یه خرید خاص برای خاص‌ترین ماه سال!
خرید با تخفیف از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
کلاژن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

کلاژن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

کلاژن پروتئین ساختاری اصلی بدن است که در بافت‌های همبند مانند پوست، استخوان، غضروف و تاندون‌ها یافت می‌شود. وجود کلاژن، استحکام و قابلیت ارتجاعی این بافت‌ها را فراهم می‌کند و منجر به حفظ یکپارچگی ساختاری آن‌ها می‌شود.کلاژن یک پروتئین بسیار مهم است که ساختار و پشتیبانی از پوست را فراهم می‌کند. این پروتئین به حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک می‌کند و می‌تواند آبرسانی و ظاهر کلی پوست را بهبود ببخشد. مکمل‌های حاوی کلاژن همچنین ممکن است به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ظریف و بهبود بافت و رنگ پوست کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک کامل مزایای کلاژن در پوست مورد نیاز است.

نقش کلاژن در پوست صورت

کلاژن پروتئینی است که استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. در واقع کلاژن نقش مهمی در حفظ جوانی و انعطاف‌پذیری پوست صورت و بدن دارد. با افزایش سن، مقدار تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند و همین اتفاق می‌تواند منجر به ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی در پوست صورت شود. استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی کلاژن، یا افزایش تولید کلاژن از طریق انتخاب سبک زندگی سالم مانند داشتن رژیم غذایی سالم و محافظت از پوست در برابر تابش نور خورشید، می‌تواند به بهبود ظاهر و سلامت پوست صورت کمک کند.

پوست از چند سالگی کلاژن می‌سازد؟

کلاژن پروتئینی است که به طور مداوم توسط سلول‌های پوست از جمله فیبروبلاست‌ها در طول زندگی فرد تولید می‌شود. با این حال، تولید کلاژن با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و همین کاهش تولید کلاژن می‌تواند منجر به ظاهر شدن خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی در پوست صورت شود. برای اینکه بتوانید کمبود کلاژن را جبران کنید باید از محصولات حاوی کلاژن که برای پوست مفید هستند استفاده کنید.

نقش کلاژن در سلامت پوست صورت

کلاژن پروتئینی است که از پوست پشتیبانی می‌کند و ضامن سلامتی آن است. مهم‌ترین پروتئین در سلامت پوست صورت، کلاژن است. این پروتئین نقش مهمی در جلوگیری از چین و چروک، افتادگی و سایر علائم پیری زودرس دارد. با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتری تولید می‌کند که می‌تواند منجر به از دست دادن خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست شود. بنابراین، مکمل‌های کلاژن و برخی درمان‌ها می‌توانند به ارتقای پوستی سالم‌تر و جوان‌تر کمک کنند. علاوه بر این، یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی تقویت کننده کلاژن، مانند ویتامین C و اسیدهای آمینه نیز می‌تواند به حمایت از سلامت پوست صورت کمک کند.

انواع کلاژن کدام است؟

حداقل 28 نوع کلاژن شناسایی شده است که رایج ترین انواع آن نوع I، II، III، IV و V است. نوع I در پوست، استخوان‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها یافت می‌شود. نوع II در غضروف‌ها یافت می‌شود. نوع III در پوست، رگ‌های خونی و اندام‌های داخلی بدن یافت می‌شود. نوع IV در غشاهای پایه یافت می‌شود و نوع V در مو و سطوح سلولی وجود دارد.

سنتز کلاژن چیست؟

سنتز کلاژن فرآیندی است که در آن بدن کلاژن بیشتری تولید می‌کند. کلاژن که یک پروتئین فیبری است در بافت‌های همبند مانند پوست، استخوان‌ها، غضروف‌ها و تاندون‌ها به مقدار زیاد یافت می‌شود. سنتز کلاژن شامل تولید مولکول‌های پروکلاژن در سلول‌ها می‌شود که سپس پردازش شده و به رشته‌های کلاژن در خارج از سلول‌ها مونتاژ می‌شوند. این فرآیند برای حفظ ساختار و استحکام بافت‌ها در سراسر بدن مهم است.

بهترین روش‌های خانگی برای افزایش تولید کلاژن

برخی از روش‌های خانگی موثر برای افزایش تولید کلاژن عبارتند از: خوردن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین C که برای سنتز کلاژن ضروری است. استفاده از درمان‌های موضعی حاوی ویتامین C یا رتینوئیدها، که می‌تواند به تحریک تولید کلاژن در پوست کمک کند. ماساژ پوست، که می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و تولید کلاژن را تحریک کند. محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه خورشید با استفاده از کرم ضدآفتاب و اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید. نوشیدن آبگوشت قلم یا مصرف مکمل‌های کلاژن، که می‌تواند بلوک‌های ساختمانی مورد نیاز بدن برای تولید کلاژن را تامین کند.

عواملی که باعث کاهش میزان کلاژن در پوست می‌شود

عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند میزان تولید کلاژن را در بدن کاهش دهد. از جمله این عوامل می‌توان به افزایش سن، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش خورشید، سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب، آلاینده‌های محیطی، برخی بیماری‌ها و استرس اشاره کرد. میزان تولید کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می‌تواند فیبرهای کلاژن را در پوست تجزیه کند. دود سیگار حاوی مواد شیمیایی است که به کلاژن آسیب می‌رساند.

دریافت ناکافی برخی از مواد مغذی مانند ویتامین C و روی می‌تواند بر تولید کلاژن تاثیر بگذارد. برخی از شرایط پزشکی خاص، مانند بیماری‌های خود ایمنی و اختلالات ژنتیکی، می‌توانند بر تولید کلاژن تاثیر بگذارند. استرس و اضطراب می‌تواند در سنتز کلاژن اختلال ایجاد کند، علاوه بر استرس، قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و سموم نیز می‌تواند به کلاژن آسیب برساند. در چنین شرایطی جای دادن محصولات حاوی کلاژن در روتین پوستی و مویی شما واجب و حیاتی است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از محصولات مرتبط پرفروش و پربازخورد موجود در بازار آشنا کنیم.

1-سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانس

خرید سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانس

سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانس، ساخت کشور انگلیس و محصولی از برند Balance می باشد. این سرم حاوی کلاژن دریایی و طلای کلوئیدی (Colloidal) می‌باشد که ترکیبی جوانساز و بسیار موثر است. سرم دور چشم گلد بالانس جوانساز، ترمیم کننده و پلامپر (پر کننده چروک‌ها از داخل) می‌باشد که تاثیر مستقیم روی درمان چروک، تیرگی و افتادگی‌های دور چشم می‌گذارد. ذرات طلای به کار رفته در این سرم به خوبی سطح رطوبت پوست دور چشم را افزایش داده و منجر به کاهش تیرگی دور چشم می‌شود. کلاژن دریایی موجود در آن باعث ترمیم و پر شدن چروک‌های پوست از داخل می‌شود.

کلاژن دریایی یک پروتئین ساختاری پیچیده است که به حفظ قدرت و استحکام پوست،‌ ناخن و مو کمک می کند. با افزایش سن میزان کلاژن به تدریج کاهش پیدا کرده و باعث ظهور چین و چروک می شود. این پروتئین از فلس یا پوست ماهی های آب شور از جمله ماهی قزل آلا استخراج می شود. پپتیدهای این پروتئین دریایی دارای یک ترکیب بسیار منحصر به فرد از آمینواسیدها هستند. به خصوص حاوی غلظت بالایی از گلایسین و هیدروکسی پرولین هستند که موجب تحریک ساخت کلاژن در پوست،‌ مفاصل و استخوان ها می شوند. کلاژن دریایی از اثرات و نشانه های پیری پوست پیشگیری کرده و باعث افزایش جوانی پوست می‌شود.

2-سرم پوست سفت کننده کلاژن سوپرادوز اورلان

خرید سرم پوست کلاژن سوپرادوز اورلان

کلاژن سوپرادوز اورلن محصولی بی نظیر و بسیار موثر برای افزایش جوان سازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌‌ها و همچنین افزایش شادابی و لطافت آن‌‌ می‌باشد. با استفاده از این محصول جوانی را به پوست خود هدیه کنید. همان طور که از نام محصول مشخص است، با استفاده از ماده کلاژن‌‌ می‌تواند استحکام پوست را احیا کرده و پوستی یکنواخت و صاف ایجاد نماید.ویژگی خاص این محصول، وجود کلاژن در آن است که علاوه بر رساندن میزان مناسبی از کلاژن به پوست، موجب ساخته شدن میزان بیشتری کلاژن نیز در پوست خواهد شد.

بنابراین‌‌ می‌توان کلاژن سوپرادوز اورلن را یک محرک قدرتمند برای ساخت کلاژن در پوست نامید.کلاژن سوپرادوز اورلن سلول‌‌های آسیب دیده پوست را ترمیم‌‌ می‌کند و یک لایه محافظتی روی پوست پدید‌‌ می‌آورد. به این شکل موجب احیا یا بازسازی سلول‌‌ها و بافت‌‌های پوست‌‌ می‌شود. این محصول‌‌ می‌تواند ویتامین‌‌های مورد نیاز پوست را برای آن فراهم کند. ویتامین‌‌ها از موادی هستند که وجود آن‌‌ها به روشن شدن و درخشندگی پوست منجر‌‌ می‌شود. بنابراین با استفاده از این محصول پوست شما نیز شفاف تر و زیبا تر و جوان تر به نظر خواهد رسید.

3-کرم آبرسان مو هیر واتر کلاژن و کراتین کامان

خریدکرم مو هیر واتر کلاژن و کراتین کامان

برند ایرانی و با کیفیت کامان کرم آبرسان هیر واتر را برای انواع مو تولید کرده است و برای جلوگیری از وز شدگی مو عالی عمل می‌کند. کلاژن و کراتین موجود در این کرم سبب ترمیم و احیای مو شده و نسبت به تقویت و تغذیه آنها نیز اقدام می‌کنند. با وجود خواص آبرسانی این کرم، مو دچار خشکی و شکنندگی نمی‌شود و موهای ضعیف استحکام خود را باز می‌یابند. بافت این کرم بسیار سبک و فاقد چربی است. به همین دلیل پس از استفاده از این کرم، موهای شما چرب و براق نمی‌شود.این کرم حالت دهنده مو و تقویت کننده ساختار و رنگ مو نیز هست.

کرم آبرسان کامان رطوبت رسان مو است و در مدت زمان طولانی موها را مرطوب نگه می‌دارد و به بهبود مشکلات ظاهری موهای مجعد پرداخته و از به وجود آمدن موخوره جلوگیری می‌کند. این محصول حاوی کلاژن و کراتین، خواص تغذیه کنندگی و تقویت کنندگی مو را دارد و در مقابل آسیب‌های روزانه، حرارت و .. از مو مراقبت می‌کند. کراتین موجود در این کرم آبرسان موی کامان نیز از ریزش مو و موخوره که بر اثر رنگ یا دکلره به وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کند. همچنین به تثبیت شدن رنگ مو نیز کمک می‌کند. کلاژن موجود در کرم آبرسان مو هیر واتر کامان نیز به کاهش سفیدی مو می‌انجامد.

4-ریمل حجم دهنده مگا والیوم کلاژن برس نوک تیز لورئال

خرید ریمل مگا والیوم کلاژن برس نوک تیز لورئال

ریمل LOreal Mega از سری همین ریمل‌های حجم دهنده با قدرت حجم دهندگی بسیار بالا است و تا 24 ساعت مژه‌ها را زیبا و پُرپشت می‌کند. ریمل حجم دهنده مگا والیوم 24 ساعته لورال، ترکیب منحصربفردی دارد و حاوی کلاژن و پلیمرهای بلک بوستر است. این ریمل، برس پُرحجم با ضخامتی دو برابر ضخامت برس‌های معمولی را دارد و یک به یک تارهای مژه را ضخیم، بلند و مشکی می‌کند. این ریمل حجم دهنده خاص از شرکت لورآل با افزایش ضخامت، طول و حجم مژه‌ها، جلوه‌ای جذاب و کاملا متفاوت شبیه به مژه مصنوعی ایجاد می‌کند.

ریملMega Volume Collagene با ترکیب ویژه حاوی کلاژن و رنگدانه‌های غلیظ و برس بزرگ خود، تمام تارهای مژه‌ را به طور یکدست و کامل می‌پوشاند و بدون ایجاد حس سنگینی و گلوله گلوله شدن، با حجم‌دهی به مژه‌ها تا 12 برابر، آنها را به شکل خیره کننده‌ای پُرپشت و حجیم می‌کند. این ریمل ماندگاری طولانی و 24 ساعته دارد، در طول روز اطراف چشم نمی‌ریزد و پخش نمی‌شود، اما به راحتی شسته و پاک می‌شود. ریمل مگا کلاژن مورد تایید متخصصان چشم و ضد حساسیت است و مناسب چشم‌های حساس و بانوانی است که از لنز استفاده می‌کنند.

5-رژ لب مایع آب‌رسان کلاژن لیپ باتس شارلوت تیلبری

خریدرژ لب آب‌رسان کلاژن لیپ باتس شارلوت تیلبری

شارلوت تیلبری از برندهای مطرح انگلیسی است که محصولات لوکس آن از بازخورد بالایی در بازار جهانی برخوردارند ورژ لب مایع آب‌رسان کلاژن لیپ باتس نیز یکی از آن‌هاست. این محصول حاوی عصاره پرکننده خردل است که به آبرسانی و حجیم شدن لب ها کمک می کند و خطوط آنها را برای ظاهری پرتر و محکم تر مشخص می کند. همچنین کلاژن دریایی موجود دررژ لب مایع کلاژن لیپ باتس، با آبرسانی به لب ها و صاف کردن خطوط ریز، سلول‌های پوستی را تغذیه کرده و جلوه ای حجیم ایجاد می کند. فارق از کلاژن؛ ان محصول شامل مقادیر استانداردی ازروغن نارگیل و عصاره نعناع است که به طبعباعث طراوت لب ها می‌شوند.

در پایان این مطلب امیدواریم نکات گفته شده درباره کلاژن برایتان مفید و جذاب بوده باشد. همچنین امیدواریم تا با معرفی تک‌تک این محصولات، شما را با چند نمونه از محصولات پرفروش و همه‌پسند حاوی کلاژن کرده باشیم. شما می‌توانید طبق سلیقه‌ یا بر حسب نوع پوست و موی خود اقدام به خرید محصول مورد نظر از وبسایت آنلاین ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این کالاهای اشاره شده دارید، لطفا نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید تا خریداران از نقاط ضعف و قوت این محصولات مطلع شوند.

محصولات مرتبط
سرم پوست کلاژن باباریاBabaria 
۷۴۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
اسپری فیکساتور کلاژن کاریتهkarite 
۱۷۹,۹۰۰ تومان
۲۲۰ میل
بالم لب براق کلاژن پیکسیpixi 
۲,۱۲۵,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
سرم پوست گلد + کلاژن گیاهی بالانسbalanceامکان ارسال فوری
۵۴۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم ضد چروک حاوی کلاژن بایومارینBIOMARINE تخفیف ویژه
۷۱۸,۰۰۰ تومان۵۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
اسپری پوست پلامپ اند جویسی کلاژن کوزسkosasامکان ارسال فوریپیشنهاد شگفت انگیز
۰
:
۰
:
۰
۶,۲۶۸,۰۰۰ تومان۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده کلاژن و هیالورونیک رینبوrainbowامکان ارسال فوری
۴۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰۰ میل
مایع سرم پوست سفت کننده گلد دریایی کلاژن بالانسbalanceامکان ارسال فوری
۳۹۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کلاژن 8 سان سنس نیش منnish manامکان ارسال فوری
۳۲۸,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید