.

سیلیس موجود در خیار می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و از این طریق سبب بهبود وضعیت پوست شود. به گفته متخصصان پوست مهم‌ترین چیزی که به کاهش تیرگی‌های اطراف چشم کمک می‌کند، نوشیدن آب به مقدار کافی است. هیدراته نگه داشتن پوست، راهبرد شماره یک برای مبارزه با پیری پوست در هر ناحیه‌ای از صورت است.

3- دانه‌های کنجد

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دانه‌های کنجد می‌توانند علائم خستگی پوست را بهبود ببخشند. خستگی مهم‌ترین عاملی است که تیرگی‌های اطراف چشم را ایجاد می‌کند. دانه‌های کنجد حاوی مقدار زیادی ویتامین E هستند. این ویتامین برای سلامت کلی چشم، از جمله بینایی کاربرد دارد.

4- انواع توت‌ها

انواع توت‌های تیره مانند زغال اخته، توت سیاه و توت دارای آنتوسیانین هستند. این ماده یک آنتی‌اکسیدان قوی است که سبب ایجاد رنگ‌های مختلف مانند بنفش، آبی و سیاه در غذاها می‌شود. آنتوسیانین این قابلیت را دارد که جریان خون را در چشم بهبود ببخشد و اکسیژن را به بافت‌های اطراف آن برساند.

5- هندوانه

برای این منظور، هندوانه را ترکیبی از فواید خیار و گوجه فرنگی در نظر بگیرید. هندوانه درست مانند خیار دارای آب زیادی است و با داشتن لیکوپن همچون گوجه فرنگی از رگ‌های خونی شما محافظت می‌کند. تفاوتی که میان هندوانه و گوجه و خیار وجود دارد مزه خوشمزه‌تر و شیرین‌تر هندوانه است.

مکمل‌هایی که ممکن است در کاهش سیاهی اطراف چشم موثر باشند

داشتن تغذیه سالم ایده خوبی برای داشتن پوست شاداب و سرحال است اما گاهی اوقات بهترین و کامل‌ترین راه نیست. اگر اهل مصرف مکمل و ویتامین هستید در ادامه چند پیشنهاد ویژه برای شما داریم که سبب کاهش تیرگی‌های اطراف چشم‌تان می‌شود.

1- آهن

اگر حلقه‌های تیره زیر چشم شما ناشی از کم خونی است، مکمل‌های حاوی آهن به خلاص شدن از شر آن‌ها کمک می‌کنند. بر اساس پژوهشی که بر روی بیماران مبتلا به کم خونی انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیدند که تیرگی زیر چشم‌ آن‌ها بعد از مصرف قرص آهن تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

2- ویتامین B12

ویتامین B12 که در اکثر غذاهای حیوانی یافت می‌شود به طور شگفت‌انگیزی تیرگی زیر چشم را کاهش می‌دهد. از این رو گیاه‌خواران باید نیاز بدن به این ویتامین را از طریق مصرف مکمل تامین کنند. با این وجود حتی برای کسانی که گوشت می‌خورند، مصرف مکمل اضافی می‌تواند کمک کننده باشد. بر اساس مطالعه انجام شده بر روی برخی افراد، 12 درصد از بیمارانی که حلقه تیره زیر چشم داشتند از کمبود ویتامین B12 رنج می‌بردند. این افراد با مصرف مکمل B12 توانستند در مدت زمان کوتاهی بهبود پیدا کنند.

3- ویتامین K

ویتامین K سبب افزایش انعقاد خون و بهبود گردش خون در بدن می‌شود. زمانیکه ویتامین K با کافئین ترکیب می‌شود قادر است که سیاهی و تیرگی اطراف چشم را کاهش دهد. ویتامین K به عنوان یک مکمل، علاوه بر کمک به افزایش گردش خون در ناحیه اطراف چشم، برای سلامت استخوان و سیستم قلبی عروقی نیز کاربرد دارد.

4- ویتامین C

شاید باور این موضوع برای‌تان سخت باشد که ویتامینی C که ما از طریق خوردن پرتقال و فلفل دلمه‌ای جذب می‌کنیم تا چند برابر بیشتر از لایه‌بردارهای شیمیایی است و به همین دلیل تاثیر بیشتری در کاهش تیرگی‌های اطراف چشم دارد. ویتامین سی علاوه بر مصرف خوراکی به شکل موضعی نیز قابل استفاده می‌باشد. عملکرد ویتامین C در هر دو صورت مشابه یکدیگر است. در واقع ویتامین C مسئول ارتقای توانایی بدن برای تولید کلاژن است. این ویتامین همچنین از تیره شدن پوست در اثر قرار گرفتن در معرض تابش خورشید جلوگیری می‌کند. در ادامه شما را باچند نمونه از محصولات پرفروش و محبوب جهت کاهش تیرگی‌های دور چشم آشنا می‌کنیم:

1- کرم دور چشم ویتامین سی بالانس

خریدکرم دور چشم ویتامین سی بالانس

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و به همین دلیل نیاز به مراقبت و توجه دارد. یکی از محصولاتی که می‌توانید برای بهبود وضعیت اطراف چشم‌ها استفاده کنید، کرم دور چشم است. کرم دور چشم ویتامین سی بالانس حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست است که بعد از استفاده سبب روشن شدن پوست اطراف چشم می‌شود. این محصول علاوه بر روشن کردن پوست به جلوگیری از بروز کک و مک و پیری زودرس پوست نیز کمک می‌کند.

از این رو استفاده از این کرم دورچشم، ناحیه اطراف چشم را شاداب و مرطوب نگه می‌دارد. این کرم دور چشم به دلیل فرمولاسیون فوق‌العاده‌ای که دارد موجب از بین رفتن پف زیر چشم هم می‌شود و کمک بزرگی به سفت شدن پوست نازک این ناحیه می‌کند. آنتی‌اکسیدان موجود در کرم دور چشم ویتامین C بالانس، از پوست نازک و حساس اطراف چشم شما در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

2- کرم دور چشم د سیلک پینی تاچا

کرم دور چشم د سیلک پینی تاچا

خریدکرم دور چشم د سیلک پینی تاچا

کرم دور چشم تاچا حاوی عصاره ابریشم مایع با قدرت رطوبت رسانی بالا و گل صدتومانی سفید ژاپنی است،که میتواند نشانه های پیری دور چشم را کاهش دهد و التیام بخش است. کرم دور چشم تاچا با مرطوب کنندگی قوی موجب کاهش عمق چین و چروک، درمان پف و تیرگی و افزایش لطافت و درخشندگی دور چشم می‌شود. مواد تشکیل دهنده کرم دور چشم و ضد چروک تاچا شامل عصاره ابریشم است که با خاصیت آبرسانی باعث یکدست شدن و درخشش پوست اطراف چشم می‌شود.

همچنین عصاره گل صدتومانی سفید ژاپنی از پوست اطراف چشم در برابر خشکی و حساسیت محافظت می کند.از طرفی فرمولاسیون معجزه‌آسای این محصول شامل کمپلکس Hadasei-3 است که عصاره سبوس برنج، جلبک قرمز و چای سبز موجود در این کمپلکس به رطوبت، تغذیه، آبرسانی و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند.

3- کرم دور چشم لیفت فوری دراگون بلاد بالانس

کرم دور چشم لیفت فوری دراگون بلاد بالانس

خریدکرم دور چشم دراگون بلاد بالانس محصولات بالانس دوست‌دار محیط زیست و فاقد تست حیوانی هستند. محصولات بالانس فاقد پارابن و مواد حساسیت‌زا بوده و با هر نوع پوستی سازگاری دارند و موجب بروز حساسیت و آسیب های پوستی نمی شوند؛ در نتیجه سلامتی پوست شما را تضمین می‌کنند. این برند معروف انگلیسی در تلاش است تا با ارائه بهترین‌ها و همین طور آگاه سازی مشتریانش، تحولی در صنعت تولیدات آرایشی و بهداشتی ایجاد کند.بالم دور چشم دراگون بلاد بالانس، ضد چروک و لیفت کننده فوری پوست اطراف چشم است.

بالم دور چشم بالانس حاوی مواد مغذی پوست از جمله عصاره درخت دراگون بلاد و لیفتونین اکسپرس سه درصد بوده که این دو ماده به سفت شدن سریع پوست در کمترین زمان ممکن کمک می‌کند. با استفاده از کرم دور چشم لیفت کننده بالانس در کمترین زمان میزان چین و چروک‌های اطراف چشم کاهش یافته و پوست جلوه‌ای شفاف و روشن پیدا خواهد کرد. بافت این کرم دور چشم سبک و فاقد چربی است که به منظور لیفت‌ کردن و سفت کردن پوست اطراف چشم طراحی شده است.

4- کرم دور چشم انواع پوست ضد چروک اوله هنریکسن

کرم دور چشم انواع پوست ضد چروک اوله هنریکسن

خرید کرم دور چشم چروک اوله هنریکسن

اگر به دنبال کرم‌های دور چشم با بافتی غلیظ و ژل مانند می‌گردید کرم درستی را انتخاب کردید. نام‌گذاری این کرم با خلاقیت بالایی صورت گرفته است. اسم آن با توجه به پودرهای موزی که نوعی فیکساتور مواد آرایشی به حساب می‌آیند انتخاب شده است. این محصول می‌تواند تا حد زیادی تیرگی و گودی زیر چشم را برطرف کند. علاوه بر آن، پایه بسیار خوبی برای زیرسازی آرایش به حساب می‌آید، چرا که با جذب چربی اضافه پوست اطراف چشم ماندگاری آرایش این ناحیه را افزایش می‌دهد.

برخی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین C جزو خانواده آنتی اکسیدان‌ها قرار می‌گیرند و می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه موفقیت‌آمیزی داشته باشند. کرم دور چشم هنریکسن می‌تواند سلول‌های اطراف چشم را بازسازی کند. بازسازی سلول‌ها به روشن شدن رنگ پوست، کم‌رنگ شدن لکه‌های تیره و قرمزی‌های اطراف چشم کمک می‌کند. از جمله ترکیبات مهمی که در کرم دور چشم هنریکسن وجود دارد می‌توانیم به کره شی‌باتر، گلیسیرین، دی اکسید تیتانیوم و اسید آسکوربیک اشاره کنیم. این عناصر، رطوبت را از سلول‌های هوا جذب کرده و آن را به سلول‌های سطح پوست انتقال می‌دهند.

5- کرم دور چشم آبرسان آل ابوت آیز ریچ انواع پوست کلینیک

کرم دور چشم آبرسان آل ابوت آیز ریچ انواع پوست کلینیک

خرید کرم دور چشم آل ابوت آیز ریچ کلینیک از ترکیبات مهم کرم دور چشم آل ابوت آیز کلینیک می‌توانیم به ترکیبات رطوبت رسان مانند هیالورونات‌ سدیم و گلیسیرین اشاره کنیم. همان‌طور که می‌دانید گلیسیرین از جمله عناصر مؤثر برای ترمیم پوست به حساب می‌آید که از گذشته‌های بسیار دور مورد استفاده قرار می‌گرفت. از آن‌جایی که این دو عنصر به راحتی می‌توانند مولکول‌های آب را جذب کنند از آنها در کرم دور چشم کلینیک استفاده شده است تا به خاصیت رطوبت رسانی آن بیفزاید. این عناصر می‌توانند خاصیت کشسانی پوست را افزایش دهند. این محصول هیچ‌گونه ترکیبات حساسیت‌زا ندارد.

کرم دور چشم کلینیک می‌تواند پوست اطراف چشم را روشن‌تر کند. وجود آنتی اکسیدان در مواد آرایشیبه حفاظت از پوست کمک بسیاری می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها پوست را در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. کرم دور چشم کلینیک مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان در خودش جای داده است.کرم دور چشم کلینیک به نحوی فرمول شده که افراد دارای پوست حساس بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. از جمله ترکیبات قابل توجه آن می‌توانیم به ویتامین A، B، D، اسیدهای چرب، عصاره جوانه گندم، عصاره برگ چای غنی از پلی فنول اشاره کنیم.

در پایان این مقاله امیدواریم مطالب و نکات گفته شده درباره مواد غذایی و مکمل‌هایی کاهش دهنده تیرگی دور چشم برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.تیرگی زیر چشم باعث می‌شود که چهره فرد خسته و پریشان به نظر برسد. خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که به شما در روشن کردن این نواحی کمک می‌کنند. اگر تیرگی اطراف چشم‌تان خیلی کم و غیرقابل مشهود است پیشنهاد ما این است که با روش‌های درمانی خانگی یا با استفاده از محصولات پیشنهادی این تیرگی‌ها را برطرف کنید، ولی اگر مقدار آن زیاد است و در ظاهر کلی شما تاثیرگذاشته است بهتر است که به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

محصولات مرتبط
کرم دور چشم سی گلSeagull 
۱۶۹,۹۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم هیدرودرمHYDRODERM 
۲۲۱,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم لامینینLaminin 
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانسbalanceامکان ارسال فوری
۵۸۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کمپلکس دور چشم سیمپلSimple تخفیف ویژه
۴۴۳,۰۰۰ تومان۳۹۸,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم ضد چروک درماتیپیکDermatypiqueامکان ارسال فوری
۳۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم نئودرمNeuderm 
۱۲۷,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید