یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز در رابطه با ریزش مژه و روش‌های جلوگیری از آن

همه چیز در رابطه با ریزش مژه و روش‌های جلوگیری از آن

ریزش مژه به معنای افتادن مژه‌ها از روی لبه چشم و پلک است. مژه‌ها برای محافظت چشم‌ها از گرد و غبار و همچنین به عنوان یک عنصر زیبایی در اکثر فرهنگ‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند. برخی عوامل مانند استفاده از محصولات آرایشی نامناسب، کشیدن مژه‌ها با اپلیکاتور، تغییر در هورمون‌ها، تغییر در رژیم غذایی، بیماری‌های پوستی و دیگر عوامل می‌تواند باعث ریزش مژه‌ها شوند.

برای پیشگیری از ریزش مژه، باید از محصولات آرایشی با کیفیت استفاده کنید و لوازم نامرغوب را دور بریزید. همچنین داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده از محصولات تقویت‌کننده مژه‌ مانند روغن‌های گیاهی، مصرف محصولات غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و ماسک‌های خانگی می‌توانند در جلوگیری از ریزش مژه‌ها موثر باشند.

چرا مژه‌ ها دچار ریزش می‌شوند؟

چرا مژه‌ها دچار ریزش می‌شوند؟

مژه‌ها بسیار حساس و ضعیف هستند و ریزش آن‌ها ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- استفاده از محصولات آرایشی بی‌کیفیت

استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی مانند خط چشم، ریمل، مداد چشم، سایه و ... می‌تواند باعث ضعف مژه‌ها و در نهایت ریزش آن‌ها شود.

2- تماس بیش از حد دست‌ها با پلک و چشم

تماس بیش از حد دست‌های آلوده با پوست حساس چشم و مژه و همین‌طور ایجاد فشار و سایش زیاد بر روی آن‌ها می‌تواند باعث ریزش مژه‌ها شود.

3- عوامل خارجی و آلودگی‌های محیطی

تماس با مواد شیمیایی، دود سیگار، آب دریا، آفتاب و باد می‌تواند باعث ضعیف کردن ریشه مژه‌ها و در نهایت ریزش آن‌ها شود.

4- برخی از بیماری‌های پوستی

برخی بیماری‌های پوستی مانند التهاب پوست، اگزما و پسوریازیس می‌توانند باعث ریزش مژه‌ها شوند.

5- عوامل ژنتیکی

برخی افراد به دلیل عوامل ژنتیکی از جمله ارثی بودن ساختار مژه‌ها، دچار ریزش مژه‌ می‌شوند.

6- افزایش سن

با افزایش سن و پیر شدن، مژه‌ها به تدریج ضعیف‌تر می‌شوند و به مرور زمان ریزش می‌کنند. به طور کلی، مراقبت از مژه‌ها، استفاده از محصولات آرایشی با کیفیت، تغذیه مناسب، پاکسازی صحیح مژه‌ها و پوست حساس چشم و جلوگیری از تماس زیاد مژه‌ها با عوامل مخرب، می‌تواند به جلوگیری از ریزش مژه‌ها کمک کند. همچنین مراجعه به پزشک نیز می‌تواند در تشخیص علت ریزش مژه‌ها و درمان آن موثر باشد.

چرخه طبیعی رشد مژه

چرخه طبیعی رشد مژه

چرخه طبیعی رشد مژه در سه مرحله اصلی اتفاق می‌افتد. این مراحل شامل فاز رشد، فاز استراحت و فاز ریزش می‌باشد. در ادامه به توضیح این سه فاز می‌پردازیم.

1- فاز رشد

در این مرحله، مژه‌ها رشد می‌کنند و به افزایش طول خود ادامه می‌دهند. این مرحله معمولا بین 30 تا 45 روز طول می‌کشد.

2- فاز استراحت

در این مرحله، رشد مژه متوقف شده و مژه به طول کامل خود می‌رسد. در این مرحله، مژه به طور طبیعی برای 2 تا 3 هفته به طول خود استوار می‌ماند. در این مرحله هیچ ریزش و رویشی اتفاق نمی‌افتد.

3- فاز ریزش

در این مرحله، مژه از ریشه خود جدا می‌شود و مرحله جدید رشد مژه شروع می‌شود. در طول این فاز، مژه به طور طبیعی ریزش می‌کند و جای آن یک مژه جدید در همان مکان شکل می‌گیرد. در صورتی که مژه‌ها برای هر دلیلی شکسته یا از ریشه خارج شوند، ممکن است فرایند رشد مجدد بیشتر از 60 روز طول بکشد. همچنین، ممکن است در بعضی موارد، اگر چرخه رشد مژه دچار اختلال شود، مثلاً به دلیل بیماری یا مصرف برخی داروهای خاص، مژه‌ها بیش از حد زودتر یا دیرتر ریزش کنند.

ریزش مژه نشانه چیست؟

ریزش مژه نشانه چیست؟

ریزش مژه به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و می‌تواند نشانه مشکلات مختلفی در بدن باشد. در ادامه به توضیح برخی از این نشانه‌ها می‌پردازیم.

1- نداشتن تغذیه مناسب

اگر شما به اندازه کافی مواد غذایی حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی برای حمایت از رشد و سلامت مژه خود مصرف نکنید، ممکن است باعث ریزش مژه شوید.

2- استفاده از محصولات شیمیایی

استفاده از محصولات شیمیایی برای زیبایی مژه، مانند رنگ‌ها، مواد شوینده و یا چسب مژه می‌تواند باعث آسیب دیدن مژه شود و ریزش آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

3- استفاده غیراصولی از ابزارهای حالت‌دهنده

استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت‌دهنده مانند فرمژه و لوازم مشابه آن‌ می‌تواند باعث آسیب دیدن و ریزش مژه‌ها شود.

4- برخی بیماری‌های پوستی

برخی بیماری‌های پوستی مانند خشکی پوست، درماتیت، عفونت قارچی و غیره ممکن است باعث ریزش مژه‌ها شوند.

5- استفاده از داروهای خاص

برخی داروها ممکن است باعث ریزش مژه شوند. از جمله این داروها می‌توان به داروهای شیمیایی درمانی و سرطان اشاره کرد.

ریزش مژه تا چه حد طبیعی است

ریزش مژه یا موهای مژگان طبیعی است و برای همه افراد اتفاق می‌افتد، اما در برخی موارد ممکن است به شدت زیاد شود. افزایش ریزش مژه می‌تواند نشانه ای از مشکلاتی مانند بیماری یا عوامل خارجی مانند استفاده از محصولات شیمیایی ناسالم یا تغذیه نامناسب باشد.به طور معمول، بین 1 تا 5 مژه در طول روز به طور طبیعی ریزش می‌کنند. اما میزان ریزش مژه هر فرد ممکن است متفاوت از دیگری باشد و این به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، تغذیه، عادت‌های بهداشتی و همچنین وضعیت سلامتی عمومی فرد بستگی دارد.در هر صورت، اگر فکر می‌کنید ریزش مژه شما غیرطبیعی است و مشکلی را نشان می‌دهد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا دلیل ریزش را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند.

روش‌های تقویت مژه و جلوگیری از ریزش آن

روش‌های تقویت مژه و جلوگیری از ریزش  مژه

ریزش مژه ممکن است به دلایل مختلفی از جمله برخی بیماری‌ها، تغذیه نامناسب، تنش‌های روانی و یا تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد. برای درمان ریزش مژه می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

1- ماساژ مژه

ماساژ مژه می‌تواند به عنوان یک روش ساده و موثر برای درمان ریزش مژه مورد استفاده قرار بگیرد. با ماساژ مژه، خون‌رسانی بیشتری به مویرگ‌های روی پلک انجام می‌شود و این موضوع باعث افزایش رشد مژه‌های جدید می‌شود. با توجه به این توضیحات ماساژ دادن مرتب مژه‌ها می‌تواند به افزایش رشد مژه‌ها کمک کند. برای اینکه ماساژ دادن سبب آسیب به مژه‌‌ها نشود بهتر است برای این کار از یک روغن مناسب استفاده شود.

2- استفاده از محصولات شوینده مناسب

استفاده از شوینده‌هایی که حاوی مواد مغذی و تقویت‌کننده هستند می‌توانند به کاهش ریزش مژه‌ها کمک کنند. شامپوهای حاوی ویتامین‌هایB ،C ، روغن آرگان و روغن جوجوبا می‌توانند به رشد مژه‌ها کمک کنند.

3- مصرف مکمل‌های تقویت‌کننده مژه

مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین‌هایB ، C، روغن ماهی، روغن جوجوبا و گیاهان دارویی مانند گیاه آلوئه‌ورا می‌توانند به کاهش ریزش مژه‌ها کمک کنند. در بازار محلول‌هایی با ترکیباتی مانند بیوتین، پروتئین، پانتنول و کراتین وجود دارد که به رشد مژه‌ها کمک می‌کنند.

4- استفاده از ماسک‌های تقویت مژه

استفاده از ماسک‌های حاوی مواد مغذی مانند آووکادو، موز، شیر، رزماری، نعنا، کرچک و زیتون می‌توانند به کاهش ریزش مژه‌ها کمک کنند.

5- مصرف داروهای تقویت‌کننده مژه

در مواردی که ریزش مژه به دلیل بیماری‌های خاصی از جمله کمبود ویتامین، بیماری‌های تیروئیدی و یا عوارض جانبی از داروهای خاص ایجاد شده باشد با مصرف داروهای تقویت‌کننده می‌توان آن را بهبود داد.

6- خوردن مواد غذایی سالم

غذاهایی مانند ماهی، بادام، تخمه، سبزیجات و میوه‌هایی که حاوی ویتامینA ، B و E هستند به رشد مژه‌ها کمک می‌کنند.

روش استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مژه

استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مژه و حتی افزایش رشد آن‌ها یک روش قدیمی، سنتی و کاملا مفید است. در ادامه به برخی از روغن‌های گیاهی که می‌توانید برای تقویت مژه‌های خود استفاده کنید اشاره شده است. برای آشنایی با این روغن‌ها همراه ما باشید.

1- روغن کرچک

روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که می‌تواند به تقویت و رشد مژه‌ها کمک کند. برای استفاده از این روغن باید، یک قطره از آن را روی مژه‌های تمیز و خشک خود بمالید و به مدت چند دقیقه با انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید. این روش را روزانه تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. مراقب باشید که از اعمال فشار زیاد روی چشم و مژه‌ها خودداری کنید.

2- روغن خراطین

این روغن حاوی ویتامین E است که به بهبود سلامت مژه و افزایش رشد آن کمک می‌کند. برای استفاده، یک قطره روغن را روی مژه‌های تمیز و خشک بمالید و به مدت چند دقیقه با انگشتان خود ماساژ دهید. این روش را هر روز تکرار کنید تا مژه‌هایتان به خوبی تقویت شوند.

3- روغن آووکادو

روغن آووکادو حاوی ویتامین E، بتاکاروتن و چربی‌های بسیار نرم کننده است. برای استفاده از این روغن یک قطره از آن را روی مژه‌های شسته شده و خشک خود بمالید و به مدت چند دقیقه با انگشتان خود ماساژ دهید. این روش را روزانه و به آرامی تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

4- روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز همانند روغن آووکادو حاوی ویتامین E و کراتین است که به تقویت مژه‌ها و افزایش رشد آن‌ها کمک می‌کند. به منظور استفاده از این روغن باید یک قطره از آن را روی مژه‌های تمیز و خشک خود بمالید و به مدت چند دقیقه با انگشتان خود ماساژ دهید. این روش را هر روز تکرار کنید تا مژه‌هایتان تقویت شوند.

5- روغن روی

روغن روی حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است که به تقویت مژه‌ها کمک می‌کند. این روغن به خوبی رطوبت را در مژه‌ها حفظ می‌کند و منجر به رشد سریع‌تر آن‌ها می‌شود. با استفاده مداوم از این روغن، می‌توانید مژه‌های خود را قوی‌تر، بلندتر و سالم‌تر کنید. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد استفاده از روغن روی برای مراقبت و تقویت مژه‌ها یک روش طبیعی و موثر است. برای استفاده از روغن روی به منظور تقویت مژه‌ها باید مراحل زیر را انجام دهید. یک یا دو قطره روغن روی را روی مژه‌های تمیز خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید. می‌توانید از یک قطره روغن روی برای هر مژه خود استفاده کنید. پس از مالیدن این روغن روی مژه‌های خود، با انگشتانتان آن‌ها را ماساژ دهید تا روغن به خوبی به ریشه مژه جذب شود. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا به مرور زمان نتایج مثبت آن را مشاهده کنید. می‌توانید این روند را هر روز تکرار کنید. در ادامه شما را با جند نمونه از محصولات پرفروش جهن تقویت مژه آشنا می‌کنیم:

1- محلول تقویت کننده مژه سریتا

محلول تقویت کننده مژه سریتا

خریدمحلول تقویت کننده مژه سریتا

داشتن مژه‌های پرپشت و بلند تاثیر زیادی بر زیبایی چشم‌ها دارد. یکی از محصولاتی که به تقویت مژه‌ها کمک می‌کند، محلول تقویت کننده مژه سریتا است. این محلول در حجم 7 میلی‌لیتر به فروش می‌رسد و با استفاده مداوم سبب استحکام و افزایش ضخامت مژه‌ها می‌شود. محلول تقویت کننده مژه سریتا سرشار از ترکیبات موثر و غنی برای تقویت مژه‌ها است و با اثرگذاری بر سلول‌های فولیکولی مژه، رشد آن‌ها را تحریک می‌کند. در این محلول از انواع ویتامین‌های مغذی استفاده شده است که فرآیند رشد و تکثیر مژه‌ها را سرعت می‌بخشد. استفاده مداوم از این محصول جلو ریزش مژه‌ها را می‌گیرد و زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند.

این محلول برای اثرگذاری بیشتر باید روی مژه‌های تمیز و عاری از لوازم آرایش و چربی پوست استفاده شود. برای استفاده از آن باید قلم موجود در محصول را به محلول آغشته کنید و از قسمت بن مژه و قسمت رویش مژه‌ها به سمت نوک مژه بزنید. اولین دوره مصرف این محلول تقویت کننده باید به طور منظم و هر شب باشد. دوره مصرف بعدی به این صورت است که محلول را یک شب در میان استفاده کنید و در دوره سوم 2 بار در هفته این محصول را روی مژه‌های خود استفاده کنید. هر دوره استفاده از این محلول تقویت کننده بین 2 تا 3 ماه تعیین شده است. این محصول به دلیل داشتن نیاسینامید، ویتامین E و پانتنول رشد مجدد مژه‌های ریخته را تحریک می‌کند و با فرمولاسیون خاصی که دارد خاصیت الاستیسیته مژه‌ها را افزایش می‌دهد. از این رو استفاده از آن، از خرد شدن و ریزش مژه‌ها جلوگیری می‌کند.

2- سرم احیا کننده مژه لانکوم

سرم احیا کننده مژه لانکوم خریدسرم احیا کننده مژه لانکوم

این سرم با ترکیبی خلاقانه از مواد منحصر به فرد تهیه شده و هدف آن تقویت و بلندتر کردن مژه های شماست. در فرمولاسیون این محصول از اسید هیالورونیک استفاده شده است که رطوبت ضروری را به عمق فولیکول مو منتقل می کند و انعطاف پذیری و رشد مژه را بهبود می بخشد. همچنین وجودچهار اسید آمینه بکار رفته در آن بخوبی مژه های شما را ترمیم و محافظت می نماید. در نهایت، سیکا به حالت دادن و تغذیه مژه ها کمک می کند و باعث می شود مژه ها ضخیم تر به نظر برسند و حجم بیشتری داشته باشند. ترکیب مواد با کیفیت بکار رفته در این محصول به ترمیم مژه های شما کمک کرده تا مژه های بلند و خوش حالتی را که آرزوی آن را دارید داشته باشید، آسیب را درمان کرده و مژه ها را احیا و به رشد آنها کمک می کند.

3- محلول تقویت کننده مژه و ابرو ماوالا

محلول تقویت کننده مژه و ابرو ماوالا خریدمحلول تقویت کننده مژه و ابرو ماوالا

مژه ها یک عنصر اساسی در زیبایی چهره هستند. محلول تقویت مژه ماوالا دابل لش حاوی یک عصاره طبیعی سرشار از ویتامین ها و پروتئین هاست که باعث تقویت ، پوشش و محافظت از مژه ها می شود. در نتیجه استفاده از این محلول مژه ها سالم،مقاوم، بلندتر و پرپشت تر می شوند. این سرم به طولانی تر و متراکم تر شدن و در عین حال نرم و ابریشمی شدن مژه ها کمک می کند.محلول تقویت مژه ماوالا برای ابرو ها نیز قابل استفاده است.مواد فعال کلیدی به کار رفته در فرمول محلول ماوالا دابل لش عبارت اند از: ترشح حلزون تصفیه شده،بیولیسیت .سرم تقوبت مژه ماوالا بیس گیاهی داشته و عاری از روغن معدنی ، فتالات ، سولفات سدیم ، پارابن و رایحه است. امیدواریم که با معرفی موارد بالا، دسترسی شما به محصولات مرتبط را راحت‌تر کرده باشیم. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید مستقبما بخ صفحه معرفی این محصولات در وبسایت ریحا وارد شوید. قطعا برخی عوامل مانند استفاده از محصولات آرایشی نامناسب، کشیدن مژه‌ها با اپلیکاتور، تغییر در هورمون‌ها، تغییر در رژیم غذایی، بیماری‌های پوستی و دیگر عوامل می‌تواند باعث ریزش مژه‌ها شوند. برای پیشگیری از ریزش مژه، باید لوازم نامرغوب را دور بریزید و ترجیحا از محصولات تقویتی معرفی شده و محصولات آرایشی با کیفیت استفاده کنید.

محصولات مرتبط
تونیک تقویت مژه و ابرو وچهVOCHE 
۷۵۹,۰۰۰ تومان
۱۱ میل
۵ میل
سرم احیا کننده مژه لانکومLancomeامکان ارسال فوری
۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
۴ میل
کرم تقویت ابرو اسکالپیاScalpia 
۱۹۸,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
ژل تقویت ابرو ریل مجیک شونSCHON 
۱۵۶,۵۰۰ تومان
۵ میل
سرم تقویت ابرو گرند کزمتیکسGRANDE COSMETICS 
۷,۷۶۳,۰۰۰ تومان
۳ میل
۱.۵ میل
سرم ابرو جینیس آناستازیاanastasia 
۷,۴۷۵,۰۰۰ تومان
۳.۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید