یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نیاسین برای مو، فواید و نحوه استفاده از آن

نیاسین برای مو، فواید و نحوه استفاده از آن

با وجود اینکه نیاسین نقش مهمی در حفظ سلامتی موها ایفا می‌کند، اما هنوز برخی از افراد در مورد آن چیزی نشنیده‌اند. نیاسین، با نام مستعار ویتامین B3، یک عنصر مغذی محلول در آب است که در انتقال عصبی و سنتز اسیدهای چرب، واکنش‌های اکسیداسیون و متابولیسم یک کربن نقش دارد. اگرچه نیاسین یک عامل کلیدی در حفظ سلامت بدن است، اما بدن ما به طور طبیعی آن را تولید نمی‌کند. مصرف نیاسین می‌تواند به آسانی خوردن یک وعده غذایی مناسب همراه با گوشت و سبزیجات برگ‌دار یا مصرف روزانه یک ویتامین باشد. همانطور که گفته شد، این ماده، در غذایی که روزانه دریافت می‌کنیم وجود دارد و همین مقدار می‌تواند نیاز بدن را تامین کند. با توجه به مزایا و معایب نیاسین، کارشناسان توصیه می‌کنند، از مکمل‌ها، فراتر از مصرف روزانه غذا، فقط در مواقع ضروری استفاده کنید.

فواید نیاسین برای مو

فواید نیاسین برای مو

نیاسین به عنوان یک مکمل می‌تواند فواید متعددی برای مو و پوست سر داشته باشد. این فواید در صورتی به خوبی جذب بدن می‌شود که دوز مناسبی از آن مصرف شود.

1- تقویت گردش خون

نیاسین مسئول تبدیل غذا به انرژی است. این انرژی برای گردش خون سالم ضروری است و به رشد بهینه موها کمک می‌کند. افزایش گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به فولیکول‌های مو می‌رساند. عناصر غذایی نیاسین نیز برای حفظ متابولیسم سلولی و هموستاز سلولی حیاتی هستند.

2- حمایت از سلامت پوست سر

زمانیکه نیاسین به عنوان مکمل استفاده می‌شود، می‌تواند با متعادل کردن رطوبت و ایجاد یک لایه محافظ که باعث رشد موی سالم می‌شود، از پوست سر سالم حمایت کند.

3- تقویت رشد مو

کمبود نیاسین می‌تواند روند رشد موها را مختل کند. زمانیکه روند رشد موها با مشکل مواجه شود کیفیت موها را پایین می‌آورد. اما برعکس، نیاسین کافی می‌تواند به رشد مو کمک کند و این روند را فعال کند.

4- کاهش التهاب پوست سر

نیاسین دارای مزایای ضدالتهابی و آبرسانی است. این خواص به آرامش و تسکین پوست سر کمک می‌کنند و باعث کاهش سوزش و التهاب می‌شوند.

5- افزایش ضخامت مو

افزایش ضخامت تارهای مو یکی دیگر از فواید استفاده از نیاسین است. در واقع این ماده با بهبود سلامت سلول‌های فولیکولی، سبب حفظ درخشش و استحکام ساقه مو می‌شود.

ملاحظات نوع مو

به طور کلی نیاسین را می‌توان برای هر نوع جنس و بافت مویی استفاده کرد. با این حال، کسانی که با مشکلات آلوپسی دست و پنجه نرم می‌کنند، دلیل بیشتری برای دستیابی به نیاسین به عنوان مکمل دارند تا کسانی که موهای سالم و پرپشت دارند. در واقع هر کسی می‌تواند از نیاسین استفاده کند، اما نیاسین بیشترین تاثیر را بر روی افرادی دارد که کمبود ویتامین B3 بیشتری دارند. از آنجایی که ویتامین B3 یک ماده مغذی ضروری است که بدن قادر به تولید آن نیست؛ باید از منابع بیرونی تهیه شود. افرادی که موهای خشک، شکننده یا آسیب دیده دارند؛ می‌توانند از خواص تقویتی و براق‌کنندگی نیاسین بهره ببرند. خانم‌های با موی نازک نیز می‌توانند از خواص نیاسین بهره‌مند شوند، زیرا باعث رشد و استحکام موی آن‌ها می‌شود. علاوه بر این، از آن‌جایی که نیاسین دارای خواص آبرسانی و ضدالتهابی است، افرادی که پوست سر ملتهب دارند نیز ممکن است آن را مفید بدانند.

نحوه استفاده از نیاسین برای مو

نحوه استفاده از نیاسین برای مو

مصرف نیاسین می‌تواند به آسانی خوردن یک وعده غذایی مناسب همراه با گوشت و سبزیجات برگ‌دار یا مصرف روزانه یک ویتامین باشد. همانطور که گفته شد، این ماده، در غذایی که روزانه دریافت می‌کنیم وجود دارد و همین مقدار می‌تواند نیاز بدن را تامین کند. با توجه به مزایا و معایب نیاسین، کارشناسان توصیه می‌کنند، از مکمل‌ها، فراتر از مصرف روزانه غذا، فقط در مواقع ضروری استفاده کنید. در حالی که نیاسین دارای مزایایی زیادی از جمله داشتن موهای سالم‌تر و ضخیم‌تر است، اما زمانی که با دوز بالا مصرف شود می‌تواند منجر به بروز عوارض جانبی منفی شود. به گفته متخصصان، نیاسین نباید بیش از حد استفاده شود، زیرا بدن آن را ذخیره نمی‌کند و استفاده بیش از حد یا غلظت بیش از حد از محصول، می‌تواند باعث تحریک پوست شود. شما باید قبل از افزودن نیاسین به برنامه روزانه خود، با پزشک مشورت کنید و در مورد مکمل‌ها و درمان‌های نیاسین، مطلع شوید.

آیا مصرف نیاسین عوارض جانبی دارد؟

یکی از عوارض جانبی رایج استفاده از نیاسین، گرگرفتگی است. این گرگرفتگی می‌تواند به صورت قرمزی یا افزایش دمای پوست باشد. گاهی اوقات نیز ممکن است با سوزن سوزن شدن یا خارش شدید همراه باشد. شروع گرگرفتگی می‌تواند به سرعت رخ دهد اما معمولا فقط حدود یک ساعت طول می‌کشد.

آیا نیاسین و بیوتین یکسان هستند؟

 نیاسین و بیوتین

در پاسخ به این سوال متداول که آیا نیاسین و بیوتین یکی هستند باید بگوییم که، نه. در حالی که نیاسین (ویتامین B3) و بیوتین (ویتامین B7) ممکن است اهداف مشابهی برای تقویت و رشد مو داشته باشند، اما آن‌ها یکسان نیستند. با این حال هر دو این ویتامین‌های گروه B محلول در آب هستند و به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می‌شوند. در پایان این مقاله امیدواریم مطالب گفته شده به قدر کافی برایتان جذاب و مفید بوده باشد. همانطور که گفته شد، کمبود نیاسین معمولا نادر است؛ زیرا ما آن را از طریق بسیاری از غذاها مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، و همچنین آجیل، قارچ و آووکادو دریافت می‌کنیم. نیاسین اهداف مهمی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کمک به رشد موی سالم، بهبود گردش خون و در نتیجه بهبود اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های مو اشاره کرد. دریافت مقدار بیشتر نیاسین معمولا برای کسانی که مبتلا به آلوپسی هستند بیشتر توصیه می‌شود. مصرف این ماده به داشتن موهای پرپشت و حجیم کمک می‌کند.

محصولات مرتبط
مایع سرم پوست روشن کننده یوجا نیاسین سام بای میsome by miامکان ارسال فوری
۱,۲۷۴,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
کرم ترمیم کننده پوست بیافینBiafineامکان ارسال فوری
۱,۴۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
نیسین ادو پرفیوم مردانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۴,۵۱۰,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
عود یاسمن همHemامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
د بویچینگ یاسمین ادو پرفیوم زنانهPenhaligon s 
۲۷,۴۰۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پالت سایه چشم ناین تو فاین شیگلمSheglam 
۹۱۹,۰۰۰ تومان
Silent Disco
Silent Disco
Nomadicv
Nomadicv
مایع سرم پوست ضد لک نیاسینامید 10% و زینک 1% اوردینریOrdinary تخفیف ویژه
۹۴۸,۰۰۰ تومان۸۹۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
۶۰ میل
نیسان ادو پرفیوم زنانه و مردانه برندینیBrandini 
ناموجود
۳۳ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کلود ناین ادو تویلت زنانهAvon 
ناموجود
۵ میل
دستریز
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید