یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه بهترین شامپو را برای موهای خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین شامپو را برای موهای خود انتخاب کنیم؟

خرید شامپو مناسب با نوع مو می‌تواند یک کار گیج‌کننده باشد. انواع مختلفی از شامپو از جمله آبرسان، تقویت‌کننده، صاف‌کننده، مناسب موهای رنگ شده، حجم‌دهنده و ضخیم‌کننده وجود دارد که انتخاب از بین این مدل‌ها کار سختی است. در پاسخ به این سوال که بهترین شامپو برای من چیست، باید بگوییم که جواب این سوال تا حد زیادی به نوع پوست سر بستگی دارد. این سوال همان چیزی است که تمام افراد و علاقه‌مندان به زیبایی از خودشان می‌پرسند. در واقع سلامت موها تا حد زیادی به چیزی که برای شستشو آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. در حالی که ممکن است شامپو را به عنوان یک عامل پاک‌کننده مو در نظر بگیرید، به همان اندازه مهم است که هنگام انتخاب شامپو به پوست سر خود نیز توجه کنید.

شامپوهای مختلف، قابلیت‌های پاک‌کنندگی متفاوتی دارند، بنابراین، بسیار مهم است که قبل از انتخاب شامپو، نوع پوست سر خود را بشناسید. هنگام استفاده از شامپو، قسمتی از سر که بیشتر تمیز می‌شود، ریشه موها و پوست سر است. بنابراین اگر به عنوان مثال مستعد ریشه‌ و پوست چرب هستید، بهتر است از شامپویی که پاک‌کنندگی عمیق‌تری دارند استفاده کنید و به سراغ شامپوهای مرطوب‌کننده نروید. از طرف دیگر، اگر پوست سرتان خشک‌ و حساس است، احتمالا به یک شامپو با خاصیت مرطوب‌کنندگی احتیاج دارید. اگر می‌خواهید نوع پوست سرتان را تشخیص دهید در ادامه همراه ما باشید.

اگر بعد از استحمام و شستن موهایتان، روی پوست سر احساس سفتی، خارش و پوسته پوسته شدن دارید، این‌ها نشانه‌هایی هستند که به شما می‌گویند جنس پوست سرتان خشک است. اگر هم بعد از حمام کردن بعد از چند دقیقه پوست سرتان براق می‌شود و مقدار کمی شوره لابه‌لای آن دیده می‌شود، به احتمال زیاد جنس پوست سر شما چرب است. پوست چرب در مدت زمان کوتاهی چربی خود را به ساقه مو منتقل می‌کند و موها را به یکدیگر می‌چسباند. علاوه بر پوست خشک و پوست چرب، نوع دیگری از جنس هم وجود دارد که به آن ترکیبی می‌گویند. جنس مو ترکیبی نه به اندازه پوست چرب روغن تولید می‌کند و نه به اندازه پوست خشک، سفت و خشن است.

افرادی که پوست ترکیبی دارند دو تا سه روز بعد از استحمام موهای سرشان چرب و روغنی می‌شود. اگر جنس پوست سرتان ترکیبی است باید خوشحال باشید. برای انتخاب نوع شامپو باید این نکته را مد نظر داشته باشید که شامپو برای پوست سر و ریشه موهای شما است، در حالی که نرم‌کننده برای انتهای موها کاربرد دارد. اگر پوست سرتان چرب است و انتهای ساقه موهایتان خشک است باید شامپویی را انتخاب کنید که برای پوست سر چرب مناسب‌ باشد. بعد از شستشو موها باید از یک نرم‌کننده مناسب برای نوک موها استفاده کنید تا خشکی بیش از حد ساقه مو از بین برود.

شامپو برای پوست سر چرب

اگر پوست سرتان چرب و روغنی است، به احتمال زیاد ده‌ها مدل شامپو را امتحان کرده‌اید ولی هیچکدام برای موهایتان مناسب نبوده است. علاوه بر مدل شامپو، شما به سراغ روش‌های مختلف شستشو هم رفته‌اید تا شاید بتواند از مقدار چربی موهایتان بکاهید. این روش‌ها می‌تواند از شستشوی روزانه (حتی دو بار در روز) تا قرار دادن چند روز فاصله بین شامپوها برای کنترل چربی اضافی و تولید سبوم باشد. در ادامه به شما می‌گوییم که در انتخاب شامپو برای پوست سر چرب به چه نکاتی باید توجه کنید و از چه مواردی بپرهیزید.

1- خودداری از مصرف شامپوهای مرطوب‌کننده و آبرسان

اگر پوست سر چربی دارید از شامپوهایی که آبرسان، مرطوب‌کننده، صاف کننده یا برای موهای مجعد هستند خودداری کنید. اینها رطوبت زیادی را به پوست سر چرب شما اضافه می‌کنند و از این طریق سبب چرب‌تر شدن پوست‌تان می‌شوند.

2- استفاده از شامپوهای تقویت‌کننده و حجم‌دهنده

به دنبال شامپوهایی باشید که حجم‌دهنده، تقویت‌کننده یا متعادل‌کننده هستند. این محصولات مرطوب‌کننده نیستند و در از بین بردن چربی اضافی موثرتر عمل می‌کنند.

3- استفاده از شامپو شفاف‌کننده

در این شرایط یک شامپو شفاف‌کننده می‌تواند کاربردی باشد. شامپوهای شفاف‌کننده روی پوست چرب فوق‌العاده عمل می‌کنند، فقط باید مراقب باشید که از هیچ محصولی بیش از حد استفاده نکنید و پوست سر خود را بیش از اندازه خشک و خشن نکنید.

4- استفاده از روش دوبل برای شستن موها

از روش شامپو دوبل یا شامپو مضاعف استفاده کنید. همان‌طور که گاهی اوقات برای تمیز کردن پوست صورت‌تان دو بار آن را می‌شویید برای موهای چرب نیز می‌توانید همین کار را انجام دهید. برای شستن دوبل می‌توانید از دو شامپو متفاوت برای هر بار شستشو استفاده کنید. به این معنی که از یک فرمول برای درمان پوست سر چرب خود استفاده کنید و سپس از فرمول دیگری برای شستشوی ساقه موها استفاده کنید. اگر می‌خواهید با این روش بیشتر آشنا شوید به دیگر مقاله‌های ما سر بزنید.

5- صرف زمان بیشتر برای شستن موها

اگر پوست سرتان بیش از حد چرب و روغنی است، باید زمان بیشتری را صرف ماساژ دادن شامپو روی پوست سر خود کنید. با این کار چربی اضافی آن از بین می‌رود و پوست سر کاملا تمیز و پاکیزه می‌شود.

6- عدم استفاده از نرم‌کننده

اگر پوست سرتان چرب و روغنی است، بعد از شامپو زدن، از قرار دادن نرم‌کننده روی پوست سر خودداری کنید. در عوض، روی قسمت میانی و انتهای موهایتان تمرکز کنید و نرم‌کننده را فقط به این قسمت‌ها بزنید. در انتها موها را به خوبی آبکشی کنید تا هیچ اثری از شامپو و نرم‌کننده روی موها باقی نماند.

شامپو برای پوست سر خشک

هنگامی که پوست سر شما خشک، همراه با خارش یا پوسته پوسته است، انتخاب شامپوی مناسب می‌تواند اولین خط دفاعی شما در برابر شرایط ناراحت‌کننده و گاهی شرم‌آور باشد. در این شرایط شما باید به سراغ محصولی بروید که بتواند از این خشکی زیاد بکاهد و وضعیت پوست سرتان را بدتر نکند. در ادامه با نکات مهم برای انتخاب شامپو متناسب با موهای خشک همراه ما باشید.

1- از شامپوهای مرطوب‌کننده استفاده کنید

برای پوست سرهایی که فقط کمی خشک دارند و هیچ نشانه‌ای از خارش یا پوسته پوسته شدن روی آن‌ها دیده نمی‌شود، باید به دنبال شامپوهایی باشید که بتوانند رطوبت و هیدراتاسیون موها را افزایش دهند. این محصولات قادر هستند که موهای وز و مجعد را صاف و خوش‌حالت ‌کنند. زمانی که پوست سر رطوبت مورد نیاز را داشته باشد به تدریج از خشکی آن کاسته می‌شود و وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

2- خودداری از مصرف شامپوهای حاوی سولفات

سولفات ماده‌ای است که سبب کف کردن شامپو می‌شود. هرچقدر مقدار آن در شامپو بیشتر باشد کف بیشتری می‌کند و چربی بیشتری را از روی پوست حذف می‌کند. پس اگر پوست سرتان خشک است از شامپوهای حاوی سولفات که بسیار خشک‌کننده مو و پوست سر هستند اجتناب کنید. اگر پوست سر شما بسیار خشک، خارش‌دار یا پوسته پوسته است، شامپوهایی را در لیست خرید قرار دهید که مخصوص پوست سر خشک باشند. موادی مانند منتول و روغن درخت چای ممکن است به رطوبت‌رسانی بیشتر کمک کنند.

شامپو بر اساس نوع مو

1- موهای نازک

اگر موهای نازکی دارید باید به دنبال شامپوهای حجم‌دهنده باشید. این شامپوها می‌توانند تار موهای شما را بدون سنگین کردن موها تقویت کنند.

2- موهای ضخیم

شامپوهای آبرسان یا مرطوب‌کننده برای افزایش رطوبت، درخشندگی و صافی موهای ضخیم که فاقد رطوبت هستند، عالی هستند.

3- موهای صاف

شامپوهای صاف‌کننده معمولا سرشار از مواد مرطوب‌کننده هستند که به مهر و موم کردن کوتیکول مو کمک می‌کنند. این شامپوها یک شروع عالی برای مدل‌های صاف و لخت هستند.

4- موهای موج‌دار

اگر موهای موج‌دار دارید، یعنی موهایتان نه آنقدر صاف است که لخت باشد و نه آنقدر حالت‌دار است که فر باشد، شامپوهای متعادل‌کننده یک گزینه خوب برای شما است. این شامپوها خیلی مرطوب‌کننده نیستند و باعث خشک شدن موهای شما نیز نمی‌شوند.

5- موهای مجعد

موهای مجعد و فر بیشتر از دیگر موها در معرض خشکی و موخوره قرار دارند. اگر موهای مجعد دارید باید به دنبال شامپوهایی با قابلیت مرطوب‌کنندگی بسیار بالا باشید. این شامپوها حاوی موادی هستند که بدون سنگین کردن موها، موخوره را از بین می‌برد.

6- موهای آسیب دیده، رنگ شده و شکننده

شامپوهای تقویت‌کننده بهترین گزینه برای موهای آسیب دیده، رنگ شده، ضعیف شده یا شکننده هستند. این مدل شامپوها به دلیل پروتئین بالایی که دارند به بهبود وضعیت موها کمک می‌کنند.

نکات مهم در رابطه با موها

از نشانه‌های مهم موی سالم می‌توان به درخشندگی و خاصیت ارتجاعی موها اشاره کرد. اگر احساس می‌کنید که موهای سرتان انعطاف‌پذیری لازم را ندارند، به این دلیل است که رطوبت لازم را دریافت نکرده‌اند. برای اینکه موها بتوانند خاصیت ارتجاعی لازم را داشته باشند، نباید از سیلیکون و مرطوب‌کننده‌های سنگین روی آن‌ها استفاده کرد. در عوض باید از یک مرطوب‌کننده مانند گلسیرین که رطوبت را جذب می‌کند استفاده کنید تا خشکی پوست سرتان از بین برود. روغن دانه انبه نیز یکی از مرطوب‌کننده‌های خوب است که باید به آن توجه کرد، زیرا مانند روغن آرگان بسیار مرطوب‌کننده و سبک است. سرامیدها و اسیدهای چرب موجود در روغن تخمه آفتابگردان نیز می‌توانند به ترمیم موها، مرطوب کردن موها، کاهش موخوره و درخشندگی موها کمک کنند.

1- شامپو خشک جی او تی تو بی اکسترا ولوم شوارتزکف

خریدشامپو جی او تی تو بی اکسترا ولوم شوارتزکف

شامپو خشک نوعی محصول مراقبت از موی سر است که برای پاکسازی پوست سر استفاده می‌شود. با استفاده از این محصول در مدت کوتاهی شادابی و طراوت به پوست و موی سر باز می‌گردد و بدون شستشو موها، پوست و موی تمیز خواهید داشت. با استفاده از شامپو مو پاک‌کننده اسپری خشک جی او تی تو بی اکسترا ولوم شوارتزکف، چربی پوست سر از بین می‌رود و موها تا شستشو بعدی کاملا تمیز باقی می‌مانند. همان‌طور که گفتیم این شامپو نیاز به آبکشی ندارد و با خیال راحت در هر مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

2- شامپو مو ضد ریزش مینوتا سریتا

خرید شامپو مو ضد ریزش مینوتا سریتا

شامپو مینوتا ضد ریزش موهای چرب سریتا موجب افزایش حجم و ضخامت تارهای مو شده و ترکیبات موجود در این شامپو موجب افزایش گردش خون مویرگی و تنظیم چربی پوست سر می‌شود. پاکسازی منافذ و تسکین التهابات پوست سر با شامپو مینوتای مخصوص موهای چرب سریتا امکان‌پذیر است. ریزش موی مردانه و زنانه با این محصول مهار می‌شود. شامپوی مذکور حاوی عصاره سیتروس گراندیس و فاقد پارابن است. این شامپو یک محصول ایرانی است و در حجم 200 میلی‌لیتری عرضه می‌شود.

برای افرادی که دچار ریزش غیرعادی موی سر اعم از نوع زنانه و مردانه هستند و موهای چربی دارند مناسب است. به کسانی که قصد افزایش حجم و ضخامت موهای خود را دارند این محصول پیشنهاد می‌شود. شامپو مینوتای سریتا مخصوص موهای چرب پاکسازی عمیق منافذ پوست و تنظیمات چربی پوست سر را انجام می‌دهد. موهای افرادی که به دلایل مختلف دچار آسیب شده است توسط ترکیبات پپتیدی و پلی فنولی غنی شده این محصول ترمیم و احیا می‌شوند.عصاره سیتروس گراندیس موجود در ترکیبات شامپوی مذکور موجب کنترل چربی پوست سر و پاکسازی عمیق منافذ آن می‌شود بنابراین این شامپو گزینه مناسبی جهت کسانی است که قصد پاکسازی منافذ پوست سر دارند.

3- شامپو مو تقویت کننده موزیزوی یاگ لورئال

خرید شامپو موزیزوی یاگ لورئال

شامپو لورآل برای موهای خشک و معمولی (loreal)با محتویات غنی از روغن 6 نوع گل مغذی، موها را از ریشه تا نوک تغذیه می کند و مواد مغذی مورد نیاز مو را به تمام قسمت های آن می رساند. همچنین با قدرت شویندگی مطلوب، چربی و روغن موها را به طور کامل تمیز می کند و موهایی سالم و شاداب به وجود می آورد. شامپو تغذیه کننده مو لورآل حجمی معادل 520 میل دارد و برای استفاده موهای معمولی و متمایل به خشک طراحی شده است و از PH سازگار با پوست سر برخوردار است.

با توجه به اینکه موهایی که تغذیه نمی شوند به مرور ظاهری کدر و ناسالم پیدا می کنند؛ استفاده از شامپوهای تقویت کننده و محصولات مراقبتی مو مناسب با جنس موها، تا زمان زیادی از سلامت پوست سر و تارهای مو مراقبت می کند. فرمولاسیون این محصول با روغن تخم کتان، آفتاب گردان، رز، یاسمن ( گاردنیا )، بابونه و نیلوفر که هر کدام خواص فوق العاده ای برای موها دارند، غنی شده است که با تغذیه عمیق موها رشد موهایی سالم و قوی را تضمین می کند، حالت طبیعی موها را حفظ می کند و از شکنندگی، خشکی و موخوره موها جلوگیری می کند.

4- شامپو مو تثبیت کننده کالر وایو لورئال

خریدشامپو کالر وایو لورئال

شامپو تثبیت کننده رنگ مو مدل کالر وایو السیو لورال همانطور که از نامش پیدا است مخصوص موهای رنگ شده است و به تقویت و تثبیت رنگ مو کمک می‌کند. این شامپوی لورال حاوی ترکیبات فیلتر UV قوی است که از تارهای رنگ شده مو در مقابل آلودگی‌های محیطی و پرتوهای نور خورشید محافظت می‌کند. در ترکیب این شامپو مواد مغذی وجود دارد که تارهای مو را تغذیه و ترمیم و درخشش موها را چندین برابر می‌کند.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو لورآل مدل Color Vive مناسب موهای رنگ شده و مش شده است و به ماندگاری و تثبیت رنگ مو تا 10 هفته کمک می‌کند. این شامپوی لورال حاوی روغن سیک اکتیو و مواد مغذی است که موجب درخشش و رطوبت رسانی موها می‌شود. شما می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر ماسک مو، کرم مو و نرم‌کننده مخصوص همین شامپو را در کنار آن استفاده کنید.

5- شامپو مو پاک کننده هیر واتر موهای چرب کامان

خرید شامپو هیر واتر موی چرب کامان

شامپو مدل هیر واتر مناسب موهای چرب کامان برای افرادی که از مشکل چرب بودن پوست سر رنج می‌برند، انتخابی عالی است.این شامپوفاقد سولفات بوده و فرمولاسیونی پیشرفته دارد که به تغذیه موها و تقویت آنها، رطوبت رسانی به مو، افزایش استحکام موها و حالت دهی به مو، تثبیت رنگ مو و جلوگیری از کدر شدن مو کمک می‌کند. در ضمن این شامپو مواد شیمیایی ندارد و از ساختار مو به شکل کامل محافظت می‌کند. شامپو مدل هیر واتر مناسب موهای چرب کامان سرشار از مواد مغذی و مفید است که به تقویت و تغذیه موها کمک می‌کنند و منجر به ترمیم ساقه های آسیب دیده موها می‌گردند.

ایجاد ثبات در رنگ موها و ممانعت از کدر شدن و تغییر رنگ موها نیز از دیگر خواص استفاده از این شامپوی کامان است. شامپو هیر واتر کامان موها را آبرسانی می‌کند و رطوبت مورد نیازشان را تأمین می‌نماید. به این ترتیب موها درخشان و شاداب شده و زیبایی موهایتان چند برابر خواهد شد. از این شامپو می توانند به عنوان یک شوینده روزانه مو استفاده کنید.در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده برایتان پرکاربرد بوده و با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از شامپوهای پرفروش و پرطرفدار آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید شامپوی مورد علاقه خود را طبق جنس موی خود از وبسایت آنلاین ریحا انتخاب کنید.

محصولات مرتبط
شامپو مو ضد ریزش ماینوکسیدیل لافاررLafarrerr 
۵۲۵,۹۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۱۵۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده تخم مرغ عسل واتيکاVatika 
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۲۰۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده بیوتین ریپیر ترزمهTresemme 
۳۹۷,۰۰۰ تومان
۷۰۰ میل
۶۵۰ میل
۴۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید