یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تاثیر نوع و جنس پوست بر رایحه عطر

تاثیر نوع و جنس پوست بر رایحه عطر

بوی عطر روی کاغذ تستر موجود در فروشگاه‌ها با بوی عطر روی پوست شما کاملا متفاوت است. به همین دلیل است که همیشه قبل از خرید عطر باید آن را روی پوست خود امتحان کنید. همچنین ممکن است متوجه شده باشید که یک عطر می‌تواند بوی فوق‌العاده‌ای را روی بدن دوست یا همکار داشته باشد اما روی بدن شما بوی خوشایندی را ایجاد نکند. در این شرایط از عطری که خریداری کرده‌اید رضایت ندارید و از این موضوع که چرا عطرتان بوی متفاوتی دارد شکایت می‌کنید. مهم‌ترین نکته برای خرید یک عطر این است که باید آن را دوست داشته باشید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در عطرفروشی یا در خیابان رایحه‌ای را دوست داشته باشید و متوجه شوید که آن رایحه به پوست شما نمی‌خورد.

چیزی که در بدن انسان‌های مختلف سبب متفاوت شدن رایحه‌ها می‌شود، تعادل PH پوست است. علاوه بر PH، رژیم غذایی نیز در رایحه یک عطر تاثیرگذار است. هورمون‌ها نیز عامل دیگری هستند که می‌توانند ویژگی‌های عطر شما را تغییر دهند. زمانیکه هورمون استروژن کاهش می‌یابد، ممکن است متوجه شوید که بدن‌تان کمی بیش از حد گرم می‌شود و کمی بیشتر عرق می‌کنید و این به نوبه خود می‌تواند بر عطر شما تأثیر بگذارد. علاوه بر موارد ذکر شده عامل مهم دیگری که سبب تغییر رایحه عطر می‌شود و ما می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، جنس پوست است. اگر نوع پوست معمولی دارید (نه خشک نه چرب)، احتمالاً متوجه خواهید شد که بیشتر عطرها بوی خوبی روی پوست شما خواهند داشت.

تاثیر پوست چرب بر رایحه عطر

بر اساس تجربیات عطرسازان بیشتر عطرها با موادی ساخته می‌شوند که جذب روغن می‌شوند. اگر پوست چربی دارید، نت‌های اولیه را برای مدت طولانی‌تری روی پوست خود حفظ می‌کنید، اما این جنس پوست می‌تواند برخی از عناصر عطر را اغراق‌آمیز کند. به عنوان مثال نت‌های شیرین می‌توانند روی پوست‌های چرب بسیار خسته کننده و تقریبا بیمارگونه باشند. از سوی دیگر، میوه‌ها و به ویژه مرکبات می‌توانند شگفت انگیز باشند. نت‌هایی که به سرعت روی پوست خشک ناپدید می‌شوند می‌توانند روی پوست‌های چرب سمفونیک باشند. قاعده کلی این است که پوست چرب باعث پخش بوی بیشتر عطر می‌شود. این نوع پوست‌ها قادر هستند که رایحه‌های کاملاً ملایم و محتاطانه را به یک کار بزرگ تبدیل کنند. با این حال، شما باید مراقب باشید به این دلیل که برخی از عناصر می‌توانند بیش از حد زیاد شوند و تعادل یک عطر را به هم بزنند.

تاثیر پوست خشک بر رایحه عطر

پوست خشک به عطرهای قوی‌تر با پایه محکم خوب نیاز دارد تا ماندگاری خود را برای مدت زمان طولانی‌تر حفظ کند. برای این نوع پوست‌ها، نت‌های ادویه‌ای و شکوفه‌های سنگین مانند گل سرخ خوب کار می‌کنند. رایحه‌های لطیف و ملایم روی پوست‌های خشک به سرعت ناپدید می‌شوند، بنابراین اگر می‌خواهید بوی خیلی خوبی داشته باشید، به چیزی با رایحه قوی نیاز دارید. اگر جنس پوست‌تان خشک است و می‌خواهید عطر خود را ماندگارتر کنید باید قبل از اسپری کردن عطر، مطمئن شوید که پوست‌تان را با یک لوسیون یا روغن بدون بو کاملا مرطوب کرده باشید. همچنین می‌توانید به جای استفاده از عطر، از روغن‌های معطر نیز استفاده کنید. در ادامه شما را با چند نمونه از عطرهای زنانه و مردانه مناسب پوست‌های چرب و خشک آشنا می‌کنیم.

1- ادو پرفیوممیس دیور زنانه با رایحه مرکباتی و مدیترانه‌ای

خرید ادو پرفیوممیس دیور

ادوپرفیوم نام‌آشنای میس دیور، از محصولات بسیار محبوب و همیشه در صحنه کمپانی فرانسویِ دیور است که در سال 2012 به بازار جهانی عطر و ادوکلن زنانه شد. جای شکی وجود نداشت که نسخه ادوپرفیوم میس دیور نیز، مانند سایر محصولات ارائه شده از این زیرمجموعه، به‌شدت مورد استقبال قرار میگیرد؛ و همین طور هم شد! تلفیق معجزه آسای هرم بویایی این عطر زنانه، به دستان کاردیده و باتجربه طراح و عطرسازِ مطرحِ جهانی؛ آقای فرانسوا دماکی (Francois Demachy) خلق شد و در اختیار طرفدارن همیشگی برندِ دیور قرار گرفت.

چهره‌ی تبلیغاتی میس دیور، خانم ناتالی پورتمن (Natalie Portman)؛ بازیگرمشهورِ هالیوودی انتخاب شد. ترکیب اغواگر ادوپرفیوم میس دیور، به‌طور طبیعی از یک عشق واقعی همراه با شیطنت الهام گرفته شده و مخصوص خانم‌های جوانِ زیبا و سرزنده‌ای است که در یک رابطه‌ی عاشقانه هستند؛ عطری رمانتیک که دنیایی پر از رویا و دوست داشتن را برای دختران جوانِ عاشق و باروحیه به تصویر می‌کشد. فرمولاسیون مدیترانه‌ای گل‌دار و مرکباتی این عطر زنانه، انتخابی به‌جا و هوشمندانه برای افرادی است که پوست چرب دارند.

2-ادو پرفیوم گرلن اینسولنس زنانه با رایحه گل‌دار میوه‌ای

خرید ادو پرفیوم گرلن اینسولنس

در سال 2008، برند فرانسوی گرلن، یکی از پرطرفدارترین ادوپرفیوم‌های گل‌دار میوه‌ای خود را با نام اینسولنس (Insolence)، با شیشه‌ای بنفش رنگ به بازار عرضه کرد و 10 سال پس از معرفی آن، یعنی در سال 2018، طراحی شیشه این ادوپرفیوم را عوض کرد. عطر شاهکار اینسولنس گرلن توسط دو عطرساز شناخته شده به نام‌های موریس روسل (Maurice Roucel) و سالوین دالاکورته (Sylvaine Delacourte) با رایحه‌ای گرم و شیرین طراحی شده است. این ادوپرفیوم، رایحه‌ای فشرده‌تر، ماندگارتر، جادویی‌تر و منحصر به فردتر از ادوتویلت اینسولنس دارد و مخصوص خانم‌های عجیب و شیک‌پوش طراحی شده است.

استفاده از این ادوپرفیوم برای میهمانی‌های شبانه و مجالس رسمی در فصل‌های پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود. در لحظات اول پس از اسپری کردن عطر گرلن Insolence بر روی پوست و محل نبضتان، رایحه خوشی از میوه توت قرمز در هوا پخش می‌شود. این ترکیب میوه‌ای با بوی شیرینی که دارد، شادی و انرژی را در فضای اطراف شما منتشر می‌کند. اثر نافذ نت‌های ابتدایی روی پوست‌های چرب مشهودتر است و در ترکیب با نت‌های میانیگل‌های زنبق، بنفشه و شکوفه پرتقال، طراوت و انرژی مثبت را در وجودتان بیدار می‌کند.

3-ادو تویلت ورساچه پور هوم مردانه با رایحه آروماتیک فوژه و مرکباتی

خرید ادو تویلت ورساچه پور هوم مردانه

عطر مردانه ورساچه پور هوم (Versace Pour Homme) در سال 2008 توسط برند معروف و ایتالیایی ورساچه به بازار عرضه شد. این ادوتویلت مردانه به دلیل دارا بودن رایحه معطر و سرخسی، برای استفاده در فصول گرم سال مناسب است.رایحه آروماتیک فوژه این عطر با طبع خنک و طعم ملایمی که دارد، بسیار هیجان انگیز و جذاب است و بسیار به دل می‌نشیند. طراح این عطر، آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) است، که با طراحی رایحه این ادوتویلت مردانه از گل‌های معطر و نت‌های مرکباتی، مفهوم جدید از عطرهای مردانه را به دنیای عطر اضافه کرد.

این عطر نشانه جایگاه مردی قدرتمند، مصمم و مشتاق است، که در جامعه امروزی حضور فعال و موثر دارد و جایگاهی به دست می‌آورد که زنان دوست دارند، این جایگاه را در مردان اطراف خود ببینند. این عطر یک جفت زنانه نیز دارد. پخش بوی این عطر خوب و ماندگاری آن متوسط است. البته از آنجایی که این عطر، به صورت ادوتویلت طراحی شده است، داشتن ماندگاری متوسط برای آن، منطقی به نظر می‌رسد. با این حال ذدپای نت‌های مرکباتی ایتدایی و عناصر آروماتیک مینی به مراتب روی پوست‌های چرب ملموس‌تر است.

4-ادو پرفیوم کریداونتوس مردانه با رایحه مدیترانه‌ای میوه‌ای

خرید ادو پرفیوم کریداونتوس

در سال 2010، برند مشهور سلطنتی و فرانسوی کرید (Creed)، برای مراسم دویست و پنجاهمین سالگرد تاسیس و شروع به کارش، ادوپرفیوم لوکس و مردانه خود را به نام اونتوس (Aventus) رونمایی و معرفی کرد. کلمه اونتوس، از یک لغت باستانی به معنای موفقیت گرفته شده است. رایحه ادوپرفیوم کرید اونتوس، بسیار هوشمندانه طراحی شده و القا کننده احساس شادابی، نشاط و وقار مردانه‌ و دراماتیکی است. این عطر در مدت زمان کوتاهی پس از معرفی، تبدیل به محبوب‌ترین عطر از برند گران قیمت و لوکس کرید شد.

اونتوس کرید، ادوپرفیومی شیرین و خنک است، که در گروه بویایی مدیترانه‌ای میوه‌ای جای می‌گیرد. این ادوپرفیوم توسط دو عطرساز معروف و حرفه‌ای به نام‌های اروین کرید و الیور کرید طراحی و تولید شده است. الیور کرید، پدر اروین کرید است. آن‌ها در واقع نسل ششم و هفتم از خاندان بزرگ کرید هستند. در هرم رایحه‌ای این عطر، ابتدا شاهد نت‌هایی سرشار از میوه‌های مختلف و با طراوت هستیم که از گیاهان شهر Corsica، شهری که ناپلئون بناپارت در آنجا به دنیا آمده بود، گرفته شده‌اند. آناناس، انگور فرنگی، ترنج ایتالیایی و سیب، نت‌های اولیه اونتوس مردانه را تشکیل می‌دهند که در الحاق با گرما و چربی پوست قدرت پخش بالایی دارند.

5-ادو پرفیوم نارسیسو رودریگز فور هر زنانه با رایحه گل‌دار مشک‌دار و ادویه‌ای

خرید ادو پرفیوم نارسیسو رودریگز فور هر

کمپانی مطرح و محبوب آمریکایی نارسیسو رودریگز در سال 2006 عطر فور هر زنانه را در بطری صورتی و جعبه سیاه پس از نسخه اصلی 2004 ادوتویلت آن به بازار عرضه کرد. عطر For Her ادای احترامی به همه زنان و ظرافت طبیعی آنهاست. نارسیسو رودریگز می‌خواست که این عطر بازتابی از سبک برند مد او و عشق او به هنر معاصر باشد. به همین دلیل عطرسازان عطری مشک دار تولید کردند که شبیه رایحه پوست برهنه یک زن است و در عین حال حس سادگی و فرم‌های صاف را حفظ می‌کند.

خط بوی عطر دارای شدت ماندگاری است که صمیمی و رمانتیک است. رایحه‌ای اعتیاد آور که با زیبایی کلاسیکی که دارد، جاودانه می‌شود. عطری مدرن و در عین حال طبیعی را تصور کنید که سرشار از ظرافت، خطوط تمیز و صمیمیت است و کاملا با پوست ترکیب می‌شود و با لوکسی منحط می‌درخشد. ادوپرفیوم فور هر زنانه، بر اساس آکوردهای غالب مشک‌دار، رز، پودری، چوبی و نعناع هندی، در گروه عطرهایی با خط بوی گل‎دار چوبی مشک‌دار طبقه بندی می‌شود و روی پوست‌های خشک اثر نافذ و عمیقی دارد.

6-ادو پرفیوم گرلن سانتال رویال یونیسکس با رایحه چوبی چرمی و ادویه‌ای

خرید ادو پرفیوم گرلن سانتال رویال

سانتال رویال ادو پرفیوم مردانه زنانه از برند گرلن (Guerlain) در سال 2014 به بازار عرضه شد. عطار این ادو پرفیوم فرانسوی تیه‌ری واسر بوده و از مجموعه عطرهای «لز ابسولو دوریان» است. از این گروه عطرهای « بویس میستریو» و «امبر اترنال» را نیز می‌توان نام برد که همه آن‌ها شهرتی بی‌مانند دارند. مجموعه «لز ابسولو دوریان» ویژگی منحصربه‌فردی دارد و آن استفاده از خالص‌ترین و بهترین مواد طبیعی عطرسازی شرقی است. این اکسیر ترکیبی از نادرترین و گرانبهاترین روایح موجود در عطرها را همراه خود دارد.

رایحه‌ای افسون‌کننده از نت‌های چوبی شرقی که در تضاد بانت‌های تیره چرم و گلدار یاسمن و رز جادویی عجیب می‌سازد. این عطر دارای رایحه‌ای از خانواده بویایی شرقی چوبی و دارای طبع رایحه‌ای گرم و طعمی شیرین و تلخ است.در تولید این عطر از روش‌های عطرسازی عربی استفاده شده است. غلظت ادو پرفیوم داشته و ماندگاری و پخش بوی خوبی دارد. چراکه نت‌های پایه مشک، کهربا، چوب صندل سفید، چرم و عود مهمانی رازآلود و اغواکننده این روایح را تکمیل کرده و به ماندگاری هرچه بیشتر عطر کمک می‌‌کنند.همچنین اکثر کاربران این عطر اعلام داشتند که با وجود داشتن پوستی خشک، از دوام عطر بر روی بدن خود راضی هستند.

7-ادو تویلت ژان پل گوتیه اولترا میل مردانه با رایحه شرقی و ادویه‌ای

خرید ادو تویلت ژان پل گوتیه اولترا

عطر اولترا میل، حد نهایی از بوی خوش مردی خوش گذران و ثروتمند است که می‌توان عاشقش بود. این ادوتویلت با بوی تند و تیزش، نشانگر رویارویی قاطعی بین قدرت و لذت است که کمپانی فاخر ژآن پل گوتیه آن را در غلظت ادوتویلت با حجم معادل 125 میلی لیتر با پخش بویی نسبتا خوب و ماندگاری قابل توجهی برای مردان طالب قدرت که به روایح شیرین علاقمند هستند ارائه کرده است. از آکوردهای غالب و اصلی این ادوتویلت مردانه خاص می‌توان به وانیلی، شیرین، میوه‌ای، آروماتیک، دارچین و ادویه‌های پرحرارت اشاره کرد که این عطر را در دسته عطرهایی با خانواده بویایی شرقی فوژه قرار می‌دهد.

این ادوتویلت پرطرفدار دارای رایحه‌ای میوه‌ای شرقی است که با شروعی میوه‌ای و ادویه‌ای بازمی‌شود و بعد از مدتی با ترکیب ادویه‌های معطر شیرین و گرم شده و حالتی وانیلی و خامه‌ای به خود می‌گیرید.ادوتویلت ULTRA MALE با طبع گرم و طعم شیرینی که دارد از بسیار مناسب فصول سرد سال من جمله شب‌های بلند زمستان است؛ همچنین با فرمولاسیونی غنی و با ارزش عطری ایده‌آل برای میهمانی‌های رسمی و نیمه رسمی خواهد بود. این عطر به دلیل رایحه ادویه‌ای و شرقی خود حتی روی پوست‌های خشک نیز ماندگاری خوبی دارد. اگر می‌خواهید در محافل عمومی همه نگاه‌ها به سمت شما باشد عطر اولترا میل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

8-ادو تویلت ایوسن لورن لانویت دی الهوم مردانه با رایحه چوبی و ادویه‌ای

خرید ادو تویلت ایوسن لورن لانویت دی الهوم

عطر مردانه لانویت دی الهوم از برند محبوب عطر و ادکلن ایوسن لورن، رایحه‌ای لبریز از تضاد و شگفتی دارد. این ادوتویلت چوبی تند که توسط سه عطرساز معروف به نام‌های آنه فلیپو، دومنیک روپیون و پیر وارگنیه طراحی شده است، در سال 2009 توسط برند فرانسوی Yves Saint Laurent به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه تلخ و معتدل تا به امروز، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند ایوسن لورن شناخته می‌شود. این عطر مردانه دارای ماندگاری خوب و پخش‌بوی قابل قبول است و برای استفاده در مهمانی‌ها و جشن‌های شبانه یا قرار ملاقات‌های مهم توسط آقایان در هر سن و سالی توصیه می‌شود.

رایحه عطر مردانه لا نویت دی الهوم با جریانی قوی از نت‌های چوبی، فلفلی شروع می‌شود که بسیار غنی، تاثیرگذار و مردانه هستند. البته این جریان قوی طولانی مدت نیست و وجود هل در کنار چوب سدر در ساختار این عطر باعث ملایم‌تر شدن رایحه می‌شود؛ اما روی پوست‌های خشک قوی‌تر عمل می‌کند. در پایان این مقاله امیدواریم که مطال گفته شده به قدر کافی برایتان مفید بوده باشد و با روایح مناسب پوست‌های چرب و خشک آشنا شده باشید. کلیک بر روی گزینه خرید امکان دسترسی مستقیم به صفحه معرفی محصولات پیشنهادی را برای شما ممکن می‌کند. همچنین خوشحال می‌شویم از تجربیات خود درباره محصولات معرفی شده در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
کنزو هوم ادو پرفیوم مردانهKenzo 
۷,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۱۰ میل
عطر
+۳
تنوع
زارا فور هیم ادو تویلت مردانهZaraامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۲۱,۰۰۰ تومان۲,۸۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
هالتان ادو پرفیوم مردانه پارفومز د مارلی - هالتین ادو پرفیوم مردانه پارفومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۹,۷۸۸,۰۰۰ تومان۱۷,۱۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
سیگنیچر ادو پرفیوم زنانه مونت بلنکMont Blanc 
۴,۳۳۳,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
جوپ هوم آیس ادو تویلت مردانهJoop 
۱۵,۰۱۷,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۴۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
امپریو آرمانی استرانگر وید یو لیدر ادو پرفیوم مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani تخفیف ویژه
۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان۶,۶۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
اینترلود بلک ایریس من ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۸,۱۸۱,۰۰۰ تومان۱۳,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
+۱
تنوع
پولو بلو گلد بلند ادو پرفیوم مردانه رالف لورنRalph Lauren 
۶,۹۶۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
هالووین من ایکس ادو تویلت مردانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozoامکان ارسال فوری
۲,۵۲۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
وانتد گرل ادو پرفیوم زنانه آزاروAzzaro 
۳,۸۶۴,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
بد بوی ادو تویلت مردانه کارولینا هرراCarolina Herrera 
۱۰,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
ران وایلد ادو تویلت مردانهDavidoff 
۴,۵۵۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
اورچر - اوورتور ادو پرفیوم زنانه مردانه زرجوفXerjoff 
۲۵,۰۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
۱۰۰ میل
عطر
+۱
تنوع
باس باتلد عود سافرون ادو پرفیوم مردانهHugo Boss 
۱۳,۸۵۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
باس باتلد عود آروماتیک ادو پرفیوم مردانهHugo Boss 
۷,۷۴۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
باس د سنت ابسولوت ادو پرفیوم مردانهHugo Boss 
۱۴,۵۹۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید