یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید روغن گریپ فروت برای درمان شوره سر و نحوه استفاده از آن

فواید روغن گریپ فروت برای درمان شوره سر و نحوه استفاده از آن

به احتمال زیاد زمانی که نام روغن گریپ فروت را می‌شنوید پیش از اینکه خود میوه را به تصویر بکشد، عطر و بوی آن به مشام‌مان می‌رسد. گریپ فروت دارای رایحه سبک و نیروبخش مرکبات است که سروصدای زیادی در دنیای بویایی ایجاد کرده است. گریپ فروت به دلیل رایحه دلپذیری که دارد علاوه بر عطرها و شمع‌ها در محصولات تمیزکننده نیز استفاده می‌شود. اسانس گریپ فروت به دلیل فواید رایحه‌درمانی زیادی که دارد برای متعادل کردن خلق و خو و کاهش استرس نیز استفاده می‌شود. شاید برای‌تان عجیب باشد، ولی گریپ فروت برای موهای شما نیز فواید بسیار زیادی دارد.

امروزه روغن گریپ فروت که به عنوان یک اسانس قوی برای رایحه درمانی استفاده می‌شود، در ساخت بسیاری از محصولات پاک‎کننده مو و سرم‌های رشد مو نیز کاربرد دارد. هنگامی که این روغن پرکاربرد روی پوست سر ماساژ داده شود، به یک پاک‌کننده عالی پوست و مو تبدیل می‌شود. این روغن همچنین به از بین بردن سبوم اضافی کمک می‌کند و با کاهش شوره و پوسته، سبب حفظ سلامت کلی پوست سر و موها می‌شود. اگر می‌خواهید با تمام فواید گریپ فروت برای موها آشنا شوید تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

روغن گریپ فروت چیست؟

روغن گریپ فروت روغنی است که از غدد موجود در پوست گریپ فروت استخراج می‌شود. این تنها روغن مفیدی نیست که از گریپ فروت به دست می‌آید، بلکه روغن هسته گریپ فروت نیز یکی دیگر از مشتقات این میوه است. فایده اصلی روغن هسته گریپ فروت این است که به عنوان یک عصاره ضدباکتری، ضدقارچ و در برخی موارد ضدویروسی عمل می‌کند.

فواید روغن گریپ فروت برای مو

فواید روغن گریپ فروت برای مو

زمانیکه صحبت از محصولات چندکاره مراقبت از مو به میان می‌آید، روغن گریپ فروت یکی از گزینه‌های درمانی است. روغن گریپ فروت کاملا خوشبو است و علاوه بر تمیز کردن پوست و مو، به بهبود گردش خون نیز کمک می‌کند. همین افزایش گردش خون، به نوبه خود محرک رشد بیشتر موهای سر است. برای اطلاع از فواید روغن گریپ فروت همراه ما باشید.

1- تمیز کردن عمیق پوست سر و موها

به لطف خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی طبیعی موجود در روغن گریپ فروت، این روغن می‌تواند به تمیزی عمیق پوست سر کمک کند. به گفته متخصصان وقتی این روغن روی پوست سر ماساژ داده می‌شود، به یک پاک کننده عالی و فوق‌العاده تبدیل می‌شود.

2- کاهش التهاب روده

عصاره دانه گریپ فروت علاوه درمان مشکلات خارجی، برای حل مشکلات داخل بدن نیز کاربرد دارد. از آن‌جایی که التهاب روده به طور مستقیم روی سلامت موها تاثیر دارد، این روغن می‌تواند آسیب‌های مو ناشی از مشکلات مربوط به التهاب روده را کاهش دهد. روغن دانه گریپ فروت، به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، می‌تواند باکتری‌ها و مخمرهای بد را از بین ببرد و در عین حال سلامت مخمر و باکتری‌های خوب را به دلیل خواص دارویی غیرمعمولش حفظ کند. در حالت کلی استفاده از روغن گریپ فروت می‌تواند تاثیر مثبت روی سلامت موهای شما داشته باشد.

3- درمان شوره سر

پوست سر تمیز، عاری از هرگونه پوسته، شوره و چربی است. اگر بلافاصله بعد از شستشو چربی و سبوم به پوست سرتان باز می‌گردد، استفاده از روغن گریپ فروت می‌تواند چاره کار باشد. روغن گریپ فروت با از بین بردن سبوم اضافی، به سلامت کلی پوست و کاهش شوره سر کمک می‌کند.

4- متعادل کردن میکروبیوم پوست سر

روغن هسته گریپ فروت خواص قدرتمندی برای پوست سر و مو دارد. این روغن قادر است میکروبیوم پوست سر را، زمانی که باکتری‌ها و مخمرها از تعادل خارج شده‌اند، ثابت نگه دارد.

5- تقویت رشد مو

پوست سر سالم، محیط مناسبی را برای رشد مو ایجاد می‌کند. روغن گریپ فروت با متعادل کردن پوست سر، محیطی ایده‌آلی برای رشد موها فراهم می‌کند.

روغن گریپ فروت برای چه نوع مویی مناسب است؟

در حالت کلی روغن گریپ فروت برای انواع موها مفید و قابل استفاده است. این روغن مخصوصا برای کسانی که پوست چرب دارند، مستعد شوره سر هستند و به دنبال یک پاکسازی عمیق پوست سر می‌گردند کاربردی‌تر است. این روغن نیز مانند دیگر روغن‌های ضروری، ممکن است بعد از استفاده باعث ایجاد حساسیت و سوزش در ناحیه مورد استفاده شود. از دیگر نکات مهم در رابطه با روغن گریپ فروت این است که حتما باید شب‌ها استفاده شود و قبل از رفتن به رختخواب از روی موها شسته شود. بعد از استفاده از روغن گریپ فروت به طور مستقیم زیر نور خورشید قرار نگیرید، به این دلیل که ممکن است باعث آفتاب سوختگی شدید شود.

نحوه استفاده از روغن گریپ فروت برای مو

 روغن گریپ فروت برای مو

از آن‌جایی که روغن گریپ فروت نیز مانند هر روغن دیگری ممکن است باعث بروز حساسیت شود، بهتر است قبل از استفاده روی یک قسمت کوچک از پوست تست شود. شما می‌توانید این روغن را یک بار در هفته، به عنوان یک درمان خانگی یا طبق دستور در یک محصول فرموله شده از قبل استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید بهتر است قبل از استفاده از روغن گریپ فروت آن را رقیق کنید. برای رقیق کردن می‌توانید از آب لیمو، آب پرتقال و روغن مریم گلی استفاده کنید. از ترکیب این‌ها با یکدیگر حتی می‌توانید برای خودتان یک ماسک قدرت‌مند نیز تهیه کنید. بعد از قرار دادن این ماسک روی موها، بهتر است موهایتان را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید و بعد از 5 دقیقه به خوبی آبکشی کنید. شانه کردن باعث می‌شود که گریپ فروت به تمام قسمت‌های پوست و مو برخورد داشته باشد.در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد. در ضمن اگر شما نیز پیشینه تهیه یا استفاده از گریپ فروت برای موهای خود را دارید، خوشحال می‌شویم تا از تجربیات خود در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
روغن مو آرگان فنمنFENMANامکان ارسال فوری
۴۷۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی کراستاسkerastase 
۵,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۳۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی رز کراستاسkerastaseامکان ارسال فوری
۵,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو ایندیگو ملویتاMELVITAامکان ارسال فوری
۱,۷۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
روغن موی عسل گیسوGisouامکان ارسال فوری
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۰ میل
روغن مو روغن نارگیل اینکتوinecto 
۴۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی سر آووکادو اینکتوinecto 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو آبرسان سان نوکسnuxe 
۲,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو تقویت کننده هولیروتس فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
روغن مو هالی روتز فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
+۱
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید