یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آیا روغن کرچک واقعا به رشد مژه‌ها کمک می‌کند؟

آیا روغن کرچک واقعا به رشد مژه‌ها کمک می‌کند؟

در حالی که برخی از افراد به اندازه کافی خوش شانس هستند که با مژه‌های پرپشت و بلند متولد شوند، برخی دیگر برای تقویت مژه‌های خود به انواع سرم‌ها، مکمل‌ها و مواد محرک رشد مو روی می‌آورند. روغن کرچک، به طور خاص، به دلیل توانایی آن در افزایش رشد مو و ابرو، معمولاً در توصیه‌های رشد مژه گنجانده می‌شود. با این حال، در حالی که روغن کرچک معمولاً برای پوست سر و ابروها استفاده می‌شود، هنگام استفاده از آن در نزدیکی ناحیه چشم باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام شود. برای درک فواید و خطرات بالقوه روغن کرچک برای مژه ها تا انتها این مقاله همراه ما باشید. به خواندن ادامه دهید تا حقیقت استفاده از روغن کرچک برای کمک به رشد مژه ها را بیابید.

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک یک درمان فوق‌العاده و همه کاره برای بسیاری از مشکلات پوست و مو است و در طول تاریخ در فرهنگ‌های مختلف به عنوان یک درمان طبیعی پوست استفاده شده است. روغن کرچک با فشار دادن دانه‌های گیاه کرچک که معمولاً از هند صادر می‌شود، تولید می‌شود. روغن کرچک به این دلیل که تنها منبع تجاری اسید چرب هیدروکسیله است، برای صنایع شیمیایی ویژه جهانی ضروری است.

روغن کرچک علاوه بر اسید چرب هیدروکسیله، حاوی اسید ریسینولئیک نیز می‌باشد و این اسید می‌تواند پوست را آبرسانی و مرطوب کند. میزان بالای اسیدریسینولئیک و سایر اسیدهای چرب ضروری در روغن استخراج‌شده از گیاه کرچک، خاصیت سم‌زدایی این روغن را تشویق می‌کند. برای درک اینکه روغن کرچک ممکن است چه فوایدی برای مژه‌ها داشته باشد، مهم است که بدانیم چگونه این روغن با پوست و مو تعامل می‌کند.

در واقع روغن کرچک به عنوان یک نرم‌کننده عمل می‌کند و سبب جلوگیری از تبخیر آب از طریق پوست می‌شود. اسیدهای چرب روغن کرچک نیز می‌توانند سلامت پوست را بهبود ببخشد، خشکی آن را از بین ببرند و با حمایت از ساختار آن، التهابات پوستی را کاهش بدهند.

آیا روغن کرچک به رشد مژه‌ها کمک می‌کند؟

آیا روغن کرچک به رشد مژه‌ها کمک می‌کند؟

روغن کرچک یک روغن رطوبت‌رسان بسیار قوی است و بعد از استفاده احتمال شکستگی و ریزش مژه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این روغن در بلندمدت سبب افزایش رشد و تراکم مژه‌ها می‌شود و آن‌ها را حجیم و مشکی نشان می‌دهد. تحقیقاتی که بر روی تعدادی خرگوش‌ انجام شده است نشان می‌دهد که روغن کرچک ممکن است بر بازسازی مو تأثیر بگذارد.

تحقیقات انجام شده بر روی انسان‌ها نیز نشان می‌دهد که اسیدریسینولئیک موجود در روغن کرچک در مدت کوتاهی به عمق پوست نفوذ می‌کند و اثر خود را می‌گذارد. برخی از محققان نیز بر این عقیده هستند که روغن کرچک اگر به طور مستقیم روی رشد مژه‌ها تاثیر نگذارد و باعث افزایش رشد آن‌ها نشود، به طور قطع به طور غیرمستقیم روی رشد آن‌ها تاثیر می‌گذارد و سلامت مژه‌ها را تضمین می‌کند.

روغن کرچک دارای سطوح بالایی از ترپنوئیدها و یک ترکیب مرتبط با توکوفرول و گلیسرول است که با اسیدهای چرب دیگر برای بهبود و سلامت پوست ترکیب می‌شود و همچنین به سلامت مژه‌ها کمک می‌کند. در واقع، روغن کرچک به دلیل داشتن چندین ویژگی برای رشد مژه‌ها مفید است. این روغن به حدی کاربردی است که می‌توانید آن را به یک مکمل عالی برای روتین روزانه مراقبت از موها تبدیل کنید.

فواید روغن کرچک برای مژه‌ها

در حالت کلی روغن کرچک مژه‌های شما را مرطوب‌تر و ضخیم‌تر نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که درخشندگی بیشتری دارند. اگر از روغن کرچک برای مژه‌های خود استفاده می‌کنید باید بدانید که حدود 3 تا 6 ماه زمان لازم است تا این روغن تاثیر خود را بگذارد. برای آشنا شدن با فواید روغن کرچک برای مژه‌ها در ادامه همراه ما باشید.

1- آبرسانی عمیق

روغن کرچک سرشار از اسیدریسینولئیک است. این ماده که یک اسید چرب است می‌تواند به مرطوب کردن پوست کمک کند. این اسید چرب می‌توانند برای سلامت و التیام پوست و مژه‌ها مفید باشند و رشد آن‌ها را افزایش دهد.

2- جلوگیری از هدر رفتن آب ترانس اپیدرمی

روغن کرچک به عنوان یک نرم کننده قوی عمل می‌کند و سبب جلوگیری از تبخیر آب از طریق پوست می‌شود. روغن کرچک رطوبت را در پوست به دام می‌اندازد و به محافظت و رشد بهتر مژه‌ها کمک می‌کند.

3- جلوگیری از شکستگی مژه

گاهی اوقات مژه‌ها به دلیل کمبود پروتئین و کم‌آبی در معرض ضعف و شکستگی قرار می‌گیرند. این ضعیف شدن باعث می‌شود که مژه‌ها کوتاه‌تر و نازک‌تر به نظر برسند. علاوه بر این روغن کرچک به حفظ رطوبت مژه‌ها نیز کمک می‌کند. با استفاده از این روغن، مژه‌هایی با ظاهری شاداب‌تر خواهید داشت. روغن کرچک همچنین می‌تواند به تقویت مجرای اشک و محافظت از چشم‌ها در برابر خشکی بیش از حد نیز کمک کند.

4- خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی

متخصصان پوست معتقد هستند که روغن کرچک خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای دارد. تحقیقات انجام شده بر روی روغن کرچک نیز نشان می‌دهد که این روغن اثرات میکروب‌کشی و قارچ‌کشی فوق‌العاده‌ای دارد. ریسین و اسیدریسینولئیک موجود در روغن کرچک از پوست و ساقه مو در برابر عفونت‌های قارچی و میکروبی محافظت می‌کنند.

آیا استفاده از روغن کرچک برای مژه‌ها بی‌خطر است؟

آیا استفاده از روغن کرچک برای مژه‌ها بی‌خطر است؟

روغن کرچک به طور کلی در صورت استفاده از مقدار کمی برای چشم‌ها بی‌خطر است. روغن کرچک یک محصول انسدادی با چگالی و ویسکوزیته نسبتا بالا است که در مقادیر بالا برای چشم و پوست مشکلاتی ایجاد می‌کند، اما اغلب در محصولات زیبایی یافت می‌شود. این روغن زمانیکه روی مژه‌ها قرار می‌گیرد سبب افزایش رشد و ضخامت آن‌ها می‌شود. وقتی صحبت از عوارض جانبی روغن کرچک برای مژه‌ها می‌شود، این روغن می‌تواند واکنش‌های پوستی مانند خارش، تورم و قرمزی را به همراه داشته باشد.

این روغن مانند هر محصول دیگری نیاز به انجام تست حساسیت دارد. پیش از زدن روغن کرچک روی مژه‌ها، مقداری از آن را در قسمت پشت گوش، روی پلک بالایی نزدیک ابرو یا روی خط مو قرار دهید. اگر حساسیت نداشتید می‌توانید برای مژه‌ها استفاده کنید. مراقب باشید که اگر مقداری روغن کرچک وارد چشم شما شود، ممکن است تاری دید موقتی را تجربه کنید. در این صورت بلافاصله چشم‌تان را بشویید.

بهتر است که برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، از دست‌های تمیز یا اپلیکاتور تمیز برای زدن روغن کرچک استفاده کنید. در رابطه با تاریخ انقضا روغن کرچک باید بدانید که به طور معمول، روغن کرچک حدود یک سال ماندگاری دارد. برای ماندگاری بالا بهتر است که این روغن را در محیط خنک و خشک نگهداری کنید. هرگونه تغییر در رنگ، قوام یا بو نشانه‌ای از خراب شدن روغن کرچک است. از استفاده از روغن خراب روی چشم‌ها خودداری کنید.

نحوه زدن روغن کرچک روی مژه‌ها

اگر از محصولات شیمیایی می‌ترسید و دوست دارید از محصولات طبیعی برای تقویت مژه‌هایتان استفاده کنید پیشنهاد ما به شما، باز هم استفاده از روغن کرچک است. به گفته مختصصان پوست و مو برای اثرگذاری بیشتر روغن کرچک باید هر شب از آن استفاده شود. برای اینکه از وارد شدن آلودگی به چشم‌تان جلوگیری کنید باید از برس ریمل یکبار مصرف استفاده کنید. همچنین می‌توانید برس را بعد از استفاده، شستشو دهید تا آلودگی‌های آن از بین برود. با این کار سلامت چشم‌تان به خطر نمی‌افتد.

برای شروع باید اپلیکاتور انتخابی خود را به روغن کرچک آغشته کنید و با دقت آن را روی خط مژه بالایی و پایینی خود بمالید. مراقب باشید که این روغن تمام مژه‌های شما را به خوبی پوشش دهد. در عین حال تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا روغن کرچک وارد چشم نشود. برای نتیجه بهتر باید اجازه دهید که روغن یک شب تا صبح روی مژه‌هایتان باقی بماند. این روغن را صبح روز بعد با آب فراوان بشویید و یا صورت خود را با آب میسلار پاک کنید.

در پایان این مقاله امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. همان‌طور که گفتیم روغن کرچک یک روغن آبرسان قوی است که به طور گسترده بر رشد مو تأثیر می‌گذارد. این روغن با فواید و خواص بیشماری که دارد برای ظاهر و سلامت مژه‌ها مفید و کاربردی است. در واقع روغن کرچک به حفظ ضخامت، رنگ تیره‌تر و استحکام مو و ظاهری متراکم‌تر کمک می‌کند.

محصولات مرتبط
سرم تقویت ابرو گرند کزمتیکسGRANDE COSMETICS 
۷,۷۶۳,۰۰۰ تومان
۳ میل
۱.۵ میل
کرم تقویت ابرو اسکالپیاScalpia 
۱۹۸,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
ژل تقویت کننده مژه و ابرو اسنسEssenceامکان ارسال فوری
۳۵۸,۰۰۰ تومان
۹ میل
ژل تقویت ابرو ریل مجیک شونSCHON 
۱۵۶,۵۰۰ تومان
۵ میل
تونیک تقویت مژه و ابرو وچهVOCHE 
۷۵۹,۰۰۰ تومان
۱۱ میل
۵ میل
سرم احیا کننده مژه لانکومLancomeامکان ارسال فوری
۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
۴ میل
سرم ابرو جینیس آناستازیاanastasia 
۷,۴۷۵,۰۰۰ تومان
۳.۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید