یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید عسل برای مو و نحوه استفاده از آن 

فواید عسل برای مو و نحوه استفاده از آن 

برای هزاران سال است که عسل به عنوان یک درمان زخم توسط فرهنگ‌های بومی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل به‌طور طبیعی رنگ طلایی دارد و سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است و همین خواص آن را به یک درمان محبوب برای زخم‌ها تبدیل کرده است. عسل همچنین دارای خاصیت آنتی‌باکتریال است و برای موارد درمانی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل علاوه بر کاربردهای پزشکی، از دیرباز جزء بسیار مهمی از محصولات مو و زیبایی بوده است. عسل، بره موم و ژل رویال همگی محصولات جانبی کندوی عسل هستند که نشان داده شده است مزایای آرایشی فراوانی دارند. عسل به دلیل خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌ای که دارد در ساخت بسیاری از ماسک موها به کار می‌رود. این ماسک موها علاوه بر بهبود ظاهر موها، آن‌ها را تقویت و بازسازی هم می‌کنند.

فواید عسل برای مو

فواید عسل برای موها

عسل به دلیل داشتن خواص ضدباکتریایی طبیعی، برای بهبود زخم، تسکین درد در بیمارانی که دچار سوختگی شده‌اند و همچنین کاهش پاسخ‌های التهابی استفاده می‌شود. زمانیکه تعداد باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک افزایش پیدا می‌کند، اثر استفاده از عسل بسیار بیشتر یا برابر با درمان‌های معمولی و با کمک آنتی‌بیوتیک است. انواع مختلفی از عسل وجود دارد، اما عسل مانوکا (عسلی که از شهد شکوفه‌های درخت مانوکا در استرالیا تهیه می‌شود) یکی از رایج‌ترین عسل‌هایی است که برای درمان‌های دارویی مورد توجه قرار می‌گیرد.

هنگامی که عسل روی مو و پوست سر استفاده می‌شود، می‌تواند همان خواص بازسازی‌کننده را به پوست سر ارائه دهد. به طور کلی، عسل این قابلیت را دارد که رطوبت بسیار زیادی را برای مو و پوست سر فراهم کند. این ماده به عنوان یک نرم‌کننده قوی عمل می‌کند و مو و پوست سر شما را نرم و لطیف نگه می‌دارد. هنگامی که مو و پوست سر توسط عسل مرطوب می‌شوند، می‌توانند رطوبت را تا مدت زیادی حفظ کنند.

1- آبرسانی و مرطوب کردن پوست سر

عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است و می‌تواند آب مورد نیاز پوست سر و موها را تامین کند. استفاده مداوم از عسل جلو از دست رفتن آب از لایه اپیدرم را می‌گیرد.

2- جلوگیری از ایجاد شوره

خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی عسل، به مبارزه و پیشگیری از شوره سر که اغلب توسط قارچ یا باکتری ایجاد می‌شود، کمک می‌کند. از آنجایی که عسل یک ضدالتهاب قوی است، می‌تواند برای کسانی که پوست سر ملتهب یا شوره سر دارند مفید باشد.

3- تقویت فولیکول مو

از آن‌جایی که عسل به طور طبیعی حاوی پروتئین است، می‌تواند به تقویت و استحکام ساختار مو کمک کند. عسل همچنین از شکستگی موها جلوگیری می‌کند. شکستگی ساقه مو، یکی از دلایل اصلی ریزش مو است، بنابراین جلوگیری از آن می‌تواند به بهبود ظاهر کلی مو منجر شود. در حالت کلی عسل می‌تواند از آسیب مو جلوگیری کند، مو را تقویت کند و شکستگی تارهای مو را کاهش دهد و سبب افزایش رشد موها شود.

4- بهبود سلامت کلی پوست سر

از آنجایی که عسل دارای اثرات ضدباکتری، آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است، می‌تواند برای سلامت پوست سر مفید باشد. از آن‌جایی که بسیاری از مشکلات مو و پوست سر به سلامت کلی پوست سر مربوط می‌شود، بسیار مهم است که این مشکل را از ریشه درمان کنید.

5- افزایش درخشش مو

سل برای دادن برق و درخشندگی به موهای خشک و کدر عالی عمل می‌کند. زمانی که از عسل روی موها استفاده می‌کنید، پروتئین موجود در آن، به ایجاد درخشندگی تارهای مو کمک می‌کند.

6- افزایش رشد مو

عسل با جلوگیری از شکستن ساقه موها، به رشد بیشتر مو کمک می‌کند. زمانیکه صحبت از رشد موهای جدید می‌شود، عسل می‌تواند به رشد سلول‌ها کمک کند و سبب تقویت و بازسازی موهای آسیب‌دیده شود. زمانیکه پوست و مو در سلامت کامل باشد، همین عامل می‌تواند منجر به رشد موهای جدید شود. عسل این توانایی را دارد که از عفونت‌های پوست سر مانند شوره سر جلوگیری کند و در نتیجه باعث شفاف‌تر شدن فولیکول‌ها و رشد بیشتر موها ‌شود. در برخی موارد، عسل برای تقویت و یا بیدار کردن فولیکول‌های خفته مو شناخته شده است.

ملاحظات نوع مو

به طور کلی، عسل را می‌توان برای انواع جنس و بافت موها از جمله موهای رنگ شده استفاده کرد. متخصصان بر این اعتقاد هستند که استفاده از عسل برای همه بی‌خطر است، اما برای برخی از انواع مو ممکن است بیشتر از بقیه مفید باشد. بعنوان مثال افرادی که موهای خشک دارند ممکن است عسل را مفیدتر بدانند، زیرا باعث بهبود درخشندگی و نرمی موهای آن‌ها می‌شود. موهای شکننده و آسیب‌دیده نیز از پروتئین موجود در عسل بهره مند می‌شوند و وضعیت موهای خود را بهبود می‌بخشند. موهای مجعد و فر اغلب به رطوبت و پروتئین بیشتری نیاز دارند، بنابراین عسل می‌تواند برای کسانی که موهای موج دار و مجعد دارند مناسب باشد. علاوه بر این، به دلیل ضدالتهابی بودن عسل، استفاده از آن به افرادی که پوست سر ملتهب دارند یا کسانی که شوره سر دارند توصیه می‌شود.

نحوه استفاده از عسل برای مو

نحوه استفاده از عسل برای مو

عسل را می‌توان به عنوان یک عنصر اساسی، در بسیاری از محصولات مراقبت از مو، به ویژه محصولاتی که برای موهای مجعد یا آسیب دیده تولید شده‌اند، پیدا کرد. عسل همچنین به دلیل فواید فراوان و دسترسی آسان، یکی از رایج‌ترین مواد در ساخت ماسک مو‌ها می‌باشد. برای بهره‌مندی از تمام فواید عسل باید آن را به صورت هفتگی مورد استفاده قرار داد. عسل نیز مانند هر درمان دیگری بهتر است که پیش از استفاده روی یک بخش کوچک از پوست تست شود. در هنگام استفاده از عسل احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک وجود دارد، به این دلیل که افراد مبتلا به آلرژی نسبت به گرده زنبور عسل می‌توانند تحت تاثیر محصولات حاوی عسل قرار بگیرند.

1- ترکیب آب و عسل

متخصصان توصیه می‌کنند که از عسل به تنهایی استفاده شود تا اثربخشی آن به حداکثر برسد. بهترین راه برای استفاده از عسل این است که آن را با کمی آب مخلوط کنید و روی پوست سر خود ماساژ دهید. آب را تا جایی اضافه کنید که فقط چسبندگی عسل کمتر شود. ترکیب آب و عسل را روی موها قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند، سپس موها را آبکشی کنید. در انتها موها را شامپو بزنید و خشک کنید.

2- به شکل ماسک مو

برای تهیه یک ماسک مو فوق‌العاده، می‌توانید عسل را با روغن نارگیل یا سایر روغن‌های حامل که رطوبت را افزایش می‌دهند، مخلوط کنید. این ماسک را با ماست و آووکادو نیز می‌توانید تهیه کنید تا به قوام دلخواه دست پیدا کنید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک بار روی سرتان قرار دهید.

3- اضافه کردن عسل به شامپو یا نرم‌کننده

برای استفاده از تمام خواص عسل، می‌توانید آن را به شامپو و یا نرم‌کننده خود اضافه کنید. از افزودن بیش از چند قطره عسل خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به چسبندگی و تجمع موها شود.

1- ماسک مو فاقد سولفات حاوی شیر و عسل رینبو

ماسک مو فاقد سولفات حاوی شیر و عسل رینبو

خریدماسک مو فاقد سولفات شیر و عسل رینبو

با تغذیه و تقویت ریشه مو توسط ماسک مو فاقد سولفات شیر و عسل رینبو، تارهای مو شروع به ترمیم شدن می‌کنند. به دلیل اینکه این ماسک مو فاقد سولفات و پارابن می باشد در نتیجه از موها در برابر آسیب های شیمیایی محافظت کرده و ترمیم آنها را تسریع می بخشد. وقتی از ماسک موی رینبو استفاده می کنید، خیلی سریع جذب مو میشود و در موها احساس سنگینی و چربی ایجاد نمی کند. این ماسک مو موجب رطوبت رسانی به موها شده و از خشکی و وزی آنها جلوگیری می کند. در نتیجه موها نرم تر و حالت پذیر تر خواهند شد و به راحتی شانه می شوند. این ماسک مو موجب درخشش و براق شدن موها شده و زیبایی آنها را دو چندان می‌کند. ماسک مو شیر و عسل رینبو آسیب های مو را ترمیم کرده و مانع از آسیب دیدگی موها در برابر اشعه مضر آفتاب و آسیب های محیطی دیگر می‌شود. این ماسک به صورت روزانه قابل استفاده است و برای مراقبت های حرفه ای بعد از کراتین تراپی بسیار مناسب می‌باشد. بعد از استفاده از ماسک مو فاقد سولفات رینبو دیگر نگران آسیب های حرارت سشوار و اتوی مو نباشید. این ماسک از موها در برابر آسیب های دستگاه های حرارتی محافظت می‌کند. همچنین استفاده از این ماسک مو از شکنندگی موهای ضعیف و نازک جلوگیری کرده و با تغذیه آنها بر ضخامت مو افزوده و مو را حجیم و قوی می کند.در نتیجه این ماسک از ریزش مو نیز جلوگیری می کند و مانع ایجاد شوره سر و مو خوره می شود.

2- شامپو مو مرطوب کننده شیر و عسل رینبو

شامپو مو مرطوب کننده شیر و عسل رینبو خریدشامپو مو شیر و عسل رینبو

شامپو های رینبو فری سولفات هستند یعنی بدون سولفات هستند. سولفات ها دسته ای از سورفاکتانت ها هستند و انواع مختلفی دارند که عامل کف کنندگی شامپوها هستند و معمولا سدیم لوریل سولفات (sls) و سدیم لوریل اتر سولفات (sles) داخل شامپو ها به کار میروند. که اس ال اس مضر ترینشان هستند.و توصیه میشود که از شامپوهای حاوی سولفات کسانی که موهای خشک دارند استفاده نکنند.این نکته را در نظر داشته باشید: سولفات ها معمولا طی بازه زمانی طولانی اثرشان را نشان می دهند یعنی شما الان می گویید که من چند سال قبل موهای خیلی نرمی داشتم اما الان زبر شده اند که یکی از علت هایش سولفات موجود در شامپوهاست.

3- ماسک براق و لخت کننده عصاره عسل اویستر

ماسک براق و لخت کننده عصاره عسل اویستر خریدماسک عصاره عسل اویستر

ماسک براق و لخت کننده عصاره عسل Oyster ازجمله بهترین و باکیفیت‌ترین ماسک‌هایی است که می‌تواند برای انواع موی خشک، موی آسیب‌دیده، موی چرب، موی معمولی، موی رنگ‌شده، موی نازک و ضعیف، موی وز و مجعد استفاده شود. این ماسک باکیفیت و بهداشتی محصول برند اویستر از کشور ایتالیا است و دارای مواد معدنی، عسل و ویتامین E است و می‌تواند باعث نرم شدن موها و لخت شدن آن‌ها شود. همچنین این ماسک می‌تواند به بازسازی و احیای موهای آسیب‌دیده کمک کند. فرمولاسیون و ترکیبات به کار رفته در ماسک براق و لخت کننده عصاره عسل Oyster به‌گونه‌ای است که می‌توانند برای انواع موهای نازک، فر، مجعد، کم‌پشت، چرب، خشک و ... کاربرد داشته باشند و از شکنندگی و وز شدن آن‌ها جلوگیری کند. این ماسک می‌تواند به‌خوبی موها را هیدراته کند و مانع از خشک شدن آن‌ها شود. همچنین این ماسک به‌خوبی می‌تواند باعث لختی موها شود بنابراین هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد و همه افراد با هر نوع مویی می‌توانند از آن استفاده کنند. امیدواریم که کالاهای معرفی شده برایتان کاربردی بوده باشد. با کلیک بر روی گزینه خرید، می‌توانید مستقیما به صفحه معرفی محصولات در وبسایت ریحا دسترسی پیدا کنید.

محصولات مرتبط
ماسک مو ریپیر اند کر پنتنPantene 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو اوزون و گوچلو پنتنPantene تخفیف ویژه
۴۳۷,۰۰۰ تومان۳۸۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
ماسک مو ترمیم کننده قوی گلیسSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۲۸۸,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو اینفیوژن سیمفونیSymphony 
۱۸۱,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
ماسک مو مدل2 کر سیمفونیSymphony 
۱۶۳,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
ماسک مو گلدن آرگان سیمفونیSymphony 
۱۴۱,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
ماسک مو مدل پیور اسموت سایوسSyoss 
۳۲۵,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو یونیک وان رولونRevlon 
۷۱۳,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو دیپ اسموثینگ ترزمیTresemme 
۵۰۲,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو روغن آرگان موزیلاMozila 
۸۳۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۵۰۰ میل
ماسک موی احیا کننده مدل فروتی شونSCHON 
۱۳۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۱۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید