یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آموزش سفید کردن دندان‌ با پوست موز

آموزش سفید کردن دندان‌ با پوست موز

برای سفید کردن دندان‌ با روش‌های طبیعی مواد مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها موز است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که پوست موز باید به عنوان مکملی برای اقدامات منظم بهداشت دهان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده شود و نه به عنوان جایگزین. همچنین، همیشه ایده خوبی است که قبل از امتحان هر روش جدید مراقبت از دهان، با دندانپزشک مشورت کنید و یا تست حساسیت را انجام دهید.

نکته مهم در رابطه با استفاده از پوست موز به منظور سفید کردن دندان‌ها این است که باید توجه داشته باشید استفاده مداوم و زیاد از پوست موز می‌تواند به طور بالقوه به مینای دندان آسیب بزند. ماهیت اسیدی میوه موز می‌تواند لایه محافظ مینای دندان را از بین ببرد و دندان‌ها را بیشتر مستعد پوسیدگی و حساسیت کند.

روش‌های طبیعی برای سفید کردن دندان‌ ها

روش‌های طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها

1- مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین یک ساینده و لایه‌بردار ملایم است که می‌تواند به از بین بردن لکه‌های سطحی دندان‌ها کمک کند. برای بهره بردن از خواص جوش شیرین به منظور تمیز کردن دندان‌ها کافی است مقدار کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری یکدستی تهیه شود. شما می‌توانید دندان‌های خود را یک یا دو بار در هفته با جوش شیرین مسواک بزنید.

2- استفاده از روغن‌های گیاهی

برای استفاده از روغن‌های گیاهی به منظور سفید کردن دندان‌ها باید یک قاشق غذاخوری روغن (مانند روغن نارگیل یا روغن کنجد) را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهان خود بچرخانید. نشان داده شده است که این عمل باعث کاهش پلاک و بهبود بهداشت دهان و دندان می‌شود. این روغن‌ها علاوه بر پاکسازی محیط دهان، می‌توانند به سفید شدن دندان‌ها در طول زمان کمک کنند.

3- خوردن میوه‌ها و سبزیجات ترد

میوه‌ها و سبزیجات ترد مانند سیب، هویج و کرفس می‌توانند به پاک کردن لکه‌های سطحی روی دندان‌ها کمک کنند و همچنین باعث تولید بزاق بیشتر می‌شوند. جویدن این خوراکی‌ها به خنثی کردن باکتری‌های مضر موجود در دهان کمک می‌کنند.

4- استفاده از پراکسیدهیدروژن

پراکسیدهیدروژن یک عامل سفید‌کننده طبیعی است که می‌تواند به سفید کردن دندان‌ها کمک کند. برای سفید کردن دندان‌ها با این ماده باید آن را با کمی آب ترکیب کنید و به مدت یک الی دو دقیقه در دهان‌تان بچرخانید. بعد از این مدت ترکیب آب و پراکسیدهیدروژن را تف کنید. مطمئن شوید که بعد از چرخاندن این ترکیب در دهان خود آن را کاملا با آب بشویید.

5- اجتناب از خوردن برخی غذاها و نوشیدنی‌ها

برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها مانند قهوه، چای، شراب قرمز و توت‌های تیره می‌توانند به مرور زمان دندان‌ها را لکه‌دار کنند. با پرهیز از خوردن این خوراکی‌ها و یا محدود کردن مصرف آن‌ها، می توانید به جلوگیری از تغییر رنگ بیشتر دندان‌ها کمک کنید.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه این درمان‌های طبیعی ممکن است تا حدودی به سفید کردن دندان‌ها کمک کنند، اما ممکن است به اندازه درمان‌های حرفه‌ای سفید کردن دندان مؤثر نباشند. اگر به دنبال تغییر چشمگیرتر در رنگ دندان‌های خود هستید، می‌توانید با دندانپزشک خود در مورد گزینه‌های سفید کننده تخصصی‌تر صحبت کنید.

فواید پوست موز برای دندان‌

فواید پوست موز برای دندان‌ها

پوست موز یک راه طبیعی و ارزان برای کمک به حفظ بهداشت دهان و دندان است. در اینجا برخی از مزایای استفاده از پوست موز برای دندان‌ها آورده شده است. برای آشنایی با این فواید همراه ما باشید.

1- سفید کردن دندان‌ها

پوست موز به دلیل داشتن پتاسیم، منیزیم و منگنز دارای خواص سفیدکنندگی طبیعی دندان است. مالیدن قسمت داخلی پوست موز روی دندان‌ها می‌تواند به از بین بردن لکه‌ها و سفید کردن طبیعی آن‌ها کمک کند.

2- کاهش حساسیت

پوست موز حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم است که می‌تواند به کاهش حساسیت دندان کمک کند. مالیدن قسمت داخلی پوست موز روی دندان ها می‌تواند به تسکین دندان‌های حساس کمک کند.

3- مبارزه با پلاک

پوست موز حاوی خواص ضدمیکروبی است و استفاده از آن می‌تواند به مبارزه با باکتری‌هایی که باعث ایجاد پلاک و بوی بد دهان می‌شوند کمک کند. مالیدن قسمت داخلی پوست موز روی دندان‌ها می‌تواند به کاهش تجمع پلاک و باکتری‌ها کمک کند.

4- تامین مواد مغذی

پوست موز حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و منگنز است که تمامی آن‌ها می‌توانند به تقویت دندان‌ها و بهبود سلامت کلی دهان کمک کنند.

مراحل سفید کردن دندان‌ ها با پوست موز

مراحل سفید کردن دندان‌ها با پوست موز

سفید کردن دندان با پوست موز یک راه طبیعی و ارزان برای زیبا کردن لبخند شما است. در ادامه به توضیح مراحل استفاده از پوست موز به منظور سفید کردن دندان‌ها می‌پردازیم. در حالی که داخل پوست موز حاوی مواد مغذی مفید است، پوست آن به اندازه کافی ساینده نیست تا به طور موثر پلاک یا لکه‌ها را از روی دندان پاک کند. علاوه بر این، محتوای قند بالای موز می‌تواند رشد باکتری‌ها را افزایش دهد و خطر پوسیدگی دندان را بیشتر کند. به جای تکیه بر پوست موز برای بهداشت دهان، توصیه می‌شود اقدامات بهداشتی مناسبی مانند مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندان، نخ دندان کشیدن منظم و مراجعه به دندانپزشک برای معاینات و تمیز کردن معمول را انجام دهید.

برای استفاده از پوست موز به منظور سفید کردن دندان‌ها در ابتدا باید یک موز کاملا رسیده را انتخاب کنید. سعی کنید به دنبال موزی باشید که رنگ آن زرد با لکه‌های قهوه ای باشد. موز رسیده حاوی پتاسیم بیشتری است و برای سفید کردن دندان‌ها کاربردی‌تر است. پوست موز را جدا کنید و یک تکه کوچک از آن را ببرید. برای هر ردیف دندان به یک پوست موزجداگانه احتیاج دارید. قسمت داخلی پوست موز را به مدت 2 دقیقه روی دندان‌هایتان ماساژ دهید.

توجه به این نکته مهم است که پوست موز تمام قسمت‌های دندان‌ها را پوشش دهد. مواد معدنی و طبیعی (پتاسیم و منیزیم) موجود در پوست موز با نفوذ به دندان‌ها، سبب لایه‌برداری و حذف لکه‌ها از روی سطح دندان می‌شود. بعد از گذشت 2 دقیقه پوست موز را از روی دندان‌ها بردارید و دندان‌هایتان را به روش معمول مسواک بزنید. این کار باقی مانده موز را از بین می‌برد و مواد معدنی را در دهان شما توزیع می‌کند. این روند را یک بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید تا تفاوت محسوسی در رنگ دندان‌های خود مشاهده کنید.

محصولات مرتبط
خمیر دندان ضد پوسیدگی فرش مینت کرستCrestامکان ارسال فوری
۱۳۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
خمیر دندان سفید کننده پلاس اکسترا وایت اورال بیOral-Bامکان ارسال فوری
۲۵۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید