یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
9 عادتی که باعث چین و چروک دور چشم می‌شود

9 عادتی که باعث چین و چروک دور چشم می‌شود

چروک یا پف پوست زیر چشم یک مشکل شایع زیبایی است که برخی افراد با آن مواجه هستند. این مشکل معمولا با خستگی پوست و تجمع مایعات در بافت زیر چشم به دلیل خواب ناکافی، خستگی، استرس، افزایش سن و برخی عوامل دیگر ایجاد می‌شود. چروک دور چشم معمولا به صورت خطوط ریز و چروک‌های پوستی در محدوده اطراف چشم‌ها به وجود می‌آید و معمولا در افراد با سن بالاتر بیشتر مشاهده می‌شود. این چروک‌ها ناشی از فعالیت عضلانی پیچیده چشم، تابش نور خورشید، استفاده از تنباکو و دیگر عوامل می‌باشد. برای درمان این مشکلات می‌توانید از روش‌هایی مانند مصرف غذاهای سالم، استراحت کافی، استفاده از محصولات ضد چین و چروک، روش‌های خانگی و در صورت نیاز روش‌های پزشکی مانند لیزر و بوتاکس استفاده کنید. به هر حال، بهترین روش‌ها برای پیشگیری از این مشکلات، شامل ایجاد عادات سالم زندگی، مراقبت از پوست، استفاده از عینک آفتابی و عدم استفاده از تنباکو است.

عواملی که باعث چین و چروک دور چشم می‌شود

چروک شدن اطراف چشم

چندین عامل مختلف وجود دارد که می‌تواند به ظهور چروک‌های اطراف چشم منجر شود. در زیر به برخی از این عادت‌های اشتباه اشاره می‌کنیم.

1- خوابیدن با آرایش

خوابیدن با آرایش می‌تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم تأثیرات منفی بر روی پوست صورت داشته باشد. یکی از مهم‌ترین عوارض این کار چروک‌ شدن پوست اطراف چشم است. هنگام خوابیدن با آرایش، لایه‌های چربی و مواد آرایشی روی پوست صورت تجمع پیدا می‌کنند و سبب مسدود شدن منافذ می‌شوند. زمانی که منافذ روی سطح پوست بسته شوند، پوست قادر به تنفس نیست. این مسئله باعث بروز ترشحات چربی و آکنه‌های پوستی می‌شود. علاوه بر این، ذرات آرایشی ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که پوست را تحریک کنند و باعث تشدید چروک‌های اطراف چشم شوند. عوامل دیگری مانند کمبود خواب، تغذیه نامناسب، تنش، استرس و... نیز می‌توانند به تشدید چروک‌های اطراف چشم منجر شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. بهترین راه برای پیشگیری از چروک شدن پوست اطراف چشم، شستشوی آرایش شبانه و استفاده از محصولات مراقبت از پوست است.

2- سیگار کشیدن

کشیدن سیگار و قلیان می‌تواند تاثیرات بسیاری بر روی پوست داشته باشد و یکی از آن‌ها ایجاد چروک در ناحیه اطراف چشم‌ها است. تحقیقات نشان داده‌اند که دود سیگار و قلیان شامل ترکیبات شیمیایی آسیب‌رسان هستند که می‌توانند باعث خشکی و چروکیدگی پوست شوند. علاوه بر این، دود سیگار و قلیان باعث کاهش فشار خون و جریان خون در عروق پوست می‌شود. همین عامل می‌تواند باعث ایجاد تیرگی در پوست زیر چشم و کاهش تولید کلاژن ‌شود. از آن‌جایی که تولید کلاژن از اهمیت بسیار زیادی برای پوست برخوردار است، کمبود آن قوام و انعطاف‌پذیری پوست را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین، به جرات می‌توان گفت که کشیدن سیگار و قلیان می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در پوست اطراف چشم شود. اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل، اجتناب از کشیدن سیگار و قلیان است. علاوه بر نکشیدن سیگار و قلیان استفاده از کرم‌های ضد چروک نیز به حفظ رطوبت و سلامت پوست کمک می‌کنند.

3- کم‌خوابی

کم خوابی یکی از علل اصلی ظهور چروک در اطراف چشم‌ها است. هنگامی که در طول شبانه روز خواب کافی نداشته باشید، بدن شما به میزان کافی کلاژن تولید نمی‌کند. در واقع کلاژن یک پروتئین است که به پوست شما این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل خود حفظ ‌کند. علاوه بر این، کمبود خواب سبب ایجاد التهابات پوستی هم می‌شود و این التهابات در نهایت چروک‌های پوستی را به همراه می‌آورد. تحقیقات نشان می‌دهد که خواب کافی یکی از عوامل مهم در حفظ جوانی و سلامت پوست است. بدون خواب کافی، بدن شما نمی‌تواند به شکل مناسب بازسازی و تجدید خود را انجام دهد و همین اتفاق در نهایت منجر به ظهور چین و چروک می‌شود. افرادی که در طول شبانه روز کمتر از 5 یا 6 ساعت را در خواب به سر ببرند سطح آنتی‌اکسیدان بدن آن‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند و چند برابر بیشتر از افراد عادی دچار پیری و چروکیدگی پوست می‌شوند. علاوه بر این، کم‌خوابی باعث افزایش استرس اکسیداتیو در بدن نیز می‌شود. استرس اکسیداتیو یک وضعیت است که می‌تواند باعث آسیب به سلول‌های پوست شده و چین و چروک‌های پوستی را به همراه بیاورد.

4- خوابیدن روی صورت

خوابیدن روی صورت می‌تواند تاثیری جدی بر روی چروک اطراف چشم داشته باشد. زمانی که شما به صورت مداوم روی صورت خود می‌خوابید، پوست صورت شما به مدت طولانی تحت فشار سر قرار می‌گیرد و این به شکل قابل توجهی می‌تواند باعث ظهور چین و چروک در اطراف چشم‌ها شود. بر اساس تحقیقی که در سال 2014 انجام شده است، افرادی که به صورت مداوم بر روی صورت خود خواب می‌خوابند، به طور قابل توجهی بیشتر از دیگران از چروک‌های اطراف چشم رنج می‌برند.

علاوه بر این خوابیدن روی پوست صورت، سبب بروز التهاب و تورم می‌شود و پوست را چروکیده و فشرده می‌کند. در واقع افرادی که به طور مداوم روی صورت می‌خوابند دارای سطح بالاتری از سیتوکین‌های التهابی هستند. این سیتوکینین‌ها نشان دهنده افزایش التهاب در بدن است. به طور کلی، بهترین راه برای کاهش چروک اطراف چشم، انجام روزانه تمرینات تقویتی چشم و استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب برای پوست است. همچنین، بهتر است به جای خوابیدن روی صورت، با استفاده از بالش یا بالشتکی با ارتفاع مناسب، به پشت بخوابید تا فشار روی پوست کاهش پیدا کند.

5- قرار گرفتن در معرض نور خورشید

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب یا استفاده از آن به صورت نامناسب می‌تواند باعث آسیب رساندن به پوست اطراف چشم شود. تابش نور خورشید به شکل قابل توجهی بر چین و چروک روی سطح پوست تاثیر می‌گذارد. اشعه UV موجود در نور خورشید باعث ایجاد خطوط ریز و افتادگی پوست می‌شود. این اشعه می‌تواند باعث شکستن الیاف کلاژنی پوست شود و در نهایت کاهش کیفیت و افتادگی پوست را به همراه داشته باشد.

همچنین، نور خورشید ممکن است باعث ایجاد لکه‌های پوستی شود. زمانی که پوست صورت با لکه‌های تیره و قهوه‌ای پوشانده شود، ظاهر پوست را پیر می‌کند و چروکیدگی‌ها را بیشتر به معرض نمایش می‌گذارد. در نتیجه بهترین راه برای جلوگیری از تاثیرات نامطلوب نور خورشید بر روی پوست، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با میزان حفاظت مناسب و جلوگیری از قرار گرفتن بیش از حد زیر نور خورشید است. علاوه بر کرم ضدآفتاب استفاده از عینک آفتابی با قدرت فیلتر کافی و انجام تمرینات تقویتی چشم نیز می‌تواند به کاهش ظاهر چروک‌های اطراف چشم کمک کند.

6- قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا

قرار گرفتن در معرض آلودگی می‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر روی پوست صورت داشته باشد. یکی از این تاثیرات نامطلوب، افزایش چروک اطراف چشم است. آلودگی هوا شامل ذرات معلق، آلاینده‌های شیمیایی و... است که تمام آن‌ها روی پوست می‌نشینند و به عمق آن نفوذ می‌کنند. این آلاینده‌ها می‌توانند باعث خشکی و آسیب به پوست شوند و در نهایت پیری پوست را ایجاد کنند. زمانی که پوست در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرد باعث ایجاد تنش اکسیداتیو در پوست می‌شود و همین موضوع می‌تواند به کاهش کلاژن و الاستین پوست منجر شود. برای جلوگیری از تاثیرات نامطلوب آلودگی بر روی پوست، می‌توانید از محصولات شستشوی پوست استفاده کنید تا آلودگی‌های روی پوست را پاک کنید. همچنین، استفاده از محصولات آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C و E می‌توانند به کاهش تنش اکسیداتیو پوست کمک کنند. علاوه بر آلودگی هوا قرار گرفتن در معرض آب خیلی گرم نیز برای پوست مضر است. پس به هیچ عنوان برای شستشو پوست از آب داغ استفاده نکنید. این کار به حفظ نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند.

7- استرس و اضطراب

استرس و اضطراب می‌توانند تاثیرات بدی بر روی پوست صورت داشته باشند. از جمله این تاثیرات می‌توان به افزایش چروک‌های اطراف چشم اشاره کرد. در واقع، تحقیقات نشان داده‌اند که استرس می‌تواند باعث افزایش ترشح کورتیزول در بدن شود. زمانی که میزان کورتیزول در بدن افزایش پیدا کند در نهایت منجر به کاهش تولید کلاژن و افزایش چروک‌های اطراف چشم می‌شود. علاوه بر این، استرس و اضطراب می‌توانند به افزایش واکنش‌های التهابی و کاهش الاستین پوست منجر شوند. برای جلوگیری از تاثیرات نامطلوب استرس و اضطراب بر روی پوست، می‌توانید از روش‌های مدیریت استرس مانند مدیتیشن، یوگا، تمرینات تنفسی، ورزش و غیره استفاده کنید. علاوه بر این موارد، داشتن خواب کافی و منظم، تغذیه سالم و متنوع، مصرف آب کافی و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده پوست نیز به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک می‌کنند.

8- تغذیه نامناسب

تغذیه نامناسب می‌تواند تاثیرات بدی بر روی پوست داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش چروک‌های اطراف چشم اشاره کرد. تغذیه نامناسب می‌تواند باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست شود و این موضوع در نهایت به افزایش چروک‌های اطراف چشم منجر می‌شود. علاوه بر این، مصرف غذاهای پرچرب، شیرینی و شکلات، نوشیدنی‌های الکلی، خوراکی‌های قندی و غذاهای مصنوعی می‌توانند باعث افزایش واکنش‌های التهابی در پوست ‌شوند. برای جلوگیری از تاثیرات نامطلوب تغذیه نامناسب بر روی پوست، می‌توانید به تغذیه سالم و متنوع، مصرف غذاهای پر کلاژن مانند ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، لوبیا، نخود و سبزیجات سبز، مصرف مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای پوست مانند ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن، سلنیوم و روی و همچنین مصرف آب کافی روی بیاورید.

9- افزایش سن

افزایش سن نیز یکی دیگر از دلایل چروک شدن پوست اطراف چشم است. با افزایش سن، از مقدار الاستین و کلاژن پوست اطراف چشم که حساس‌تر از بقیه بخش‌های صورت است، کاسته می‌شود و به تدریج چین و چروک‌های ریزی روی این قسمت‌ها ظاهر می‌شود.

بهترین روش‌های درمان چروک دور چشم

بهترین روش‌های درمان چروک اطراف چشم

درمان چروک اطراف چشم می‌تواند به چندین شیوه انجام شود، اما برای انتخاب بهترین روش درمان، باید علت اصلی ظاهر شدن چروک‌ها را تشخیص داد و سپس با توجه به شدت و نوع آن‌ها، بهترین روش درمانی را انتخاب کرد. در زیر به برخی از روش‌های موجود برای درمان چروک‌های اطراف چشم اشاره شده است:

1- بوتاکس

این روش از طریق تزریق موادی به نام بوتاکس به منظور لرزش عضلات اطراف چشم انجام می‌شود. این روش می‌تواند تاثیر خوبی بر روی کاهش چروک‌ها داشته باشد. در واقع با تزریق بوتاکس عضلات اطراف چشم و پیشانی جابه‌جا می‌شوند و در حالت کاملا باز و صاف قرار می‌گیرند.

2- جراحی پوست

اگر چروک‌ها بسیار شدید باشند، ممکن است تزریق بوتاکس نتیجه مثبتی نداشته باشد. در این شرایط باید به سراغ روش‌های جراحی پوست بروید. در این روش، با برش پوست اضافی اطراف چشم، چروک‌ها برداشته می‌شوند.

3- لیزر

لیزر یکی دیگر از روش‌های درمانی پیری پوست است که می‌تواند برای درمان چروک‌های اطراف چشم به کار برود. در این روش، از لیزر برای تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می‌شود. افزایش تولید کلاژن در نهایت به کاهش چروک‌ها منجر می‌شود.

4- ماسک‌های چشم

ماسک‌های چشم می‌توانند در بهبود ظاهر چروک‌های اطراف چشم موثر باشند. ماسک‌های حاوی مواد آرامش بخش و مرطوب‌کننده، مانند آلوئه‌ورا، خیار، چای سبز، ویتامین E و C و ... می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

تاثیر چروک اطراف چشم بر زیبایی

تاثیر چروک اطراف چشم بر زیبایی

چروک‌های اطراف چشم، یا خطوط لبه‌ی بالا و پایین چشم، از جمله علائم پیر شدن پوست صورت هستند که معمولاً به دلیل کاهش کلاژن و الاستین در پوست رخ می‌دهند. این چروک‌ها ممکن است به علت پیری طبیعی پوست، شل شدن پوست، آفتاب‌سوختگی، مصرف سیگار و الکل و فشار ناشی از وزن سر که در هنگام خوابیدن روی صورت وارد می‌شود ایجاد شوند. در اکثر موارد چروک‌های اطراف چشم، جذابیت و زیبایی ظاهر شخص را کاهش می‌دهد و چهره او را پیرتر نشان می‌دهد. از این رو چروک‌های اطراف چشم برای برخی از افراد عذاب‌آور و دردسرساز است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم راه‌های مختلفی برای کاهش ظاهر چروک‌های اطراف چشم وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان به استفاده از کرم‌های ضد چروک، بوتاکس، لیزر، پوشش دهی با آرایش و یا حتی جراحی زیبایی اشاره کرد. با این حال، لازم به ذکر است که زیبایی یک شخص به چندین عامل، از جمله شکل چهره، پوست و حتی شخصیت و دیگر خصوصیات بستگی دارد. چروک‌های اطراف چشم تنها یکی از این عوامل هستند و در اکثر اوقات به راحتی می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

1- کمپلکس دور چشم سیمپل

کمپلکس دور چشم سیمپل خریدکمپلکس دور چشم سیمپل

پوست اطراف چشم بسیار ظریف و نازک است و به همین دلیل در آن قسمت خطوط و چین و چروک بیشتری دیده می‌شود. از این رو متخصصان پوست توصیه می‌کنند که برای نرم و لطیف نگه داشتن پوست این نواحی از کرم دور چشم استفاده کنید. یکی از محصولاتی که می‌توانید برای تقویت پوست حساس اطراف چشم استفاده کنید کمپلکس دور چشم است. کمپلکس دور چشم سیمپل حاوی ترکیبات موثر و قدرتمندی است که برای کمک به احیا و بازسازی پوست اطراف چشم استفاده می‌شود. این محصول فاقد مواد مضر است و برای پوست‌های حساس نیز قابل استفاده می‌باشد. کمپلکس دور چشم سیمپل حاوی عصاره خیار و ویتامین‌هایی مانند B3، B5 و E می‌باشد که تمام آن‌ها باعث التیام و تسکین ساختار پوست می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کمپلکس می‌توان به رفع سیاهی و پف اطراف چشم، آبرسانی عمیق، خاصیت لیف و جوانسازی و همین‌طور سازگار بودن با انواع پوست‌ها اشاره کرد.

2- سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور

سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور خرید سرم دور چشم توتال کپچر دیور

سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیوربر طبق فرمولاسیون بسیار پیشرفته و ترکیبات گیاهی ساخته شده است. این محصول فورا پلک‌ها و قوس پلک را بالا برده و سبب کاهش تیرگی و پف کردگی دور چشم می‌شود.سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور اصلچین و چروک‌های اطراف چشم را از بین بردهو سبب هموارتر شدن و صاف‌تر شدن بافت پوست می‌شود. با استفاده از این محصولپس از مدتینشانه‌های پیری چشم از بین رفته و پوست شاداب و درخشان می‌شود.سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور اورجینالدارای اپلیکاتوری منحصر به فرد و دو طرفه است که کارایی آن را چند برابر می‌کند.خرید سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیوربر مبنای آخرین اکتشافات بر رویسلول‌های بنیادی به کسانی توصیه می‌شود که به دنبال محصولی کارآمد هستند.قیمت سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیورنیز با توجه به کیفیت فوق العاده و مرغوبیت آن در نظر گرفته شده است.

3- کرم دور چشم شیسیدو بنفیس

کرم دور چشم شیسیدو بنفیس خریدکرم دور چشم شیسیدو بنفیس

شیسیدو یک برند قدیمی ژاپنی در زمینه محصولات عطری، آرایشی، مراقبت از پوست و مو می‌باشد که در سال 1872 تاسیس شده است. محصولات مراقبتی شیسیدو شامل مراقبت از پوست به خصوص در مقابل آفتاب و مراقبت از مو از فناوری پیشرفته‌ای برای ایجاد پوستی سالم و کاملا زنده استفاده می‌کنند و به ویژه در محصولات ضد پیری از برندهای پیشرو جهان هستند. این کرم دور چشم قوی و حرفه‌ای روی شش نوع چین و چروک زیر و اطراف چشم از جمله خطوط پنجه کلاغی، پف زیر چشم و چین و چروک‌های ناشی از استرس بین ابروها تاثیرگذار است.

این کرم با خاصیت آبرسانی که دارد به مدت 48 ساعت رطوب را حفظ کرده و پوستی با درخشندگی، ظاهری جوان وصاف و یکدست برای شما به ارمغان می‌آورد. این کرم توانایی محافظت از دورچشم شما را در برابر عواملی چون خستگی ناشی از کمبود خواب ، آلودگی ، عوامل محیطی و بروز علائم پیری را دارد. همچنین سبب از بین رفتن دایره‌های تیره، لک و پف زیر چشم خواهد شد. کرم دور چشم شیسیدو، خشکی‌های ناشی از کم آبی و دهیدراتگی پوست را جبران می‌کند؛ به‌طوری که تاثیر آن را پس از هر بار استفاده به صورت قابل توجهی می‌توان مشاهده کرد. این محصول به روی 35 زن آزمایش شده است.

4- کرم جوان کننده دور چشم نوتروژینا

کرم جوان کننده دور چشم نوتروژینا خریدکرم جوان کننده دور چشم نوتروژینا

در تولید محصولات نوتروژینا به خصوص انواع کرم مرطوب کننده، آبرسان و محصولات مراقببت پوستی، سعی شده از ترکیبات مطمئن، گیاهی و همچنین ترکیبات شیمیایی غیر مضر و غیر حساسیت زا استفاده شود تا علاوه بر حفظ سلامت پوست، از اسیب‌های احتمالی نیز جلوگیری شود.کرم دور چشم حاوی رتینول و اسید هیالورونیک نوتروژینا با حجم 15 میلی‌لیتر، یک کرم بسیار قوی و اثرگزار برای رفع مشکلات پوست حساس و نازک اطراف چشم است. این کرم حاوی رتینول و هیالورونیک اسید می‌باشد که علاوه بر رطوبت رسانی عمقی به پوست، سبب بازسازی و احیای سلول های پوستی دور چشم نیز خواهد شد. کرم دور چشم جوانساز سلولاربوست نوتروژینا، تاثیرات چشمگیری در بهبود علائم پیری، چروک و تغییرات ناشی از افزایش سن بر روی پوست دارد. این کرم با انواع پوست سازگار بوده و برای افراد بالای 30 سال یک انتخاب ایده آل است زیرا با افزایش کلاژن سازی پوست، خطوط و چروک‌های دور چشم را کاهش داده و به رفع خطوط پنجه کلاغی کنار چشم نیز کمک می‌کند. این محصول با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی که دارد سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شده و به دلیل نداشتن الکل، عطر و مواد شیمیایی پوستی نرم، شاداب و جوان برای ناحیه دورچشم به ارمغان می‌آورد.

5- کرم دور چشم مدل کا اکسز ایزایزدین

کرم دور چشم مدل کا اکسز ایز ایزدین خریدکرم دور چشم کا اکسز ایزایزدین

کرم دور چشم ایزدین مدل K-Ox EYES از کاربردی‌ترین محصولات این کمپانی اسپانیایی برای مراقبت از پوست صورت است.کرم دور چشم ایزدین K-Ox EYES با فرمولاسیونی جدید، اثر بخشی فوق‌العاده‌ای بر روی پوست حساس و نازک دور چشم دارد. ترکیبات مغذی موجود در این کرم، نیاز سلول‌های پوستی را تامین کرده و بافت آسیب دیده دور چشم را ترمیم می‌کند. بافت این کرم بسیار نرم و سبک بوده و به سرعت جذب پوست می‌شود و هیچ اثری از چربی را روی پوست باقی نمی‌گذارد؛ به همین دلیل با انواع پوست سازگاری بود و برای انواع پوست قابل استفاده می‌باشد. در پایان این مقاله امیدواریم که با 9 عادت متداول که باعث چین و چروک دور چشم می‌شوند؛ به خوبی آشنا شده باشید. همچنین چند نمونه از محصولات موصر و بسیار پرفروش در سطح بازار جهانی برای پیشگیری از چبن و چروک اطراف چشم را به شما معرفی کردیم. کلیک بر روی گزینه خرید، امکان دسترسی مستقیم به صفحه معرفی محصولات پیشنهادی در وبسایت ریحا را برای شما ممکن می‌کند. در ضمن خوشحال می‌شویم از تجربیات و نظرات خود درباره محصولات معرفی شده در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بگویید. با ثبت نظر شما سایر کاربران ریحا می‌توانند محصول مناسب خود را بیابند و تصمیم درست‌تری داشته باشند.

محصولات مرتبط
کرم دور چشم سی گلSeagull 
۱۶۹,۹۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم لامینینLaminin 
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم هیدرودرمHYDRODERM 
۲۲۱,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم ضد چروک دور چشم رویتالیفت لورآلLorealامکان ارسال فوری
۹۲۶,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم ضد پیری الاروEllaro 
۴۴۴,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم دکتر ژیلاDoctor Jilla 
۱۰۴,۰۰۰ تومان
۲۵ میل
کرم دور چشم سابلیمیج شنل - چنلChanel 
۲۰,۸۶۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم فست ریسپانس مکMac 
۶,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید