یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
حقیقت استفاده از روغن کرچک برای رشد ابرو ها

حقیقت استفاده از روغن کرچک برای رشد ابرو ها

ابروها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های زیبایی برای اکثر خانم‌ها است. شکل ابروها تاثیر زیادی بر چهره افراد دارد و هرچه ابروها پرتر و بلندتر باشند، چهره فرد زیباتر خواهد بود. اکثر خانم‌ها به دنبال محصولی هستند که با کمک آن رشد ابروهای خود را افزایش دهند. یکی از چیزهایی که برای رشد ابرو کاربردی و مفید است، روغن کرچک است. اگر جمله تاثیر روغن کرچک بر رشد ابروها را در گوگل جستجو کنید، اطلاعات متفاوتی در این زمینه پیدا می‌کنید. برخی از افراد در مورد فواید این روغن غنی از اسیدهای چرب برای افزایش رشد مو آگاه هستند، در حالی که برخی دیگر هنوز این روغن را تست نکرده‌اند. در ادامه با فواید این روغن برای رشد سریع‌تر ابروها آشنا می‌شویم.

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از لوبیا کرچک تهیه می‌شود. این روغن گیاهی پرکاربرد مملو از ویتامین‌هایی است که به حمایت از مو و پوست ما کمک می‌کنند. در واقع روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب امگا 6، ویتامین E و بسیاری دیگر از مواد معدنی مفید است که باعث رطوبت رسانی پوست و مو و افزایش رشد موی سالم می‌شود.

فواید روغن کرچک برای ابرو

فواید روغن کرچک برای ابروها

یکی از مهم‌ترین فواید روغن کرچک برای ابروها این است که سبب افزایش گردش خون و خونرسانی بیشتر به پوست و موها می‌شود. این روغن قادر است که سیستم لنفاوی را تحریک کند، قارچ‌ها را از بین ببرد و در نهایت التهاب و درماتیت را درمان کند. این روغن همچنین با کاهش باکتری‌ها و التیام زخم‌ها، آکنه و جراحت را التیام می‌بخشد. از دیگر فواید روغن کرچک این است که سلولیت‌های پوستی را کاهش می‌دهد و به عنوان یک نرم کننده قوی عمل می‌کند.

آخرین و اثرگذارترین فایده روغن کرچک مربوط به ابروها می‌شود. استفاده مداوم از این روغن روی ابروها، به مرور زمان آن‌ها را پرپشت و حجیم می‌کند. اگر در مورد این فایده روغن کرچک برای رشد ابروها شک دارید پیشنهاد ما به شما این است که برای یک بار هم شده استفاده از آن را تجربه کنید. این روغن سال‌ها است که برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله ریزش مو استفاده می‌شود. با وجود شبهاتی که در مورد این روغن وجود دارد باید این را بدانید که در حالت کلی روغن کرچک کاملا کم‌خطر و حتی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. پس در استفاده از آن به منظور پرپشت و ضخیم کردن ابروها تعلل نکنید.

آیا روغن کرچک برای رشد ابرو موثر است؟

آیا روغن کرچک برای رشد ابروها موثر است؟

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن کرچک برای رشد ابروها کاربرد دارد. یکی از این شواهد مقدار زیاد اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک است. در واقع نصف بیشتر روغن کرچک از این ماده شیمیایی محرک رشد و ضدریزش مو تشکیل شده است. با این حال امتحان کردن روغن کرچک به جز بویی که ممکن است برای شما آزاردهنده باشد هیچ ضرری برای ابروهای شما ندارد. یک کاربرد دیگر روغن کرچک، خاصیت مرطوب‌کنندگی آن است. این روغن رطوبت مورد نیاز پوست و موی شما را برطرف می‌کند. نکته مهم در استفاده از روغن کرچک این است که از زدن آن در نزدیکی چشم خودداری کنید.

اگر باردار هستید، ممکن است نگرانی‌هایی در مورد بی‌خطر بودن استفاده از روغن کرچک در دوران بارداری داشته باشید، بنابراین حتماً قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. در هر صورت اگر برای استفاده از روغن کرچک مطمئن نیستید می‌توانید آن را با روغن بادام جایگزین کنید. روغن بادام دارای خواصی مشابه روغن کرچک از نظر مرطوب کنندگی برای موهای ابرو است. از آن‌جایی که این روغن بیشتر شناخته شده است ممکن است برخی افراد برای استفاده از آن مشتاق‌تر باشند.

نحوه زدن روغن کرچک به ابرو

نحوه زدن روغن کرچک به ابروها

روغن کرچک را می‌توانید به صورت روزانه به ابروهایتان بزنید. استفاده روزانه ایده خوبی برای برخورداری از تمام فواید روغن کرچک است. مراقب باشید که اگر قبلاً از این روغن استفاده نکرده‌اید، حتما تست عدم حساسیت را انجام دهید. با این کار از عدم حساسیت پوست‌تان نسبت به این ماده مطمئن می‌شوید. نکته مهم دیگر این است که برای استفاده از روغن کرچک حتما باید از نوع خالص آن استفاده کنید. پیش از زدن روغن کرچک مطمئن شوید که ابروهایتان تمیز و بدون آرایش هستند. از یک گوش‌پاک‌کن یا برس ریمل تمیز استفاده کنید تا مقدار کمی روغن کرچک را روی تمام تارهای ابرو بمالید و آن را روی موها ماساژ دهید.

مراقبت باشید که از تماس آن با چشم‌هایتان خودداری کنید. از آن‌جایی که این روغن دارای خاصیت ضدباکتریایی است، به بهبود مشکلات مربوط به پوست کمک می‌کند. در پایان باید به شما بگوییم که بهترین زمان برای استفاده از روغن کرچک شب‌ها و قبل از رفتن به رختخواب است. در طول شب، روغن فرصت کافی برای نفوذ به پوست را پیدا می‌کند و تاثیر خود را می‌گذارد. در این صورت صبح‌ها بعد از شستن صورت می‌توانید با خیال راحت از لوازم آرایش استفاده کنید.

مانند هر درمان خانگی دیگری استفاده از روغن کرچک را در مقدار کم و آهسته شروع کنید تا با نحوه واکنش پوست نسبت به این ماده آشنا شوید. اگر بعد از زدن روغن کرچک متوجه واکنش‌های آلرژیک مانند سوزش، خارش، التهاب و زخم روی پوست‌تان شدید بلافاصله استفاده از این روغن را متوقف کنید. اگر این علائم شدید بود حتما به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. این روغن مانند هر درمان دیگری نیازمند پیگیری است. پس اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوب برسید عجول نباشید و با حوصله به استفاده از این روغن ادامه دهید.

در پایان این مقاله امیدواریم موارد گفته شده و نکات تکمیلی درباره استفاده از روغن کرچک برای رشد ابروها برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. روغن کرچک می‌تواند یک درمان خانگی ایمن، مقرون به صرفه و طبیعی برای رشد ابروها باشد. ممکن است که این روغن یک درمان معجزه آسا و شگفت‌انگیز برای پرپشت کردن ابروهای بیش از حد نازک و کم‌پشت نباشد؛ اما حداقل مرطوب کننده است و بعد از چند بار استفاده متوجه تاثیرات شگفت‌انگیز آن خواهید شد.

محصولات مرتبط
سرم تقویت ابرو گرند کزمتیکسGRANDE COSMETICS 
۷,۷۶۳,۰۰۰ تومان
۳ میل
۱.۵ میل
کرم تقویت ابرو اسکالپیاScalpia 
۱۹۸,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
ژل تقویت کننده مژه و ابرو اسنسEssenceامکان ارسال فوری
۳۵۸,۰۰۰ تومان
۹ میل
ژل تقویت ابرو ریل مجیک شونSCHON 
۱۵۶,۵۰۰ تومان
۵ میل
تونیک تقویت مژه و ابرو وچهVOCHE 
۷۵۹,۰۰۰ تومان
۱۱ میل
۵ میل
سرم احیا کننده مژه لانکومLancomeامکان ارسال فوری
۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
۴ میل
سرم ابرو جینیس آناستازیاanastasia 
۷,۴۷۵,۰۰۰ تومان
۳.۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید