یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آیا دو بار شامپو زدن در حمام باعث آسیب به موها می‌شود؟

آیا دو بار شامپو زدن در حمام باعث آسیب به موها می‌شود؟

اگر تا به‌حال دستورالعمل استفاده از شامپوها را دیده باشید، روی تمام آن‌ها نوشته است که موهای خود را خیس کنید، شامپو را روی موها ماساژ دهید تا کف کند، سپس به خوبی آبکشی کنید. سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چه تعداد دفعه شستن موها، برای تمیزی کافی است و چند بار باید شستشو را تکرار کنیم. از آن‌جایی که همه ما زندگی پرمشغله‌ای داریم آخرین چیزی که به آن توجه می‌کنیم سلامت موهایمان است. در اکثر مواقع یک بار شستشو مو، آن را تمیز و پاکیزه می‌کند و نیازی به تکرار مجدد وجود ندارد، ولی گاهی اوقات باید شستن موها را برای بار دوم تکرار کرد تا پوست سر به خوبی تمیز شود. در این مقاله از وبسایت ریحا می‌خواهیم در مورد شستشو مضاعف موها صحبت کنیم و به شما بگوییم که تکرار شستن چه تاثیری روی پوست سر و موها می‌گذارد.

روش شامپو دوبل چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، روش شامپوی دوبل یعنی دو بار شامپو زدن به موها در هر بار دوش گرفتن. به این صورت که یک بار شامپو می‌زنید، کف می‌کند و آن را می‌شویید و سپس برای بار دوم این کار را تکرار می‌کنید. شستشو دوبل روشی است که برای موهای خیلی کثیف باید انجام شود. در واقع هر بار که به حمام می‌روید نیازی به این نیست که سرتان را دوبار بشویید. با این وجود دوبار شامپو کردن، پاکسازی عمیق‌تری به شما می‌دهد. به عنوان مثال اگر از اسپری مو استفاده کرده‌اید، در دریا شنا کرده‌اید و یا شوره سنگین سر دارید؛ می‌توانید از روش شستشو دوبل برای موهای خود استفاده کنید. دوبار شامپو زدن به شما کمک می‌کند تا شوره و پوسته‌های اضافی روی پوست سرتان را از بین ببرید.

ایده این است که هنگام شستشو هم به موها و هم به پوست سر خود توجه کافی داشته باشید. در اولین شستشو باید هرگونه مواد اضافی و آلودگی که روی تارهای مو قرار دارد از بین برود و راه را برای شستشو دوم هموار کند. زمانی که تمام مواد چسبیده به پوست و ساقه مو جدا شوند، شامپو زدن می‌تواند پاکیزگی عمیق‌تری را به ارمغان بیاورد و سرتان را کاملا تمیز و شاداب کند. شستشو دوبل کار سخت و پیچیده‌ای نیست ولی باید به روشی انجام شود که به پوست و موها آسیبی وارد نکند. روش صحیح شستشو به این صورت است که در ابتدا باید موهایتان را خیس کنید، مقدار کمی شامپو را کف دست‌تان بریزید و روی پوست سر و موها ماساژ دهید. برای ماساژ پوست سر حواس‌تان باشد که از قسمت نرم نوک انگشت استفاده کنید و به هیچ وجه ناخن را روی سطح پوست نکشید.

این کار را به مدت 1 دقیقه انجام دهید تا تمام آلودگی‌ها از لابه‌لای موها خارج شود. برای شستن ساقه مو، نباید آن‌ها را به یکدیگر بفشارید یا مالش دهید. این کار سبب موخوره و وز شدن موهایتان می‌شود. زمانی که موهای شما خیس هستند، بیشترین آسیب‌پذیری را دارند؛ پس با آن‌ها با ملایمت رفتار کنید. بعد از پایان شستشو باید موها را به خوبی با آب ملایم آبکشی کنید تا هیچ اثری از شامپو روی آن‌ها باقی نماند. محصولات مناسب نیز نقش مهمی در پاکسازی موهای شما دارند. اگر می‌خواهید موهای سرتان را دوبار شامپو بزنید باید از یک شامپو ملایم برای انجام این کار استفاده کنید تا باعث خشکی پوست سر نشود.

فواید دو بار شامپو زدن در هر بار حمام کردن چیست؟

مانند شستشوی مضاعف صورت، روش شامپوی مضاعف نیز راهی عالی برای اطمینان از تمیزی و پاکیزگی موهای شما از هرگونه آلودگی و کثیفی است. با روش شستشو مضاعف، نه تنها موها و پوست سر شما احساس بهتری خواهند داشت، بلکه موهای خود را برای دریافت مزایای ماسک‌ها یا محصولات حالت‌دهنده بعدی آماده خواهید کرد.

1- حذف آلودگی و ناخالصی‌های تجمع یافته روی موها

شستشو مضاعف موها به خصوص اگر موهای شما با اسپری مو یا سایر محصولات حالت‌دهنده مو پوشانده شده باشد، احساس خوبی خواهد داشت. شامپو دور اول آلودگی‌های چسبیده به ساقه و پوست سر را شل می‌کند و شامپوی دور دوم، این آلودگی‌ها را به کلی از بین می‌برد و پوست سر شما را تمیز می‌کند.

2- حذف پوسته‌های مرده و جدا شده از روی پوست سر

اگر سرتان دارای شوره و پوسته است و یا درماتیت سبورئیک دارید و نمی‌توانید هر روز موهای سرتان را بشویید، شستشو دوبل یا دو بار شامپو زدن به موها در هر سری استحمام کمک زیادی به تمیزی موهای سرتان می‌کند. این نوع شستشو پوسته‌های شل شده را از روی پوست بلند می‌کند و از بین می‌برد.

3- حذف کلر و رسوبات معدنی بعد از قرار گرفتن موها در معرض آب استخر

روش شامپو مضاعف، یک روش کارامد برای شستن موها بعد از شنا کردن در آب کلردار است. نمک و کلر موجود در آب استخر و دریا، تمایل دارند که به ساقه‌ موهای شما بچسبند و باعث شکنندگی، گره خوردن و خشکی آن‌ها شوند. شستشو دوبل موها باید به گونه‌ای باشد که هرگونه آلودگی را از روی پوست و موها از بین ببرد.

4- آمادگی پوست سر برای پذیرش ماسک مو

روش شستشو مضاعف یا شستشو دوبل، یک زمنیه مناسب برای نفوذ مواد فعال و مغذی به داخل پوست را فراهم می‌کند. هنگامی که پوست سر و موهای شما به طور کامل تمیز باشند، تمام مواد مغذی موجود در ماسک جذب پوست سر و موها می‌شوند و موها به نحو موثرتری تقویت می‌شوند.

خطرات شامپوی مضاعف در هر بار حمام کردن چیست؟

برخلاف پاکسازی مضاعف پوست، شما نباید این کار را هر روز انجام دهید. تمیز کردن بیش از حد موهایتان در نهایت باعث از بین رفتن روغن‌های طبیعی آن‌ها می‌شود و می‌تواند به مرور زمان به موها آسیب بزند یا باعث شود پوست سر شما بیش از حد سبوم تولید کند. تولید چربی بیشتر، برابر با شوره و پوسته بیشتر است.

1- آسیب به موها

اگر برای شستشو مضاعف شامپویی را انتخاب کنید که بیش از حد قوی و پاک‌کننده باشد، این کار چربی و رطوبت طبیعی و مورد نیاز پوست را از بین می‌برد و سبب می‌شود که پوست سر برای جبران این کمبود چربی، چربی بیشتری را تولید کند. همین افزایش میزان چربی، سبب بسته شدن فولیکول مو و آسیب بیشتر می‌شود. پس انتخاب شامپو قوی به هیچ وجه منطقی و عاقلانه نیست.

2- اتلاف محصول و زمان

اگر در مواقعی که نیازی به شستشو بیشتر موها نیست، این کار را انجام دهید، علاوه بر اینکه شامپو را هدر داده‌اید، در صرف زمان و آب نیز زیاده‌روی کرده‌اید.

چه کسی باید دو بار شامپو بزند؟

در حالی که همه انواع مو می‌توانند هر چند وقت یک بار (یا در صورت نیاز) از روش شستشو دوبل بهره ببرند، اما این روش بیشتر برای افرادی که موهای خود را هر روز نمی‌شویند، مناسب‌تر است. بعنوان مثال هرکسی که هفته‌ای یک‌بار موهای خود را می‌شوید، از روش شامپوی مضاعف بهره بیشتری می‌برد. در مقابل هر کسی که موهای خود را به صورت روزانه یا حتی یک روز در میان می‌شوید، نیازی به استفاده از این روش ندارد. در واقع این روش تا حد زیادی به تعداد دفعات شستن موهایتان بستگی دارد نه نوع و جنس موهایتان. در ادامه شما را با چند نمونه شامپوی ملایم و مناسب شستشوی روزانه آشنا می‌کنیم تا در صورت عادت به حمام روزانه از آن‌ها استفاده کنید.

1- شامپو مو ضدریزش کافئین سی وان آلپسین

شامپو ضدریزش کافئین سی وان آلپسین 

خریدشامپو کافئین سی وان آلپسین

ریزش مو مشکل رایجی است که اکثر افراد به آن مبتلا می‌شوند. برخی از شامپوهای موجود در بازار علاوه بر اینکه پوست سر شما را تمیز می‌کنند جلو ریزش موها را هم می‌گیرند. یکی از این شامپوها، شامپو مو ضدریزش کافئین سی وان آلپسین است. این شامپو ریزش موها را کنترل می‌کند و به مرور زمان سبب پرپشت شدن موها می‌شود. این محصول تقویت‌کننده و ضدریزش سبب تحریک رشد موها می‌شود و زیبایی فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.این شامپو مناسب برای خانم‌ها و آقایانی است که تار موهای نازک دارند و به صورت هورمونی و ارثی دچار ریزش مو شده‌اند.

کافئین موجود در این شامپو، به راحتی جذب پوست سر و ریشه موهای شما می‌شود. در نتیجه گردش خون در اطراف ریشه مو را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به مو برسد و پیاز مو با تغذیه قوی خود، به خوبی تقویت شود. از دیگر ویژگی‌های مثبت شامپو آلپسین مدل کافئین سی 1 جلوگیری از ریزش موها با ایجاد تعادل در هورمون ایجاد کننده ریزش مو است. علاوه بر این استفاده مداوم از این شامپو به دلیل داشتن کراتین باعث می‌شود تا رشد تارهای مو نسبت به قبل افزایش پیدا کند. همچنین استقامت تارهای مو را نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و باعث ضخامت بیشتر موها می‌شود.

2-شامپو مو ضد ریزش آنافاز دوکری

شامپو ضد ریزش آنافاز دوکری

خریدشامپو آنافاز دوکری

شامپوی ضد ریزش و تقویت کننده مدل آنافاز دوکری ساخته شده از برند فرانسوی دوکری بوده که یکی از بهترین شامپوهای درمانی برای ریزش مو است؛ زیرا دارای ویتامین‌های B5،B6،B8 بوده که باعث تقویت فوق‌العاده پوست و افزایش بازسازی سلول‌های آسیب دیده آن شده و مانع از ریزش مو می‌شود.از طرفی سرعت جریان خون را در سر افزایش داده و مانع از ریزش موهای ضعیف و نازک پوست می‌شود. این محصول مانع از گره خوردگی مو شده و قابلیت شانه‌پذیری را به شدت افزایش می‌دهد.

شامپوی ضد ریزش و تقویت کننده مدل آنافاز دوکری برای انواع مو مناسب بوده و در محفظه‌های جذاب 200 میلی به بازار عرضه شده است.شامپوی ضد ریزش و تقویت کننده مدل آنافاز دوکری به عنوان شامپویی برای تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو شناخته می‌شود. هم‌چنین باعث تقویت پوست شده که بازسازی سلولی و افزایش کراتین مو را افزایش می‌دهد. این محصول بی‌نظیر جریان خون را در سر تحریک کرده و با افزایش میزان شانه خوری، به تقویت موهای نازک کمک می‌کند.

3-شامپو مو پاک کننده سولفات چهار درصد اوردینری

شامپو سولفات 4٪ اوردینری

خرید شامپو سولفات 4٪ اوردینری

اگر عادت دارید که به صورت روزانه حمام کنید؛ باید از شامپوهای بسیار ملایم و سبک استفاده کنید. یک شامپوی ملایم، پاکسازی موثر بدن و مو را بدون ایجاد خشکی پوست یا مو ارائه می دهد. شامپو مو سولفات چهار درصد، محصولی بسیار محبوب از برند حرفه‌ای اوردینری است که بافرمول مینیمالیستی حاوی سولفات ملایم (SLES-2) و بدون عطر خود برایپاکسازی ملایم مو و بدن مناسب است. ای این رو، این شامپوبرای استفاده روزانه برای انواع مو پیشنهاد می‌شود.

سولفات ملایم این شامپو مانع پاک شدن عمیق چربی‌های مفید پوست سر شما می‌شود. نکته قابل توجه دیگر اینجاست که؛ این محصول کاملا وگان و بدون مواد منشا حیوانی است و از این جهت، یک گزینه مناسب برای گیاهخواران و حامیان محیط زیست می‌باشد. از طرفی دیگر این شامپو خاصیت تقویت‌کنندگی دارد و برای تقویت پوست سر و ریشه تار موها یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. اگر شما هم به دنبال موهایی سالم هستید، استفاده از این شامپو را به شما توصیه می‌کنیم.

4-شامپو مو تقویت کننده بدون سولفات کراتین دکس

 شامپو مو بدون سولفات کراتین دکس

خریدشامپو بدون سولفات کراتین دکس

شامپو بدون سولفات (کراتینه) دکس یک محصول عالی بدون مواد افزودنی و مضر برای پوست و مو است که برای افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند مناسب است. کسانی که بیماری پوستی دارند و یا از موهای خشک و وز رنج می‌برند می‌توانند بدون دغدغه از این محصول استفاده کنند. همچنین خانم‌هایی که موی دکلره و رنگ شده دارند، بهتر است خرید شامپوی کراتینه دکس را در لیست خرید خود قرار دهند. این محصول با داشتن ترکیبات مؤثر قادر است تا استحکام موهای سر را افزایش داده و انعطاف پذیری ساختار مو را به بهترین حد خود برساند.

استفاده از شامپوی بدون سولفات دکس باعث افزایش عمر مواد ترمیمی مانند کراتین شده و از ساختار موی سر در مقابل عوامل آسیب رسان مراقبت می‌نماید. این شامپو بدون سولفات، نمک و پارابن تولید شده است که خاصیت تهاجمی نداشته و مناسب انواع مو است. در واقع کسانی که دارای موی حساس و شکننده هستند و یا می‌خواهند صدمات احتمالی به موهای سر را کاهش دهند، می‌توانند از این محصول استفاده کنند. شامپو بدون سولفات (کراتینه) دکس قدرت کف کنندگی بسیار زیادی دارد که برای استفاده روزانه مناسب است.

5-شامپو مو تقویت کننده روغن آرگان رینوزیت

شامپو مو روغن آرگان رینوزیت

خریدشامپو آرگان رینوزیت

شامپو رینوزیت به دلیل دارا بودن روغن آرگان، به موهای شما حالتی ابریشمی و براق می‌بخشد. از ویژگی‌های مثبت این شامپو این است که می‌توانید دیگر با نرم‌کننده‌ها و حالت‌دهنده‌های مو خداحافظی کنید. به این دلیل که روغن آرگان موجود در این شامپو کمک می‌کند تا موهای شما زیباتر از قبل به نظر برسند. روغن آرگان موجود در این شامپو سرشار از ویتامین ای و اسیدهای چرب است؛ بنابراین شامپو روغن آرگان رینوزیت به صورت یک تقویت‌کننده عمل می‌کند. به طوری که استفاده از آن برای تغذیه پوست و تقویت ریشه موها بسیار موثر است؛ بنابراین استفاده مکرر از آن باعث می‌شود تا موها از استحکام و درخشندگی بالایی برخوردار باشند.

در پایان این مطلب امیدواریم نکات گفته شده درباره شستشو و روش‌های مراقبت مو برایتان مفید و جذاب بوده باشد. همچنین امیدواریم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از شامپوهای ملایم پرفروش آشنا کرده باشیم. با کلیک بر روی گزینه خرید، می‌توانید مستقیما به صفحه معرفی این محصولات در وبسایت ریحا دسترسی یابید و در صورت تمایل اقدام به خرید اینترنتی محصول مورد نظر طبق سلیقه‌ یا بر حسب نوع پوست سر خود کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این کالاهای اشاره شده دارید، لطفا نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید تا سایر کاربران نیز از نقاط ضعف و قوت این محصولات مطلع شوند.

محصولات مرتبط
شامپو مو نرم کننده مارولا اویل ترزمهTresemme 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۷۰۰ میل
۶۵۰ میل
شامپو مو تقویت کننده گوچ وی پارلاکلیک پنتنPantene 
۲۴۴,۰۰۰ تومان
۳۵۰ میل
۵۰۰ میل
۴۰۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده آمازونلیس یونیکوunicoامکان ارسال فوری
۳۰۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰۰ میل
شامپو مو مرطوب کننده دیلی کر پنتنPantene 
۳۹۶,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۲۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید