یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
6 درس ضروری مراقبت از پوست ژاپنی

6 درس ضروری مراقبت از پوست ژاپنی

در مراسمی که در سال 2016 برای برند زیبایی ژاپنی SK-II برگزار شد، آرایشگر مشهور گوچی وستمن در مورد دوران حضور خود در ژاپن و اینکه چقدر از جوانی زنان اطرافش شگفت زده شده بود صحبت کرد. او گفت که از چهره صاف و بدون چین و چروک آن‌ها شگفت زده شده و اصرار داشت که راز این چهره‌ها را می‌داند. متأسفانه، وستمن تمام اطلاعاتی که در این باره داشت را اعلام نکرد، اما این باعث شد که بفهمیم آن‌ها از چه چیزی استفاده می‌کنند.

1- داشتن یک رژیم غذایی متعادل

جان (آرایشگر و موسس برند دنی کیمیکو وینسنت) می‌گوید در ژاپن اعتقاد بر این است که اولین قدم برای داشتن پوستی زیبا همان چیزی است که درون بدن خود قرار می‌دهید. او می‌گوید رژیم غذایی ژاپنی‌ها مملو از سبزیجات و ماهی است و از گوشت و غذاهای شیرین بسیار کم استفاده می‌کنند. زنان ژاپنی همچنین معتقد هستند که چای سبز یک منبع غنی برای داشتن پوستی شفاف و زیبا است.

لیو (متخصص پوست و سخنگوی برند تاچا) نیز اضافه می‌کند که چای سبز به ویژه ماچا (نوع خاصی از چای سبز) سرشار از آنتی‌اکسیدان است. داشتن یک رژیم غذایی متعادل در کنار نوشیدن ماچا می‌تواند به بهبود سلامت کلی بدن کمک کند. در واقع داشتن بدن سالم می‌تواند در پوست ما منعکس شود.

2- ماساژ پوست صورت

ماساژ پوست صورت

در حالی که محصولات مراقبت از پوست تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند، جان توضیح می‌دهد که نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند به همان اندازه مهم باشد. زنان ژاپنی معتقدند که ماساژ صورت، کلیدی برای داشتن پوست بدون چین و چروک و کاملا صاف است. در واقع آن‌ها هر مرحله از ماساژ را در روتین مراقبت از پوست خود اعمال می‌کنند و محصول را به آرامی و با حرکات دورانی روی پوست ماساژ می‌دهند. این ترفند ضدپیری همچنین به شل شدن عضلات و بهبود گردش خون نیز کمک می‌کند.

نکته قابل توجه در رابطه با ماساژ این است که تکنیک ماساژ برای هر فرد متفاوت از دیگری است. برای دکتر لیو، این کار با حرکات نوازشی در هنگام استفاده از محصولات مایع و استفاده از گرمای دست‌های او برای کمک به نفوذ محصول به پوست شروع می‌شود.او می‌گوید که به طور کلی، هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست همزمان با ماساژ از تکنیک ماساژ لیفت و رو به بالا برای کمک به تقویت عضلات و بالا بردن آن‌ها استفاده می‌کند.

وینسنت (میکاپ آرتیست مشهور و بنیانگذار برند کیمیکو بیوتی) نیز برای ماساژ صورت خود به دو دستگاه متکی است و می‌گوید که آن‌ها کلید ایجاد یک بوم عالی برای شروع میکاپ هستند. به گفته او یکی از این دو دستگاه، یک غلتک ژاپنی به نام Re-Fa است که دو سر دارد و به آرامی صورت را کشیده و ورز می‌دهد. وینسنت از این دستگاه در امتداد خط فک و استخوان گونه استفاده می‌کند تا به مشخص شدن این نواحی و افزایش گردش خون کمک کند. دستگاه دیگر، یک غلتک یخی است که به تخلیه لنفاوی و رفع پف صورت کمک می‌کند.

3- چشمه‌های آب گرم

جان می‌گوید که یک قدم مهم دیگر برای داشتن پوستی زیبا در ژاپن نحوه حمام کردن است. او معتقد است که رفتن به رختخواب در ساعت مشخص و داشتن خواب کافی، منجر به داشتن پوستی زیباتر می‌شود. وینسنت نیز اهمیت این موضوع را تکرار می‌کند و می‌گوید بهتر است که حمام خود را با روغن و نمک اپسوم (ترکیبات کلیدی نمک اپسوم از سولفات منیزیم تشکیل شده است.

سولفات منیزیم می تواند به کاهش التهاب و سم زدایی پوست کمک کند.) آماده کنید. از آن‌جایی که ژاپنی از چشمه‌های آب گرم برای اهداف سلامتی استفاده می‌کنند، ونسنت می‌گوید وقتی در ژاپن هستم، همیشه یک بازدید از اونسن (چشمه‌های آب گرم ژاپنی که بعد از حمام وارد آن می‌شوند) رزرو می‌کنم تا آب‌های مغذی و غنی از مواد معدنی این چشمه‌های آب گرم و طبیعی را تجربه کنم. ژاپنی‌ها برای مدت زمان 10 تا 30 دقیقه در این چشمه‌ها استراحت می‌کنند. این یک آیین زیبای باستانی ژاپنی برای آرامش بدن، ذهن و روح است.

4- پذیرش روتین مراقبت از پوست

پذیرش روتین مراقبت از پوست

پایبند بودن به یک روتین چند مرحله‌ای مراقبت از پوست، همان چیزی است که جان به عنوان ارزشمندترین درس مراقبت از پوست ژاپنی توصیف می‌کند. جان همچنین می‌گوید که انجام این کار به کاهش استرس کمک می‌کند و سبب می‌شود که تمام وجود شما از درون به بیرون زیباتر شود. با داشتن یک روتین صحیح مراقبت از پوست علاوه بر شکل ظاهری پوست، حال‌تان نیز بهتر خواهد شد. توجه به این نکته مهم است که روتین مراقبت از پوست طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است. در روتین مراقبت از پوست خود باید از پاک‌کننده‌های دوگانه، لایه‌بردار، تونر، اسانس، سرم، ماسک ورقه‌ای، کرم دور چشم، مرطوب‌کننده و در نهایت، ضد آفتاب استفاده کنید.

5- محافظت از پوست در برابر خورشید

زنان ژاپنی هر روز بدون توجه به آب و هوا از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند. این که ژاپن چقدر برای مراقبت از پوست ارزش قائل است را می‌توان با تعداد محصولات مراقبت از پوست موجود در فروشگاه‌ها مشاهده کرد. دکتر لیو می‌گوید که ضدآفتاب‌های آسیایی، به طور کلی، از نظر زیبایی بسیار ارزشمندتر هستند. محافظت از پوست در کشورهای آسیایی بسیار ریشه دوانده است و بیشتر آن‌ها به صورت روزانه از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنند.

بنابراین، بسیاری از SPF های ژاپنی و کره‌ای با بافتی سبک‌تر و جذب سریع‌تر برای استفاده روزانه فرموله می‌شوند تا بعنوان زیرساز آرایش زیباتر به نظر برسند. استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب سبب می‌شود که پوست شما شفاف و ابریشمی به نظر برسد.

6- پاکسازی شبانه

پاکسازی شبانه

به احتمال خیلی زیاد با مضرات خوابیدن با آرایش آشنا هستید. گاهی اوقات به دلیل خستگی یا بی‌حوصلگی، از شستن آرایش صورت غافل می‌شویم و با همان وضعیت به رختخواب می‌رویم. با این حال شما هرگز چنین غفلتی را در ژاپن نخواهید دید. تمام متخصصان پوست موافق هستند که پاکسازی، یک مرحله مراقبت از پوست غیرقابل مذاکره برای از بین بردن کثیفی، چربی و مواد زائد جذب شده توسط پوست در طی روز است.

هم وینسنت و هم دکتر لیو از پاکسازی مضاعف (فرآیند استفاده از پاک کننده‌های روغنی و آب برای شستن صورت) به عنوان روش اصلی خود برای پاکسازی پوست یاد می‌کنند. در ادامه شما را با چند نمونه از محصولات جادویی برند ژاپنی تاچا آشنا می‌کنیم. با جای دادنن این محصولات در روتین پوستی خود، می‌توانید پوستی یکدست و مخملی به زیبایی چهره بانوان ژاپنی داشته باشید.

1-ژل پاک کننده آرایش دیپ پوست چرب تاچا

ژل پاک کننده آرایش دیپ پوست چرب تاچا

خرید ژل پاک کننده آرایش دیپ تاچا

شرکت تاچا تمرکز خود را بر تحقیق و مطالعه و تولید دستگاه‌های زیبایی و مراقبت شخصی قرار داده و سعی بر تولید محصولات نو و منحصر به فرد کرد. ژل شوینده عمقی تاچا پوست را عمیقا از آلودگی‌ها پاکسازی می کند و همچنین به عنوان یک اسکراب ملایم عمل می‌کند. این محصول چربی های اضافی پوست را کنترل می‌کند و کلیه‌ی منافذ مسدود شده‌ی پوست را پاکسازی می‌کند و باعث کاهش اندازه ی منافذ پوست می‌شود. ژل شوینده عمقی تاچا افت کرمی و ملایمی دارد و پوست را آبرسانی کرده و از خشکی و کشیدگی پوست جلوگیری می‌کند.

این محصول فاقد هرگونه رنگ، مواد صابونی، الکل، پارابن و عطر مصنوعی می‌باشد برای استفاده روزانه مناسب است و میتوان از آن هر روز برای پاکسازی پوست استفاده کردژل پاک کننده آرایش دیپ پوست چرب تاچا به منافذ پوست نفوذ کرده و آلودگی‌ها و حتی جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد و باعث سفید‌تر شدن و سلامت پوست صورت می‌شود. ترکیبات ژل پاک کننده آرایش دیپ پوست چرب تاچا میوه لوفای ژاپنی، رز وحشی ژاپنی، لیلی پلنگ ژاپنی، اسیدهای آمینه مشتق شده و عصاره ابریشم می‌باشد. افرادی که دارای پوست معمولی و چرب هستند، می‌توانند به صورت روزانه از این محصول استفاده کنند.

2-پودر پولیش برنج دیپ تاچا

پودر پولیش برنج دیپ تاچا

خرید پودر پولیش برنج دیپ تاچا

پودر پولیش برنج تاچا (deep) حاوی دانه های ریز برنج است که حالتی اسکرابی روی پوست ایجاد می کند و به پاکسازی عمیق منافذ پوست کمک می کند و آنها را کوچک تر می کند. این کرم با لایه برداری ملایم سبب افزایش گردش خون پوست می شود و به سرعت سطح پوست را صاف و یکدست می کند و درخشش و شفافیت پوست را افزایش می دهد. همچنین غذاهای مغذی ژاپنی موجود( چایی سبز، برنج و جلبک) در این محصول به افزایش درخشش و شادابی پوست کمک می کند.

دانه‌های برنج آسیاب شده پوست را به آرامی لایه برداری می کند و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مرطوب کننده های مغذی است که پوست را صاف و درخشان می کند. از طرفیرز وحشی ژاپنیگردش خون سطح پوست را افزایش می دهد و باعث حس آرامش و تعادل پوست می شود و سرشار از آنتی اکسیدان است که منافذ باز پوست را کوچک تر و به سفت شدن آن کمک می کند.همچنین پاپایابه آرامی سلول های مرده پوست را از بین می‌برد و گردش خون سطح پوست را افزایش می دهد و پوست را روشن و یکدست می کند.

3-کرم دور چشم د سیلک پینی تاچا

کرم دور چشم د سیلک پینی تاچا خرید کرم دور چشم د سیلک پینی تاچا

کرم دور چشم تاچا حاوی عصاره ابریشم مایع با قدرت رطوبت رسانی بالا و گل صدتومانی سفید ژاپنی است،که میتواند نشانه های پیری دورچشم را کاهش دهد و التیام بخش است. این محصول با مرطوب کنندگی قوی موجب کاهش عمق چین و چروک، درمان پف و تیرگی و افزایش لطافت و درخشندگی دور چشم میشود. کافی است تا فقطمقدار کمی از کرم دور چشم را با نوک انگشت به صورت ضربه‌ای به پوست دور چشم بزنید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را در پیشگیری از چین و چروک اطرف چشم ببینید.

در فرمولاسیون کرم دور چشم تاچا، عصاره ابریشم با خاصیت آبرسانی باعث یکدست شدن و درخشش پوست اطراف چشم شده وعصاره گل صدتومانی سفید ژاپنی از پوست اطراف چشم در برابر خشکی و حساسیت محافظت می کند. همچنین کمپلکس Hadasei-3؛ شامل عصاره سبوس برنج، جلبک قرمز و چای سبز موجود در این کرم، به رطوبت، تغذیه، آبرسانی و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند.

4-کرم مرطوب کننده د واتر انواع پوست تاچا

کرم مرطوب کننده د واتر انواع پوست تاچا

خرید کرم مرطوب کننده د واتر تاچا

کرم آبرسان تاچا يکی از بهترينآبرسانها برای پوست های کم آب است. این محصول با داشتن ترکيبات مغذی و گياهان دارويی بدون اينکه پوست را چسبناک يا چرب کند، موجب آبرسانی عميق پوست می شود. اگر مشکلات پوستی مثل ناهمواری، خشکی و منافذ باز پوست و … داريد کرم آبرسان The Water Cream تاچا را به شما پيشنهاد می کنيم.کرم آبرسان تاچا فاقدروغن، چربی ،سولفات و پارابن بوده و هيچ گونه حساسيتی براي پوست ايجاد نمی‌کند.

در پایان این مقاله امیدواریم شما را به خوبی با اصول مراقبت از پوست به روش ژاپنی آشنا کرده باشیم. با ورود به صفحه معرفی محصولات بالا در وبسایت ریحا، می‌توانید به جزئیات مشخصات آن‌ها دسترسی یابید و در صورت تمایل برای خرید آنلاین اقدام نمایید. چنانچه تجربه استفاده از محصولات تاچا را دارید؛ خوشحال می‌شویم که نظر خود را درباره این برند و محصولاتش در قسمت ثبت دیدگاه بنویسید تا سایر کاربران ریحا نیز از نقاط قوت و ضعف آن‌ها مطلع شوند.

محصولات مرتبط
کیف آرایشی و بهداشتی تاچاtatchaامکان ارسال فوری
۱,۰۸۱,۰۰۰ تومان
purple
purple
ست هدیه دیویی کلینس + هیدرات زنانه 2 عددی تاچاtatchaامکان ارسال فوری
۱۰,۵۰۷,۰۰۰ تومان
۲ عددی
ست هدیه کلاریفیانگ کلینز اند هیدرات زنانه 2 عددی تاچاtatchaامکان ارسال فوری
۴,۵۳۹,۰۰۰ تومان
۲ عددی
ماسک لب د کیسو تاچاtatchaامکان ارسال فوری
۳,۵۲۴,۰۰۰ تومان
۹ میل
مایع سرم پوست مرطوب کننده د اسنس تاچاtatcha 
۱۰,۲۳۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۷۵ میل
۲۵ میل
براش پودر تاچاtatcha 
۹,۰۸۵,۰۰۰ تومان
۱ عددی
کرم ضد آفتاب آبرسان د سیلک SPF 50 تاچاtatchaامکان ارسال فوری
۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
رنگی
رنگی
کرم پاک کننده آرایش برنج پوست خشک تاچاtatcha 
۴,۱۴۰,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
۵۰ میل
روغن پاک کننده آرایش کاملیا انواع پوست تاچاtatchaامکان ارسال فوری
۵,۱۷۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۵۰ میل
کرم مرطوب کننده د دوی اسکین پوست خشک تاچاtatcha 
۷,۲۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
۱۰ میل
۵ میل
پودر پولیش برنج جنتل تاچاtatcha 
۷,۰۱۵,۰۰۰ تومان
۶۰ گرم
پودر پولیش برنج دیپ تاچاtatcha 
۷,۰۱۵,۰۰۰ تومان
۶۰ گرم
پودر پولیش برنج کالمینگ تاچاtatcha 
۷,۰۱۵,۰۰۰ تومان
۶۰ گرم
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید