یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می‌شود؟

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می‌شود؟

اگر بخواهیم با خودمان رو راست و صادق باشیم، بیدار شدن با تیرگی‌ها و سیاهی‌ دور چشم برای هیچ‌کس ایده‌آل و زیبا نیست، با این حال این چیزی است که بسیاری از مردم هر روز صبح آن را تجربه می‌کنند. متخصصان پوست می‌گویند که دایره‌های سیاه و کبودی زیر چشم یک نگرانی رایج در بین اکثر بیماران، چه آقایان و چه خانم‌ها است. با یک سرچ کوچک در فضای اینترنت راه‌های بسیار زیادی برای درمان سیاهی اطراف چشم پیدا می‌کنید.

از کرم‌های مخصوص رفع تیرگی گرفته تا راهکارهای خانگی و سنتی. علاوه بر روش‌های درمانی متعددی که برای درمان تیرگی‌ها وجود دارد، دلایل بسیار زیادی نیز وجود دارد که عامل اصلی این تیرگی‌ها است. به اعتقاد متخصصان این مهم است که بفهمیم بزرگ‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد تیرگی‌ها چیست، تا بتوانید بهترین گزینه درمانی را پیدا کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از دلایل اصلی برای ایجاد حلقه‌های تیره و سیاه اطراف چشم می‌پردازیم.

1- افزایش سن و پیری

افزایش سن و پیری

یکی از دلایلی که باعث می‌شود زیر چشم‌های شما تیره و گود افتاده شود، کاهش طبیعی حجم در ناحیه صورت است. اگر بخواهیم به طور تخصصی بگوییم در قسمت زیر چشم، بالش خاصی از بافت نرم به نام SOOF (چربی زیر چشمی) وجود دارد که با گذشت زمان، این بالش بافتی، کوچک شده و پایین می‌آید و در نهایت منجر به کاهش حجم طبیعی زیر چشم و ایجاد سایه می‌شود. این اتفاق یکی از شایع‌ترین دلایل سیاهی اطراف چشم‌ها است. علاوه بر این، با افزایش سن، پوست ظریفی که آن ناحیه از بافت را می‌پوشاند نیز مستعد از دست دادن کلاژن و الاستین می‌شود.

با کاهش مقدار کلاژن پوست به تدریج نازک و حساس می‌شود و مویرگ‌های زیر چشم کاملا نمایان می‌شوند. با کاهش حجم زیر چشم و نازک‌تر شدن پوست، بستر مویرگی عمیق‌تر مشخص می‌شود و به همین دلیل با افزایش سن، ناحیه زیر چشم تیره‌تر می‌شود. به گفته متخصصان و پزشکان نگرانی از این بابت وجود ندارد و این مشکل را می‌توان به راحتی و به سرعت با پرکننده‌های پوستی خاصی که برای این منظور ساخته شده‌اند، اصلاح کرد.

2- کم آبی بدن و پوست یک دلیل مهم برای سیاهی زیر چشم

از دست دادن حجم بافت صورت فقط با افزایش سن اتفاق نمی‌افتد. به یاد داشته باشید، چیزی حدود 60 درصد از بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد. اگر به طور جدی دچار کم آبی شده باشید، بافت‌های بدن شما از جمله پوست و بافت ظریف زیر چشم شروع به کوچک شدن خواهند کرد. بنابراین، اگر در سنین نوجوانی و جوانی هستید و بیماری خاصی ندارید، بهتر است قبل از اینکه به سراغ درمان‌های آرایشی و پزشکی بروید، میزان مصرف آب خود را افزایش دهید. برای مصرف آب مراقب باشید که نوشیدنی‌های حاوی الکل و کافئین را جایگزین آب طبیعی نکنید. این نوشیدنی‌ها منجر به افزایش کم آبی بدن می‌شوند و برای جبران آب از دست رفته باید مقدار بیشتری آب بنوشید.

3- اعمال فشار زیاد به چشم‌ها

 اعمال فشار زیاد به چشم‌ها

فشار آوردن زیاد به چشم‌ها و کار کشیدن بیش از حد، فقط به بینایی شما آسیب نمی‌رساند. به گفته متخصصان این کار می‌تواند شکل ظاهری چشم‌های شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد و زیبایی آن‌ها را از بین ببرد. زمانی که برای انجام کارها از چشم‌هایتان کار زیادی می‌کشید و آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهید، رگ‌های خونی زیر پوستتان بزرگ‌تر می‌شوند. همین افزایش حجم رگ‌های خونی، زیر چشم شما را تیره و کبود نشان می‌دهد.

4- تجربه درماتیت تماسی

درماتیت تماسی یکی از بثورات خارش‌دار پوستی است که در اثر تماس مستقیم با یک ماده یا واکنش آلرژیک ایجاد می‌شود. بثورات مسری نیستند، اما می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشند. بسیاری از چیزها مانند لوازم آرایشی، عطرها، جواهرات و گیاهان می‌توانند این واکنش را ایجاد کنند. بثورات اغلب در عرض چند روز پس از مواجهه با ماده آلرژی‌زا ظاهر می‌شوند. با توجه به نازک بودن پوست زیر چشم، این ناحیه برای افرادی که درماتیت تماسی دارند بسیار حساس است. درماتیت در نهایت می‌تواند منجر به ظهور حلقه‌های تیره در اطراف چشم‌ها شود و ظاهر آن را تحت تاثیر قرار دهد.

5- آلرژی و حساسیت فصلی

 آلرژی و حساسیت فصلی

آلرژی و حساسیت‌های فصلی، تاثیرات قابل توجهی بر ظاهر چشم‌ها می‌گذارند. اساسا، التهاب ناشی از ورم ملتحمه آلرژیک (آلرژی‌های تأثیرگذار بر چشم)، همراه با اصطکاک و مالش مکرر ناحیه خارش‌دار چشم، می‌تواند منجر به شکستگی عروق خونی و کبودی شود. با بهبود وضعیت چشم، هموسیدرین رنگدانه‌دار (یکی از اجزای هموگلوبین) همچنان باقی می‌ماند و باعث ایجاد لک‌های تیره در ناحیه زیر چشم می‌شود. حتی اگر هیچ مالش و اصطکاکی هم وجود نداشته باشد، باز هم وجود آلرژی سبب تیره شدن پوست زیر چشم می‌شود.

6- مشکل پزشکی زمینه‌ای

علت کمتر محتمل سیاهی دور چشم می‌تواند یک بیماری زمینه‌ای باشد. شرایطی مانند کم‌خونی، سندرم‌های سوء جذب، تغذیه نامناسب، کمبود ویتامین، کم‌کاری تیروئید، و برخی سندرم‌های متابولیک وجود دارد که می‌تواند منجر به سیاهی زیر چشم شود. اگر مشکل خاصی دارید و در اغلب مواقع زیر چشم‌هایتان تیره و کبود است بهتر است که حتما با یک پزشک متخصص مشور کنید و به دنبال درمان دائمی بیماری خود بروید.

7- نداشتن خواب و استراحت کافی

نداشتن خواب و استراحت کافی

برخلاف کاهش حجم بافت ناشی از افزایش سن، این مشکل ممکن است برای هر کسی که به طور جدی کمبود خواب دارد اتفاق بیفتد. پزشکان اعتقاد دارند که خوابیدن و بیدار شدن در زمان مشخص می‌تواند به ریتم شبانه‌روزی بدن شما کمک کند و مانع از بی‌خوابی‌های پی در پی شود. زمانی که بدن‌تان به خوابیدن در ساعت خاصی عادت کند، کاملا منظم و مرتب می‌شود و بی‌خوابی‌های شبانه به سراغ شما نمی‌آید.

7- سیاهی دور چشم و ژنتیک

اگر هیچکدام از موارد بالا عامل ایجاد تیرگی زیر چشم‌های شما نیست، به احتمال خیلی زیاد، ژن‌های شما ممکن است مقصر باشند. یکی از سخت‌ترین و دشوارترین درمان‌ها برای تیرگی زیر چشم، موقعی است که عامل اصلی تیرگی در ژن‌های فرد وجود داشته باشد. در واقع به این حالت هیپرپیگمانتاسیون دور چشمی گفته می‌شود. خوشبختانه همیشه درمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند به پوشاندن ظاهر سیاهی دور چشم کمک کند.

یکی از این درمان‌ها استفاده از کرم‌های دور چشم است که شامل کافئین، رتینول، جلبک، اسیدهیالورونیک و... باشد. از آن‌جایی که تیرگی اطراف چشم به طور مستقیم روی زیبایی چهره تاثیر می‌گذارد، باید هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کرد. در ادامه ما قصد داریم شما را با چند نمونه از کرم‌های دور چشم پرفروش و مطرح در بازار جهانی آشنا کنیم تا در صورت نیاز، با بهترین‌ کرم دور چشم‌ها آشنا باشید.

1- کرم دور چشم سودینگ بالم سیمپل

کرم دور چشم سودینگ بالم سیمپل

خریدکرم دور چشم سودینگ بالم سیمپل

کرم دور چشم سیمپل به دلیل داشتن ویتامین‌های مورد نیاز پوست حساس دور چشم، و بافت سبکی که دارد یک کرم دور چشم عالی و کاربردی برای مصرف روزانه است که می‌تواند در بین محصولات مراقبت پوستیتان قرار بگیرد.ویتامین C، ویتامین E موجودر در ترکیبات این محصول تاثیر چشم گیری در کمرنگ شدن تیرگی‌های زیر چشم و از بین رفتن لک‌های صورت دشته و خاصیت آنتی اکسیدانی آنها از پوست در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند.در ترکیبات این محصول از عصاره بابونه و روغن جوجوبا نیز استفاده شده که که شامل مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و التهاب و خشکی پوست را بهبود می‌بخشد.

حجم محصول نیز 15 میلی لیتر بوده و در محفظه تیوپی عرضه شده است. در نهایت، کرم دور چشم سیمپل حاوی بیزابولول است که تمام این مواد را با هم ترکیب می کند و به پوست شما کمک می کند تا آنها را به طور موثرتری جذب کند. این روغن از اسانس بابونه مشتق شده است و به آرامش و تسکین پوست شما نیز کمک می کند!کرم دور چشم سیمپل به دلیل فرمولاسیون ویژه‌، وجود ویتامین B5 و ویژگی آبرسانی که دارد، پوست حساس ناحیه زیر چشم را هیدراته کرده و خستگی را از بین برده، آن را شفاف و شاداب می‌کند و در نتیجه سبب کاهش پف دور چشم نیز می‌شود.

2- سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانس

سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانس

خرید سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانس

این سرمحاوی کلاژن دریایی و طلای کلوئیدی (Colloidal) می‌باشد که ترکیبی جوانساز و بسیار موثر است. سرم دور چشم گلد بالانس جوانساز، ترمیم کننده و پلامپر (پر کننده چروک‌ها از داخل) می‌باشد که تاثیر مستقیم روی درمان چروک، تیرگی و افتادگی‌های دور چشم می‌گذارد.ذرات طلای به کار رفته در این سرم به خوبی سطح رطوبت پوست دور چشم را افزایش داده و منجر به کاهش تیرگی دور چشم می‌شود. کلاژن دریایی موجود در آن باعث ترمیم و پر شدن چروک‌های پوست از داخل می‌شود. چین و چروک‌ها، تیرگی و افتادگی پوست ناحیه دور چشم از مشکلاتی است که با گذر زمان و افزایش سن با آن مواجه می‌شویم.

از بین بردن آنها کار آسانی نیست و نیاز به مراقبت‌های ویژه و استفاده از محصولات موثر دارد. با آبرسانی روزانه می‌توان از ایجاد چین و چروک و پیری دور چشم پیشگیری کرد.سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانس حاوی ذرات ریز طلا و کلاژن دریایی می‌باشد که دارای خاصیت‌هایی جوانسازی و ترمیم پوست هستند. ترکیب این دو ماده ضد پیری منجر به افزایش جوانی پوست شده و میزان چروک‌ها را کاهش داده و باعث افزایش درخشش پوست می‌شود.

3- مرطوب کننده دور چشم سوتینگ اون

مرطوب کننده دور چشم سوتینگ اون

خرید مرطوب کننده دور چشم سوتینگ اون

بدون شک یکی از نواحی حساس و ظریف صورت، پوست دور چشم محسوب می‌شود و به همین دلیل است که پزشکان فعال در این زمینه توصیه می‌کنند از بهترین محصولات مراقبتی برای این ناحیه حساس استفاده کنید.کرم دور چشم اون مدلsoothingنیز دقیقا برای همین امر طراحی شده و یک محصول ایده‌آل و قابل اطمینان برای مراقبت از پوست دور چشم است. این کرم فرانسوی مانند دیگر محصولات این کمپانی حاوی مقدار قابل توجهی آب اون بوده و به همین دلیل می‌تواند لطافت و شادابی از دست رفته را به شما برگرداند.

کرم دور چشم اون مدلsoothingبا استفاده از ترکیبات مغذی خود مانند عصاره بابونه، اسید هیالورونیک، آلفا بیزابولول، ویتامین E و … این توانایی را دارد که حساسیت ایجاد شده در دور چشم و التهاب آن‌را از بین ببرد. همچنین این کرم در رفع سوزش، قرمزی، تیرگی و پف اطراف چشم نیز مفید عمل خواهد کرد و حتی خشکی ایجاد شده در این ناحیه را رفع می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، شما می‌توانید با مصرف روزانه و شبانهکرم دور چشم اون مدلsoothing، التیام پلک‌ها را کاهش دهید و باعث نرمی و لطافت آن‌ها شوید.

4- کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ

کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ

خرید کرم دور چشم ویتامین E بادی شاپ

کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ پاز جمله کرم های دور چشمی است که باید مصرف آن را در روتین مراقبت از پوست گنجاند. این کرم دورچشم فوق العاده به شکلی مؤثر به محافظت و کاهش چین و چروک های اطراف چشم کمک می کند و دایره های سیاه اطراف چشم رانیز بهبود می بخشد. این کرم آبرسان دارای عصاره رزهیپ است که محصولی ارگانیک از کوهای شیلی است. این کرم آبرسان دور چشم با ترکیبات فوق العاده خود و عصاره هایی روغن غلات سبب آبرسانی به پوست اطراف چشم می شود. همچنین کرم دور چشم بادی شاپ سرشار از ویتامین E و هیالورونیک اسید بوده و برای رطوبت رسانی و تغذیه پوست دور چشم طراحی شده است.

یکی از بهترین روش ها برای مراقبت و محافظت از پوست حساس دور چشم و مقابله با فرآیند پیری، استفاده از کرم دورچشم مناسب است. کرم دور چشم قادر است چین و چروک های سطحی اطراف چشم را کمتر کند و تیرگی های به وجود آمده اطراف چشم را نیز برطرف نماید. تغذیه دور چشم با توجه به خواص آبرسانی این کرم دور چشم صورت می گیرد و یکی از بهترین پایه ها برای آرایش چشم می باشد. همچنین در صورتی که به صورت مداوم از این کرم آبرسان استفاده کنید، پف زیر چشم نیز از بین می رود.خرید کرم آبرسان دور چشم بادی شاپ با توجه به کیفیتی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. اما بهتر است بعد از 6 ماه دیگر از این کرم آبرسان استفاده کنید. کرم آبرسان بادی شاپ همچنین وگان بوده و هیچ گونه تست حیوانی صورت نگرفته است.

5- کرم جوان کننده دور چشم نوتروژینا

کرم جوان کننده دور چشم نوتروژینا

خریدکرم جوان کننده دور چشم نوتروژینا

این کرمجوانساز و‌ ضد چروک و تیرگی سلولار بوست حلقه‌های تیره دور چشم را کاهش داده و پوست دور چشم را چند درجه روشن و یکدست می‌کند. کرم دور چشم‌کرم دور چشم نوتروژینابافت سبکی دارد و به راحتی جذب می‌شود و با تقویت سلول ‌ای پوستی، ناحیه اطراف چشم را صاف و جوان می‌سازد. این محصول با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی که دارد سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شده و به دلیل نداشتن الکل، عطر و مواد شیمیایی پوستی نرم، شاداب و جوان برای ناحیه دورچشم به ارمغان می‌آورد.این کرم حاوی رتینول و هیالورونیک اسید می‌باشد که علاوه بر رطوبت رسانی عمقی به پوست، سبب بازسازی و احیای سلول های پوستی دور چشم نیز خواهد شد.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب و نکات گفته شده به قدر کافی برایتان مفید و کاربردی بوده بوده باشد. امروزه خوشبختانه با پیشرفت و بهبود تولید سرم‌ها و کرم‌های مراقبت پوستی می‌توان به کاهش عمق و در برخی از موارد به رفع چین و چروک‌های ریز کمک کرد. کلیک بر روی گزینه خرید، امکان دسترسی مستقیم به صفحه معرفی این محصولات را در وبسایت ریحا برای شما ممکن می‌کند. چنانچه تجربه استفاده هریک از محصولات بالا را داشید؛ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را درباره نقاط ضف و قوت آن‌ها، در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
کرم دور چشم سی گلSeagull 
۱۶۹,۹۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم لامینینLaminin 
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم هیدرودرمHYDRODERM 
۲۲۱,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم ضد چروک دور چشم رویتالیفت لورآلLorealامکان ارسال فوری
۹۲۶,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم ضد پیری الاروEllaro 
۴۴۴,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم دکتر ژیلاDoctor Jilla 
۱۰۴,۰۰۰ تومان
۲۵ میل
کرم دور چشم سابلیمیج شنل - چنلChanel 
۲۰,۸۶۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم فست ریسپانس مکMac 
۶,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید