یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید استفاده از وازلین برای لب‌ های شما

فواید استفاده از وازلین برای لب‌ های شما

شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد ولی استفاده از وازلین روش درستی برای تغذیه لب‌های خشک و ترک‌ خورده است. در طول ماه‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان، لب های خشک و ترک خورده یک نگرانی مشترک برای تمام افراد است. در میان تمام نرم‌کننده‌های لب، وازلین می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. وازلین بعنوان یک مرطوب‌کننده غلیظ می‌تواند لب‌های شما را صاف کرده و مانع از خشکی و ترک خوردن آن‌ها شود.

اگر اهل استفاده از وازلین هستید معمولا به شما توصیه می‌شود که از محصولاتی مانند رژ لب یا برق لب استفاده نکنید، زیرا این کار می‌توانند مشکل را بدتر کنند. در واقع وازلین می‌تواند پرمصرف ترین بالم لب دنیا باشد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر بدانید و بفهمید که آیا وازلین واقعا به شما کمک می‌کند و لب‌هایی نرم، زیبا و صاف و لطیف را به شما هدیه می‌دهد یا خیر.

آیا وازلین برای لب های ترک خورده خوب است؟

وازلین اساسا یک نوع ژله نفتی و نوعی مرطوب‌کننده انسدادی است که به حفظ رطوبت در پوست لب‌ها کمک می‌کند. بر خلاف مرطوب‌کننده‌هایی که رطوبت را از هوا دریافت می‌کنند، وازلین بعنوان یک سد محافظتی محکم روی لب‌ها عمل می‌کند و مانع از، از دست دادن رطوبت طبیعی لب‌ها می‌شود. این اتفاق به این معنی است که وازلین هیچ رطوبتی به لب‌های شما اضافه نمی‌کند، و تنها وظیفه آن حفظ رطوبت طبیعی موجود در لب‌ها و جلوگیری از تبخیر آن است. بنابراین، اگر لب‌های شما به شدت خشک و ترک‌خورده است و نیاز به رطوبت دارد، استفاده از وازلین در ابتدا برای شما مفید نخواهد بود زیرا رطوبت لازم و کافی برای قفل شدن آن وجود ندارد.

وازلین یا ژله نفتی سفید یک راه ایمن و مطمئن برای حفظ رطوبت مورد نیاز لب‌های شماست. استفاده از وازلین سد پوستی را تقویت می‌کند و به مقابله با خشکی و سوزش شدید لب‌ها می‌پردازد.برای نتیجه مطلوب می‌توانید وازلین را در روتین روزانه مراقبت از پوست خود بگنجانید و از آن در ترکیب با سایر محصولات مرطوب‌کننده استفاده کنید تا از ترک خوردن لب‌های خود جلوگیری کنید. بر اساس نظر پزشکان اگر قبل از استفاده از وازلین لب‌های خود را زبان بزنید و تر کنید، ممکن است وضعیت لب‌های ترک خورده خود را بدتر کنید، زیرا لب‌ها به خوبی آب را در خود نگه نمی‌دارند.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که وازلین توسط یک فرآیند تصفیه تولید می‌شود که طی آن از مواد شیمیایی بالقوه مضر استفاده می‌شود. همچنین وازلین با استفاده از روش حفاری که برای محیط زیست مضر است از نفت به دست می‌آید. وازلین یک محصول کاملا پیچیده است و قبل از تصمیم به خرید نیاز به تجزیه و تحلیل و بررسی دقیق دارد. در حالت کلی باید بگوییم که قرار دادن وازلین روی لب‌های ترک خورده راه خوبی برای استفاده از آن نیست. با ما همراه باشید تا بهترین روش استفاده از وازلین را در بخش بعدی بیاموزید.

نحوه استفاده از وازلین روی لب‌ها

هنگامی که لب‌های شما خشک و پوسته پوسته می‌شوند، باید از لیسیدن و یا کندن پوسته پوسته‌ها خودداری کنید. اولین کاری که شما برای استفاده از وازلین به منظور نرم کردن لب‌ها باید انجام دهید این است که در ابتدا لب‌های خود را اسکراب و لایه برداری کنید تا پوست‌ها مرده و خشک شده از بین برود. می‌توانید اسکراب لایه‌بردار خود را با شکر و نرم‌کننده‌های طبیعی مانند کره کاکائو درست کنید. بعد از اسکراب کردن لب‌ها باید از بالم لب و یا مرطوب‌کننده باکیفیت استفاده کنید. بهتر است از بالم لب‌های حاوی هیالورونیک‌اسید و سرامیدها استفاده کنید تا از تحریک شدن پوست لب و ترک خوردن بیشتر آن جلوگیری کند.

اگر به مرطوب‌کننده‌های موجود در بازار دسترسی ندارید می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، کره شی‌باتر و کره کاکائو برای نرم و لطیف کردن لب‌های خود استفاده کنید. در مرحله آخر، بعد از انجام لایه‌برداری و مرطوب کردن پوست لب، نوبت به استفاده از وازلین می‌رسد. روی لب‌های تمیز خود یک لایه از وازلین را قرار دهید تا با این کار مانع از خروج رطوبت از لب‌ها شوید.با قرار دادن وازلین روی لب‌ها، هیچ راه خروجی برای تبخیر رطوبت باقی نمی‌ماند و لب‌ها برای مدت طولانی‌تری نرمی و لطافت خود را حفظ می‌کنند. نکته مهم در رابطه با لایه‌برداری لب‌ها این است که نباید روزانه لب‌های خود را لایه‌برداری کنید.

پوست لب‌ها بسیار نازک و حساس است و با لایه‌برداری‌های پی در پی آسیب زیادی می‌بیند. بهتر است 2 و نهایت 3 بار در هفته از لایه‌بردارهای ملایم برای اسکراب پوست لب استفاده کنید. برای اولین بار در دهه 1880 بود که مردم آمریکا کاربردهای دارویی وازلین را کشف کردند و از آن زمان بود که استفاده از وازلین را برای درمان پوست خشک و ترک خورده شروع کردند. در حالی که وازلین برای قفل کردن و به دام انداختن رطوبت داخل لب‌های شما عالی است، باید اقدامات احتیاطی را هم انجام دهید، زیرا استفاده از وازلین می‌تواند عوارض جانبی برای شما ایجاد کند. در ادامه به بررسی عوارض جانبی استفاده از وازلین روی لب‌ها می‌پردازیم.

عوارض جانبی استفاده از وازلین روی پوست لب‌ها

اگر پوست حساسی دارید، استفاده از محصولات نفتی مانند وازلین ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های نامطلوب مانند قرمزی و سوزش شود. بنابراین، همیشه قبل از استفاده از وازلین بر روی پوست حساس خود، یک پچ تست روی بازوی خود انجام دهید.

عفونت

اگر قبل از استفاده از وازلین و ترکیبات نفتی بهداشت را رعایت نکنید، ممکن است باعث بروز عفونت‌های قارچی و باکتریایی شود. بافت چرب و چسبناک وازلین ممکن است قارچ‌ها و باکتری‌ها را به دام بیندازد و سپس آن‌ها را روی قسمت‌های اطراف لب پخش کند. بنابراین، مطمئن شوید که شیشه وازلین خود را تمیز و در مکانی بهداشتی نگه داری کنید. همچنین مطمئن شوید که قبل از استفاده از وازلین روی لب‌های خشک و ترک خورده، دست‌های خود را بشویید و لب ها را به درستی تمیز و خشک نمایید.

پنومونی آسپیراسیون

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم وازلین از مشتقات نفتی است و از نفت تهیه شده است. پس در استفاده از آن باید مراقب باشید و احتیاط کنید. بهتر است قبل از زدن وازلین روی پوست اطراف بینی یا ناحیه دهان، به خصوص برای کودکان، با پزشک خود مشورت کنید. استنشاق تصادفی وازلین می‌تواند منجر به پنومونی آسپیراسیون شود. پنومونی یکی از عفونت‌های رایج ریه است که در اثر وجود برخی ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها ایجاد می‌شود. این بیماری می‌تواند از خفیف تا خیلی شدید باشد و حتما باید مراقب ابتلا به آن باشید.

مسدود کردن منافذ

وازلین کمدوژن است، به این معنی که می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند. هنگامی که از آن بر روی پوست لب‌های خود استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که منافذ اطراف دهان شما به مرور زمان مسدود شده و سبب تجمع آلودگی‌ها شود. بنابراین، قبل از استفاده از وازلین، لب‌های خود را کاملا تمیز کنید. نگرانی‌هایی در مورد اثرات سرطان‌زایی بالقوه ژل نفتی وجود دارد که بیشتر مربوط به فرآیند تولید آن است. با این حال، وازلین و سایر ژله‌های نفتی موجود در بازار برای حذف هرگونه ماده سرطان‌زا تصفیه و خالص‌سازی می‌شوند. با توجه به مزایایی که برای استفاده از وازلین برشمردیم این سوال پیش می‌آید که آیا وازلین بهتر از بالم لب است یا خیر. پس بیایید به سوالی که در ذهن همه ما را مشغول کرده است پاسخ دهیم.

آیا وازلین بهتر از بالم لب است؟

شما به راحتی می‌توانید برای حفظ رطوبت و آبرسانی لب‌هایتان از یک بالم لب حاوی کرم ضد آفتاب (SPF) استفاده کنید. بالم لب را روی لب‌هایتان بزنید و سپس برای جلوگیری از خروج رطوبت، وازلین را اضافه کنید. از اصلی‌ترین تفاوت‌های بالم لب و وازلین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. بالم لب‌ها معمولا طعم‌دار و معطر هستند، در حالی که وازلین‌ها بی بو، بی مزه و بی رنگ است. در بعضی موارد هم وازلین بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند. وازلین حاوی ژله نفتی با کمی رایحه برای قفل کردن رطوبت است، در حالی که بالم لب‌ها با مواد القا کننده رطوبت ساخته شده‌اند که به طور تخصصی به درمان خشکی لب‌ها کمک می‌کنند.

بالم لب‌ها فقط برای لب‌ها ساخته می‌شوند، در حالی که وازلین را می‌توان روی سایر قسمت‌های بدن (مانند زانو و آرنج) نیز برای رفع خشکی استفاده کرد. پس در پاسخ به این سوال که باید از بالم لب استفاده کنیم یا وازلین، باید بگوییم که از هر دو! بالم لب، لب‌های خشک و پوسته پوسته شده را مرطوب می‌کند و وازلین به حفظ رطوبت و دست نخورده نگه داشتن سد پوست کمک می‌کند. در حالی که می‌توانید با استفاده از بالم لب از زدن وازلین خلاص شوید، اما استفاده از وازلین بدون استفاده از بالم لب هیچ فایده‌ای برای پوست لب‌ها ندارد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با نحوه جلوگیری از ترک خوردن لب‌های خود آشنا شوید.

چگونه از ترک خوردن لب‌ها جلوگیری کنیم؟

لب‌های خشک و ترک‌خورده می‌تواند تا حد زیادی آزار‌دهنده و حتی دردناک باشد. از جمله مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از ترک خوردن لب‌ها انجام دهید عبارت است از، از دهان نفس نکشید. تنفس دهانی هوای گرم را از روی لب‌های شما ساطع می‌کند و همین اتفاق می‌تواند منجر به خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها شود. دومین کار این است که وقتی لب‌هایتان خشک شده‌اند هرگز آن‌ها را با زبانتان تر نکنید. اگرچه این کار برای اکثر افراد تقریبا غیرقابل مقاومت است، اما باید بدانید که بزاق دهان شما می‌تواند وضعیت خشکی را بدتر کرده و لب‌های شما را حتی بیشتر ترک خورده و پوسته پوسته کند.

هنگامی که لب‌های شما به شدت خشک و ترک خورده است، از لمس مکرر آن‌ها خودداری کنید. لمس و دست‌کاری زیاد لب‌ها می‌تواند میکروب‌ها را به سطح پوست منتقل کند و باعث ایجاد عفونت شود.همچنین برای جلوگیری از خشکی زیاد لب‌ها باید مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن، پوست و لب‌های خود را هیدراته و مرطوب نگه دارید. در طول زمستان که خشکی هوا بیشتر است، برای حفظ رطوبت مطلوب، از یک مرطوب کننده در اتاق خود استفاده کنید. کمبود رطوبت در هوای محیط، باعث خشکی پوست به دلیل از دست دادن آب ترانس اپیدرمی می‌شود.

برای بهبود وضعیت لب‌ها باید از محصولات لب حاوی رنگ‌های مصنوعی و معطر دوری کنید، زیرا استفاده از آن‌ها می‌توانند منجر به خشکی و واکنش‌های آلرژیک شود. همچنین بهتر است از محصولات حاوی مواد نگه‌دارنده و مواد خشن مانند سولفات‌ها و پارابن‌ها اجتناب کنید، زیرا این محصولات روغن‌های طبیعی و ضروری را از لب‌های شما می‌گیرند و آن‌ها را کم آب می‌کند.سعی کنید از مرطوب‌کننده یا بالم لب‌های حاوی SPF استفاده کنید، زیرا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز می‌تواند خشکی لب‌ها را تا چند برابر افزایش دهد.

موادی مانند منتول، دارچین، اسید سالیسیلیک و الکل می‌توانند سبب تحریک پوست شوند و آن را خشک و پوسته پوسته کنند. پس از استفاده از محصولات حاوی این ترکیبات خودداری کنید. لایه برداری نیز کلید اصلی برای حل مشکل خشکی لب است. انجام این کار به از بین بردن آلودگی‌ها و پوسته‌های لب کمک می‌کند و سبب می‌شود تا پوستی صاف و لطیف داشته باشید. علاوه بر رعایت این نکات، می‌توانید از برخی موادی که می‌توانند لب‌هایتان را خشک می‌کنند نیز اجتناب کنید و به جای آن‌ها از مواد دیگری که می‌توانند آن‌ها را درمان کنند، استفاده کنید.

1- ژل مرطوب‌کننده فرش پوست خشک وازلین

خریدژل مرطوب‌کننده فرش وازلین

وازلین یک محصول مراقبت از پوست است که برای نرم ولطیف کردن پوست کاربرد دارد. وازلین علاوه بر پوست بدن برای پوست لب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژل مرطوب‌کننده فرش پوست خشک وازلین برای محافظت از پوست خشک کاربرد دارد و آن را مرطوب و نرم می‌کند. این محصول از برند وازلین در حجم 100 میل عرضه می‌شود و ساخت کشور آمریکا می‌باشد. استفاده از وازلین روی لب‌های مرطوب، رطوبت را داخل پوست لب به دام می‌اندازد و آن را برای مدت طولانی زیبا و لطیف نگه می‌دارد.

2-ژل مرطوب‌کننده اورجینال پوست معمولی وازلین

خرید ژل مرطوب‌کننده اورجینال وازلین

وازلین یک برند معروف و معتبر آمریکایی است و برای نرم و لطیف کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از محصولات تولیدی این برند ژل مرطوب‌کننده اورجینال پوست معمولی وازلین است. این محصول حاوی ژل صد در صد خالص پترولیوم است و در فرایند سه مرحله ای خالص شده و قابل استفاده می‌شود. این وازلین به دلیل ترکیبات خاصی که دارد یکی از پرطرفدارترین محصولات برای نرم و لطیف کردن پوست می‌باشد. وازلین ماده‌ای است که بعد از استفاده یک سد دفاعی محکم روی سطح پوست ایجاد می‌کند و از تبخیر آب و رطوبت جلوگیری می‌کند.

شاید برای‌تان جالب باشد ولی وازلین علاوه بر پوست بدن برای پوست لب نیز کاربرد دارد. برای استفاده از وازلین به منظور نرم کردن پوست لب باید قبل از استفاده از وازلین پوست لب را با استفاده از محصولات مرطوب‌کننده به خوبی آبرسانی کنید. بعد از آبرسانی نوبت به زدن وازلین می‌شود. وازلین رطوبت را داخل پوست به دام می‌اندازد و آن را باطراوت و لطیف نشان می‌دهد. این محصول به هیچ عنوان سبب ایجاد التهاب و تحریک پوست نمی‌شود و کاملا ضدآلرژی و ضدحساسیت است.

3-بالم لب رزی براق مرطوب کننده وازلین

خریدبالم لب رزی وازلین

برند محبوب وازلین Vaseline بالم لب هایی در عصاره و رایحه های متفاوت تولید کرده است.بالم لب با عصاره رز این برند، یک محافظ کامل غنی شده با رایحه گل رز است که برای مدت طولانی می تواند رطوبت لب ها را حفظ کرده و باعث نرمی آن ‌شود. به علاوه از خشکی و ترک خوردگی پوست لطیف لب ها جلوگیری می کند. بالم گل رز وازلین به لب ها پوششی درخشان و نرم می دهد. همچنین رایحه دل پذیر گل رز برای مدت طولانی بر روی لب ماندگار خواهد بود. این بالم رنگ صورتی براق زیبایی را روی لب ها ایجاد می کند.

امیدواریم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از پرفروش‌ترین محصولات وازلین آشنا کرده باشیم. این محصولات شامل انواع بالم لب و ژل مرطوب کننده وازلبین است که می‌توانند برای رفع خشکی لب شما موثر باشند. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده هرکدام از این محصولات وازلین داشته‌اید، حتما نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید به صفحه معرفی محصولات وارد شده و با جزئیات آن‌ها بهتر آشنا شوید.

۹,۰۸۳
محصولات مرتبط
لوسیون بدن کاکائو وازلینVaseline تخفیف ویژه
۳۷۹,۰۰۰ تومان۳۴۵,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
لوسیون بدن آلوئه سوث وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۳۲۰,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
لوسیون دست و ناخن وازلینVaseline 
۲۷۶,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۷۵ میل
لوسیون بدن دری اسکین ریپیر وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۳۲۰,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
ژلی مرطوب کننده اورجینال پوست معمولی وازلینVaseline 
۱۳۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۲۵۰ میل
۵۰ میل
کرم دست ترمیم کننده پوست خشک وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۲۲۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
بالم لب براق کاکائو باتر وازلینVaselineامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۵۶,۰۰۰ تومان۱۲۹,۰۰۰ تومان
۷ گرم
ژلی مرطوب کننده ویتامین ای پوست معمولی وازلینVaseline 
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۲۵۰ میل
۵۰ میل
ژلی مرطوب کننده آلوئه فرش انواع پوست وازلینVaseline 
۱۵۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۵۰ میل
بالم لب رزی براق مرطوب کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۱۷ گرم
۲۰ گرم
ژلی مرطوب کننده کره کاکائو انواع پوست وازلینVaseline 
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۲۵۰ میل
۵۰ میل
بالم لب اورجینال طبیعی مرطوب کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۷۹,۰۰۰ تومان۱۷۰,۰۰۰ تومان
۷ گرم
بالم لب لیپ کر کرم برولی وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۷۹,۰۰۰ تومان
۷ گرم
بالم لب کرم بروله طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۵۹,۰۰۰ تومان۱۵۰,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب رزی لیپس طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۷ میل
کرم ضد لک دست و گردن اکسپرت کر وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۲۷۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ژلی مرطوب کننده دست و ناخن اینتنسیو کر انواع پوست وازلینVaselineامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲۲۸,۰۰۰ تومان۲۱۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
وازلین ایروکسIrox 
۷۲,۰۰۰ تومان
۸۰ گرم
وازلین کودک فیروزFirooz 
۷۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
کرم دست وازلین پوست حساس کامانComeon 
۲۵۸,۰۰۰ تومان
۲۳۰ میل
۳۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۹,۰۸۳ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید