یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید حنا برای مو و نحوه استفاده از آن

فواید حنا برای مو و نحوه استفاده از آن

حنا یک رنگ گیاهی است که از برگ‌های گیاه حنا که به نام Lawsonia inermis نیز شناخته می‌شود، به دست می‌آید. قرن‌هاست که از این گیاه برای هنر طراحی بدن، رنگ مو و لوازم آرایشی طبیعی استفاده می‌شود. حنا یک رنگ قهوه ‌ای مایل به قرمز داد و به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ‌ها برای عروسی‌ها، جشنواره‌ها و جشن‌های دیگر استفاده می‌شود. طراحی حنا روی پوست اغلب با استفاده از یک اپلیکاتور مخروطی شکل، در طرح‌های پیچیده به نام mehndi روی پوست اعمال می‌شود. حنا همچنین به عنوان یک رنگ موی طبیعی استفاده می‌شود و به طور موقت رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز را به موها می‌دهد. علاوه بر این، حنا به دلیل خواص خنک‌کنندگی و تسکین خود در طب آیورودا استفاده شده است.

فواید حنا برای مو

فواید حنا برای مو

حنا یک رنگ طبیعی گیاهی است که قرن‌هاست برای رنگ کردن مو و پوست استفاده می‌شود. حنا علاوه بر خواص رنگ‌آمیزی که دارد به دلیل فواید فراوانی که برای سلامت مو دارد نیز شناخته شده است. برخی از فواید حنا برای مو عبارتند از:

1- رنگ موی طبیعی

حنا یک رنگ موی طبیعی و گیاهی بوده که عاری از مواد شیمیایی خشن است و می‌توانید از آن با خیال راحت و بدون اینکه به موهای شما آسیب برساند استفاده کنید. این یک روش مطمئن و موثر برای رنگ دادن به موهای شما است و می توان از آن برای روشن کردن موهای خاکستری نیز استفاده کرد.

2- تقویت موها

از آن‌جایی که حنا سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی است می‌تواند به تقویت تارهای مو و ضخیم‌تر کردن آن‌ها کمک می‌کند. این خاصیت می‌تواند به کاهش شکستگی و ایجاد موخوره کمک کند.

3- افزایش درخشندگی موها

حنا می‌تواند به موهای شما برق و درخشندگی زیبایی ببخشد. این درخشندگی به صاف شدن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند و باعث می‌شود موهای شما سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند.

4- حالت‌دهنده مو

حالت‌دهنده مو

حنا دارای خواص حالت‌دهندگی طبیعی است و می‌تواند به مرطوب کردن و تغذیه موهای شما کمک کند. حنا به دلیل خواص زیادی که دارد می‌تواند به کاهش خشکی و موخوره کمک کند و موهای شما را نرم و ابریشمی ‌نگه دارد.

5- تقویت رشد مو

حنا می‌تواند با بهبود گردش خون در پوست سر به تحریک رشد مو کمک کند. در واقع حنا با تغذیه فولیکول‌های مو، رشد بهتر و سالم‌تری را به موها شما می‌بخشد.

6- تسکین پوست سر

حنا دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی است و می‌تواند به آرام کردن خارش و تحریک پوست سر کمک کند. حنا همچنین این خاصیت را دارد که به کنترل شوره سر و بهبود عفونت‌های پوست سر کمک ‌کند.

7- محافظت طبیعی از موها در برابر تابش خورشید

حنا دارای خاصیت ضدآفتابی طبیعی است و به محافظت از موهای شما در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید کمک می‌کند.

8- بهبود خاصیت ارتجاعی مو

حنا به بهبود خاصیت ارتجاعی مو کمک می‌کند و آن را کمتر در معرض شکستگی و آسیب قرار می‌دهد.به طور کلی، حنا یک راه طبیعی و ایمن برای بهبود سلامت و ظاهر موهای شما است. این ماده طبیعی یک جایگزین عالی برای رنگ موهای شیمیایی است و می‌تواند به تقویت، حالت دادن و تقویت رشد موها نیز کمک کند.

نحوه استفاده از حنا برای مو

نحوه استفاده از حنا برای مو

حنا یک رنگ موی طبیعی است که برای قرن‌ها است برای رنگ کردن مو، حالت دادن به آن و تقویت رشد موی سالم استفاده می‌شود. در اینجا مراحل و نحوه استفاده از حنا برای موها آورده شده است.

1- انتخاب پودر حنا

پودر حنا در رنگ‌های مختلف از قرمز تا مشکی موجود است. سایه‌ای را که می‌خواهید به دست آورید انتخاب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که حنا نمی‌تواند موهای شما را روشن کند.

2- پودر حنا را با آب ترکیب کنید

پودر حنا را در یک کاسه غیرفلزی با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید تا خمیر یکدست و غلیظی به دست آید. همچنین می‌توانید مقداری آب لیمو یا سرکه به مخلوط اضافه کنید تا تاثیر رنگ‌پذیری را افزایش دهید.

3- مالیدن خمیر حنا روی موها

از آن‌جایی که حنا رنگ زیادی دارد حتما دستکش بپوشید تا از لک شدن دست‌هایتان محافظت کنید. بهتر است که خمیر حنا را روی موهای تمیز و خشک بمالید. این کار را از ریشه شروع کنید و تا نوک موهایتان ادامه دهید. برای اطمینان از پخش شدن یکنواخت حنا روی موهای خود، از یک شانه دندانه درشت یا انگشتان دست استفاده کنید.

4- موهای خود را بپوشانید

موهای خود را بپوشانید

هنگامی که موهایتان با خمیر حنا پوشانده شد، آن را در یک پلاستیک یا کلاه مناسب بپیچید تا حنا به سرعت خشک نشود. همچنین می‌توانید حوله‌ای را دور سر خود بپیچید تا گرما ایجاد شود و به نفوذ حنا به عمق موهایتان کمک کند.

5- صبر کنید

خمیر حنا را حداقل 2 تا 3 ساعت یا تا زمانی که کاملاً خشک شود روی موهایتان نگه دارید. ماندن طولانی مدت حنا روی موها، رنگ‌پذیری آن را افزایش می‌دهد.

6- حنا را آبکشی کنید

در این مرحله باید سرتان را آبکشی کنید تا حنا را از لابه‌لای موهای خود خارج کنید. بهتر است این کار را با آب گرم انجام تا موهایتان شفاف شود. در 24 تا 48 ساعت اول پس از استفاده از حنا از شامپو یا نرم‌کننده استفاده نکنید، زیرا می‌تواند در جذب رنگ اختلال ایجاد کند.

7- موهایتان را حالت دهید

در آخرین مرحله نوبت به حالت دادن موها می‌رسد. پس از آبکشی حنا از روی موها، یک نرم‌کننده عمیق یا روغن طبیعی را به موهایتان بمالید تا ساقه موهایتان را تغذیه و آبرسانی کنید. بسته به سرعت رشد موهایتان و سرعت محو شدن رنگ حنا، در صورت نیاز می‌توانید هر 4 تا 6 هفته یک بار این کار را تکرار کنید.

عوارض استفاده از حنا برای مو

عوارض استفاده از حنا برای مو

حنا یک رنگ موی طبیعی است که از برگ‌های خشک شده گیاه حنا تهیه می‌شود. قرن‌هاست که از این گیاه پرخاصیت به عنوان یک روش ایمن و موثر برای رنگ کردن موها استفاده می‌شود. با این حال، مانند هر رنگ موی شیمیایی، حنا نیز می‌تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. برخی از عوارض جانبی احتمالی استفاده از حنا برای مو عبارتند از:

1- خشکی موها

در بعضی موارد حنا می‌تواند موهای شما را خشک و شکننده کند، به خصوص اگر آن را برای مدت طولانی روی سرتان نگه دارید. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می‌شود پس از شستن حنا از یک نرم‌کننده یا مرطوب کننده سازگار با پوست و موهای خود استفاده کنید.

2- تغییر رنگ مو

رنگ نهایی موهای شما پس از استفاده از حنا بسته به رنگ طبیعی مو و کیفیت حنا می‌تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، اگر موهای شما تحت درمان شیمیایی هستند، حنا ممکن است واکنش متفاوتی نشان دهد و منجر به رنگ غیر قابل پیش بینی شود. اگر هم از حنا روی موهای رنگ شده خود استفاده می‌کنید باید منتظر هر اتفاق غیرطبیعی روی رنگ موهای خود باشید. از آن‌جایی که حنا یک رنگ مو نسبتا دائمی است، از بین بردن رنگ آن کاری دشوار و تا حدودی غیرقابل انجام است.

3- واکنش‌های آلرژیک

برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک به حنا داشته باشند که در نتیجه علائمی مانند خارش، تورم و قرمزی را ایجاد می‌شود. انجام تست حساسیت قبل از استفاده از حنا برای جلوگیری از هرگونه واکنش آلرژیک ضروری است.

4- ناسازگاری با سایر درمان‌های مو

حنا ممکن است با سایر درمان‌های مو، مانند مصرف داروهای شیمیایی یا برخی شامپوها به خوبی کار نکند. توصیه می‌شود حداقل دو هفته پس از استفاده از حنا از به کار بردن سایر روش‌های درمانی مو خودداری کنید. همچنین مهم است که قبل از استفاده از حنا یک آزمایش تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت نداشته باشید.

به طور کلی، حنا یک درمان طبیعی و ایمن برای مو است که فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که حنا می‌تواند برای برخی از انواع موها خشک کننده باشد، بنابراین توصیه می‌شود پس از استفاده از حنا از نرم کننده عمیق استفاده کنید.

محصولات مرتبط
تونیک ضد ریزش حنا عارضیArezi 
۱۴۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۱۰۰ میل
فانتاسیا - فانتزیا ادو تویلت زنانه آنا سوییAnna Sui 
۹,۸۹۵,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
فانتاسیا - فانتزیا فوراور ادو تویلت زنانه آنا سوییAnna Sui 
۸,۱۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
فانتاسیا مرمید - فانتزیا میرماید ادو تویلت زنانه آنا سوییAnna Sui 
۱۲,۵۱۲,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
دالی گرل آن د بیچ ادو تویلت زنانه آنا سوییAnna Sui 
۲۳,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
انا ادیشن 2021 ادو پرفیوم زنانه لوبينLubin 
۲۲,۵۴۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
انا ابیض پودری ادو پرفیوم زنانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۷۴۶,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
شامپو مو شاداب کننده حنا صحتSehat 
ناموجود
۱۰۰۰ میل
۳۰۰ میل
پشن ادو پرفیوم زنانه دناDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سوئیت ادو پرفیوم زنانه دناDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دنا اکلت ادو پرفیوم زنانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گریس ادو پرفیوم زنانه دناDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دنا اسپرت ادو پرفیوم زنانه و مردانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لا ویدا اس بلا اکلت ادو پرفیوم زنانه دناDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رولینگ ادو پرفیوم زنانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
شکسپیر ادو پرفیوم مردانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
مومنت ادو پرفیوم زنانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
تیر ادو پرفیوم زنانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ماندلا ادو پرفیوم مردانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
زبرا ادو پرفیوم مردانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
باربارا کارتلند ادو پرفیوم زنانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
میکل آنژ ادو پرفیوم مردانهDona 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید