یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز در رابطه با نت شیرین بیان در عطر سازی - licorice

همه چیز در رابطه با نت شیرین بیان در عطر سازی - licorice

شیرین بیان سیاه یکی از آن موادهای غذایی شبیه به گشنیز است که مردم یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند. بسیاری از ما نیز در این دو دسته قرار می‌گیریم، اما حتی اگر اهل شیرین بیان هم نباشید، ممکن است نت ظریف و تقریبا کاراملی آن در عطرسازی برای‌تان جذاب و فریبنده باشد. شیرین بیان یک نت غیرمنتظره و قطبی کننده در دنیای عطر است که می‌تواند بدون اینکه شیرینی زیادی را اضافه کند؛تغییرات بزرگی در یک عطر ایجاد کند. شیرین بیان با چوب و نت‌های خاکی به‌خوبی ترکیب شده و از آن برای ایجاد جلوه‌های زیبا در عطرهای لذیذ استفاده می‌شود. نظر شما درباره شیرین بیان چیست؟ عاشق‌اش هستید؛ یا از آن متنفرید؟

شیرین بیان چیست؟

شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra)، یک گیاه گل‌دار از خانواده لوبیا است که از ریشه آن می‌توان طعمی شیرین و معطر استخراج کرد. گیاه شیرین بیان نوعی حبوبات علفی و بومی آسیای غربی، شمال آفریقا و جنوب اروپا است که از نظر گیاه شناسی، ارتباطی با بادیان یا رازیانه که منابع ترکیبات طعم دهنده مشابه هستند، ندارد. نام این گیاه در یونانی به معنای "ریشه شیرین" است و طعم آن 40 برابر شیرین‌تر از شکر است. اگر تا به حال چوب شیرین بیان را جویده باشید؛ می‌دانید که واقعا همینطور هم هست. ریشه شیرین بیان دارای بسیاری از فواید علمی و تجربی، از جمله توانایی کمک به سرکوب سرفه و پاکسازی خلط از مجاری تنفسی و همچنین کاهش التهاب و بارهای ویروسی است.

تاریخچه شیرین بیان

کلمه " licoresse" از واژه فرانسوی قدیمی شیرین بیان و در اصل از ریشه یونانی به معنای "ریشه شیرین" گرفته شده است. هزاران سال است که این ماده وجود داشته است. باستان شناسان شیرین بیان رومی را در امتداد دیوار هادریان و همچنین در اهرام پیدا کردند. از سال 2004 تاکنون 12 آوریل روز شیرین بیان وجود دارد تا تاریخچه، فواید سلامتی و استفاده از این ماده را جشن بگیرند. شیرین بیان که از ریشه این گیاه استخراج می‌شود در تهیه آب نبات، نوشیدنی‌های طعم‌دار یا عطرهای خوشبو کاربرد دارد. می‌توانید آن را به صورت خام، پودر یا گرانول پیدا کنید.

رایحه شیرین بیان چیست؟

شیرین بیان رایحه‌ای گرم و شیرین دارد که یادآور آب نبات‌های کلاسیک است. رایحه‌ای آرامش بخش که شیرینی شیرین بیان سیاه را با رایحه‌ای از بادیان ترکیب کرده و عطری منحصربه‌فرد و جذاب ایجاد می‌کند. به عنوان نت عطرسازی، شیرین بیان اغلب در روایح خوش طعم یا به عنوان تعریفی از روایح چوبی یا خاکی استفاده می‌شود. از این نت اغلب در ساخت عطرها و شمع‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا رایحه گرم و شیرین آن می‌تواند فضایی دنج و دلپذیر را ایجاد کند. همچنین شیرین بیان یک انتخاب محبوب برای روغن‌های آروماتراپی و ماساژ هم هست. چون گفته می‌شود رایحه آن باعث ایجاد احساس آرامش و تسکین استرس می‌شود.

فواید شیرین بیان

در طول تاریخ، مردم از ریشه شیرین بیان برای کاهش التهابات، تسکین مشکلات گوارشی و درمان مشکلات تنفسی فوقانی استفاده می‌کردند. گلیسریزین، فعالترین ترکیب شیمیایی موجود در شیرین بیان است که به دلیل خواص دارویی بالا مورد مطالعه قرار گرفته است. این فیتوکمیکال قوی برای کاهش چربی بدن، التیام زخم معده و مبارزه با عفونت‌ها ثابت شده است.

درمان و پیشگیری از زخم

مطالعات متعدد نشان داده که ریشه شیرین بیان از زخم پیشگیری و آن را درمان می‌کند. با افزایش تولید مخاط در معده، آن را پوشش و تسکین می‌دهد. شیرین بیان با سرکوب تولید گاسترین در بدن، در وهله اول، از ایجاد زخم جلوگیری می‌کند؛ همچنین خون رسانی به معده را افزایش می‌دهد که باعث بهبودی می‌شود.

درمان ویروس و باکتری

مطالعات متعددی اثرات ضدویروسی و ضدباکتریایی ریشه شیرین بیان را تایید کرده‌اند. فیتوکمیکال‌های موجود در ریشه شیرین بیان سرعت تکثیر ویروس را کاهش داده و مانع رشد باکتری‌ها می‌شود. تحقیقات نشان داده که ریشه شیرین بیان مزایای ضدباکتریایی و ضدویروسی را در برابر چندین میکروب، از جمله استافیلوکوک، استرپتوکوک، و کاندیدا آلبیکنس و... ارائه می‌دهد.

رایحه درمانی

رایحه شیرین و گرم شیرین بیان می‌تواند سبب بهبود خلق‌وخوی افراد شود و سطح استرس و اضطراب را کاهش دهد. به همین دلیل از رایحه این گیاه به‌عنوان روغن آروماتراپی استفاده می‌کنند که به آرامش ذهن و تقویت احساس خوشبختی کمک می‌کند. همچنین به دلیل داشتن اثرات تسکین دهندگی بر حواس، از آن برای ساخت محصولاتی مانند شمع و محصولات حمام استفاده می‌کنند. نت شیرین بیان رایحه‌ای همه کاره دارد که می‌توان آن را با روایح دیگر ترکیب کرد و عطرهای منحصربه‌فرد و پیچیده‌ای خلق کرد.

برای بسیاری از افراد، رایحه شیرین بیان خاطرات خوشی را زنده می‌کند که با دوران کودکی آنها مرتبط است و همین، آن را به انتخابی به‌جا و محبوب برای استفاده در عطرها تبدیل کرده است. در ادامه شما را با عطرهایی با نت شیرین بیان آشنا می‌کنیم که باید آن‌ها را امتحان کنید.

1- پرفیوم دیور ساواج الکسیر مردانه

خرید عطر دیور ساواج الکسیر

طی سال‌های اخیر برند دیور از نسخه پرفیوم ساواج الکسیر در سال 2021 رونمایی کرده که رایحه‌ای گرم، تلخ و تقریبا تند دارد. اسم سویج از محصول سال 1966 یعنی Eau Savage، الهام گرفته ولی رایحه نسخه‌های مختلف آنها هیچ شباهتی باهم ندارند. سویج در لغت به معنای " وحشی " است و تداعی کننده گرمای سوزان خورشید در فضایی ترسناک و بزرگ به وسعت کویر است. مرد آراسته به سویج دیور، ذاتی باقدرت، با اصالت و فراتر از مد و زمان دارد و همانند یک گرگ سرکش در این کویر سوزان، پای خود را از خط قرمزهایش فراتر می‌گذارد. این عطر دارای رایحه‌ای گرم و تند و بسیار مردانه است که مخاطبان مسن را هدف قرار می‌دهد.

این عطر مردانه با متعادل کردن طراوت نمادین نسخه اصلی، با یک مسیر غیرمنتظره و شگفت‌انگیز که با نت‌هایی از گریپ فروت، اسطوخودوس ارگانیک، ادویه‌ها و چوب‌های شیرین و غنی به ارتعاش در می‌آید، ماهیت Sauvage را تقویت می‌کند. این عطر بیشتر بر روی اسطوخودوس تمرکز می‌کند. در این نسخه از نت بسیار خاصی به نام اسطوخودوس استفاده شده که دارای خاصیت بالزامیک تقریبا کاج است که تصور یک جنگل مخروطی را به شما القا می‌کند. درنهایت این عطر ردپایی عمیق از ادویه های گرم‌تر مانند دارچین و هل و پایه‌ای از شیرین بیان همراه با چوب صندل و آمبروکسان ابریشمی را به‌جا می‌گذارد.

2- ادوپرفیوم لانوین می زنانه

خرید عطر لانوین می

ادوپرفیوم لانوین می زنانه در سال 2013 از کمپانی مشهور و فرانسوی لانوین و توسط عطار کار درست و حرفه‌ای میشالون برتیه (Michalon Bertier) ساخته و به بازار جهانی عرضه گردید. کمپانی فرانسوی لانوین این نسخه عطر خود را مخصوص زنانی که ادعایی ندارند اما همچنان منحصر به فرد و با اعتماد به نفس هستند، ارائه کرده است. این عطر جدید را به‌عنوان ارزشمندترین جواهر کمپانی لانوین با سنگ‌های قیمتی مخصوص این خانه مُد آراسته‌اند. این عطر به بهترین سطح از هنر تزیین عطرها تجسم می‌بخشد و ویترین فروشگاه‌ها را با نمادی از برند لانوین پُر زرق‌وبرق می‌کند.

همان‌طور که دستبندهای به شکل گل برند لانوین روی دست خانم‌های علاقه‌مند به محصولات این کمپانی می‌درخشند. ادوپرفویوم لانوین می از آکوردهای اصلی و برجسته میوه‌ای، ادویه‌های ملایم، شیرین، چوبی، گل سرخ، مرکبات، بالزامیک، گل‌های سفید و پودری تشکیل شده است که این عطر بی‌نظیر زنانه را در دسته گروه بویایی گل‌دار قرار می‌دهد. رایحه‌ای شیرین و گلی، هوس انگیز و اغواکننده که شروعی مرکباتی و ترش دارد و به مرور در قلب عطر با حضور رز و شیرین بیان، شیرین، لطیف و دلچسب می‌شود و در انتها در حالتی گرم و چوبی خاتمه می‌یابد.

3-ادوپرفیوم دیزل لاوردوز زنانه

خرید عطر دیزل لاوردوز

این عطر اولین بار در سال 2011 ارائه شد و نام آن ترکیبی از کلمات "عشق" و “overdose” است. ترکیبی اغواکننده از آکوردهای نرم، تند، شیرین، گل‌دار و پودری که یک انفجار میوه‌ای گلی با یک مشت وانیل است و پوشندگان را جذب می‌کند. نت‌های آغازین عطر شامل پرتقال ماندارین معطر با رایحه تلخ و متمایز بادیان خطایی است که نت‌های گلی یاس و گاردنیا و شیرین بیان را در قلب عطر تقویت می‌کند. کهربا، وانیل و نت‌های چوبی در پایه باهم ترکیب می‌شوند تا جلوه‌های حسی عطر را عمیق‌تر کرده و به آن قدرت ماندگاری ببخشند. در نهایت برخی از نت‌های چوبی جایگزین می‌شوند و همه چیز بسیار آرام‌تر ادامه پیدا خواهد کرد.

این عطر با شعار «زیبا و اسلحه فریبنده» و «آتش احساسات» معرفی شده است. فرمولاسیون مسحورکننده این ادوپرفیوم زنانه، صرفا برای خانم‌های جذاب و عاشق طراحی شده و بر گرفته از زیبایی‌های اغواکننده و عشق‌های افسانه‌ای است. به گفته کمپانی Diesel این عطر دارای مولکول‌هایی است که باعث تحریک بخشی از مغز که مسئول جذب و پردازش هواست (غده هیپوتالاموس)، می‌شود و با شعار " زیبا اما اسحله‌ای فریبنده و کشنده " معروف شد. قالب بطری عطر نیز به شکل یک قلب بنفش‌رنگ است که خنجری در آن فرو رفته و به نحوی درد عمیق عشق بی‌پایان را توصیف می‌کند. این عطر، قلب عاشقان حقیقی را نشانه می‌گیرد؛ از این رو می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای عاشقانه‌‌ترین لحظات شما باشد.

4-ادوپرفیومایوسن لورن بلک اوپیوم اینتنس زنانه

خرید عطرایوسن لورن بلک اوپیوم اینتنس

ادوپرفیوم تلخ و گرم زنانه بلک اوپیوم اینتنس از برند فرانسوی ایوسن لورن، در سال 2019 به بازار معرفی شد. این عطر زنانه و جوان پسند، در ادامه نسخه پرطرفدار بلک اوپیوم عرضه شده و رایحه‌ای متعادل‌تر با تلخی کمتر نسبت به نسخه قبلی خود دارد و نماد برجسته کردن جنبه‌های اسرارآمیز برند ایوسن لورن است. این ادوپرفیوم تلخ و گرم زنانه، یک تفسیر هیجان انگیز و متهورانه از بلک اوپیوم است. ایوسن لورن برای این عطر خود، این بار، پریسلی گربر (Presley Gerber) را به عنوان چهره تبلیغاتی‌اش انتخاب کرده است.این عطر زنانه از برند ایوسن لورن، در رده عطرهایی با ماندگاری عالی و پراکندگی خوب قرار می‌گیرد.

ادوپرفیوم Black Opium Intense القا کننده جذابیت و فریبندگی در بانوان است و به همین دلیل گزینه کم ریسکی برای هدیه دادن به شمار می‌رود. رایحه جادویی و اغوا کننده این عطر، در واقع نمایانگر زنی مستقل و جسور است که از شهود و تمایلاتش پیروی می‌کند و هیچ چیز نمی‌تواند سد راهش شود یا او را متوقف کند. این زن توسط انرژی و فرصت‌هایی جذب می‌شود، که شب‌های طولانی و سرد سال برای او به ارمغان می‌آورد. این عطر زنانه از برند معروف و مشهور ایوسن لورن، در گروه بویایی عطرهای شرقی وانیلی قرار گرفته و در پایه آن رایحه‌ای فوق‌العاده گرم و شیرین از ترکیب وانیل، شیرین بیان و چوب صندل به مشام می‌رسد.

5-ادوپرفیومآمواج امیتیشن زنانه

خرید عطر آمواج امیتیشن

امیتیشن تقلیدی بویایی از چندفرهنگی شهر نیویورک در دهه 1970 و ادای احترامی به دوران نمادین آن زمان است. مفهوم امیتیشن منعکس کننده شعار "زندگی از هنر تقلید می‌کند!" است. ادوپرفیوم امیتیشن از برند محبوب عمانی آمواج که مخصوص بانوان است در سال 2018 به بازار معرفی و عرضه شد. سازنده این عطر پیر نگرین (Pierre Negrin) است.عطر Imitation EDP بر اساس آکوردهای غالب چوبی، میوه‌ای، آلدهید، ادویه‌‌ای ملایم و گل‌دار در گروه عطرهایی با خانواده بویایی مدیترانه‌ای گل‌دار طبقه‌بندی می‌شود. در قلب عطر شاهد عرض اندام شیرین بیان هستید که به‌وسیله آلدهیدهای فلزی جان می‌گیرد. سپس لهجه‌های بالزامیک خود را بر طراوت و شیرینی انگور سیاه می‌دمد.

هرچه از فضای شروع عطر می‌گذرد، نت انگور فرنگی مجال بیشتری برای خودنمایی پیدا می‌کند و حس شوخ‌طبعی و شادابی بیشتری را به عطر می‌بخشد. طبع خنک و طعم شیرین این عطر زنانه باعث می‌شود که بتوان آن را در تابستان گرم، بهار، یا هر فصل دیگری پوشید.اگر به دنبال عطری منحصربه‌فرد با روایح دلخواه خود هستید، امیتیشن آمواج برای شما ساخته شده است. نسخه زنانه ایمیتیشن نامرسوم، غریب اما لوس، دخترانه و کمی جدی است. در پایان این مقاله امیدواریم مطالب گفته شده در باره نت شیرین بیان به قدر کافی برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید، ضمن دسترسی به صفحه معرفی و توضیحات محصول برای خرید اینترنتی اقدام کنید.

محصولات مرتبط
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
مون گرلن اینتنس ادو پرفیوم زنانهGuerlain تخفیف ویژه
۸,۶۰۲,۰۰۰ تومان۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
لونا هالیدی ادیشن 2019 ادو تویلت زنانهNina Ricci 
۵,۶۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
امیتیشن ادو پرفیوم زنانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۸,۵۶۳,۰۰۰ تومان۱۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲.۵ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
لولیتا لند ادو پرفیوم زنانهLolita Lempicka 
۴,۱۹۷,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۴۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۲
تنوع
بلک پرفکتو لاپتیت روب نویر ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain تخفیف ویژه
۷,۰۵۳,۰۰۰ تومان۶,۲۵۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
اسکندال - اسکندال ادو پرفیوم زنانه ژان پل گوتیهJean Paul Gaultier تخفیف ویژه
۷,۹۳۷,۰۰۰ تومان۶,۲۴۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵۰ میل
عطر
+۵
تنوع
مون پرمیر پارفوم ادو پرفیوم زنانهLolita Lempicka 
۹,۴۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
لومیر ادو پرفیوم زنانه و مردانهLaliqueامکان ارسال فوری
۵۵۵,۰۰۰ تومان
۳.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
مون گرلن ادو پرفیوم زنانهGuerlain تخفیف ویژه
۷,۴۷۹,۰۰۰ تومان۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۷۵ میل
عطر
+۴
تنوع
لونا ادو تویلت زنانه نینا ریچیNina Ricci 
۴,۰۹۴,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
لانویت ترزور- ترسور ل نویت ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome تخفیف ویژه
۱۰,۷۳۱,۰۰۰ تومان۹,۴۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۶
تنوع
هیپنوتیک پویزن ادو پرفیوم زنانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۰,۹۱۲,۰۰۰ تومان۹,۴۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
فارنهایت له پرفیوم مردانه دیورDior 
۹,۸۳۳,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
فیت ادو پرفیوم مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۷,۷۷۹,۰۰۰ تومان۱۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
لانوین می - لنوین می ادو پرفیوم زنانهLanvin 
۵,۱۹۰,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید