یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید شگفت‌انگیز ویتامین E برای پوست‌های خشک

فواید شگفت‌انگیز ویتامین E برای پوست‌های خشک

ویتامین E بسیار شناخته شده است و به هیچ وجه یک چیز جدید در روتین مراقبت از پوست و حفظ زیبایی پوست نیست. از گذشته‌های دور تا به امروز از این روغن برای درمان آکنه و حتی التیام زخم‌های سطحی استفاده می‌کردند. ویتامین E این قابلیت را دارد که پوست را آبرسانی کند و رطوبت مورد نیاز آن را تامین کند.

این ویتامین همچنین دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و فواید بسیار زیادی برای پوست صورت دارد. این ویتامین علاوه بر فواید زیادی که برای پوست دارد سبب احیا و بازسازی موهای آسیب‌دیده نیز می‌شود. پس اگر به دنبال چیزی هستید که هم برای پوست شما مناسب باشد و هم برای موها، پیشنهاد ما به شما ویتامین E است.

ویتامین E چیست؟

آلفا توکوفرول (شکل ویتامین E که در بدن انسان می‌تواند متابولیزه شود) معمولاً به صورت مصنوعی تولید می‌شود اما در محصولات طبیعی نیز یافت می‌شود. از مهم‌ترین منابع این ویتامین می‌توان به آووکادو، کدو تنبل و روغن جوانه گندم اشاره کرد. این منابع هم به صورت خوراکی قابل استفاده هستند و هم به شکل موضعی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بیشتر اوقات محصولات مراقبت از پوست که حاوی ویتامین E باشند را می‌توان به شکل روغن یا کرم پیدا کرد.

در حالت کلی اگر بخواهیم بگوییم، ویتامین E یک ویتامین آنتی‌اکسیدانی و یک روغن طبیعی و مفید است. ویتامین E علاوه بر شکل طبیعی به شکل مصنوعی نیز وجود دارد. ویتامین E مصنوعی از هشت شکل مختلف تشکیل شده است که تنها یکی از آن‌ها مشابه مولکول طبیعی است. از آن‌جایی که ویتامین E طبیعی حدود 8 برابر گران‌تر از نوع مصنوعی است، فرم مصنوعی آن به طور کلی در تولید لوازم آرایشی به ویژه در محصولات با قدرت بالا استفاده می‌شود.

فواید ویتامین E برای پوست خشک

ویتامین E به طور طبیعی در طیف گسترده‌ای از غذاها یافت می‌شود. این ویتامین به گونه‌ای است که با افزایش سن نیاز بیشتری به آن وجود دارد. ویتامین E موضعی که در انواع محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شود، نه تنها جایگزین مطمئن‌تری است، بلکه برای درمان مشکلات خاصی از پوست نیز مفید است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که ویتامین E را از یک کپسول مکمل استخراج کرده و مستقیماً روی پوست خود بمالند تا غلظت بالایی داشته باشد. اما در حقیقت این کار ممکن است برای پوست مناسب نباشد و باعث تحریک ناخواسته آن شود. اگر دوست دارید با فواید ویتامین E برای پوست آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

1- محافظت از سد چربی پوست

متخصصان پوست و زیبایی بر این اعتقاد هستند که ویتامین E، چربی‌ها را در زیر پوست شما تازه نگه می‌دارد. این کار به دست نخورده نگه داشتن سد محافظ پوست شما کمک می‌کند. در واقع این ویتامین سبب بهبود و پوشاندن ترک‌های پوستی که مسیر اصلی خروج آب و رطوبت از سطح پوست هستند می‌شود. با استفاده از ویتامین E، پوست نرم و لطیف می‌شود و خشکی آن از بین می‌رود.

2- مرطوب نگه داشتن پوست

ویتامین E این امکان را به پوست می‌دهد که رطوبت آن برای مدت زمان طولانی بین سلول‌های پوستی حفظ شود. از این رو قابلیت رطوبت رسانی محصولات حاوی ویتامین E بسیار بیشتر از محصولات بدون این ویتامین است. به گفته متخصصان این ویتامین پوست را تا 16 ساعت هیدراته نگه می‌دارد.

3- التیام پوست آسیب دیده

مزیت اصلی ویتامین E، توانایی بسیار بالای آن در تسریع بهبود آسیب‌های پوستی مانند سوختگی‌ها و زخم‌ها است. در واقع این ویتامین سرعت بهبود مشکلات پوستی را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. ویتامین E همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و هر نوع تحریک و آسیبی محافظت می‌کند. این ویتامین همچنین این قابلیت را دارد که رطوبت پوست را افزایش دهد و به این ترتیب دارای قابلیت ضد پیری آن شود.

4- خاصیت آنتی‌اکسیدانی

ویتامین E مزایای آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. در واقع این ویتامین به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند و می‌تواند از اکسیداسیون سبوم (روغن) جلوگیری کند. با استفاده از این روغن به تدریج جوش‌های سرسیاه پوست کاهش پیدا می‌کند.

5- صاف و یکدست کردن سطح پوست

ویتامین E حاوی ترکیباتی است که از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی و تابش نور خورشید محافظت می‌کند. این ویتامین باعث صاف و یکدست شدن پوست شما می‌شود و به مرور زمان جوش‌ها را از بین می‌برد.

6- محافظت از پوست در برابر آفتاب

ویتامین E دارای اهداف محافظتی بسیار زیادی است. متخصصان پوست بر این عقیده هستند که وقتی ویتامین E با ویتامین C ترکیب می‌شود و زیر کرم ضد آفتاب استفاده می‌شود، می‌تواند تا چهار برابر بیشتر از ضد آفتاب به تنهایی، از پوست صورت محافظت کند.

عوارض جانبی استفاده از ویتامین E

متخصصان پوست و زیبایی هشدار می‌دهند که وقتی ویتامین E به شکل خالص، در یک کپسول استفاده می‌شود و مستقیماً روی پوست زده می‌شود، ممکن است واکنش‌هایی از نوع درماتیت را ایجاد کند. این اتفاق به خصوص برای پوست‌ها نازک‌تر و حساس‌تر اطراف چشم بیشتر رخ می‌دهد. درماتیت که یک نوع التهاب پوستی است گاهی اوقات به دلیل مراقبت ناصحیح از پوست ایجاد می‌شود.

اگر به این بیماری مبتلا هستید بهتر است که برای استفاده از محصولات جدید عجله نکنید و پیش از استفاده تست حساسیت را انجام دهید. این ویتامین همچنین برای افرادی که پوست خیلی چربی دارند ممکن است که مفید نباشد. از آن‌جایی که ویتامین E ممکن است منافذ را مسدود کند، موجب بروز جوش و آکنه می‌شود. به همین دلیل استفاده از محصولات حاوی ویتامین E برای پوست‌های معمولی مناسب‌تر است. این نوع پوست‌ها منافذ کمتر و کوچک‌تری دارند و احتمال مسدود شدن آن‌ها نیز کمتر است.

نحوه استفاده از ویتامین E

اکثر متخصصان این روش را پیشنهاد می‌کنند که اگر جای زخم یا ناحیه خاصی دارید که می‌خواهید آن را درمان کنید، یک کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و روغن داخل آن را برای چند هفته روی محل مورد نظر بمالید. در واقع این روغن یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده است و به طور گسترده از بروز پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. در استفاده از این ویتامین باید دقت کنید و اگر هرگونه علائم حساسیت یا قرمزی را مشاهده کردید فورا استفاده از آن را قطع کنید.

در رابطه با نگرانی‌هایی که از بابت انسداد منافذ وجود دارد هم، توجه به این نکته مهم است که وقتی ویتامین E در فرمولاسیون‌های مراقبت از پوست استفاده می‌شود فقط در غلظت کمی ارائه می‌شود و این مقدار هیچ ضرری برای پوست ایجاد نمی‌کند. در حالت کلی، ویتامین E کاملا بی‌خطر است، اما در شکل خالص آن، به طور بالقوه می‌تواند باعث تحریک، مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش شود. اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، بهتر است در ناحیه خاصی از پوست مانند لکه‌های تیره یا جای زخم استفاده شود.

1- کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ

کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ

خرید کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ

کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ پاز جمله کرم‌های دور چشمی است که باید مصرف آن را در روتین مراقبت از پوست گنجاند. این کرم دورچشم به محافظت از پوست و کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم کمک می‌کند و دایره‌های سیاه اطراف چشم رانیز بهبود می‌بخشد. این محصول عصاره رزهیپ دارد که محصولی ارگانیک از کوه‌های شیلی است. این کرم آبرسان دور چشم با ترکیبات فوق‌العاده خود و عصاره روغن غلات سبب آبرسانی پوست اطراف چشم می‌شود. همچنین کرم دور چشم بادی شاپ سرشار از ویتامین E و هیالورونیک اسید بوده و برای رطوبت رسانی و تغذیه پوست دور چشم طراحی شده است.

یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت و محافظت از پوست حساس دور چشم و مقابله با فرآیند پیری، استفاده از کرم دورچشم است. کرم دور چشم قادر است چین و چروک‌های سطحی اطراف چشم را کمتر کند و تیرگی‌های به وجود آمده اطراف چشم را نیز برطرف نماید.خرید کرم آبرسان دور چشم بادی شاپ با توجه به کیفیتی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. کرم آبرسان بادی شاپ همچنین وگان بوده و هیچ گونه تست حیوانی برای آن صورت نگرفته است.

2- ژل شوینده صورت ملایم ویتامین E بادی شاپ

ژل شوینده صورت ملایم ویتامین E بادی شاپ

خریدژل شوینده صورت ویتامین E بادی شاپ

شوینده ملایم ویتامین E بادی شاپ محصولی سازگار با پوست‌های مختلط، خشک و معمولی است. در ساخت این محصول شوینده از ویتامین E و روغن جوانه گندم استفاده شده است و پوست شما را به‌خوبی مرطوب و نرم می‌کند و احساس خشکی در پوست شما ایجاد نمی‌کند. در واقع شهرت این محصول به خاطر پاک کنندگی عمیق همراه با نرم و مرطوب نگه‌داشتن پوست صورت است، زیرا برخلاف بسیاری از محصولات شوینده که پس از استفاده پوست را خشک می‌کنند، این محصول لطافت و نرمی فوق‌العاده‌ای به پوست شما می‌دهد.شوینده ملایم ویتامین E بادی شاپ دارای محفظه‌ای تیوپی، بافتی کرمی و حجم 125 میل است و رایحه‌ای مطبوع و دوست داشتنی دارد.

وجود ویتامین E در این محصول باعث آبرسانی به پوست صورت و لطافت و تازگی پوست می‌شود. اگر پوست شما خشک و دهیدراته است، شوینده ملایم ویتامین E بادی شاپ می‌تواند تبدیل به شوینده مورد علاقه شما شود. این محصول با اینکه پوست را از تمام آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند، احساس نرمی و رطوبت فوق‌العاده‌ای به پوست می‌دهد.شوینده ملایم ویتامین E بادی شاپ فاقد پارابن و مواد مضر است و روغن جوانه گندم موجود در ترکیبات این شوینده باعث می‌شود پوست شما آب کمتری از دست بدهد. با استفاده مداوم از این محصول در زمانی کوتاه پوست صورت شما بسیار نرم‌تر و جوان‌تر از قبل می‌شود و خستگی و کدری پوست کاملا از بین می رود.

3- مایع سرم پوست مرطوب کننده ویتامین ای بادی شاپ

مایع سرم پوست مرطوب کننده ویتامین ای بادی شاپ

خرید سرم پوست ویتامین ای بادی شاپ

سرم‌ها بر پایه آب ساخته می‌شوند و بسیار نرم، سبک و زودجذب هستند و قدرت زیادی در آبرسانی پوست‌های دهیدراته دارند. بهتر است افرادی که پوست حساس و خشک دارند حتما استفاده از سرم را در روتین پوستی خود قرار دهند.سرم ویتامین E بادی شاپ در حجم 28 میل تولید شده است و بافتی سبک دارد. پس از استفاده از این سرم هیچ‌گونه احساس چربی و سنگینی روی پوست شما ایجاد نمی‌شود و به سرعت جذب پوست می‌شود. این محصول برای انواع پوست‌های نرمال، خشک، مختلط و چرب مناسب است و ترمیم کننده و تقویت کننده‌ای بی‌نظیر برای پوست شما محسوب می‌شود.

سرم ویتامین E بادی شاپ محصولی کاملا گیاهی و اورگانیک است و در ساخت آن از پارابن و مواد سیلیکونی استفاده نشده است. با مدت کوتاهی استفاده از سرم ویتامین E بادی شاپ تغییرات شگفت‌انگیزی در پوست خود مشاهده می‌کنید و پوست شما سالم‌تر و درخشان‌تر می‌شود. این محصول سرشار از آنتی اکسیدان است و محصولی بسیار انرژی بخش و شاداب کننده است که با استفاده از آن احساس جوانی و لطافت می‌کنید.سرم ویتامین E بادی شاپ حاوی ویتامین E، روغن بادام، دانه کنجد و روغن جوانه گندم است و به خوبی پوست را مرطوب کرده، چین و چروک‌های پوست را رفع می‌کند و طراوت و شادابی بی‌نظیری به پوست می‌دهد.

4- کرم مرطوب کننده ویتامین ای انواع پوست بادی شاپ

کرم مرطوب کننده ویتامین ای انواع پوست بادی شاپ

خریدکرم مرطوب کننده ویتامین بادی شاپ

کرم مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ محصولی بسیار باکیفیت و منحصر بفرد است که پوست شما را کاملا نرم و لطیف می‌کند. این محصول ضدحساسیت است و برای افرادی با پوست خشک و حساس بهترین انتخاب است. کرم مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ هیچ‌گونه التهابی در پوست‌های حساس ایجاد نمی‌کند و قرمزی پوست را به‌خوبی رفع می‌کند.کرم مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ در محفظه‌ای کاسه‌ای تولید می‌شود و دارای حجم 50 میل است. این محصول بافت سبکی دارد و خیلی زود جذب پوست شما می‌شود و هیچ اثری از سنگینی و چربی روی پوست صورت ایجاد نمی‌کند.

کرم مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ علاوه بر خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارای خاصیت آبرسانی عمیق به پوست است، زیرا در ترکیبات آن از اسید هیالورونیک استفاده شده است که ماده‌ای مؤثر برای آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست است.در ترکیبات کرم مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ از ویتامین E و روغن جوانه گندم استفاده شده است. وجود این مواد باعث نرمی و لطافت پوست و همچنین ترمیم بافت پوست می‌شوند. علاوه‌بر این خواص آنتی اکسیدانی کرم مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ باعث حفظ سلامت و درخشندگی پوست می‌شود و از آن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

5-کرم مرطوب کننده ویتامین ای اس پی اف 30 بادی شاپ

کرم مرطوب کننده ویتامین ای اس پی اف سی بادی شاپ

خرید کرم مرطوب کننده ویتامین ای SPF 30 بادی شاپ

امولوسیون مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ محصولی بسیار عالی است که برای انواع مختلف پوست کاربرد دارد. یکی از مواردی که امولوسیون مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ را به محصولی متمایز از سایر محصولات تبدیل کرده است، فیلترهای UV موجود در آن است که از پوست بدن در برابر اشعه‌های خورشید مراقبت می‌کند. این محصول گیاهی است و وجود موادی مانند ویتامین E، روغن سویا و روغن جوانه گندم در ترکیبات آن باعث پیشگیری از پیری زودرس پوست می‌شود و همچنین بافت آسیب دیده را به طرزی شگفت انگیز ترمیم کرده و بهبود می‌بخشد.

در پایان این مقاله امیدواریم مطالب گفته شده درباره ویتامین ای برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. ویتامین E که ترکیب اصلی اکثر محصولات بهداشتی است؛ فواید بی‌نظیری برای پوست دارد. این ویتامین استحکام دیواره مویرگی، رطوبت و خاصیت الاستیسیته پوست را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. به همین دلیل ویتامین E ترکیبی است که برای جلوگیری از پیری زودرس پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات حاوی ویتامین E پوست را لطیف، شفاف و درخشان کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند. با کلیک بر روی گزینه خرید می‌توانید مستقیما یه صفحه محصولات معرفی شده حاوی ویتامین E، در وبسایت ریحا دسترسی پیدا کنید.

محصولات مرتبط
سرم پوست ویتامین C + E سفوراSephora 
۲,۶۴۴,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم کاسه ای ویتامین E+C آردنArdene 
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۷۵ میل
رژ لب مایع مات ویتامین E لیکوئید کیس دبیDebbyامکان ارسال فوری
۲۰۹,۰۰۰ تومان
09
09
×06
06
×07
07
+۴
تنوع
ژل ضد آفتاب کودکان ویتامین E وت اسکین ژل SPF 50 ویشیVichy تخفیف ویژه
۲,۲۶۶,۰۰۰ تومان۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان
بی رنگ
بی رنگ
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید