یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
11 ماسک فوق‌العاده برای هر نوع پوستی

11 ماسک فوق‌العاده برای هر نوع پوستی

داشتن پوست خشک و ترک خورده می‌تواند کمی ناراحت کننده و خسته کننده باشد، به خصوص اگر انواع کرم‌ها و سرم‌های مرطوب‌کننده گران‌قیمتی را امتحان کرده باشید که هیچ تاثیری روی پوست‌تان نداشته باشند. اگر پوست خشکی دارید، گاهی اوقات بهترین درمان، استفاده از مواد طبیعی است که در اطراف‌تان وجود دارد. سعی کنید با لوازمی که در خانه دارید یک ماسک صورت مرطوب کننده، اسکراب مناسب پوست خشک یا لوسیون مرطوب کننده بسازید و با خیال راحت روی پوست‌تان استفاده کنید. این ماسک‌ها علاوه بر اینکه برای پوست‌تان هیچ خطری ندارند در هزینه شما هم صرفه‌جویی می‌کنند. موادی مانند آووکادو، عسل، شیر و شکر قهوه‌ای همگی برای پوست‌های خشک ایده‌آل هستند. این ترکیبات به راحتی قابل دسترس هستند و خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

قبل از استفاده از یک درمان قطعی برای پوست چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

پوست هر فردی نیازهای متفاوتی دارد. فقط به این دلیل که درمانی برای یک نفر خوب کار می‌کند، لزوماً به این معنی نیست که برای شما هم کار خواهد کرد. بنابراین اگر یکی از این دستور‌العمل‌های مراقبت از پوست را امتحان کردید و نتایج را کمتر از حد ایده‌آل یافتید، ممکن است لازم باشد آن را تغییر دهید یا به سراغ یک روش درمانی دیگر بروید. اولین چیزی که ضامن یک پوست خوب و سالم است، نوشیدن آب کافی است. افرادی که پوست آن‌ها به شکل باورنکردنی خوب است تمایل زیادی به نوشیدن آب دارند. برای داشتن پوست شاداب و سرحال باید در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

همچنین بهتر است که قبل از یک رویداد بزرگ که می‌خواهید پوست‌تان درخشان شود، مصرف الکل و شکر را کنار بگذارید. اگر پوست خشکی دارید و شوینده‌ای که استفاده می‌کنید خشکی پوست‌تان را بیشتر می‌کند باید در مورد آن تجدید نظر کنید. در این شرایط از یک پاک کننده کرمی استفاده کنید تا چربی طبیعی پوست‌تان را از بین نبرد.نکته مهم دیگر برای داشتن پوست سالم، لایه‌برداری است. شما باید به طور مداوم سلول‌های مرده را حذف کنید تا پوست‌تان بتواند مرطوب کننده یا روغن را به خوبی جذب کند. اگر هم نوع پوست‌تان حساس است باید از مصرف حوله و اسکراب‌های دانه درشت خودداری کنید.

این‌ها باعث ملتهب کردن پوست و تحریک آن می‌شوند. در عوض می‌توانید لایه‌بردارهای مبتنی بر آنزیم را امتحان کنید. این آنزیم‌ها که معمولاً در میوه‌ها یافت می‌شوند، پوست مرده را به طور طبیعی تجزیه می‌کنند و پوست شما را بیشتر از آنچه که هست خشک نمی‌کنند. اگر حساسیت پوستی دارید، پیش از هر روش درمانی باید آن را روی یک قسمت از پوست تست کنید تا از عدم حساسیت نسبت به آن مطمئن شوید. با این حال، بیشتر این مواد به اندازه کافی خالص هستند که اکثر افراد که خود به این مواد حساسیت ندارند می‌توانند با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند.

ماسک‌های پرکاربرد صورت که با مواد طبیعی ساخته می‌شوند

در حالی که پیروی از یک روتین مراقبت از پوست بسیار مهم است اما کافی نیست. خوشبختانه ماسک‌های خانگی زیادی وجود دارند که به جوانسازی و بهتر شدن وضعیت پوست شما کمک می‌کنند. تهیه دستور العمل‌های ماسک صورت در خانه نه تنها راحت و مقرون به صرفه است، بلکه سالم و مغذی نیز می‌باشد. پوست شما به اندازه بدن‌تان مواد طبیعی را دوست دارد. بنابراین، مهم است که حداقل یک بار در هفته پوست خود را با مواد طبیعی موجود در آشپزخانه تقویت کنید. لزوماً مجبور نیستید دستورالعمل‌های پیچیده‌ای را انتخاب کنید، یک دستور ساده نیز می‌تواند برای پوست شما معجزه کند. در ادامه همراه ما باشید تا با چند ماسک طبیعی و خانگی برای پوست آشنا شوید.

1- ماسک‌های مرطوب کننده صورت آووکادو

بر کسی پوشیده نیست که آووکادو یکی از مفیدترین مواد موجود در بازار است. چه آن‌ را در اسموتی صبحگاهی خود استفاده کنید، چه به عنوان ماسک مو استفاده کنید، یا به عنوان یکی از سالم‌ترین غذاهای کامل به رژیم غذایی خود اضافه کنید، به نظر می‌رسد که هیچ پایانی برای فواید بیشمار این میوه معجزه‌آسا وجود ندارد. این میوه علاوه بر مفید بودن برای بدن و مو برای سلامت پوست نیز کاربرد دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آووکادو این است که خاصیت مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد. در ادامه به معرفی 4 ماسک خانگی با استفاده از آووکادو می‌پردازیم. این چهار ماسک شگفت انگیز آووکادو برای پوست‌های خشک، معمولی و مختلط عالی هستند.

آووکادو به خصوص برای افرادی که دارای پوست بالغ، چروکیده و خشک هستند، فوق‌العاده عمل می‌کند. در واقع آووکادو پوست را به خوبی آبرسانی و رطوبت‌رسانی می‌کند. تمام این دستور‌العمل‌ها به این صورت هستند که برای تهیه آن‌ها به یک آووکادوی تازه نیاز دارند. بهتر است از یک آووکادوی رسیده، تازه و ارگانیک استفاده کنید و تا جایی آن را له کنید که به شکل خمیر تبدیل شود. آووکادو زمانیکه با هویج، عسل، روغن، تخم مرغ یا دوغ ترکیب می‌شود، پوست شما را شاداب و تقریباً مرطوب می‌کند. آووکادو علاوه بر میوه به صورت روغن نیز قابل استفاده است. روغن آووکادو یک روغن خوراکی است که از میوه آووکادو تهیه می‌شود. این روغن حاوی ویتامین E و اسید اولئیک است که به ترتیب به تغذیه و تسکین پوست و افزایش تولید کلاژن کمک می‌کنند.

ماسک اول؛

روغن شاهدانه + لیمو + آووکادو

اگر پوست خشکی دارید و به دنبال یک راه موثر برای مبارزه با آن می‌گردید راه حل شما پیش ما است. برخی از متخصصان پوست، آووکادو را با روغن شاهدانه مخلوط می‌کنند تا فواید مرطوب کنندگی آن را به حداکثر برسانند. برای رسیدن به این خاصیت شما تنها به 3 ماده احتیاج دارید. استفاده از این دستورالعمل یک راه ساده و مقرون به صرفه برای مبارزه با مشکلات پوستی است. روغن آووکادو این ویژگی را دارد که به عمق پوست نفوذ کند و پوست را نرم و مرطوب کند. پس اگر به دنبال یک ماسک فوق‌العاده برای پوست خشک‌تان هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک، آووکادو، روغن شاهدانه و لیمو است.

ماسک دوم؛

جو دوسر + آووکادو + عسل

اگر به دنبال یک ماسک طبیع و فوق‌العاده برای لایه‌برداری پوست‌تان هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک آووکادو و جو دوسر است. ماسک آووکادو، جو دوسر و عسل یک ماسک آبرسان است که برای روزهای سرد و خشک زمستان به کمک شما می‌آید. این ماسک فوق‌العاده مرطوب کننده و آبرسان است و به افزایش نرمی و لطافت پوست شما کمک می‌کند. ترکیب این سه ماده با یکدیگر پوست را به خوبی رطوبت‌رسانی می‌کند و التهابات و قرمزی‌ها را کاهش می‌دهد.

ماسک سوم؛

لیمو + آووکادو + زردچوبه + ماست

ماسک آووکادو، زرچوبه، ماست و لیمو به حدی خوب و قدرتمند است که توجه همه را به خود جلب کرده است. آب لیمو ترش رنگ پوست را روشن و شفاف می‌کند و لک‌ها را از بین می‌برد. زردچوبه نیز به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی که دارد سبب پاکسازی پوست می‌شود. اگر تهیه روزانه این ماسک سخت است می‌توانید آن را در یک شیشه در بسته بریزید و به مدت یک هفته در یخچال نگه‌داری کنید.

ماسک چهارم؛

آووکادو + خیار + سرکه سیب

اگر به یک ماسک صورت تسکین دهنده با خاصیت متعادل کنندگی پوست نیاز دارید، این ماسک آووکادو را امتحان کنید. این ماسک قدرتمند حاوی سرکه سیب و خیار است که به آرام کردن و آبرسانی پوست و همین‌طور کوچک کردن منافذ کمک می‌کند. آووکادو موجود در این ماسک دارای خاصیت ضدپیری بالایی است و از پوست شما در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. استفاده مداوم از این ماسک به بازسازی پوست و حفظ تعادل رطوبت آن کمک می‌کند. روغن آووکادو پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری بسازد. همین افزایش کلاژن روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد.

2- اسکراب شکر قهوه‌ای

در حالی که از چغندر قند و نیشکر برای تولید شکر دانه‌ای سفید استفاده می‌شود، در تولید شکر قهوه‌ای فقط از ملاس نیشکر استفاده می‌شود. ملاس حاصل از نیشکر همان چیزی است که به شکر قهوه‌ای رنگ می‌دهد، به طوری که کمتر برای تهیه شکر قهوه‌ای روشن و بیشتر برای شکر قهوه‌ای تیره نیاز است. به عبارت دیگر شکر قهوه‌ای یک فرآورده قندی ساکارز با رنگ قهوه‌ای متمایز به دلیل وجود ملاس است. شکر قهوه‌ای پایه ثابت بیشتر لایه‌بردارها و اسکراب‌های طبیعی پوست صورت است.

این اسکراب نه تنها پوست شما را از سلول‌های مرده و آسیب‌دیده پاک می‌کند، بلکه حاوی مواد مرطوب کننده نیز می‌باشد. شما می‌توانید شکر قهوه‌ای را با مقداری روغن نارگیل یا عسل ترکیب کنید و اسکراب به دست آمده را روی پوست صورت‌تان بزنید. به خاطر داشته باشید که این لایه‌بردار فیزیکی ممکن است برای انواع پوست‌های خشک و حساس تحریک کننده باشد. پس در استفاده از آن مراقب باشید. پس از شستن ماسک یا اسکراب شکر قهوه‌ای از روی پوست صورت، حتما از یک مرطوب کننده یا روغن مناسب استفاده کنید تا اثرات آن به حداکثر برسد.

3- ماسک زردچوبه و ماست

زردچوبه یک ادویه زرد روشن است که در تمام غذاها از آن استفاده می‌شود. زردچوبه علاوه بر مصرف خوراکی به شکل ماسک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماسک‌های صورت حاوی زردچوبه به درخشان کردن رنگ پوست کمک می‌کنند و خشکی و چروکیدگی پوست را کاهش می‌دهند. در واقع شما با استفاده از این ماسک‌ها، از تمام فواید درمانی ادویه، از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی بهره‌مند می‌شوید و التهاب پوست‌تان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر زردچوبه، ماست نیز فواید زیادی برای پوست دارد. ماست به دلیل داشتن اسیدلاکتیک و خواص مرطوب‌کنندگی پوست را نرم و لطیف می‌کند. در رابطه با استفاده از ماسک زردچوبه و ماست باید مراقب باشید. ماست تا حدودی خاصیت لایه‌برداری دارد به همین دلیل نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید. اگر می‌خواهید ماسک‌تان خواص بیشتری داشته باشد می‌توانید به ترکیبات آن مقدار کمی گلاب هم اضافه کنید.

طرز تهیه یک ماسک ضد چروک فوق العاده

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • نمک

طرز تهیه:

  1. در یک کاسه کوچک، زردچوبه، ماست و عسل را با هم مخلوط کنید تا تبدیل به یک مخلوط یکدست شوند.
  2. به مخلوط یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و دوباره همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید.
  3. پس از شستشوی صورت، مخلوط ماسک را به صورت یکنواخت روی پوست خود بمالید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست نگه دارید.
  4. پس از گذشت زمان مقرر، پوست خود را با آب گرم شستشو دهید و با حرکات نرم و دورانی خشک کنید.
  5. برای بهترین نتیجه، این ماسک را یک هفته یکتا دو بار در هفته بکار ببرید.

4- ماسک شیر برای پوست‌های خشک

این یک دستور‌العمل منحصر به فرد ماسک شیر برای صورت است. شیر برای مرطوب کردن پوست خشک به زیبایی عمل می‌کند و اسیدلاکتیک موجود در آن برای از بین بردن سلول‌های خشک شده پوست معجزه می‌کند. برای تهیه این ماسک می‌توانید از شیر خشک یا تازه، عسل، آلوئه‌ورا و روغن‌های ضروری استفاده کنید. این ترکیبات برای پوست شما نشاط‌آور هستند و می‌توانند به حفظ سلامتی و ظاهر لطیف و شاداب پوست‌های خشک کمک کنند. ترکیبات کلیدی اسیدلاکتیک موجود در شیر یک آلفاهیدروکسی اسید است که برای لایه‌برداری پوست عمل می‌کند. مولکول آن کمی بزرگتر از اسیدگلیکولیک است، به این معنی که کمی کندتر عمل می‌کند و به راحتی در خارجی‌ترین لایه پوست نفوذ نمی‌کند.

5- مرطوب کننده خانگی روغن نارگیل و کره کاکائو

آشپزخانه شما یکی از بهترین رازهای زیبایی را در خود جای داده است که به ویژه برای مبارزه با خشکی پوست موثر است. روغن نارگیل می‌تواند این کار را به تنهایی انجام دهد و برای استفاده روزمره در زمستان ایده‌آل باشد. روغن نارگیل به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد هم برای قبل از آرایش و هم بعد از آرایش به منظور پاک کرد لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن نارگیل به عنوان یک پرایمر برای زیرسازی آرایش عالی عمل می‌کند و پوست فوق العاده خشک شما را تا ساعت‌ها هیدراته نگه می‌دارد.

برای هیدراتاسیون بیشتر می‌توانید روغن نارگیل را با کمی کره کاکائو و روغن زیتون مخلوط کنید تا خاصیت مرطوب‌کنندگی آن افزایش پیدا کند. ترکیبات کلیدی کره کاکائو در دانه کاکائو که در داخل غلاف کاکائو که روی درخت کاکائو رشد می‌کند یافت می‌شود. از آنجایی که این دانه سرشار از اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان است، یک مرطوب کننده عالی برای پوست محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل یک روغن کومدوژنیک (انسداد منافذ) است. اگر پوست چربی دارید یا مستعد جوش هستید، بهتر است از این دستور صرف نظر کنید.

6- ماسک صورت زردچوبه روشن کننده پوست

ترکیب روغن نارگیل، عسل و زرچوبه، یکی دیگر از ماسک‌های صورت زردچوبه است که فواید نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد. دستور تهیه این ماسک صورت زردچوبه فوق‌العاده ساده است. با کمک کمی زردچوبه، آرد، عسل و روغن نارگیل خمیر یکدستی تهیه کنید. این ماسک پوست شما را به خوبی مرطوب و درخشان می‌کند. ترفندی که قرن‌ها قدمت دارد در روتین‌های زیبایی هندی استفاده می‌شود. با این حال، با احتیاط عمل کنید، زیرا زردچوبه ممکن است سبب به جای گذاشتن لک پوستی حتی به طور موقت شود. این ماسک نیز مانند هر ماسک دیگری پیش از استفاده نیاز به تست حساسیت دارد.

7- ماسک صورت شکلات تلخ

شاید باعث تعجب‌تان شود ولی شکلات تلخ هنگامی که در ماسک استفاده می‌شود، به یک مرطوب کننده فوق العاده و یک درمان خانگی ایده‌آل برای پوست‌های خشک تبدیل می‌شود. سعی کنید چند ماده ساده مانند شکلات تلخ ذوب شده، نمک و شیر را با هم مخلوط کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. با این کار پوست به خوبی آبرسانی می‌شود و شادابی و نشاط به آن باز می‌گردد.

برای تهیه این ماسک باید یک تکه شکلات تلخ را در ظرفی به مدت 30 ثانیه گرم کنید تا ذوب شود. در ادامه نصف قاشق غذاخوری نمک، 1 قاشق غذاخوری شکر و یک سوم فنجان شیر را به شکلات ذوب شده اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. اجازه دهید این ترکیب کمی خنک شود، سپس آن را روی پوست صورت و گردن‌تان قرار دهید. همان‌طور که گفتیم این ماسک باید بین 15 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند تا تاثیر خود را بگذارد.

8- درمان موم پارافین برای دست‌ها

صورت شما تنها جایی نیست که مستعد خشکی و ترک خوردگی پوست است. خوشبختانه موم پارافین که یک نرم کننده طبیعی است می‌تواند برای دست‌های خشک معجزه کند. بسیاری از ما متوجه می‌شویم که دست‌هایمان به سادگی نمی‌توانند مرطوب کننده کافی را دریافت کنند، به خصوص در زمستان یا پس از شستن مکرر دست‌ها. اینجا است که درمان با موم پارافین می‌تواند کمک کننده باشد.

این درمان خانگی به اندازه هر درمان مومی که اسپا ارائه می‌دهد، مجلل است. شما به سادگی دستان خود را در موم ذوب شده فرو می‌برید (آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دردناک نیست)، 30 دقیقه صبر می‌کنید، سپس موم را از روی پوست دست جدا کنید. این موم پارافین دست‌های شما را نرم و لطیف می‌کند و روی پاهای شما نیز عالی عمل می‌کند. برای فرو بردن دست و پا در موم باید آن را تا جایی که کاملا ذوب شود گرم کنید. پیش از فرو بدن دست‌ها در موم از دمای آن مطمئن شوید تا دچار سوختگی پوست نشوید.

9- اسکراب پا برای پاشنه‌های خشک و ترک خورده

لایه‌برداری از پاهای خشک به بهبود احساس و ظاهر پوست شما کمک می‌کند. زمستان به دلیل سرما و خشکی هوا ممکن است پوست دست و پاهای شما را خراب کنند. تابستان نیز به این دلیل که اکثر خانم‌ها از کفش‌های صندل استفاده می‌کنند ممکن است سبب خراب شدن پوست پاها شود. با پوشیدن صندل پاشنه‌ پاهای‌های شما در معرض انواع محیط‌های خشن و آلوده قرار می‌گیرد و پوست ظاهر زشتی پیدا می‌کند. در این شرایط با یک اسکراب ساده می‌توانید با خشکی و پوسته‌های مزاحم پا مقابله کنید. اسکراب پا باید به طور مداوم و منظم انجام شود تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. پس برای این کار پشتکار داشته باشید و از ترکیبات قوی برای اسکراب پوست کف پا استفاده کنید.

10- اسکراب شکر یا نمک

آخرین چیزی که ما در مبارزه با خشکی پوست توصیه می‌کنیم این است که لایه‌برداری را به یک عادت معمولی تبدیل کنید و اسکراب با شکر یا نمک می‌تواند یک راه آسان در خانه برای انجام این کار باشد. سلول‌های پوست خشک یکی از بزرگترین معضلات شما هستند زیرا پوست را پوشانده و مانع از اثرگذاری کامل مرطوب‌کننده‌ها روی آن می‌شوند. با لایه برداری منظم این پوست‌های مرده را از بین می‌برید و پوست خود را تازه و فوق العاده تمیز می‌کنید. با لایه‌برداری منظم پوست، مرطوب‌کننده‌ها با سرعت و قدرت بیشتری به عمق پوست نفوذ می‌کنند و جذب آن می‌شوند. با استفاده از لایه‌بردارهای خانگی مانند شکر و نمک هیچ نیازی به خرج کردن پول کلان در فروشگاه برای خرید اسکراب نیست.

با کمی شکر یا نمک، مقداری آب یا روغن و سایر مواد مفید موجود در آشپزخانه، می‌توانید یک اسکراب قدرتمند برای پوست صورت و بدن خود تهیه کنید. این اسکراب‌ها مانند محصولات خریداری شده حاوی مواد شیمیایی نیستند و هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند. فقط به خاطر داشته باشید که شکر و نمک هر دو لایه‌بردار فیزیکی هستند که می‌تواند برای بسیاری از انواع پوست‌ها تحریک کننده باشد. شکر ملایم تر از نمک است، اما همچنان باید با احتیاط از آن استفاده کنید. بهتر است از نمک برای لایه‌برداری پوست صورت استفاده نکنید و مانند همیشه قبل از استفاده از شکر یا نمک برای لایه‌برداری بدن، یک تست پچ را انجام دهید.

11- ماسک‌های صورت توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل داشتن مقدار زیادی اسید سالیسیلیک طبیعی، یک میوه بسیار خوب برای پوست شما است. ماسک‌هایی که با این میوه تهیه می‌شوند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا پوستی شاداب و روشن داشته باشید. برای تهیه ماسک توت‌فرنگی از ترکیبات مختلفی می‌توانید استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. توت فرنگی به این دلیل که یک منبع طبیعی اسید سالیسیلیک است در اکثر داروهای ضدآکنه بدون نسخه وجود دارد. این اسید یک لایه‌بردار ملایم است که پوست را از تجمع سلول‌های مرده خلاص می‌کند و آن را به ماده‌ای عالی برای استفاده در ماسک‌های صورت خانگی تبدیل می‌کند.

دستور العمل‌های ماسک توت فرنگی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم روی پوست‌های معمولی، چرب، مختلط و مستعد آکنه به خوبی کار می‌کنند. در حالی که توت فرنگی معمولا از اوایل بهار تا اواخر تابستان موجود است، می‌توانید توت فرنگی منجمد و ارگانیک بخرید و در فریزر نگهداری کنید تا بتوانید این ماسک‌ها را در تمام طول سال درست کنید. اجازه دهید که توت فرنگی منجمد قبل از استفاده روی پوست، به دمای اتاق برسد. توجه قابل توجه این است که اسیدسالیسیلیک می‌تواند برای پوست‌های خشک خیلی خشک کننده و برای پوست‌های حساس خیلی خشن باشد، بنابراین اگر این نوع پوست‌ها را دارید بهتر است از مصرف این ماسک‌ها خودداری کنید.

ماسک اول؛ماسک سفید کننده بدن فوری خانگی

توت فرنگی + ماست

ترکیب ماست و توت فرنگی بهترین ماسک سفید کننده بدن فوری خانگی است.اگر می‌خواهید رنگ پوست خود را سفید کنید یا مشکل جوش را درمان کنید، این دستورالعمل ماسک صورت توت فرنگی و ماست ممکن است گزینه خوبی باشد. ماست موجود در این ماسک پوست تحریک شده را تسکین می‌دهد. برای تهیه این ماسک به یک چهارم فنجان توت فرنگی و یک چهارم فنجان خامه ترش یا ماست بدون طعم نیاز دارید. اجازه دهید توت فرنگی و ماست به دمای اتاق برسند، سپس آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید تا با هم مخلوط شوند. اگر مخلوط‌کن ندارید این ترکیب را با چنگال به خوبی له کنید. این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک دوم

توت فرنگی + عسل

برای تهیه ماسک توت فرنگی و عسل به 4 عدد توت فرنگی، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری لیمو ترش احتیاج دارید. سرهای توت فرنگی را جدا کرده و تمام مواد را در مخلوط‌کن بریزید. به مدت نیم دقیقه آن‌ها را به هم بزنید. روی تمام صورت بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. در نهایت ماسک را بشویید و با مرطوب کننده پوست‌تان را نرم کنید.

ماسک سوم (ضدآکنه)

توت فرنگی + عسل + شکر قهوه‌ای

این ماسک ضدآکنه از توت فرنگی، عسل، آب لیمو و شکر قهوه‌ای برای سفت کردن پوست مستعد آکنه استفاده می‌کند. اسید سالیسیلیک که به طور طبیعی در توت فرنگی یافت می‌شود، مانند خواص مفید عسل و لیمو برای پوست عالی است. علاوه بر این، شکر قهوه‌ای نیز یک لایه‌بردار طبیعی و فوق‌العاده است. توت فرنگی، عسل و شکر را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت 12 ساعت در یخچال نگهداری کنید. این ماسک هنگامی که کاملا خنک باشد احساس بهتری روی پوست ایجاد می‌کند.

ماسک چهارم (سفیدکننده دندان)

توت فرنگی

این ماسک کمی با ماسک‌های قبلی متفاوت است به این دلیل که برای دندان‌ها است. جدا از فواید مراقبت از پوست، توت فرنگی یک سفید کننده طبیعی دندان‌ها نیز می‌باشد. با کمک توت فرنگی و جوش شیرین خمیر یکدستی درست کنید و روی دندان‌ها قرار دهید. اجازه دهید این خمیر سفید کننده به مدت نیم ساعت روی دندان‌ها بماند. برای نتیجه بهتر می‌توانید این ترکیب را هفته‌ای یکبار روی دندان‌ها قرار دهید.

ماسک‌های ورقه‌ای صورت از آن دسته محصولاتی هستند که طرز استفاده راحتی دارند. این ماسک‌ها در مدت زمان کوتاهی روی پوست تاثیر می‌گذارند و سبب شفاف و یکدست شدن سطح پوست می‌شوند. در ادامه این مقاله شما را با چند نمونه از مسک‌های ورقه‌ای پرفروش و پرطرفدار موجود در بازار اشنا می‌کنیم تا در صورت نیاز برای خرید آن‌ها به شکل اینترنتی اقدام فرمایید.

1- ماسک صورت انار بیوآکوا

ماسک صورت انار بیوآکوا

خریدماسک صورت انار بیوآکوا

یکی از محبوب‌ترین ماسک‌های صورت، ماسک صورت انار قرمز بیوآکوا است. ماسک صورت انار بیوآکوا حاوی مواد پرخاصیت و غنی است که نقش مهمی در جوانسازی پوست صورت دارند. این ماسک کاملا ملایم است و بدون داشتن هیچگونه عوارضی مانند سوزش، قرمزی و خارش، برای هر نوع پوستی قابل استفاده می‌باشد.همچنین عصاره انار به‌کار رفته در ماسک ورقه‌ای انار بیوآکوا، حاوی امگا 5 است که گزینه‌ای عالی برای پوست‌های خشک و ملتهب است. امگا 5 پوست را مرطوب کرده و بافت پوست را نرم می‌کند؛ با آبرسانی، خشکی پوست را از بین برده و از قرمزی و حساسیت پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

عصاره شگفت انگیز انار، حتی تیرگی‎ها و ناخالصی‌های روی پوست را نیز به مرور محو و کم‌رنگ می‌کند و پوستی شاداب و درخشان به شما هدیه می‎دهد. ماسک انار بیوآکوا با لایه برداری ملایم و پاکسازی عمیق پوست، از تجمع آلودگی و باکتری بر روی منافذ پوست جلوگیری کرده و این کار احتمال بروز جوش را کاهش می‌دهد. عصاره انار موجود در این محصول برای افرادی که پوست چرب و آکنه‌ای دارند گزینه مناسبی می‌باشد. پوست این میوه غنی از آنتی اکسیدان است که باکتری و عفونت‌ها را دور نگه داشته و از پوست در برابر عوامل آسیب‌زا حفاظت می‎کند. ماسک ورقه‌‌ای انار بیواکوا حاوی عصاره‌‌های طبیعی و گیاهی است که همین موضوع باعث می‌شود بعد از استفاده از آن پوستی روشن، هیدراته و همواره سفتی داشته باشید.

2-ماسک لب گریپ فروت بیواکوا

ماسک لب گریپ فروت بیواکوا

خرید ماسک لب گریپ فروت بیواکوا

برند چینی بیواکوا در زمینه تولید محصولات گیاهی در بین کشورهای مختلف جهان شهرت ویژه‌ای دارد و روایح دل‌نشین میوه و گل محصولات این برند حس شگفت‌انگیزی در مصرف کننده ایجاد می‌کند. این برند چینی ماسک لب گریپ فروت بیواکوا را متناسب با لب شما آقایان و بانوان طراحی کرده تا لب‌هایی شاداب، مرطوب و سالم برای‌تان به ارمغان آورد.این ماسک لب بی‌نظیر دارای خواص کم‌نظیری است تا شما لب‌هایی درخشان و زیبا را تجربه کنید. با این ماسک برند بیواکوا از شر پوسته‌های خشک شده بر لب راحت و لطافت و نرمی معرکه‌ای را حس خواهید کرد.

این محصول را بر لب خود بگذارید و دغدغه سازگاری با نوع پوست خود را نداشته باشید زیرا مطابق با تمام انواع پوست طراحی شده است.ماسک لب گریپ فروت بیواکوا ویژگی آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارد تا بعد از استفاده لب‌های باطراوت و مرطوب داشته باشید. اگر به دنبال محصول مراقبتی قدرتمندی برای ترمیم پوسته پوسته شدن لب خود هستید این فرآورده بهداشتی را به شما توصیه می‌کنیم. این فرآورده‌ در بسته‌بندی کوچک زرد رنگ که لبی صورتی رنگ بر آن است با وزن 8 گرم به بازار ارائه شده است.

3-ماسک صورت مدل نیکوتین آمید آمپول ایمجز

ماسک صورت نیکوتین آمید آمپول ایمجز

خرید ماسک صورت نیکوتین آمید آمپول ایمجز

ماسک ورقه ای نیکوتین آمید به پوست شما فوری آب مورد نیاز را می رساند و تا 24 ساعت پوست شما نیاز به آبرسانی ندارد همچنین آبرسانی پوست باعث کلاژن سازی میشود و همین امر باعث جوان تر و روشن تر شدن پوست صورت می شود. یکی از خاصیت های ماسک ورقه ای نیکوتین آمید این است که وقتی این ماسک را روی صورت قرار میدهید ماده ای که در این ماسک وجود دارد فوری جذب پوست شما می شود این ماسک خنک است و تمام مواد بهداشتی مورد نیاز، وارد پوست شما می شود. از مهم ترین اثرات این ماسک افزایش مقاومت پوست در برابر مواد غیربهداشتی و هوای آلوده می باشد.

اگر پوست صورت مرطوب نباشد پوست روبه خشکی می رود حالت شکنندگی به خود می گیرد و همچنین به سلول های پوست هم آسیب می رسد اما این ماسک تمام مشکلات پوستی شما را به خصوص، خشکی پوست را برطرف می کند. ماسک ورقه ای نیکوتین آمید پوست صورت را مرطوب می کند و باعث آبرسانی به سلول های پوست صورت می شود به جرات می توان گفت که بهترین ماسکی است که دارای ویتامین های طبیعی است و در آن مواد آلوده به کار نرفته است مواد این ماسک زیاد است که حتی از آن می توانید دو سه بار استفاده کنید این ماسک به صورت ورقه ای روی صورت شما قرار می گیرد به محض قرار گرفتن روی پوست شما، موادی که در ماسک به کار رفته است فوری به پوست صورت شما جذب می شود و باعث می شود تا کلاژن های تازه ای بسازند.

4-ماسک صورت آنتی آکنه ایمجز

ماسک صورت آنتی آکنه ایمجز

خرید ماسک صورت آنتی آکنه ایمجز

ماسک ورقه ای ضد آکنه ایمیج یکی از ماسک‌های پرکاربرد برای برای پوست است که به دلیل عصاره آلوئه‌ورا برای ترمیم ، جوانسازی ، آبرسانی و دیگر موارد پوست بسیار مناسب است. ماسک ورقه‌ای ضد جوش و آکنه ایمجز حاوی عصاره گل هاماملیس نیز می‌باشد؛ که عصاره این گیاه در طب سنتی کاربرد فراوان دارد. از جمله خواص آن می‌توان به خاصیت تنظیم کنندگی ترشح غدد چربی و همچنین خاصیت آنتی باکتریال آن اشاره کرد. چربی اضافی روی سطح پوست و در منافذ باز پوست، یکی از دلایل اصلی بروز جوش و آکنه است که این ماسک با کنترل ترشح چربی پوست روشی مفید برای درمان جوش و آکنه می‌باشد.

وجود هیالورونیک اسید در کنار آلوئه‌ورا قدرت مرطوب کنندگی و آبرسانی بالایی به این ماسک بخشیده و این امر موجب تقویت بافت پوست و افزایش سلامتی پوست صورت می‌شود. هیالورونیک اسید قابلیت جذب آب تا چندین برابر وزن خود را داشته و با نفوذ به عمیق‌ترین لایه پوست سبب رطوبت رسانی به بافت‌های پوست شده و در نتیجه از چین و چروک سطحی نیز جلوگیری می‌شود. در پایان از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که با خواندن این مطلب توانسته باشید ماسک صورت مناسب خود را ساخته باشید. اگر نظری در رابطه با هر کدام از این ماسک‌های خانگی دارید خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

محصولات مرتبط
نومید جاسمین نچرال اینتنس ادو پرفیوم زنانه کلوئه - کلوئیChloe 
۱۵,۶۵۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
رز پشن ادو پرفیوم زنانه جیمی چوJimmy Chooامکان ارسال فوری
۱,۲۵۳,۰۰۰ تومان
۴.۵ میل
مینیاتوری
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
+۲
تنوع
دیوری ویرا ادو پرفیوم زنانه مردانه دیورDior 
۴۱,۳۲۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۱.۲ میل
سمپل
+۴
تنوع
لیدی میلیون رویال ادو پرفیوم زنانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۳,۷۶۵,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
بولگاری من رین اسنس ادو پرفیوم مردانه بولگاریBvlgari 
۹,۳۹۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۶۰ میل
عطر
+۲
تنوع
ال اف می ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۷,۹۰۲,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
بوس الایو پرفیوم زنانه هوگو بوس - هوگو باسHugo Boss 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
عجایب دبی ادو پرفیوم زنانه مردانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۶۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
تاویل ادو پرفیوم زنانه مردانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۶۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سندس ادو پرفیوم زنانه مردانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۶۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
یارا توس ادو پرفیوم زنانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۴۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ماسه ادو پرفیوم زنانه مردانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۶,۲۶۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ثروه گلد ادو پرفیوم زنانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۶,۲۵۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
د ایکون ادو پرفیوم زنانه آنتونیو باندراسAntonio banderas 
۳,۷۴۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
توباکو هانی ادو پرفیوم زنانه مردانه گرلنGuerlain 
۷۱,۳۸۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۱
تنوع
فلورا گورجس مگنولیا ادو پرفیوم زنانه گوچیGucci 
۱۰,۷۴۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید