یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چطور از پوست در برابر از دست دادن کلاژن محافظت کنیم؟

چطور از پوست در برابر از دست دادن کلاژن محافظت کنیم؟

کلاژن طبیعی موجود در پوست می‌تواند توسط عوامل خارجی مانند تنباکو، اشعه UV، آلودگی و دلایل دیگر آسیب ببیند. بنابراین، محافظت از کلاژن موجود در پوست از سنین جوانی بسیار مهم است. پوست ما توسط کلاژن، سفت، شاداب و جوان نگه داشته می‌شود و انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کند. در نتیجه، زمانی که شروع به از دست دادن کلاژن می‌کنیم، اولین نشانه آن ایجاد چین و چروک، شل شدگی و افتادگی پوست و از دست دادن انعطاف‌پذیری می‌باشد. تمام این نشانه‌ها در کنار یکدیگر به شما می‌گوید که علائم پیری در حال رخ دادن است. هنگامی که صحبت از کلاژن می‌شود، اغلب در رابطه با تاثیر آن بر پوست حرف می‌زنیم. این به این دلیل است که اگرچه پروتئین در تمام سلول‌های بدن یافت می‌شود، اما پوست ما حاوی 70 درصد از آن است. اگر دوست دارید پوستی سالم، جوان و شاداب داشته باشید نباید اهمیت کلاژن را نادیده بگیرید.

از چه طریق می‌توان کلاژن موجود در پوست را افزایش داد؟

کلاژن در حالت طبیعی در بدن انسان وجود دارد ولی با افزایش سن از مقدار آن کاسته می‌شود و باید با مصرف انواع مکمل‌ها کمبود آن را جبران کرد. در ادامه به معرفی برخی از چیزهایی که می‌تواند کمبود کلاژن را جبران کند می‌پردازیم.

1- مصرف ویتامین C و رتینوئیدها

ویتامین C نقش مهمی در محافظت از پوست و تولید کلاژن اضافی دارد. با افزودن این ویتامین به رژیم غذایی خود، می‌توانید از کلاژنی که در بدن‌تان وجود دارد محافظت کنید. مصرف ویتامین سی در عین حال می‌تواند تولید کلاژن طبیعی بدن را افزایش دهد. برای تامین ویتامین سی بدن می‌توانید هر روز صبح یک تقویتی ویتامین C بنوشید. همچنین می‌توانید ویتامین C مورد نیاز بدن را از طریق مصرف کلم بروکلی، توت فرنگی، پاپایا، سبزیجات برگ دار (اسفناج و کلم پیچ) و مرکبات (پرتقال، لیموترش، گریپ فروت) دریافت کنید.

رتینوئید یا رتینول مشتقات ویتامین A هستند که ژن‌های دخیل در تولید کلاژن را تنظیم می‌کنند. برای دریافت ویتامین سی می‌توانید یک شب در میان مقداری از رتینول را به اندازه یک نخود به تمام صورت خود بمالید و اجازه دهید تا صبح روی صورت‌تان باقی بماند. رتینول تولید کلاژن را افزایش می دهد، به بازسازی پوست کمک می‌کند و رنگ پوست را چند درجه روشن‌تر می‌کند.

2- پپتیدها و لایه‌بردارهای شیمیایی

پپتیدها که پلی پپتید نیز نامیده می‌شوند، به طور طبیعی در پوست وجود دارند، اما در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست نیز گنجانده شده‌اند. در واقع پپتیدها آمینواسیدهایی هستند که پروتئین‌های خاصی را که برای پوست مورد نیاز است، تولید می‌کنند. به طور خاص، کلاژن از سه زنجیره پلی‌پپتیدی ساخته شده است، بنابراین افزودن پپتیدها می‌تواند پوست شما را برای ساخت کلاژن تحریک کند. کلاژن بیشتر می‌تواند به پوستی سفت‌تر، سفت‌تر و جوان‌تر منجر شود.

علاوه بر این، لایه‌برداری شیمیایی روشی فوق‌العاده برای حفظ ظاهر و احساس شادابی و طراوت پوست است. در لایه‌برداری شیمیایی از اسیدهای هیدروکسی (مانند اسیدگلیکولیک) برای تقویت گردش سلولی پوست استفاده می‌شود. هنگامی که پوست پس از لایه‌برداری شیمیایی دوباره بازسازی می‌شود همراه با آن تولید کلاژن و الاستین نیز افزایش پیدا می‌کند. این افزایش میزان کلاژن، می‌تواند به افزایش صافی، لطافت و قوی شدن پوست شما کمک کند.

3- استفاده از ضد‌آفتاب و آنتی‌اکسیدان

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های UVA خورشید نیز می‌تواند به تولید کلاژن طبیعی پوست آسیب برساند. با استفاده مکرر از کرم ضدآفتاب، می‌توانید از پوست خود محافظت کنید و تولید کلاژن را افزایش دهید. با استفاده از SPF طیف گسترده 30 یا بالاتر شروع کنید. اگر فعالیت بدنی دارد که باعث می‌شود ظرف چند ساعت عرق کنید، حتما باید کرم ضدآفتاب‌تان را هر یک الی دو ساعت یک بار تمدید کنید. تمدید کرم ضدآفتاب یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که حتما باید در طول روز انجام دهید. پوست شما همچنین برای تسکین التهاب و خنثی کردن اثر مخرب رادیکال‌های آزاد به آنتی‌اکسیدان احتیاج دارد.

محصولات مراقبت از پوست غنی از آنتی‌اکسیدان می‌توانند تولید کلاژن جدید در بدن شما را تحریک کنند و در عین حال از کلاژن موجود در پوست شما نیز محافظت کنند. همچنین برای دریافت مقدار بیشتری آنتی‌اکسیدان می‌توانید خوراکی‌هایی مانند زردآلو، مارچوبه، چغندر، کلم بروکلی، هویج، فلفل دلمه‌ای، کلم پیچ، انبه، گردو، انواع توت‌ها و اسفناج را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

4- مصرف مکمل‌ها و رژیم غذایی مغذی

برای داشتن پوست خوب باید رژیمی را در نظر بگیرید که عمدتا مبتنی بر پروتئین (عدس، لوبیا، تخم مرغ، مرغ و ماهی)، غلات کامل (برنج قهوه‌ای، ارزن، کینوا)، سبزیجات و میوه‌های تازه، آجیل و دانه‌های روغنی و چربی‌های سالم (روغن زیتون، آووکادو و روغن نارگیل) باشد. غذاهای فرآوری شده و سرخ شده و برخی از نوشیدنی‌ها، سرشار از چربی ترانس و قند هستند و همین ترکیبات مضر می‌توانند سلامتی و درخشش طبیعی پوست را کاهش دهد.

این نوع غذاهای غیر مفید می‌توانند تعادل هورمون‌های شما را نیز به هم بریزند و سلامتی بدن را به خطر بیندازند. برای اینکه پوستی شفاف و سالم داشته باشید باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن و پوست‌تان هیدراته باقی بماند. همچنین سعی کنید از سیگار کشیدن خودداری کنید، مصرف الکل را کاهش دهید و مصرف کافئین را به حداقل برسانید. کلاژن، روی، کوآنزیم Q10 و پپتیدها از جمله مکمل‌هایی هستند که ممکن است بخواهید برای الاستیسیته پوست در نظر بگیرید و مصرف آن‌ها را افزایش دهید.

5- ورزش مداوم و خواب کافی

هنگامی که ورزش می‌کنیم، گردش خون به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه آن اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به پوست ما می‌رساند. زمانی که اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها در اختیارشان قرار داشته باشد، خیلی راحت‌تر می‌توانند خودشان را بازسازی کنند. این فرآیند همچنین به تغذیه سلول‌های فیبروبلاست که تولید کلاژن را تحریک می‌کند، کمک می‌کند. خواب عمیق و کافی رابطه مستقیمی با درخشندگی پوست و ایجاد هورمون رشد انسانی دارد. بدن انسان در طول خواب به ترمیم و بازسازی خود می‌پردازد، به همین دلیل خواب کافی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که شما در خواب به سر می‌برید تولید پروتئین‌های مورد نیاز پوست مانند کلاژن افزایش پیدا می‌کند، پس مطمئن شوید که هر شب 7 تا 9 ساعت خواب خوب و عمیق داشته باشید.

1- سرم پوست سفت کننده گلد دریایی کلاژن بالانس

سرم گلد دریایی کلاژن بالانس

خریدسرم پوست گلد دریایی کلاژن بالانس

بالانس یک برند شناخته شده و معروف انگلیسی است که در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست فعالیت می‌کند. تمام محصولات تولیدی این برند کاملا وگان هستند و برای ساخت آن‌ها از ترکیبات موثر و فعال استفاده شده است. یکی از محصولات پرطرفدار این برند، سرم پوست سفت کننده گلد دریایی کلاژن بالانس است که قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد. این سرم فاقد رنگ، پارابن و گلوتن است و به محض استفاده جذب پوست می‌شود. این سرم پوست صورت حاوی ذرات طلا است و استفاده از آن به بهبود جریان خون در پوست صورت و حفظ جوانی پوست کمک می‌کند.

این محصول همچنین دارای خاصیت آبرسانی و رفع خشکی پوست است و تاثیرات شگفت‌انگیزی بر پوست می‌گذارد. این سرم سفت کننده پوست به طور باور نکردنی در مدت زمان کوتاه نشانه‌های بروز پیری پوست، تیرگی‌ها و لک‌های پوستی را برطرف می‌کند و سبب یکدست و شفاف شدن آن می‌شود.سرم پوست سفت کننده گلد دریایی کلاژن بالانس ضدپیری و ضد چین و چروک است و با هیدراته نگه داشتن پوست، سبب افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌های پوستی می‌شود. استفاده مداوم از این سرم پوستی، جلو خشکی و ترک خوردن پوست را می‌گیرد و با تولید کلاژن، خاصیت الاستیسیته پوست را افزایش می‌دهد.

2- مایع سرم پوست سفت کننده آنتی اکسیدان اوردینری

سرم پوست آنتی اکسیدان اوردینری

خرید سرم آنتی اکسیدان اوردینری

سرم آنتی اکسیدان برند اوردینری حاوی EUK به کمک افراد آمده تا با خاصیت محافظ، ضدالتهاب و سفت کنندگی خود درمانی برای این مشکل باشد. EUK موجود در سرم آنتی اکسیدان اوردینری علاوه بر آنکه پوست را از خطر رادیکال‌های آزاد محافظت، با تبدیل این مواد به آب از دهیدراته شدن پوست جلوگیری می‌کند که همین مسئله باعث حفظ استحکام پوست و جلوگیری از شل شدگی و افتادگی آن خواهد شد. برتری دیگری که در سرم آنتی اکسیدان این برند وجود دارد، غلظت مناسب EUK آن نسبت به دیگر برندها است که باعث افزایش کارایی آن شده است.

این محصول اوردینری فاقد سولفات‌های SLS و SLES، پارابن، گلوتن، الکل، سیلیکون، فرمالدئیدها، مواد آزادکننده فرمالدئید، فتالات، رتینیل پالمیتات، اکسی بنزون، رنگ قیر ذغال سنگ، هیدروکینون، تریکوزان و تریکلوکاربان است و حاوی کمتر از یک درصد از رایحه‌های مصنوعی است. بنابراین سرم آنتی اکسیدان اوردینری یک انتخاب ایمن و سلامت برای افراد مختلف، با انواع پوست، حتی پوست‌های حساس خواهد بود.

3- کرم احیا کننده با فرمول فعال چندگانه اورلن

کرم احیا کننده اورلن

خرید کرم احیا کننده اورلن

کرم احیا کننده چندگانه اورلن به شادابی پوست و رفع افتادگی آن کمک می‌کند و موجب ترمیم سلولهای آسیب دیده و احیای تدریجی پوست میشود. این محصول از عصاره گیاهان مختلفی تهیه شده بنابراین پایه گیاهی دارد به همین دلیل هیچ گونه عارضه ای ایجاد نمی کند و تمام اثرات آن در جهت مثبت خواهد بود. اگر‌‌‌‌ می‌خواهید به پوست خود جوانی را هدیه کنید به وسیله محتویات تقویت کننده داخل این محصول فوق العاده‌‌‌‌ می‌توانید این کار را انجام دهید.علاوه بر خاصیت این محصول در احیای پوست و جوانسازی آن و از بین بردن لک‌‌‌‌‌ها و تیرگی‌‌‌‌‌های موجود در روی پوست‌‌‌‌ می‌توان گفت که این کرم یک رطوبت رسان قدرتمند نیز‌‌‌‌ می‌باشد و پوست شما را به متابولیسم پایه و طبیعی بازمی‌گرداند.

این کرم احیا کننده توسط یکی از برترین برندهای تولید کننده مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح جهان تولید شده است. این برند اورلن نام دارد.این محصول همچنین رطوبت کافی را برای پوست شما فراهم‌‌‌‌ می‌کند در نتیجه اگر پوست تان خشک شده باشد‌‌‌‌ می‌توانید آن را به طور دائم احیا کنید. جوان سازی پوست و حفظ سلول‌‌‌‌‌ها سالم، از اثرات مثبتی ست که این کرم از خود بر جای‌‌‌‌ می‌گذارد. اگر پوست شما دچار جوش شده است‌‌‌‌ می‌توانید چربی اضافی روی ان را از بین ببرید بنابراین این کرم یک محصول ضد جوش نیز به حساب‌‌‌‌ می‌آید. بنابر نکاتی که در این جا مطرح شده است،‌‌‌‌ می‌توان این محصول را یک معجون فوق العاده با خواص و اثرات متعدد برای پوست دانست.

4- کرم صاف کننده قوی و آنتی اکسیدان لیراک

کرم صاف کننده و آنتی اکسیدان لیراک

خریدکرم آنتی اکسیدان لیراک

لیراک اولین برند آرایشی و بهداشتی است که محصولاتی برای مبارزه با پیری و مشکلات زیبایی در صورت و پوست تخصص دارد. محصولات این برند از بهترین ترکیبات گیاهان فعال فرموله شده است و فاقد هرگونه مواد مضر چون پارابن است و بالا بودن قیمت محصولات کمپانی لیراکنیز به همین دلیل است. کرم صاف کننده قوی و آنتی اکسیدان لیراک کرمی است که درخشندگی پوست را افزایش داده و چین و چروک‌ها ناشی از پیری و یا دهیدراتگی پوست را صاف می‌کند.

کنسانتره Hyalu-3 دارای یک اثر قوی ضد پیری است، زیرا اسید هیالورونیک طبیعی را در سه لایه مختلف پوست تقویت می‌کند و همین امر پوست را از دهدراتگی نجات داده و اثری فوری بر روی چین و چروک‌های ناشی از بی‌آبی پوست می‌گذارد. همچنین این کرم از پوست در برابر خطرات محیطی مانند آلودگی و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. این کرم برای افرادی که پوست معمولی تا مختلط دارند نیز ایده‌آل است، زیرا عصاره درخت ژاپنی دارای اثر آنتی اکسیدانی برای جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به پوست است و پودر برنج موجود در ترکیبات آن خاصیت مات کنندگی دارد و با محافظت از پوست آن را در بافتی معطر و مجلل می‌پوشاند.

5-ماسک صورت کلاژن ام تو بیوتی

ماسک کلاژن ام تو بیوتی

خرید ماسک کلاژن ام تو بیوتی

ماسک کلاژن صورت ام 2 بیوتی توسط شرکت آلمانی ام 2 بیوتی (M2 Beaute) تولید شده است. این ماسک بی‌‌نظیر از عصاره جلبک قهوه‌ای و مواد معدنی کلسیم و سدیم ساخته شده است که پس از استفاده به سرعت جذب شده و با تاثیر فوق‌العاده سریع خود بر عمیق‌ترین لایه اپیدرم پوست موجب افزایش تولید کلاژن و کاهش چین و چروک‌های صورت‌ می‌شود. عصاره جلبک قهوه‌ای در این محصول علاوه بر رفع عوارض پیری، آبرسان قدرتمندی برای پوست شما است تا پوستی شاداب، جوان و صاف برای‌تان به ارمغان ‌آورد. این محصول شگف‌انگیز برای انواع مختلف پوست مختلط، خشک، معمولی و چرب قابل استفاده است.

در پایان این مطلب امیدواریم نکات گفته شده درباره پیشگیری از دادن کلاژن و روش‌های مراقبت پوست برایتان مفید و جذاب بوده باشد. همچنین امیدواریم تا با معرفی تک‌تک این محصولات، شما را با چند نمونه از محصولات پرفروش و همه‌پسند حاوی کلاژن و آنتی اسیدان آشنا کرده باشیم. با کلیک بر روی گزینه خرید، می‌توانید مستقیما به صقحه معرفی این محصولات در وبسایت ریحا دسترسی یافته و اقدام به خرید محصول مورد نظر طبق سلیقه‌ یا بر حسب نوع پوست خود کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این کالاهای اشاره شده دارید، لطفا نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید تا سایر کاربران نیز از نقاط ضعف و قوت این محصولات مطلع شوند.

محصولات مرتبط
مایع سرم پوست نم تراپیسی آلوئه ورا لورئالLorealامکان ارسال فوری
۶۸۹,۰۰۰ تومان
۷۰ میل
مایع سرم پوست ضد چروک الاروEllaro 
۷۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
مایع سرم پوست ضد چروک بافِت و پپتید 1% اوردینریOrdinaryامکان ارسال فوری
۲,۹۳۳,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
مایع سرم پوست ضد چروک هیالو بی 5 لاروش پوزایLa Roche-Posayامکان ارسال فوری
۵,۴۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
۳۰ میل
۱۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید