یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آیا واقعا خیار برای چشم‌ مفید و کاربردی است؟

آیا واقعا خیار برای چشم‌ مفید و کاربردی است؟

تصویر کلاسیک یک خانم در اسپا، با موهای پیچیده شده در حوله و دو برش خیار روی چشم‌ها، برای همه ما آشنا است. این صحنه به خوبی یادآور احساس آرامش است. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا از خیار برای این کار استفاده می‌کنند! علاوه بر این، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا برش‌های خیار روی چشم واقعا مفید است یا فقط برای زیبایی استفاده می‌شود؟ پاسخ کوتاه به این سوال، بله است. در واقع خیار چیزی بیش از یک لوازم جانبی زیبایی در حین انجام کارهای صورت شماست و فواید بسیار زیادی برای زیر چشم‌ها دارد. خیار دارای خاصیت آبرسانی و تسکین‌دهندگی فوق‌العاده است و برای پوست حساس و نازک اطراف چشم‌ها معجزه می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا با فواید شگفت‌انگیز خیار برای چشم‌ها آشنا شوید.

چرا مردم خیار را روی چشمان خود می‌گذارند؟

در حالی که امروزه روش‌های درمانی زیادی برای تیرگی چشم‌ها وجود دارد، گاهی اوقات ترفندهای قدیمی و خانگی بهترین گزینه‌ها هستند. در واقع مادر تمام اختراعات بشر، نیاز او است. قبل از اینکه علم تا به اینجا پیشرفت کند و انواع و اقسام محصولات زیبایی و مراقبت از پوست به بازار وارد شوند، مردم از محصولات طبیعی و چیزهایی که در خانه داشتند برای درمان پف و تیرگی چشم‌های خود استفاده می‌کردند. خیار به عنوان یک درمان اصلی برای رفع تورم و پف کردن پوست اطراف چشمی تبدیل شده است، به این دلیل که خیار یک راه حل طبیعی، ارزان و در دسترس است. خیار خواص متعددی برای سلامت پوست دارد. چیزی حدود 95 درصد خیار از آب تشکیل شده است، بنابراین، جای تعجب ندارد که آن را هم به صورت موضعی و هم خوراکی مورد استفاده قرار می‌دهند.

خیار همچنین حاوی سطوح بالایی از لیگنان‌ها، کوکوربیتاسین‌ها، فلاونوئیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر عناصر کمیاب و مواد معدنی است. گفته می‌شود که خیار یکی از مکمل‌های قوی برای آب آشامیدنی است و علاوه بر مصرف خوراکی به طور مستقیم نیز روی پوست قرار می‌گیرد. خیار علاوه بر خاصیت مرطوب‌کنندگی ملایم، سیلیس نیز دارد و همین ماده می‌تواند تولید کلاژن را تقویت کند. خیار علاوه بر اینکه به تنهایی روی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ساخت بسیاری از محصولات مرطوب‌کننده، آبرسان و مراقبت از پوست نیز کاربرد دارد. خیار و محصولات تهیه شده با آن به طور طبیعی خنک هستند و هیچ اسید یا عطر تحریک‌کننده ای ندارند که بتوانند ناحیه حساس اطراف چشم را تحریک کنند. گزارش شده است که خیار از زمان های قدیم در هند برای اهداف پزشکی و به عنوان منبع غذایی توسط مردم هند پرورش داده می‌شده است

فواید خیار برای چشم

قرار دادن حلقه‌های خیار روی چشم و اطراف آن فواید متعددی دارد. خیار دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و پاک‌کنندگی است و همین خواص به حذف سموم شیمیایی از بدن و پوست کمک می‌کند. خیار همچنین دارای خواص مغذی برای تسکین پوست و محافظت در برابر تحریکات پوستی و همچنین کاهش تورم است. آب خیار به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ترکیبات زیست فعال جدا شده از جمله کوکومرین A و B و کوکوربیتاسین، برای کاهش تورم و التهاب، آبرسانی، روشن کردن ملایم و تسکین پوست فوق العاده عمل می‌کند. خاصیت آبرسانی موجود در خیار به حفظ ظاهر سالم و سفت پوست کمک می‌کند و همچنین سبب می‌شود که پوست جوان و شاداب باقی بماند.

وجود خطوط ریز و چین و چروک‌های اطراف پوست چشم، باعث می‌شود که چهره شما پیر و چروکیده به نظر برسد. خیار علاوه بر اینکه سرشار از آب است، دارای ویتامین C، K و اسیدفولیک نیز می‌باشد. ویتامین C برای سلامت پوست مفید است، ویتامین K سیاهی اطراف چشم را کاهش می‌دهد و خنکی خیار نیز برای کمک به درمان آفتاب سوختگی و کاهش چین و چروک‌ها کاربرد دارد. به گفته متخصصان خیار سرد و یخ‌زده می‌تواند باعث انقباض رگ‌‌های خونی سطحی شود. همین ویژگی تورم و تیرگی ناشی از گریه، کم‌خوابی و مصرف بیش از حد نمک را کاهش می‌دهد.

چه کسی باید از مصرف خیار اجتناب کند

با وجود اینکه تا به حال حساسیت خاصی نسبت به خیار مشاهده نشده است، ولی ممکن است مصرف آن در برخی از افراد سبب ایجاد حساسیت شود. خیار به این دلیل که 95 درصد آن از آب تشکیل شده است پوست را به خوبی آبرسانی و تقویت می‌کند. با این حال اگر نسبت به این میوه حساسیت دارید آن را نخورید و برای استفاده موضعی نیز قبل از استفاده روی یک قسمت بزرگ پوست، روی بخش کوچکی از پوست تست حساسیت را انجام دهید.

چگونه خیار را روی چشمان خود قرار دهیم؟

برای نتیجه بهتر باید خیار را از وسط و به شکل حلقه‌ای برش دهید و روی چشم‌ها بگذارید. همچنین بهتر است که دانه‌های داخل خیار را جدا نکنید و یک حلقه کامل را روی چشم‌هایتان قرار دهید. باید یک تکه بزرگ از خیار را برش دهید که علاوه بر خود چشم، قسمت‌هایی از پلک بالا و پایین را هم پوشش دهد. خیار به دلیل اثر خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای که دارد برای درمان تب و گرگرفتگی نیز استفاده می‌شود. اگر چشم‌های پف کرده و متورم دارید بهتر است از تکه‌های سرد خیار استفاده کنید. خیار خنک نسبت به خیاری که در دمای اتاق قرار دارد، تاثیر بیشتری روی چشم‌ها می‌گذارد.

تاثیرگذاری بیشتر خیار سرد به این دلیل است که دمای سرد، عروق سطحی پوست را که به تورم کمک می‌کنند، منقبض می‌کند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که نگران وجود سم در پوست میوه‌ها هستید می‌توانید پوست آن را بکنید و از قسمت داخلی خیار برای مصارف درمانی استفاده کنید.دراز کشیدن هنگام قرار دادن تکه‌های خیار روی پوست و چشم‌ها به آرامش شما نیز کمک می‌کند و اثر مثبت استفاده از خیار را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

برای استفاده از خیار هیچ زمان و مکان خاصی وجود ندارد و هر زمان که احساس تورم و سنگینی روی چشم و پلک خود داشتید می‌توانید از برش‌های خیار استفاده کنید. توجه به این نکته مهم است که خیار نیز مانند هر روش درمانی دیگری به شکل یک شبه روی پوست شما تاثیر نمی‌گذارد. برای مشاهده نتیجه استفاده از خیار باید صبور باشید و در استفاده از آن مداومت داشته باشید. بهترین زمان برای استفاده از خیار صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب و روی پوست تمیز است. همچنین خیار به دلیل خاصیت آبرسانی که دارد برای قبل از رفتن به جشن و مهمانی هم کاربرد دارد.

به جرات می‌توان گفت خیار یک درمان عالی برای تیرگی و پف چشم‌ها است. زمانی که هدف شما برطرف کردن پف و تسکین مشکلات پوستی باشد خیار بهترین گزینه است. خیار میوه‌ای است که همیشه در دسترس است و به راحتی می‌توان از فواید آن استفاده کرد. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست که به طور خاص چشم را هدف قرار می‌دهند با خیار فرموله شده‌اند تا به آبرسانی و آرامش پوست شما کمک کنند.

محصولات مرتبط
ماسک صورت خیار بیوآکواBIOAQUAامکان ارسال فوری
۲۰,۰۰۰ تومان
۲۵ گرم
ماسک صورت خیار فریمنFreeman 
۳۲۸,۰۰۰ تومان
۱۷۵ میل
ماسک خیار آبرسان دست سفوراSephoraامکان ارسال فوری
۵۳۹,۰۰۰ تومان
۱ عددی
ماسک صورت عصاره خیار انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۱۲,۰۰۰ تومان۸۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
شامپوی بدن شاداب کننده خیار و چای سبز داوDoveامکان ارسال فوری
۴۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰۰ میل
میار ادو پرفیوم زنانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۷۵۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
عود خیار انبه همHem تخفیف ویژه
ناموجود
۲۰ عددی
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید