یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چرا موها به سرعت چرب و روغنی می‌شوند؟

چرا موها به سرعت چرب و روغنی می‌شوند؟

برای همه ما این اتفاق افتاده است که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا موهایی تمیز و خوش‌حالت داشته باشیم، به این امید که صرف زمان زیاد باعث شود موهایمان حداقل برای دو روز تمیز بماند، ولی فقط با لمس کردن موها، در مدت زمان کوتاهی تمام چربی و سبوم رو سطح مو پخش می‌شود. با افزایش چربی، موها به یکدیگر می‌چسبند و به سرعت سنگین و بدحالت می‌شوند.

به احتمال زیاد با خودتان فکر می‌کنید، چطور ممکن است بعد از شستشو موها، در مدت کوتاهی چربی به سطح مو بازگردد و ظاهر آن را کثیف و روغنی نشان دهد. در حالی که راه‌های زیادی برای مبارزه با تجمع چربی روی پوست سر و مو وجود دارد، ما می‌خواهیم بفهمیم که در وهله اول چه چیزی باعث ایجاد چربی روی موها می‌شود. توصیه‌های متناقضی در مورد اینکه چه چیزی برای موها خوب است و چه چیزی بد، وجود دارد، اما ما در این مقاله می‌خواهیم به طور تخصصی در مورد دلایل چرب شدن موها صحبت کنیم.

6 دلیل مهم برای چرب شدن موها

موارد زیادی وجود دارد که باعث ایجاد احساس مومی در موها می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به آبکشی اشتباه و استفاده از محصولات نامناسب اشاره کرد. با این حال، میزان تأثیر این عوامل بر روی موها ممکن است بسته به نوع و بافت موی شخصی شما متفاوت باشد. توجه به تمیزی پوست و موی سر، برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. پس اگر در ناحیه سر احساس سنگینی و یا چربی زیاد دارید باید به دنبال راهی برای درمان آن بگردید.

1- استفاده از محصولات اشتباه

یکی از شایع‌ترین دلایل مومی‌ شدن موها، مواد تشکیل‌دهنده محصولاتی است که از آن‌ها استفاده می‌کنیم. واکس‌ها عمدتا در محصولاتی مانند نرم‌کننده‌ها، ماسک‌های ترمیم‌کننده، محصولات حالت‌دهنده، ژل‌ها و لوسیون‌های مو وجود دارند. در حالی که تعدادی از برندها ادعا می‌کنند، این ماده محلول در آب است، ولی برای از بین بردن آن به محصولات شوینده نیاز دارید. موادی مانند رزین‌ها، سیلیکون‌ها، دایمتیکون‌ها، نرم‌کننده‌ها، و پلی‌کواترنیوم‌های 7، 9، 12، 14 مقصر اصلی مومی کردن موها هستند.

این مواد در حالت کلی برای چسباندن ساقه‌های مو به یکدیگر طراحی شده‌اند و سبب براق و صاف شدن موها می‌شوند.در حالی که این مواد می‌توانند ظاهر اولیه مو را بهبود ببخشند، اما در نهایت روی ساقه مو انباشته می‌شوند و سلامت مو را در طول زمان به خطر می‌اندازند. محصولاتی که حاوی موادی مانند دایمتیکون و موم زنبور عسل هستند برای اینکه به طور کامل از روی موها پاک شوند، نیاز به تلاش بیشتری دارند.

اگر این محصولات به طور مداوم استفاده شوند روی پوست سر تجمع پیدا می‌کنند و سبب سنگین و چرب شدن موها می‌شوند. با این وجود، آیا باید استفاده از ترکیبات را به طور کامل قطع کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. اگر این مواد را دوست دارید، نیازی به اجتناب از آن‌ها نیست فقط باید تلاش بیشتری برای پاکسازی آن‌ها انجام دهید تا روی پوست سرتان تجمع پیدا نکنند.

2- استفاده بیش از حد از محصولات حالت‌دهنده

این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما گاهی اوقات موها نه به خاطر محصولی که استفاده کرده‌اید، بلکه به خاطر مقدار محصولی که استفاده کرده‌اید، مومی‌ شوند. موهای مختلف تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اگر موهای کم‌پشت و کم حجم دارید، نباید از مقدار زیادی از محصولات چرب‌کننده مو استفاده کنید. یکی از روش‌ها برای پیدا کردن مقدار مناسب، آزمون و خطا است. البته این را به خاطر داشته باشید که برای شروع باید از مقدار خیلی کم استفاده کنید و در صورت نیاز مقدار آن را افزایش دهید. استفاده از حجم زیاد محصول، روی موها و پوست سر تجمع پیدا می‌کند و سبب سنگین شدن موها می‌شود.

3- عدم پیروی از دستورالعمل‌ها

همانطور که می‌دانید برای اطلاع از مقدار مصرف هر محصول باید به دستورالعمل نوشته شده بر روی آن توجه کنید. دستورالعمل‌های نوشته شده روی هر محصول، اغلب توصیه‌هایی در مورد میزان استفاده از محصول و همچنین محل استفاده از آن است. بعنوان مثال اگر یک محصول نرم‌کننده مو را در نظر بگیریم، اکثر افراد به طور خودکار نرم‌کننده را به همان روشی که شامپو می‌زنند، روی سر و موی سر خود اعمال می‌کنند.

این در حالی است که دستورالعمل استفاده از نرم‌کننده کاملا متفاوت از شامپو است. نرم‌کننده محصولی است که باید از گوش به پایین استفاده شود، نه اینکه مستقیما روی پوست سر مالیده شود. نرم‌کننده‌ها معمولا حاوی موادی هستند که سبب ابریشمی و لخت شدن موها می‌شوند. بعد از استفاده از نرم‌کننده ممکن است موهای سرتان سنگین و کمی چرب شود، حال اگر این محصول روی ریشه موها زده شود میزان سنگینی مو افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این توضیحات، استفاده نادرست از محصولاتی مانند نرم‌کننده، اغلب می‌تواند استفاده از آن‌ها را بی‌فایده کند یا تاثیر منفی بگذارد.

4- عدم شستشو کافی موها

هیچ تفاوتی ندارد که از چه محصولاتی و به چه میزان استفاده می‌کنید، در هر صورت شستن صحیح موها و به اندازه کافی برای جلوگیری از مومی شدن آن‌ها بسیار مهم است. موهای سر برای اینکه همیشه تمیز و شاداب باقی بمانند باید یک روز در میان و یا سه روز در میان شسته شوند. البته باید این را در نظر بگیرید که هر نوع مویی متفاوت است و مقدار شستشو ممکن است برای افراد مختلف، متفاوت باشد. هنگامی که می‌خواهید تصمیم بگیرید چه تعداد دفعه باید موهای سرتان را بشویید باید به برخی موارد مانند میزان تولید روغن طبیعی موهایتان و میزان محصولات حالت‌دهنده‌ای که روی موها استفاده می‌کنید توجه کنید.

5- آبکشی نامناسب

هنگامی که زیر دوش هستید و موهای خود را آبکشی می‌کنید لازم است که مدت زمان کافی برای انجام این کار صرف شود. با شستشو خوب و کافی، تمام کف و آلودگی‌ها از لابه‌لای موها خارج می‌شود و موها تمیز و پاکیزه می‌شوند. عدم شستشوی کامل موها می‌تواند سبب تجمع آلودگی و چربی روی پوست سر و موها شود، به خصوص اگر شامپوی شما حاوی سیلیکون یا موم باشد. یکی از راه‌های که به آبکشی بهتر و تمیزتر موها کمک می‌کند، استفاده از یک شانه دندانه پهن برای زیر دوش است. زمانیکه با کمک شانه موها را از یکدیگر باز می‌کنید، خروج کف و شامپو بهتر انجام می‌شود.

6- انجام روتین پاکسازی پوست اشتباه

با وجود اینکه شامپو زدن منظم موها، از اهمیت زیادی برخوردار است و موها را به خوبی تمیز می‌کند، ولی گاهی اوقات پاک‌کننده‌های معمولی برای مقابله با احساس مومی روی موها کافی نیستند. بسته به انواع محصولاتی که برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد پاکسازی جامع تری را در روتین پاکسازی خود بگنجانید. گاهی اوقات منافذ پوست سر توسط چربی وآلودگی مسدود شده‌اند که در این صورت باید پوست را لایه‌برداری کرد. با انجام لایه‌برداری تمام آلودگی‌ها، چربی‌ها، رسوبات معدنی موجود در آب، باقی‌مانده محصولات حالت‌دهنده و تعریق از روی پوست سر حذف می‌شود.

این کار بهتر است یک یا دو بار در ماه انجام شود تا تمیزی بیشتری را به همراه داشته باشد. بسته به نیاز موهایتان اگر پوست خیلی چرب و روغنی دارید می‌توانید تعداد دفعات لایه‌برداری را افزایش دهید. برای حذف چربی‌های تجمع یافته روی پوست سر می‌توانید از سرکه رقیق شده استفاده کنید. سرکه را با آب مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه قبل از شستش موها، روی آن اسپری کنید. در نهایت موها را به خوبی آبکشی کنید تا بوی سرکه از بین برود. در ادامه شما را با چند نمونه از محصولات پرکاربرد در جهت کنترل چرب شدن سریع مو آشنا می‌کنیم:

1- شامپو مو تقویت کننده بدون سولفات کراتین دکس

شامپو مو تقویت کننده بدون سولفات کراتین دکس

خریدشامپو بدون سولفات کراتین دکس

باید توجه داشته باشید که انواع شامپوهای بدون سولفات در بازار جهت خرید و استفاده وجود دارد لذا اگر بخواهید از میان شامپوهای مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید، کافی است جزئیات محصول انتخابی را بررسی کنید. شامپو بدون سولفات (کراتینه) دکس یک محصول عالی بدون مواد افزودنی و مضر برای پوست و مو است که برای افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند مناسب است. کسانی که بیماری پوستی دارند و یا از موای خشک و وز رنج می‌برند می‌توانند بدون دغدغه از این محصول استفاده کنند. همچنین خانم‌هایی که موی دکلره و رنگ شده دارند، بهتر است خرید شامپوی کراتینه دکس را در لیست خرید خود قرار دهند.

استفاده از شامپوی بدون سولفات دکس باعث افزایش عمر مواد ترمیمی مانند کراتین شده و از ساختار موی سر در مقابل عوامل آسیب رسان مراقبت می‌نماید. این شامپو بدون سولفات، نمک و پارابن تولید شده است که خاصیت تهاجمی نداشته و مناسب انواع مو است. در واقع کسانی که دارای موی حساس و شکننده هستند و یا می‌خواهند صدمات احتمالی به موهای سر را کاهش دهند، می‌توانند از این محصول استفاده کنند. شامپو بدون سولفات (کراتینه) دکس قدرت کف کنندگی بسیار زیادی دارد که برای استفاده روزانه مناسب است. در نتیجه اگر عادت به شستشوی روزانه دارید؛ برای پیشگیری از چرب شدن موهای خود، بهتر است از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.

2- شامپو ضد ریزش ماینوکسیدیل موهای چرب لافارر

 شامپو ضد ریزش ماینوکسیدیل موهای چرب لافارر

خرید شامپو ماینوکسیدیل موهای چرب لافارر

شامپوی ضد ریزش و تقویت کننده ماینوکسیدیل موهای چرب لافارر به عنوان شامپویی برای تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو شناخته می‌شود. هم‌چنین باعث تقویت پوست شده که بازسازی سلولی مو را افزایش می‌دهد. این محصول بی‌نظیر جریان خون را در سر تحریک کرده و با افزایش میزان شانه خوری، به تقویت موهای نازک کمک می‌کند. شامپو ماینوکسیدیل موهای چربساخته شده از برند ایرانی لافارر و یکی از بهترین شامپوهای درمانی برای ریزش مو است. این محصول دارای اثر هم افزایی ماینوکسیدیل و کافئین بوده که با تقویت فوق‌العاده پوست و تنظیم فعالیت غدد سباسه و ترشح سبوم،مانع از ریزش و چرب شدن مو می‌شود.

این محصول در عین افزایش گردش خون موضعی و تغذیه مو، مانع از ریزش موهای ضعیف و نازک پوست می‌شود. فرمولاسیون حرفه‌ایشامپو ماینوکسیدیل لافارر قدرت جذب تام و سریع مواد مؤثر بر روی پوست سر را داشته و با پیشگیری از گره خوردگی مو، قابلیت شانه‌پذیری را به شدت افزایش می‌دهد. در نتیجه شما طی یک دوره منظم استفاده ازشامپو ماینوکسیدیل موهای چرب لافارر شاهدتحریک رویش مجدد تارهای مو و پرپشت شدن موها خود خواهید بود. این شامپوی ایرانی در حجم 120 میلی لیتر و در یک بسته‌بندی شیک و سبزرنگ به بازار داخلی عرضه می‌شود.

3- شامپو مو تقویت کننده پنج در یک هیر واتر کامان

شامپو مو تقویت کننده پنج در یک هیر واتر کامان

خریدشامپو پنج در یک هیر واتر کامان

شامپو 5 در 1 مدل هیر واتر کامان از آن دسته شامپوهایی است که نسبت به شامپوهای خارجی مزیت‌های خاصی دارد و تفکر غلط بهتر بودن شامپوهای خارجی نسبت به شامپوهای ایرانی را منتفی می‌سازد. در واقع هنگام انتخاب شامپو دقت داشته باشید، تولید کنندگان شامپو اقدام به طراحی و تولید شامپو متناسب با نوع پوست و موی افراد ساکن در یک کشور می‌کنند. بنابراین یک شامپوی تولید شده در اروپا، متناسب با همان شرایط آب و هوایی و متناسب با نوع پوست و موی افراد اروپایی طراحی شده است و سازگار با پوست و موی ایرانی‌ها نیست.شامپو 5 در 1 مدل هیر واتر کامان دارای آنتی اکسیدان، پروتئین و ویتامین است که باعث می‌شوند مو دچار ریزش یا چربی زودرس نشود.

در ضمن این شامپو رنگ مو را تثبیت کرده و سبب ترمیم، بازسازی و احیای ساختار مو می‌شود. شامپو 5 در 1 مدل هیر واتر کامان به شکل طولانی مدت موها را رطوبت رسانی کرده و سبب افزایش طراوت و زیبایی موها می‌گردد. همچنین این شامپو به تقویت رشد و استحمام تارهای مو کمک می‌کند. شامپو 5 در 1 مدل هیر واتر کامان هیچ گونه مواد شیمیایی در ترکیبات خود ندارد در نتیجه از مو به شکل کامل محافظت کرده و از آسیب به پوست سر جلوگیری می‌نماید. بعد از 7 روز استفاده از این شامپو شاهد افزایش رطوبت موها تا 98 درصد بیشتر خواهید بود.

4- اسپری دوفاز مو مدل بایو تچ ریستور گلیس

اسپری دوفاز مو مدل بایو تچ ریستور گلیس

خریداسپری دوفاز بایو تچ ریستور گلیس

از جدیدترین اسپری‌های دو فاز برند گلیس، اسپری بازسازی کننده مو Biotech Restore است که فرمولاسیون این محصول دارای تکنولوژی بازسازی‌کننده منحصر به فرد به نام بیوتک Bio-Tech است. فرمولاسیون منحصر‌به فرد این اسپری دو فاز، غنی شده از سلول‌های بنیادی و گلاب است که به ترمیم موهای آسیب دیده از ریشه تا ساقه ی مو می پردازد.این اسپری گلیس تا ٩٠% موها را در برابر شکستگی و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و در نهایت با نرم کردن مو به شما کمک می‌کند کمتر به موها خود دست کشیده و موجب چرب شدن آن‌‌ها شوید.

برای این‌که این آسیب‌ها به مو وارد نشود یا بتوان از این آسیب‌ها جلوگیری کرد، بهتر است از محصولات ترمیمی مو استفاده شود. نرم‌کننده‌ موجود در اسپری گلیس موها را نرم و لطیف و همچنین خوش‌حالت می‌کند و زبری موهای آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد. اسپری دوفاز مدل (Biotech Restore) خاصیت ترمیم‌کنندگی نیز دارد و قادر است موهای آسیب‌دیده را تا حدی قابل ‌قبول بهبود دهد و ترمیم کند. از ویژگی‌هایی که این اسپری مو گلیس را متمایز می‌کند، فرمولاسیون فاقد سیلیکون و رنگ مصنوعی آن است. تارهای مو بسیار حساس و ظریف هستند و در اثر رنگ‌‎کردن‌های مکرر، فرکردن و استفاده از خشک‌کن‌ها و حالت‌دهنده‌های مو و ربی بیش از حد ممکن است آسیب ببیند.

5- نرم کننده مو ویتامین 7 ایستنت اسموف کلیون

نرم کننده مو ویتامین 7 ایستنت اسموف کلیون

خریدنرم کننده ویتامین 7 ایستنت اسموف کلیون

نرم کننده و حالت دهنده فوری هفت ویتامینه، خیلی ساده و سریع به خاطر حالت کرمی آن بر روی موهای شما اثر می‌گذارد و برای کسانی که می‌خواهند در طول روز موهای براق و نرم و لطیف داشته باشند بسیار ایده آل است‏.‏ موها اغلب بر اثر عوامل مخرب محیطی، استرس، شانه زدن های مداوم و حرارت سشوار آسیب های جدی می بینند، کمپلکس هفت ویتامین موجود در این محصول به همراه عوامل فعال و موثر دیگر تا اعماق تارهای مو نفوذ کرده و موجب تقویت پیاز و ساقه های آسیب دیده میگردد‏.‏همچنین رطوبت لازم برای آنها را نیز تامین می نماید‏.‏با استفاده از این محصول همیشه موهای براق و نرم خواهید داشت‏.‏

در پایان این مطلب امیدواریم نکات گفته شده درباره موهای چرب و روغنی برایتان مفید و جذاب بوده باشد. همچنین امیدواریم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از محصولات پرفروش آشنا کرده باشیم. با کلیک بر روی گزینه خرید، می‌توانید مستقیما به صفحه معرفی این محصولات در وبسایت ریحا دسترسی یابید و در صورت تمایل اقدام به خرید اینترنتی محصول مورد نظر طبق سلیقه‌ یا بر حسب نوع پوست سر خود کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این کالاهای اشاره شده دارید، لطفا نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید تا سایر کاربران نیز از نقاط ضعف و قوت این محصولات مطلع شوند.

محصولات مرتبط
شامپو مو تقویت کننده گوچ وی پارلاکلیک پنتنPantene 
۲۴۴,۰۰۰ تومان
۳۵۰ میل
۵۰۰ میل
۴۰۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده آمازونلیس یونیکوunicoامکان ارسال فوری
۳۰۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰۰ میل
شامپو مو مرطوب کننده دیلی کر پنتنPantene 
۳۹۶,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۲۰۰ میل
شامپو مو تقویت کننده روغن سیاه دانه دی پیdp 
۳۲۱,۰۰۰ تومان
۸۰۰ میل
۵۰۰ میل
شامپو مو درخشان کننده کاج دی پیdp 
۲۹۸,۰۰۰ تومان
۸۰۰ میل
شامپو مو ضد شوره تالگومد مایMy 
۹۷,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
شامپو مو آبرسان کیپ فرش مایMy 
۶۱,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید