یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روغن صورت چیست، انواع آن کدامند و برای چه کسانی مفید است؟

روغن صورت چیست، انواع آن کدامند و برای چه کسانی مفید است؟

چیزی که در مورد تمام روغن‌های صورت صادق است این است که تمام این روغن‌ها عملکرد یکسانی ندارند و انتخاب نوع مناسب آن‌ها به نوع پوست بستگی دارد. توجه به این نکته مهم است که استفاده از روغن‌های صورت باید با توجه به نوع و جنس پوست صورت بگیرد، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت. روغن صورت موضوعی است که ما می‌خواهیم در این مقاله از وبسایت ریحا در مورد آن صحبت کنیم.

روغن‌های پوست صورت یا مراقبت از پوست را می‌توان به چند گروه دسته‌بندی کرد. روغن‌های منفرد یا خالص مستقیماً از منبع اصلی و فقط از یک ماده تشکیل می‌شوند. این روغن‌ها شامل روغن نارگیل، روغن آرگان یا روغن درخت چای می‌باشند. روغن‌های ترکیبی نیز شامل چندین روغن هستند که برای ایجاد یک محصول چند منظوره مناسب برای رفع چندین نیاز مختلف ترکیب شده‌اند. روغن‌های ترکیب شده با ترکیبات غیر روغنی، مانند رتینول، نگرانی‌های پوستی را که با روغن طبیعی نمی‌توان درمان کرد را برطرف می‌کنند.

انواع روغن‌های صورت و فواید آن‌ها

انواع روغن‌های صورت و فواید آن‌ها

فواید روغن‌ها تا حد زیادی به نوع روغن صورت مورد نظر بستگی دارد. اگرچه چند مزیت کلی برای تمام روغن‌ها وجود دارد ولی برخی از این خواص متفاوت‌تر هستند. بیشتر روغن‌های صورت خاصیت نرم‌کنندگی و انسدادی دارند، بنابراین می‌توانند از سد پوست حمایت کنند و رطوبت را حفظ کنند. به همین دلیل، اغلب آن‌ها بعنوان یک گزینه‌ مناسب برای پوست‌های خشک در نظر گرفته می‌شوند.

این در حالی است که این روغن‌ها معمولا برای انواع پوست‌ها مفید و قابل استفاده می‌باشند. روغن‌های صورت معمولا پوست را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کنند و آن را جوان و شاداب نگه می‌دارند. علاوه بر این، بسیاری از روغن‌های گیاهی به طور طبیعی غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی می‌باشند. در ادامه به معرفی برخی از روغن‌های گیاهی مناسب پوست صورت می‌پردازیم.

1- روغن جوجوبا

اکثر پزشکان و متخصصان پوست، طرفداران بزرگ روغن جوجوبا هستند. در واقع روغن جوجوبا یک استر موم است، به این معنی که بسیار سبک است و چربی کمتری روی پوست ایجاد می‌کند. این روغن همچنین غیرکومدوژنیک است و ترکیبی شبیه به سبوم انسان دارد. به همین دلیل است که متخصصان پوست روغن جوجوبا را گزینه‌ای عالی برای کسانی که پوست مستعد آکنه دارند می‌دانند.

این روغن به تنظیم تولید سبوم پوست کمک می‌کند و با کاهش چربی و منافذ باز پوست، امکان انسداد منافذ و ایجاد جوش را به حداقل می‌رساند. بر اساس تحقیقات انجام شده، روغن جوجوبا به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی، قادر است که اگزما و بیماری‌های التهابی پوست را درمان کند. از این رو یک محصول مراقبت از پوست قوی به شمار می‌رود.

2- روغن مارولا

روغن مارولا

درخت مارولا، بومی بخش‌هایی از جنوب آفریقا است که در گذشته نایاب و کم‌یاب بود. درخت مارولا که زمانی مقدس به حساب می‌آمد، در دوران باستان با باروری و ازدواج شاد مرتبط بود. همچنین تصور می‌شد که میوه تخمیر شده درخت مارولا باعث مستی فیل‌ها می‌شود. بخش‌های زیادی از درخت مارولا به عنوان مواد تشکیل دهنده در غذا و طب سنتی در سراسر آفریقا استفاده می‌شوند. هر میوه مارولا حاوی یک مهره قهوه‌ای سفت با هسته‌های سفید و انعطاف پذیر در هسته آن است.

روغن مارولا عمدتاً از هسته این میوه استخراج می‌شود، اما می‌توان آن را از پوسته بیرونی نیز تهیه کرد.روغن مارولا سرشار از پروتئین است و به دلیل جذب راحت و سریعی که دارد به یک درمان موثر برای پوست و مو تبدیل شده است. روغن مارولا رایحه‌ای میوه‌ای و گلی با ته رنگ گرم و آجیلی دارد و به عنوان نت پایه در عطرها، لوسیون‌های بدن و صابون‌ها استفاده می‌شود.

3- روغن آرگان

روغن آرگان یکی دیگر از روغن‌های گیاهی است که فواید زیادی برای سلامت پوست صورت و بدن دارد. تحقیقات انجام شده بر روی این روغن نشان می‌دهد که استفاده موضعی از این روغن خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و انعطاف‌پذیری آن را بیشتر می‌کند. خواص آنتی‌اکسیدانی بالای موجود در روغن آرگان، به پیشگیری و کاهش لکه‌های تیره پوست کمک می‌کند و انتخابی مناسب برای پوست‌های بالغ‌تر می‌باشد.

4- روغن گل رز

روغن گل رز

به دلیل غلظت بالای ویتامین A موجود در روغن گل سرخ، گاهی اوقات این روغن به عنوان جایگزینی برای رتینول شناخته می‌شود. مقادیر بالای اسیدلینولئیک موجود در گل رز آن را به یک انتخاب مناسب برای جلوگیری از پیری پوست تبدیل کرده است. گل سرخ نسبت به پرتقال یا لیمو ویتامین C بیشتری دارد از این رو دارای خواص آنتی‌اکسیدانی می‌باشد.

تحقیقات نشان داده است که، ویتامین C به کاهش آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید و اثر مخرب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. ویتامین C همچنین از تولید کلاژن حمایت می‌کند و از این طریق منجر به کاهش چین و چروک‌ها می‌شود. در نهایت باید بگوییم که ویتامین C، نقش مهمی در بهبود زخم و جلوگیری از خشکی پوست دارد.

چه کسانی باید و چه کسانی نباید از روغن‌های صورت استفاده کنند؟

موارد منع مصرف روغن‌های صورت

به گفته متخصصان، روغن‌های صورت بسته به فرمول و روغن مورد نظر می‌توانند گزینه خوبی برای انواع پوست‌ها باشند. بزرگترین نکته در اینجا درک خواص مختلف روغن‌ها و اطمینان از این است که این روغن با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد. بعنوان مثال اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، به طور خاص باید به دنبال روغن‌های ترکیبی فرموله شده برای این نوع پوست یا روغن‌هایی باشید که برچسب غیر کومدون‌زا دارند.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با روغن صورت این است که، برخی از روغن‌ها می‌توانند سبب بروز واکنش‌های آلرژیک شوند. پس اگر آلرژی شدید پوستی دارید بهتر است که قبل از استفاده از هر نوع روغنی، از عدم حساسیت خود نسبت به آن مطمئن شوید. در نهایت خانم‌های باردار نیز باید از برخی از روغن‌ها پرهیز کنند، زیرا این روغن‌ها می‌توانند باعث انقباضات رحمی شوند.

چگونه روغن‌های صورت را در روتین روزانه مراقبت از پوست خود بگنجانیم؟

روش استفاده از روغن‌های صورت در روتین روزانه

در رابطه با روغن‌های صورت باید بدانید که در حالت کلی، روغن‌ها مرطوب‌کننده هستند، اما تمایز مهمی که باید به خاطر داشت این است که آن‌ها معمولاً خاصیت مرطوب‌کنندگی ندارند. روغن‌ها عموما، به دلیل داشتن مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک، آب را به پوست متصل می‌کنند. در حالت ایده‌آل، برای دریافت بیشترین رطوبت از طریق پوست خود، می‌توانید از سرم حاوی مرطوب کننده استفاده کنید.

سپس صورت خود را به طور کامل با روغن بپوشانید تا به عنوان سد پوست در برابر از دست دادن رطوبت عمل کند. اگر روغن بخشی از روتین روزانه مراقبت از پوست شما است؛ باید آن را به عنوان آخرین مرحله، درست قبل از ضدآفتاب استفاده کنید.اگر هم می‌خواهید شب‌ها ازهر گونه سرم یا روغن‌ پوستی استفاده کنید، بهتر است آن را به عنوان آخرین چیز روی صورت خود بزنید.

بر اساس تحقیقاتی که روی روغن‌های گیاهی انجام شده؛ محققان به این نتیجه رسیدند که، روغن برای پوست‌های دارای آکنه و لک نیز مناسب می‌باشد. برخی از روغن‌ها مانند روغن درخت چای و روغن دانه زیره سیاه به مبارزه با آکنه کمک می‌کنند. این در حالی است که اسیدسالیسیلیک موجود در این روغن‌ها نیز برای باز کردن منافذ پوست مفید و کاربردی است. در نهایت باید بگوییم که اکثر روغن‌های گیاهی داری خواص آنتی‌اکسیدانی هستند و به محافظت از پوست شما کمک می‌کنند. در ادامه شما را با چند نونه از روغن و سرم‌های پوستی پرطرفدار در سطح بازار جهانی آشنا می‌کنیم:

1- سرم پوست مرطوب کننده ارگانیک کلد پرسد گل سرخ اوردینری

روغن سرم پوست مرطوب کننده ارگانیک کلد پرسد گل سرخ اوردینری

خرید سرم پوست ارگانیک کلد پرسد گل سرخ اوردینری روغن ارگانیک گل سرخ اوردینری، سرشار از ویتامین‌های E، C، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است. این ترکیبات که آبرسانی عمیق، افزایش صافی و یکدستی پوست را موجب خواهند شد؛ برای اصلاح لکه‌های تیره و آبرسانی پوست‌های خشک نیز شناخته می‌شوند. همچنین این روغن طبیعی گل رز سبب برطرف التهابات و حساسیت‌های پوستی نیز می‌شود. منظور از روغن رزهیپ در واقع روغن میوه گل نسترن است که با استفاده از سرما فشرده شده است زیرا روغن تصفیه نشده خواص بیشتری نسبت به روغن تصفیه شده آن دارد.

به همین دلیل اوردینری، این روغن را به صورت تصفیه نشده در اختیار شما قرار داده است. این محصول رایحه چندان مطبوعی ندارد ولی این رایحه نشان دهنده خراب بودن محصول نیست. روغن دانه نسترن غنی از پرو ویتامین A اسید لینوئیک و اسیدهای چرب است که نشانه‌های پیری زودرس را مورد هدف قرار داده و موجب ایجاد پوستی سالم و جوان خواهد شد. این روغن با خواص ضدالتهابی و احیاکنندگی و فرمولاسیون تقویتی، برای مصرف روزانه و انواع پوست‌های معمولی، چرب، مختلط، خشک و حساس مناسب می‌باشد. این محصول فاقد آب، الکل، سیلیکون، آجیل و گلوتن در ترکیب خود می‌باشد.

2- سرم پوست روشن کننده ویتامین سی لافارر

مایع سرم پوست روشن کننده ویتامین سی لافارر

خریدسرم پوست ویتامین سی و ای لافارر محصول سرم پوست لافارر حاوی 10 درصد ویتامین C (آسکوربیک اسید)، ویتامین E (توکوفریل استات) و فرولیک اسید است که با لایه‌برداری و جلوگیری از تولید بیش از حد رنگدانه‌های پوستی باعث از بین رفتن لک و تیرگی‌ها پوست می‌شود و به‌مرور سبب روشن‌ شدن رنگ پوست و یک‎دست شدن آن می‌شود.سرم ویتامین C لافارر با کمک به افزایش تولید کلاژن و الاستین، از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و پوستی صاف و یک‌دست را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

این امر به دلیل وجود ویتامین‌های C و E است که هردو آنتی‌اکسیدان و ضدپیری هستند و از بروز علائم پیری پیشگیری می‌کنند.ویتامین‌ E یک ترکیب محلول در چربی است که به این محصول حالتی چرب و روغنی می‌دهد. استفاده از فرولیک اسید که خود یک آنتی اکسیدان و روشن کننده است، منجر به بهبود عملکرد ویتامین‌های سی و ای و تقویت اثرگذاری این ویتامین‌ها در جلوگیری از فعالیت رادیکال‌های آزاد شدهو از پوست در مقابل رادیکال های آزاد و عوامل استرس زا محافظت می‌کند.

3- سرم پوست ضد چروک روغن دانه گل گاوزبان اوردینری

مایع سرم پوست ضد چروک روغن دانه گل گاوزبان اوردینری

خریدسرم پوست روغن دانه گل گاوزبان اوردینری استفاده از مواد اولیه ارگانیک و مرغوب، تاثیرگذاری عالی و قیمت مقرون به صرفه از دیگر عوامل و خصوصیاتی است که سبب معروفیت این برند کانادایی در سراسر جهان شده است.یکی از محصولات محبوب برند اوردینری، سرم روغن دانه گل گاوزبان است. این سرم یک مرطوب کننده و آبرسان فوق‌العاده است که برای پوست‌های خشک و حساس تولید شده اما به دلیل داشتن فرمولاسیونی حرفه‌ای همه افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از این سرم استفاده کنند.

فرمولاسیون سرم روغن دانه گل گاوزبان اوردینری برای با دارا بودن ترکیباتی مغذی که سر شار از اسیدهای چرب مورد نیاز پوست هستند، آن را تغذیه می‌کند. به عبارتی روغن دانه گل گاوزبان دارای غلظت بالایی از اسید گامالینولنیک ( که از خانواده امگا 6 محسوب می‌شود) در کنار اسید اولئیک، اسید اسئاریک، اسید لینولئیک و پالمیتیت است و از این رو می‌توان گفت فرمولاسیون این محصول برای پوست ارزش بسیار بالایی دارد. این سرم با رطوبت رسانی به لایه‌های پوست موجب افزایش سلامت و بهبود عملکرد سلول‌های پوست می‌شود.

در پایان این مقاله امیدواریم نکات گفته شده درباره روغن‌های صورت برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.همان‌طور که گفتیم استفاده از روغن‌ها غالبا برای پوست مفید است و معمولا به افرادی که پوست خشکی دارند توصیه می‌شود. بیشتر روغن‌های پوستی سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب بوده و می‌توانند هیدراتاسیون پوست را بهبود ببخشد. اگر شما نیز تجربه استفاده از روغن‌های طبیعی معرفی شدهدر بالا یا روغن‌های غیر از این موارد نام برده شده را دارید؛ خوشحال می‌شویم تا از تجربیات خود در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بگویید.

۱۷,۵۶۳
محصولات مرتبط
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن بدن المیسElemis 
۶,۵۸۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن بدن لوندر فارماسیFarmasi 
۴۴۹,۰۰۰ تومان
۲۲۵ میل
روغن بدن سوپرفود المیسElemis 
۷,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
روغن بدن مرین المیسElemis 
۱۱,۴۷۲,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
روغن بدن رز المیسElemis 
۱۱,۴۷۲,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
روغن بدن پرودیجیوکس نوکسnuxe 
۱,۲۶۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
روغن بدن پرودیجیوس نوکسnuxe 
۳,۵۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
روغن صورت له اینتمپورل جیونچیGivenchy 
۱۶,۵۰۳,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
روغن بدن اسکین تراپی اربورینErborian 
۵,۷۳۹,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
۱۰ میل
روغن بدن جاردین پالانکا بایجاBAÏJA 
۱,۹۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
روغن بدن دیور سولار دیورDior 
۸,۳۳۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
روغن بدن میس دیور دیورDior 
۷,۳۳۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن صورت آرگان کرویدواتKruidvat 
۶۸۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
روغن آرگان موروکن پرنسلیPrincely 
۴۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
روغن مو ایندیگو ملویتاMELVITAامکان ارسال فوری
۱,۷۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
روغن بدن پرودیجیوس اور نوکسnuxe 
۵,۲۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن بدن پرودیجیوس نرولی نوکسnuxe 
۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن بدن پرودیجیوس فلورال نوکسnuxe 
۳,۲۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
روغن بدن ارگانیک نویکس نوکسnuxe 
۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
روغن صورت ویتامین سی پیکسیpixi 
۳,۶۲۵,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
روغن آرگان مراکشی دکسهDexeامکان ارسال فوری
۵۴۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
روغن بدن دیواین آنتی پودسantipodes 
۳,۹۱۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
۱۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۷,۵۶۳ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید