یه خرید خاص برای خاص‌ترین ماه سال!
خرید با تخفیف از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نکاتی درباره خواص زرده تخم‌مرغ برای موها 

نکاتی درباره خواص زرده تخم‌مرغ برای موها 

ازنظر کارشناسان حوزه زیبایی خواص زرده تخم‌ مرغ برای مو امری اثبات شده است. زرده و سفیده تخم‌مرغ حاوی مواد مغذی است که می‌تواند در سلامت و زیبایی مو نقش داشته باشند. حتی استفاده از تخم‌مرغ می‌تواند جنبه درمانی نیز داشته باشد. این ماده خوراکی دارای اسیدهای چرب، ویتامین‌هایی نظیر A، D، E، B و بیوتین است. چنانچه نحوه صحیح استفاده از تخم‌مرغ برای درمان مشکلات مو را بدانید، خیلی زود شاهد نتایج درخشان اثرات مطلوب این ماده غذایی خواهید بود.

این متن با هدف آشنایی مخاطب گرامی این صفحه، با ویژگی‌ها، نحوه مصرف ماسک تخم‌ مرغ برای سلامت مو تهیه و تنظیم شده است. اگر به سلامت مو که نقش مهمی در سلامت و زیبایی افراد دارد، علاقه‌مند هستید، این متن کمک می‌کند تا با جنبه‌های بی‌نظیر دیگر تخم‌مرغ آشنا شوید.

خواصو نقش درمانی زرده تخم‌ مرغ در بهبود سلامت مو

تحریک رشد مو در شمار اولین خواص زرده تخم‌مرغ برای موها قرار دارد. همان‌طور که گفته شد، این ماده غذایی دارای خواص مغذی بسیار زیادی است. پروتئین موجود در تخم‌مرغ می‌تواند یک عامل محرک در رشد مو باشد. در واقع پروتئین می‌تواند سرعت بازسازی سلول‌های بدن به ویژه مو را تسریع ببخشد. یکی دیگر از فواید پروتئین موجود در تخم‌مرغ، جلوگیری از شکستگی در ساقه مو است. تخم‌مرغ یک احیاء کننده مو به شمار می‌رود. شستشو، رنگ‌ها و مواد شیمیایی، استفاده مکرر از سشوار، قرار گرفتن در معرض آفتاب و باد، آب استخر و... می‌تواند آب درون بافتی مو را از بین ببرد.

چربی طبیعی موجود در ساقه مو نیز تحت تأثیر این عوامل قرار گرفته و حالت خشک و شکنندگی به خود می‌گیرد. وقتی شما به صورت روتین و هفته‌ای یک الی دو بار از ماسک تخم‌مرغ استفاده می‌کنید، مو سلامت خود را بازخواهد یافت. بافت تخم‌مرغ به‌گونه‌ای است که به‌عنوان یک نرم‌کننده می‌توان از آن استفاده کرد. با تغذیه کف سر و احیای چربی در ساقه مو، موها مثل ابریشم خوش‌حالت، براق و سالم خواهند شد.

مرطوب کردن مو

دامنه خواص زرده تخم‌مرغ برای موها بسیار گسترده است. اگر این ماده ارزشمند غذایی را به همراه دیگر مواد طبیعی مانند عسل در ماسک‌هایتان استفاده کنید، اثرات اعجاب‌آور آن را مشاهده خواهید کرد. ماسک تخم‌مرغ و عسل می‌تواند به‌خوبی موهای خشک و شکننده را آبرسانی کند. در حقیقت استفاده از ماسک تخم‌مرغ یک شیوه بسیار ارزان، مقرون‌به‌صرفه و دم‌دستی است که می‌تواند جایگزین کراتینه مو شود. به‌جای این‌که با مواد شیمیایی و نامطمئن به دنبال خوش‌حالت کردن موهای خود باشید، کافی است به‌صورت مرتب از ماسک تخم‌مرغ استفاده کنید. اگر ما را تا انتهای این متن همراهی کنید، به‌صورت اختصاصی درباره نحوه استفاده صحیح از ماسک تخم‌مرغ گفتگو خواهیم کرد.

رفع شوره و ریزش مو

خواص زرده تخم‌مرغ برای موها به‌گونه‌ای است که شوره سر را از بین برده و ریشه مو را محکم می‌کند. اگر تخم‌مرغ را با روغن یاس هندی ترکیب کنید، ماسکی به دست می‌آید که پوست سر را تغذیه کرده و باعث از بین رفتن شوره و پوسته ریزی آن می‌شود. همچنین پروتئین بالای موجود در تخم‌مرغ ریشه موها را به خوبی تقویت‌ می‌کند و از سست شدن و جدا شدن ساقه مو جلوگیری می‌کند. به‌ مرور زمان خون‌رسانی به بافت، ریشه و ساقه مو افزایش پیدا می‌کند و تعداد ریزش موهای شما به حداقل ممکن می‌رسد.

پیشگیری از سفید شدن زودرس مو

پیشگیری از سفید شدن مو یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای زرده تخم است. اگر زرده تخم‌مرغ را به روغن‌های طبیعی بیفزایید، می‌توانید از اثرات شفابخش آن بهره ببرید. کافی است روغن نارگیل و کوبیده برگ کاری را با تخم‌مرغ ترکیب کنید. آن را روی موی تمیز بمالید و از کف سر نیز غافل نشوید. این ماسک را از پوست سر تا نوک موها بزنید و اجازه دهید بماند. سپس یک کلاه پلاستیکی روی موهای خود بکشید و یک ساعت صبر کنید تا مواد مغذی جذب مو و ریشه آن شود.

با استفاده مداوم از این ماسک و داشتن یک روتین مراقبت از موی صحیح، به تدریج سفیدی مو از بین می‌رود و دوباره رنگ طبیعی خود را باز میابد. زرده تخم‌مرغ نیز می‌تواند یک بازکننده طبیعی فر مو باشد. اگر دوست دارید، موهای صاف و لخت داشته باشید، نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نیست. با زرده تخم‌مرغ نیز می‌توانید فرهای مو را باز کنید. زرده تخم‌مرغ را به همراه عسل و یک روغن گیاهی مانند زیتون ترکیب کنید و آن را روی موها بمالید. نتیجه این کار، داشتن موهایی شاداب، زنده، ضخیم و شلاقی است.

فواید درمانی زرده تخم‌ مرغ

خواص زرده تخم‌مرغ برای موها تنها جنبه زیبایی ندارد. شما می‌توانید با کمک ماسک زرده تخم‌مرغ، موخوره، وزی، خشکی و شکنندگی موها را از بین ببرید. شاید باورکردنی نباشد، اما استفاده از ماسک زرده تخم‌مرغ می‌تواند یک‌راه مؤثر برای مبارزه با شپش سر باشد. استفاده از این ماسک نه ‌تنها شما را از شر این موجود مزاحم و انگل نجات می‌دهد بلکه شیوه‌ای ایمن و آسان برای تمیز کردن موها است. ضمن این‌که برق و جلای خوبی نیز به موهای شما می‌دهد.

کافی است زرده تخم‌مرغ را با کمی آب‌لیمو ترکیب کنید. آن را روی مو و پوست سر بمالید و با کلاه پلاستیکی موی خود را بپوشانید. زرده تخم‌مرغ به‌ خوبی سطح تخم‌های انگل را می‌پوشاند و از اکسیژن‌رسانی به تخم‌ها جلوگیری می‌کند. اسیدی بودن آب‌لیمو و چسبندگی زرده تخم‌مرغ نیز باعث می‌شود تا شپش قدرت حرکت خود را از دست بدهد. بعد از سه ساعت وقتی موهای خود را با یک شامپوی مخصوص شستشو دادید، شاهد از بین رفتن تعداد شپش‌ها خواهید بود.

استفاده از ماسک زرده تخم‌ مرغ برای مو خشک

در ادامه خواص زرده تخم‌ مرغ برای مو خوب است اشاره‌ای داشته باشیم به نحوه استفاده از این نوع ماسک‌ها. برای احیاء موهای آسیب‌دیده کافی است کمی روغن‌زیتون، زرده تخم‌مرغ و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن هسته انگور نیز استفاده کنید. این مواد را در کاسه‌ای ریخته و خوب به هم بزنید.

توجه داشته باشید، اگر این مواد را کمی روی بخار آب گرم کنید و آن را روی موی تمیز بمالید، اثرات آن بیشتر خواهد شد. یک کلاه پلاستیکی بپوشید و با یک روسری سر خود را محکم ببندید. حتی می‌توانید سر خود را در معرض باد گرم سشوار قرار دهید. حرارت و گرمای پوست سر با کمک سشوار باعث می‌شود تا مو مواد مغذی ماسک را به خود جذب کند. با توجه به میزان پرپشتی و طول موی خود زرده تخم‌مرغ، روغن گیاهی و عسل را می‌توانید کم یا زیاد کنید.استفاده از این ماسک به‌ صورت مرتب و پیوسته باعث می‌شود تا پوست سر به‌ خوبی تغذیه‌ شده و ساقه مو، پروتئین و دیگر مواد ارزشمند این ماسک را به خود جذب کند.

اگر موی شما چرب است، می‌توانید آب‌لیمو را به ترکیب فوق اضافه کنید. در این خصوص دیگر نیازی به آغشته کردن کف سر به این مواد نیست. تنها ساقه مو را به این مواد آغشته کنید و منتظر باشید تا اثرات شفابخش و معجزه‌آسای آن اتفاق بیفتد. در پایان این مقاله امیدواریم که با فواید بی‌نظیر زرده تخم مرغ برای مو آشنا شده باشید. همچنین خوشحال می‌شویم اگر تجربه خاصی درباره استفاده از انواع ماسک‌های مو با محتویات زرده تخم مرغ را داشته‌اید؛ نظرات خود را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید